Boże Igrzysko / God's Playground (Martin Wallace)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 79 times
Been thanked: 252 times

Re: God's Playground

Post autor: jax »

ozy pisze:Grafika to rzecz gustu. Ta jest, dla większości testujących, zbyt komiksowa.
OK, z niecierpliwością czekam na fotki nowej, świetnej, 'nie-komiksowej' grafiki.

[może będę to odszczekwiał, ale stawiam w ciemno że nie będzie mi się tak podobać jak oryginał]
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
Don Simon
Moderator
Posty: 5623
Rejestracja: 10 wrz 2005, 16:28
Lokalizacja: Warszawa, sercem w Jozefowie ;-)
Been thanked: 1 time

Re: God's Playground

Post autor: Don Simon »

Mi tez sie oryginal bardzo podoba.
Az dziw, ze po obrzydliwej Automobile tutaj plansza jest taka ladna. Bardzo podobaja mi sie uzyte kolory.

Czemay na prezentacje nowej wersji.
Każdy może,prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczenie do krytyki, panie, tu nikomu tak nie podoba się.Tak więc z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.
Awatar użytkownika
cezner
Posty: 3079
Rejestracja: 30 wrz 2005, 20:26
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 8 times
Been thanked: 90 times

Re: God's Playground

Post autor: cezner »

Andy pisze:Czy czwarty gracz będzie po prostu reprezentował czwarty ród magnacki, czy chodzi o jakąś inną funkcję?
Tak, będzie reprezentował czwarty ród magnacki. Na planszy zrobi się trochę ciaśniej :-)
Awatar użytkownika
MichalStajszczak
Posty: 9476
Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 511 times
Been thanked: 1449 times
Kontakt:

Re: God's Playground

Post autor: MichalStajszczak »

cezner pisze: Tak, będzie reprezentował czwarty ród magnacki. Na planszy zrobi się trochę ciaśniej :-)
A jaki to będzie ród? Draco proponował Wiśniowieckich zamiast Sapiehów, więc może Wisniowieccy mogliby być tym czwartym rodem.
Awatar użytkownika
draco
Posty: 2096
Rejestracja: 05 sty 2006, 23:15
Lokalizacja: Warszawa, żona też

Re: God's Playground

Post autor: draco »

MichalStajszczak pisze:
cezner pisze: Tak, będzie reprezentował czwarty ród magnacki. Na planszy zrobi się trochę ciaśniej :-)
A jaki to będzie ród? Draco proponował Wiśniowieckich zamiast Sapiehów, więc może Wisniowieccy mogliby być tym czwartym rodem.
Jestem za. :)
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5130
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: God's Playground

Post autor: Andy »

Może to lokalny patriotyzm, ale strasznie mi brakuje na mapie Mazowsza. Czy jest szansa, żeby się pojawiło w polskiej wersji? Będzie czwarty gracz, niech będzie i piąta dzielnica. ;)

Oczywiście Mazowsze mogłoby być najeżdżane tylko w drodze rozpełazania się wrażej inwazji z sąsiednich dzielnic.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
bart8111
Posty: 691
Rejestracja: 28 wrz 2008, 22:25
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: God's Playground

Post autor: bart8111 »

Brzmi bardzo fajnie, choć jak dla mnie to kosztem odwzorowania realiów a dla zwiększenia przejrzystości zasad mogli zrezygnować z tych wyjątków.
Awatar użytkownika
Legun
Posty: 1801
Rejestracja: 20 wrz 2005, 19:22
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 78 times
Been thanked: 167 times

Re: God's Playground

Post autor: Legun »

dwie refleksje dotyczące tłumaczenia:
1) wolałbym, by kostki były określane jako "szlachta", nie zaś "szlachcic": zdjąć dwie kostki szlachty, zamienić jedną kostki szlachty brzmi dla mnie zdecydowanie lepiej od zdjąć dwóch szlachciców itd.
2) zamiast "land manager" znacznie lepiej byłoby tę procedurę nazwać "tworzenie ordynacji magnackich" - to one decydowały o pozycji magnatów i skutkowały ograniczeniem roli szlachty
Najlepsze gry to te, w które wygrywa się dzięki wybitnej inteligencji, zaś przegrywa przez brak szczęścia...
Awatar użytkownika
Legun
Posty: 1801
Rejestracja: 20 wrz 2005, 19:22
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 78 times
Been thanked: 167 times

Re: God's Playground

Post autor: Legun »

Jeszcze o ilustracji na żetonach - Kozacy Zaporoscy to przede wszystkim świetna piechota! Konni kozacy to Dońcy - odpowiednik Zaporożców w sensie społecznym, choć nie do końca wojskowym.
Najlepsze gry to te, w które wygrywa się dzięki wybitnej inteligencji, zaś przegrywa przez brak szczęścia...
Awatar użytkownika
Furan
Posty: 1543
Rejestracja: 21 mar 2008, 16:41
Lokalizacja: Warszawa, Wola
Has thanked: 9 times
Been thanked: 208 times

Re: God's Playground

Post autor: Furan »

Legun pisze:dwie refleksje dotyczące tłumaczenia:
1) wolałbym, by kostki były określane jako "szlachta", nie zaś "szlachcic": zdjąć dwie kostki szlachty, zamienić jedną kostki szlachty brzmi dla mnie zdecydowanie lepiej od zdjąć dwóch szlachciców itd.
A mnie się marzy, by w instrukcji słowo szlachta było rodzaju męskiego l.mn.; czyli np. nie szlachta zdobywa, ale szlachta zdobywają. 8)
jakiCHś - w tym wyrazie jest CH! || lepiej nie używa'ć apostrof'ów w ogóle, niż używa'ć ich w nadmiar'ze!

(S) Pueblo, Burgundy, Trismegistus, Felix, Hit!
Awatar użytkownika
MichalStajszczak
Posty: 9476
Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 511 times
Been thanked: 1449 times
Kontakt:

Re: God's Playground

Post autor: MichalStajszczak »

Rochwald pisze:nie szlachta zdobywa, ale szlachta zdobywają.
To by musiało być raczej sformułowane "panowie szlachta zdobywają"
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2009, 22:28 przez MichalStajszczak, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Smerf Maruda
Posty: 1131
Rejestracja: 15 mar 2009, 20:53
Lokalizacja: Stolyca

Re: God's Playground

Post autor: Smerf Maruda »

Awatar użytkownika
ragozd
Posty: 3429
Rejestracja: 09 lut 2005, 14:27
Lokalizacja: W-wa CK Tar-ho-min
Kontakt:

Re: God's Playground

Post autor: ragozd »

Zapowiada sie rewelacyjnie :)
No to trzeba sie wczuwac w klimat - jade bronic Kamieniec Podolski i biore tomik Boze Igrzyska by poczytac po drodze. I odliczam dni do premiery gry :)
"Jesteś inżynierem - wszystko co mówisz jest nienormalne".
Moja lista gier Mój blog
Lepiej zaliczać się do niektórych, niż do wszystkich
Awatar użytkownika
Smerf Maruda
Posty: 1131
Rejestracja: 15 mar 2009, 20:53
Lokalizacja: Stolyca

Re: God's Playground

Post autor: Smerf Maruda »

MisterC pisze:
Dopiero co była dyskusja, że na BGG nadmiernie mnożą się byty. Ta podstrona najprawdopodobniej umrze śmiercią naturalną.
Ja będę miał obie gry.
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: God's Playground

Post autor: ozy »

Mazowsza nie da rady zrobić, bo to była by za duża ingerencja w oryginalną grę i w wariant 3 osobowy. Niestety.

Radziwiłłowie, Sapiehowie, Potoccy, Leszczyńscy. Na wybór rodów miała wpływ także kolorystyka ich herbów.

Wczytuję się we wszystkie Wasze propozycje. Co będę mógł, wezmę pod uwagę. :)
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5130
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: God's Playground

Post autor: Andy »

Rozumiem. Zatem inna sprawa:

Pierwsze weto w polskim sejmie miało miejsce w 1652 roku, a tak naprawdę to w 1669. Dlatego możliwość zerwania obrad sejmu powinna występować tylko w trzecim i czwartym etapie gry. Oficjalnie dostępna angielska instrukcja nie zabrania korzystania z weta także w pierwszym i drugim etapie.

Czy w polskiej wersji gry takie ograniczenie zostanie wprowadzone?
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
koksik111
Posty: 192
Rejestracja: 03 gru 2007, 20:51
Lokalizacja: Jaworzno

Re: God's Playground

Post autor: koksik111 »

Andy jak cenię twoje wypowiedzi na tym forum, tak mam nadzieję, że nie będa wprowadzane żadne home rules. Ja akurat nie chcę czytać książki historycznej lecz zagrać w dobra grę i po autorze spodziewam się że taka właśnie będzie.
Awatar użytkownika
Furan
Posty: 1543
Rejestracja: 21 mar 2008, 16:41
Lokalizacja: Warszawa, Wola
Has thanked: 9 times
Been thanked: 208 times

Re: God's Playground

Post autor: Furan »

MichalStajszczak pisze: To by musiało być raczej sformułowane "panowie szlachta zdobywają"
W tym sęk, że wcale nie. W takiej formie słowo to funkcjonowało początkowo.
ozy pisze: Na wybór rodów miała wpływ także kolorystyka ich herbów.
Czyli czwarty gracz ma kolor żółty.
jakiCHś - w tym wyrazie jest CH! || lepiej nie używa'ć apostrof'ów w ogóle, niż używa'ć ich w nadmiar'ze!

(S) Pueblo, Burgundy, Trismegistus, Felix, Hit!
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: God's Playground

Post autor: ozy »

Sejmy były skutecznie paraliżowane już wcześniej, co nieco tłumaczy Autora.

Nie będziemy ingerować w zasady gry, bo to nie moja gra, a Wallace`a. To będzie czyste God`s Playground, bez żadnych zmian i wpisanych house rulsów.

Nie znaczy to jednak, że nie wprowadzimy ulepszeń, ale dojdzie do tego poprzez umieszczenie w instrukcji dodatkowych wariantów, które będą całkowicie opcjonalne.
Na razie przewidujemy dwa warianty: czteroosobowy i historyczny. Każdy z nich będzie zmieniał nieco zasady gry - ten drugi uhistoryczni je, na ile to możliwe bez wprowadzania rewolucyjnych zmian. Dlatego chętnie słucham Waszych opinii, a nóż wejdzie co do wariantu. Warianty są konsultowane z Autorem i obecnie testowane, jako że gra sama w sobie testów już nie wymaga. ;)

Rochwald, dokładnie. :)
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
MichalStajszczak
Posty: 9476
Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 511 times
Been thanked: 1449 times
Kontakt:

Re: God's Playground

Post autor: MichalStajszczak »

Rochwald pisze:Czyli czwarty gracz ma kolor żółty.
Wygląda na to, że wariant czteroosobowy może liczyć na dodatkowych klientów. Tych, co zawsze grają kolorem żółtym :D
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5130
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: God's Playground

Post autor: Andy »

Ja po prostu traktowałem fakt funkcjonowania liberum veto w pierwszych dwóch etapach gry jako pomyłkę Autora. Zatem proponowałem nie home rule, tylko poprawkę w instrukcji nieopublikowanej jeszcze gry - zrobiłem to zresztą wcześniej na BGG: http://www.boardgamegeek.com/thread/394682. Postulat, mówiąc delikatnie, nie wywołał ożywionej dyskusji. ;)

Zatem mój pomysł koksiku nie zmierzał do tego, żeby z dobrej gry zrobić gorszą ;), tylko do poprawienia czegoś, co uważałem za błąd w sensie historycznym.

Ozy: wcześniejsze paraliżowanie prac sejmu nigdy nie przyjmowało tak drastycznych form jak od czasu pierwszego zerwania sejmu - jak wiadomo, szybko zaczęto zrywać sejmy PRZED ich ukonstytuowaniem.

Oczywiście nie wyobrażam sobie, żeby można było wprowadzać zmiany w God's Playground (pardon: Bożym Igrzysku) bez pełnej akceptacji Autora! Takiej anarchii nie było nawet w pierwszej połowie XVIII wieku! :D

Jeśli zatem proponowane przeze mnie ograniczenie stosowania weta nie "rozbalansi" gry, zyska przychylność Wallace'a i zostanie wprowadzone jako opcja w ramach "pakietu historycznego" - będę szczęśliwy. Jeśli zostanie całkowicie odrzucone, to też już mam wyjaśnienie, które "uspokoi moje sumienie" ;): zasada jednomyślności, wynikająca wprost z podstawowych zasad ustrojowych Rzeczypospolitej, obowiązywała oczywiście już przed 1669 rokiem. Co prawda wtedy jej (w formie weta) nie stosowano, ale niewątpliwie można ją było stosować. ;)
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: God's Playground

Post autor: Nataniel »

Andy pisze:zasada jednomyślności, wynikająca wprost z podstawowych zasad ustrojowych Rzeczypospolitej, obowiązywała oczywiście już przed 1669 rokiem. Co prawda wtedy jej (w formie weta) nie stosowano, ale niewątpliwie można ją było stosować. ;)
Gracze tez pewnie nie musza zastosowac veta w pierwszych 2 etapach, jezeli nie zechca. Danie im jednak takiej mozliwosci jest poszerzeniem gry o kolejna decyzje, ktora musza sami podjac. Gdyby dazyc do zgodnosci historycznej w 100%, to gra nie bylaby do grania, tylko do ogladania (odtwarzania tego, co bylo).
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 79 times
Been thanked: 252 times

Re: God's Playground

Post autor: jax »

Andy pisze:zasada jednomyślności, wynikająca wprost z podstawowych zasad ustrojowych Rzeczypospolitej, obowiązywała oczywiście już przed 1669 rokiem. Co prawda wtedy jej (w formie weta) nie stosowano, ale niewątpliwie można ją było stosować. ;)
hehe, kolejny pomysł na home-rule'a :) : kto użyje liberum veto przed 1652 dostaje ten dostaje minusowe VP (niesława) [albo kto w ogóle pierwszy użyje liberum veto]
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
MichalStajszczak
Posty: 9476
Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 511 times
Been thanked: 1449 times
Kontakt:

Re: God's Playground

Post autor: MichalStajszczak »

jax pisze:kto użyje liberum veto przed 1652 dostaje ten dostaje minusowe VP
Jeżeli to będzie na Pionku, to dostanie ujemny "Kapuściany Punkt"
Awatar użytkownika
koksik111
Posty: 192
Rejestracja: 03 gru 2007, 20:51
Lokalizacja: Jaworzno

Re: God's Playground

Post autor: koksik111 »

Niestety jestem na bakier z angielskim, instrukcji nie miałem okazji poznać i nie wiem jak wielki wpływ w grze ma instytucja veta, ale czy aby ograniczenie "historyczne" do 3 rundy nie zaburzy równowagi w grze? Jakoś tak z zasady nie przepadam za home rules, ale oczywiscie nie mam nic przeciw a nawet popieram, aby była przygotowana (jak wspomniał ozy) wersja historyczna wprowadzającą ograniczenia.
ODPOWIEDZ