Strona 2 z 3

Re: Podręcznik do RPG

: 28 kwie 2017, 12:20
autor: Szpanerski
Ok czyli obrona ma miejsce tylko wtedy gdy określamy KP. Jak atakujący już trafi to wtedy zostaje obliczyć obrażenia jakie zada ;) dzięki!

Od paru dni przerabianie różne mechaniki i powoli chce je porównać by wybrać co " najrealniej " działa.
Jak zrobię zestawienie to wrzucę u się poradzę was co myślicie o tym - która ma jakie wady/zalety ;)

Re: Podręcznik do RPG

: 28 kwie 2017, 15:46
autor: costi
Najrealniej? Mało która, bo rzut na trafienie w walce wręcz nie ma żadnego sensu.

A jeśli chodzi o mechanikę, która bardzo dobrze współgra z settingiem, to polecam One Ring.

Re: Podręcznik do RPG

: 28 kwie 2017, 17:07
autor: sirwei
Pamiętać należy że bronie rzucane/miotane używają modyfikatora Zręczności ale są też takie jak wspomniany sztylet który zarówno może być rzucany jak i pchany(Siła). No i są jeszcze czary które używają 3 innych cech(Inteligencja, Mądrość lub Charyzma).

Re: Podręcznik do RPG

: 28 kwie 2017, 23:05
autor: Szpanerski
Zauwazylem jakby dwie metody "testow"w RPG.

Niekiedy uzywa sie wielu roznych kostek jak w savage worlds lub D20 jak w d&d. Jak uwazacie ktora metoda jest lepsza? jakie sa ich wady i zalety z doświadczenia?

Mechanike z Warhammera chyba porzuce ze wzgledu na duza losowosc przy k100 i jakby mniejszy wplyw przeciwnika przy tych testach a wiekszy MG.

To jak z wadami i zaletami tych mechanik?

Re: Podręcznik do RPG

: 29 kwie 2017, 00:15
autor: sirwei
W D&D nie używasz tylko d20 :)
Ale ogólnie ten system jest bardzo przejrzysty. Savage Worlds nie grałem więc się nie wypowiadam.

Re: Podręcznik do RPG

: 29 kwie 2017, 09:46
autor: Szpanerski
sirwei pisze:W D&D nie używasz tylko d20 :)
Ale ogólnie ten system jest bardzo przejrzysty. Savage Worlds nie grałem więc się nie wypowiadam.
a podpowiesz co oznacza kostka wytrzymałości przy klasach postaci?

Re: Podręcznik do RPG

: 29 kwie 2017, 14:46
autor: sirwei
Tak zwana Hit Dice?
Rzut nią(lub średnia) daje ci dodatkowe stałe punkty życia po wejściu na kolejny poziom rozwoju postaci.

Re: Podręcznik do RPG

: 29 kwie 2017, 15:19
autor: Szpanerski
sirwei pisze:Tak zwana Hit Dice?
Rzut nią(lub średnia) daje ci dodatkowe stałe punkty życia po wejściu na kolejny poziom rozwoju postaci.
Teraz rozumiem! Dzięki!

Ogólnie to znalazłem małe opracowanie podręcznika do dd - w skrócie wyjaśnia jak tworzyć postać i na przykładach tłumaczy podstawy mechaniki. Inne światy też mają takie streszczenia żeby się zapoznać przed gra?

Podsumowując główne to: Świat Mroku, DnD oraz Warhammer. Coś jeszcze warto zapoznać z najbardziej popularnych światów / mechanik?

Re: Podręcznik do RPG

: 29 kwie 2017, 21:48
autor: motti
Na stronie Fajne RPG są do ściągnięcia wersje próbne Savage Worlds (mechanika uniwersalna), Wolsunga (steampunk), oraz Pieśni Lodu i Ognia (wiadomo co :wink: ).

Natomiast ich sklep internetowy od dłuższego czasu leży.

BTW wiem, że nie ten dział (lecz w końcu cały ten temat jest trochę offtopowy :D ) ale w sklepie Copernicusa rabat 15% do 3 maja.

Re: Podręcznik do RPG

: 29 kwie 2017, 22:53
autor: Szpanerski
Ooo takich opracowań szukałem! Dzięki!

Re: Podręcznik do RPG

: 01 maja 2017, 07:16
autor: Szpanerski
syd3r pisze:
Szpanerski pisze:Ok a jak ustalanie atrybutów na początku się odbywa? Przykładowo obronę lub atak?
Obrona nazywa się klasą pancerza (KP). Liczy się ją według wzoru:
KP = 10 + modyfikator ze Zręczności + modyfikator ze zbroi + inne modyfikatory (magia, specjalne zdolności).

Modyfikator ataku = modyfikator z Siły + premia zależna od poziomu postaci + inne modyfikatory (magia, specjalne zdolności).

Atakujący rzuca k20. Do wyniku z kostki dodaje swój modyfikator ataku. Jeśli ta suma jest większa niż KP atakowanego, to atak trafia.
Na obrażenia rzuca się kostką zależną od rodzaju broni, i dodaje się modyfikator z Siły atakującego. Dla orientacji: sztylet zadaje k4, maczuga k6, długi miecz k8, a topór dwuręczny k12. Obrażenia odejmuje się od Żywotności trafionej istoty. Gdy czyjaś Żywotność spadnie do zera postać zostaje wyeliminowana i może umrzeć.
Jeszcze pytanko jedno: jak przebiega atak dystansowy? Opiszesz podobnie jak wyżej ? bardzo by mi to pomoglo zrozumieć jak to działa xD

Re: Podręcznik do RPG

: 01 maja 2017, 12:44
autor: costi
A tak z ciekawości - czemu poszukiwania erpega zaczynasz od mechaniki, a nie od settingu?

Re: Podręcznik do RPG

: 01 maja 2017, 13:50
autor: Szpanerski
costi pisze:A tak z ciekawości - czemu poszukiwania erpega zaczynasz od mechaniki, a nie od settingu?
Wiesz nie do końca szukam teraz gry żeby zacząć w nią grać. Raczej staram się zrozumieć te zasady które już istnieją w obecnych grach. Mam w planach coś swojego- nie RPG. Ale te mechaniki bardzo mi się przydadzą. Temu robię takie rozeznanie ;)

Re: Podręcznik do RPG

: 01 maja 2017, 14:47
autor: costi
To zerknij sobie jeszcze na One Ring i erpegi Fantasy Flight Games osadzone w realiach SW (Edge of the Empire, Age of Rebellion i Force and Destiny - wszystkie używają tej samej mechaniki). W miarę prostym, a dającym dużą swobodę systemem jest też 2d20 Modiphiusa.

Re: Podręcznik do RPG

: 01 maja 2017, 15:14
autor: sirwei
W D&D 5 mechanika walki wręcz i dystansowej jest niemal identyczna. Określasz jedynie dodatkowo zasięg i linię wzroku gdy grasz na macie. Co do star Wars to też polecam zapoznanie się. Szybka i intuicyjna mechanika dająca duże pole do własnej interpretacji.

Re: Podręcznik do RPG

: 01 maja 2017, 23:03
autor: Szpanerski
A bitewniaki też ogarniacie? Takie typowe armia na armie?

Re: Podręcznik do RPG

: 01 maja 2017, 23:17
autor: costi
Niektóre. Co chcesz wiedzieć?

Re: Podręcznik do RPG

: 01 maja 2017, 23:31
autor: Szpanerski
costi pisze:Niektóre. Co chcesz wiedzieć?
Jakiś typowy bitewniak, któremu powinienem się przyjrzeć żeby zrozumiec jak to działa?

Bardzo podoba mnie się wizualnie Myth - choć nie wiem czy to dobra dziedzina? Chcę się przyjrzeć jak tam wygląda mechanika walki itd.

Klimat fajny jest ten stworzony w władcy pierscieni. Rasy jak z RPG. Coś gdzie każdy ma armię, jednostki, dowódców którzy mają jakieś lepsze statystyki i prowadzi walkę. Coś w tym stylu na pewno jest xD

Re: Podręcznik do RPG

: 01 maja 2017, 23:53
autor: Szpanerski
Choć widzę że to jednak nie bitewna gra...ale chyba warto ją przesledzic w kwestii poznania mechaniki walki?

Re: Podręcznik do RPG

: 01 maja 2017, 23:59
autor: costi
Szpanerski pisze:
costi pisze:Niektóre. Co chcesz wiedzieć?
Jakiś typowy bitewniak, któremu powinienem się przyjrzeć żeby zrozumiec jak to działa?

Bardzo podoba mnie się wizualnie Myth - choć nie wiem czy to dobra dziedzina? Chcę się przyjrzeć jak tam wygląda mechanika walki itd.

Klimat fajny jest ten stworzony w władcy pierscieni. Rasy jak z RPG. Coś gdzie każdy ma armię, jednostki, dowódców którzy mają jakieś lepsze statystyki i prowadzi walkę. Coś w tym stylu na pewno jest xD
Fantasy? Warhammer 9th age, Age of Sigmar, Runewars Miniature Game, Kings Of War, Frostgrave, i pewnie jeszcze zapominam o wielu.

Nie ma czegoś takiego jak "typowy bitewniak". Innymi prawami rządzi się system przestawiający duże bitwy (różnie dla fantasy, s/f i systemów historycznych), innymi skirmish, w którym masz starcia małych oddziałów czy indywidualnych modeli (np. Infinity), a jeszcze innymi wszelkie systemy symulujące walki okrętów kosmicznych (X-Wing, Armada).

Re: Podręcznik do RPG

: 02 maja 2017, 00:05
autor: Szpanerski
Bitwy małych oddziałów - tak jak to nazwales tak można ująć to czego szukam!

Re: Podręcznik do RPG

: 13 paź 2021, 12:33
autor: bombastik
motti pisze: 29 kwie 2017, 21:48 Na stronie Fajne RPG są do ściągnięcia wersje próbne Savage Worlds (mechanika uniwersalna), Wolsunga (steampunk), oraz Pieśni Lodu i Ognia (wiadomo co :wink: ).

Natomiast ich sklep internetowy od dłuższego czasu leży.

BTW wiem, że nie ten dział (lecz w końcu cały ten temat jest trochę offtopowy :D ) ale w sklepie Copernicusa rabat 15% do 3 maja.
Masz może próbkę PLiO jeszcze na dysku?
Teraz to żadna ze stron nie działa :<

Re: Podręcznik do RPG

: 13 paź 2021, 21:34
autor: motti
bombastik pisze: 13 paź 2021, 12:33 Masz może próbkę PLiO jeszcze na dysku?
Teraz to żadna ze stron nie działa :<
Ja niestety nie mam, z moim komputerem różne rzeczy się działy od 2017 roku :(

Znalazłem pliki od Gramela udostępnione przez nich: http://wydawnictwogramel.pl/download/. Tej próbki PLiO tam nie widzę, ale za to jest np. mapa Westeros, więc może tam gdzieś się kryje i starter tylko go nie zauważam....

EDIT: Wydawcą polskiej Pieśni było chyba jednak FajneRPG a nie Gramel, nie do końca wiem jakie były powiązania między tymi wydawnictwami.

Re: Podręcznik do RPG

: 14 paź 2021, 14:14
autor: bombastik
Wiem że minęło sporo czasu ;)
Dzięki za info.

Re: Podręcznik do RPG

: 14 paź 2021, 15:32
autor: Cyel
Szpanerski pisze: 27 kwie 2017, 18:04
Kostaki pisze:
Deem pisze:RPG to nie Mistrz Gry o czym dobrze świadczą systemy, które takiego tworu nie przewidują.
Oczywiście, tylko w tym przypadku jeśli Gracze nie mają inicjatywy i są przyzwyczajeni do "bycia zabawianymi" przez MG wyjdzie nasiadówa najwyżej przy piwie (ewentualnie bez) a nie RPG ;)

Jedni oczekują mechaniki i łażenia po lochach typu dedeczki klasyczne (zabijanie potworów inkasowanie skarbów i levelowanie - oczywiście w dedeczki da się grać w każdy inny sposób :)), inni wielowątkowej fabuły, moralnych wyborów, ciekawych konfliktów i poodgrywania sobie kogoś innego razem z innymi ludźmi.

Wszystko zależy od tego, co chce się osiągnąć przez to spotkanie - jeden lubi ogórki, inny ogrodnika córki :)
a czym sa "dedeczki" ?:D bo z opisu ze to glownie duzo akcji i mechaniki to własnie mnie interesuje :D
Jeśli interesuje cię "mechanika" rodem z lat 80tych w stylu "rzuć kostkami by zobaczyć czy trafiłeś a następnie czekaj aż inni zrobią to samo by znów móc rzucić kostkami" to pewnie, idź w D&D ;P Z podobnymi rozwiązaniami polecam też Chińczyka i Monopoly ;)

Kompletny opis mechaniki do nieprzeszkadzającego w rozgrywce systemu dla początkujących jest np tutaj: https://fate-srd.com/fate-accelerated/w ... ou-want-be