Rosyjskie koleje / Russian Railroads (Helmut Ohley, Leonhard Orgler)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- dragon77
- Posty: 219
- Rejestracja: 08 wrz 2005, 12:20
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Re: Russian Railroads
Dzięki - widzę, że moje obawy są raczej przesadzone
Wolf - mocno mnie uspokoiłeś
Z tego co widziałem to kombinowania nie mniej niż w Caylusie (który jest dla nas jedną z najlepszych gier ever ) więc fun powinien być na odpowiednim poziomie. Szkoda tylko, że cena masakruje, bo w kolejce jeszcze Nations, Lewis&Clark, Lords of Waterdeep już jedzie (potrzebujemy też coś szybszego i lżejszego), a będąc w połowie sprawdzania Madeiry myślę, że i ona na listę wskoczy
Wolf - mocno mnie uspokoiłeś
Z tego co widziałem to kombinowania nie mniej niż w Caylusie (który jest dla nas jedną z najlepszych gier ever ) więc fun powinien być na odpowiednim poziomie. Szkoda tylko, że cena masakruje, bo w kolejce jeszcze Nations, Lewis&Clark, Lords of Waterdeep już jedzie (potrzebujemy też coś szybszego i lżejszego), a będąc w połowie sprawdzania Madeiry myślę, że i ona na listę wskoczy
Re: Russian Railroads
Możesz coś więcej napisać w odpowiednim wątku.dragon77 pisze: a będąc w połowie sprawdzania Madeiry myślę, że i ona na listę wskoczy
- FortArt
- Posty: 2334
- Rejestracja: 28 lis 2010, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 23 times
- Kontakt:
Re: Russian Railroads
Są jakieś doniesienia, że ktoś kiedyś użył białych szyn (i cokolwiek tym osiągnął)?
Tak, to prawda, że w planszówkach najważniejszy jest klimat - klimat planszy, pionków, żetonów, kart i kostek.
- Galatolol
- Posty: 2331
- Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 570 times
- Been thanked: 921 times
Re: Russian Railroads
Białe szyny w sensie białe? Bo wszyscy używacie liczby mnogiej, a jest tylko jedna taka na gracza.
- Wolf
- Posty: 1517
- Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
- Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
- Has thanked: 43 times
- Been thanked: 194 times
Re: Russian Railroads
Używamy mnogiej, bo tor kolejowy składa się z dwóch szyn, po jednej szynie to pociąg nie pojedzie . Ale w grze oczywiście chodzi o jeden znacznik.
- Galatolol
- Posty: 2331
- Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 570 times
- Been thanked: 921 times
- Firenski
- Posty: 1300
- Rejestracja: 26 sty 2007, 20:36
- Lokalizacja: Żory
- Has thanked: 3 times
- Kontakt:
Re: Russian Railroads
A wygrałeś tę partię?Wolf pisze:Jeżeli zdobycie 100-120 punktów za same białe szyny za jedną rundę punktacji kwalifikuje się na "cokolwiek" - to tak.
- Wolf
- Posty: 1517
- Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
- Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
- Has thanked: 43 times
- Been thanked: 194 times
Re: Russian Railroads
Tak.Firenski pisze:A wygrałeś tę partię?Wolf pisze:Jeżeli zdobycie 100-120 punktów za same białe szyny za jedną rundę punktacji kwalifikuje się na "cokolwiek" - to tak.
A rozwijając trochę bardziej, to w kilku partiach dochodziło do zdobycia dużej ilości punktów za biały tor (przez różnych graczy), co kończyło się zarówno wygraną jak i przegraną, wszystko zależy od tego jak się rozegrało całościowo daną rozgrywkę. Żeby wszystko było jasne to warto też dodać jaki wynik punktowy jest wynikiem wygrywającym, może się to zmieniać z rozgrywki na rozgrywkę, ale za solidny wynik, który powinien być wynikiem wygrywającym uznaję ok. 400 punktów.
- Ryu
- Posty: 2750
- Rejestracja: 28 gru 2009, 19:58
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 83 times
- Been thanked: 161 times
Re: Russian Railroads
Ja poprę Wolfa. Z doświadczenia kilku partii powiem że zarówno z białym torem wygrywałem jak i przegrywałem.
Wszystko zależy od tego jak zagrają przeciwnicy i jak się wszystko ułoży na planszy. Natomiast zdecydowanie nie lekceważyłbym białych torów.
Przy czym dość ważne jest żeby za bardzo przeciwnikom idącym w przemysł nie dać odskoczyć... Bo ostatnie tury należą do tych od kolei
Wszystko zależy od tego jak zagrają przeciwnicy i jak się wszystko ułoży na planszy. Natomiast zdecydowanie nie lekceważyłbym białych torów.
Przy czym dość ważne jest żeby za bardzo przeciwnikom idącym w przemysł nie dać odskoczyć... Bo ostatnie tury należą do tych od kolei
- Firenski
- Posty: 1300
- Rejestracja: 26 sty 2007, 20:36
- Lokalizacja: Żory
- Has thanked: 3 times
- Kontakt:
Re: Russian Railroads
Ja się dopytywałem o wygraną białymi torami, bo u nas na stole panuje ostatnio strategia kijowsko-petersburska z domieszką przemysłu lub linii transsyberyjskiej. Strategia ta ma się bardzo dobrze i często wygrywa. Nie ma w niej miejsca na białe szyny Dlatego byłem ciekaw czy można wygrać "idąc w rozwój białych szyn". Ja z tym zawsze miałem problemy. Oczywiście, że dużo zależy od tego jak się ułoży rozgrywka i na co pozwolą przeciwnicy
- Ryu
- Posty: 2750
- Rejestracja: 28 gru 2009, 19:58
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 83 times
- Been thanked: 161 times
Re: Russian Railroads
Dokładnie takFirenski pisze:Ja się dopytywałem o wygraną białymi torami, bo u nas na stole panuje ostatnio strategia kijowsko-petersburska z domieszką przemysłu lub linii transsyberyjskiej. Strategia ta ma się bardzo dobrze i często wygrywa.
St. Petersburg - żeby zdobyć 2 żetony
Kijów - duuużo punktów, szczególnie z bonusem +20pkt.
I do tego dokładamy linię transsyberyjską (dochodząc do końca) i mamy białe tory...
Tak gram ostatnio ja.
Jak już tory to 0 przemysłu...
-
- Posty: 3546
- Rejestracja: 11 maja 2009, 15:58
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 25 times
Re: Russian Railroads
Z przemysłem trzeba nieco inaczej, dorzucam trochę Kijowa i trochę Petersburga
-
- Posty: 1007
- Rejestracja: 15 gru 2012, 21:31
- Lokalizacja: Warszawa Tarchomin
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 46 times
Re: Russian Railroads
Gra świetna, z rozgrywki na rozgrywkę coraz lepsza. (obecnie o.k 10 partii) Największe obawy miałem do rozgrywki dwuosobowej, ale okazuje się że jest równie fajna (jak nie lepsza!) od czteroosobowej. Duży plus należy się również za czytelną planszę, jak ktoś grał w innego worker placementa powinien szybko załapać.
Warto docenić to że nie ma tutaj zwycięskiej taktyki, wszystko zależy od doboru inżynierów, kolejności graczy i wszechogarniającej ciasnoty.
Ostatnio rozgrywka na 4os zajęła 1,5 godziny z małym okładem.
Warto docenić to że nie ma tutaj zwycięskiej taktyki, wszystko zależy od doboru inżynierów, kolejności graczy i wszechogarniającej ciasnoty.
Ostatnio rozgrywka na 4os zajęła 1,5 godziny z małym okładem.
- Galatolol
- Posty: 2331
- Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 570 times
- Been thanked: 921 times
Re: Russian Railroads
To prawda, gra ta jest wyjątkowo szybka. Wczoraj dwie partie dwuosobowe zajęły mi 1,5 godziny.
- Firenski
- Posty: 1300
- Rejestracja: 26 sty 2007, 20:36
- Lokalizacja: Żory
- Has thanked: 3 times
- Kontakt:
- romeck
- Posty: 2875
- Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
- Lokalizacja: Warszawa / Łódź
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 5 times
-
- Posty: 1007
- Rejestracja: 15 gru 2012, 21:31
- Lokalizacja: Warszawa Tarchomin
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 46 times
Re: Russian Railroads
Bardzo fajna i rzeczowa recenzja, ale z jedną opinią nie mogę się zgodzić. Taktyka "biorę jakichkolwiek inżynierów aby wygrać na przewagi" zazwyczaj kończy się porażką. Raczej trzeba zastanowić się jakiej akcji dodatkowej potrzebujemy, a przy okazji można te bonusowe 40/20 punktów zdobyć. Za dużo dobrych akcji można stracić na tym że staramy się za wszelką cenę wygrać wyścig na inżynierach, nie mówiąc już o zainwestowanych rublach.
RR jest akurat o tyle ciekawe, że uruchomienie jednego bonusu rundę wcześniej, może nam dać potężnego kopa na resztę gry. (na przykład bonusowy worker albo wypasiona lokomotywa).
RR jest akurat o tyle ciekawe, że uruchomienie jednego bonusu rundę wcześniej, może nam dać potężnego kopa na resztę gry. (na przykład bonusowy worker albo wypasiona lokomotywa).