Rosyjskie koleje / Russian Railroads (Helmut Ohley, Leonhard Orgler)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
dragon77
Posty: 219
Rejestracja: 08 wrz 2005, 12:20
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Russian Railroads

Post autor: dragon77 »

Dzięki - widzę, że moje obawy są raczej przesadzone :)

Wolf - mocno mnie uspokoiłeś :)

Z tego co widziałem to kombinowania nie mniej niż w Caylusie (który jest dla nas jedną z najlepszych gier ever :D ) więc fun powinien być na odpowiednim poziomie. Szkoda tylko, że cena masakruje, bo w kolejce jeszcze Nations, Lewis&Clark, Lords of Waterdeep już jedzie (potrzebujemy też coś szybszego i lżejszego), a będąc w połowie sprawdzania Madeiry myślę, że i ona na listę wskoczy :wink:
Awatar użytkownika
Majek10
Posty: 782
Rejestracja: 15 wrz 2012, 11:29
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 1 time

Re: Russian Railroads

Post autor: Majek10 »

dragon77 pisze: a będąc w połowie sprawdzania Madeiry myślę, że i ona na listę wskoczy :wink:
Możesz coś więcej napisać w odpowiednim wątku.
TTR_1983
Posty: 3940
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
Has thanked: 2 times
Been thanked: 88 times
Kontakt:

Re: Russian Railroads

Post autor: TTR_1983 »

Bard zapowiedział polską edycję :)
Awatar użytkownika
FortArt
Posty: 2334
Rejestracja: 28 lis 2010, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 45 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: Russian Railroads

Post autor: FortArt »

Są jakieś doniesienia, że ktoś kiedyś użył białych szyn (i cokolwiek tym osiągnął)?
Tak, to prawda, że w planszówkach najważniejszy jest klimat - klimat planszy, pionków, żetonów, kart i kostek.
Awatar użytkownika
Wolf
Posty: 1517
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
Has thanked: 43 times
Been thanked: 194 times

Re: Russian Railroads

Post autor: Wolf »

Jeżeli zdobycie 100-120 punktów za same białe szyny za jedną rundę punktacji kwalifikuje się na "cokolwiek" - to tak.
Awatar użytkownika
Ryu
Posty: 2750
Rejestracja: 28 gru 2009, 19:58
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 83 times
Been thanked: 161 times

Re: Russian Railroads

Post autor: Ryu »

Dziwne pytanie... Jak gram "na tory" to białe szyny to obowiązek. I tak, da się je zdobyć i tak, dają w końcowej turze duuuuzo punktów :)
Awatar użytkownika
Galatolol
Posty: 2331
Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 570 times
Been thanked: 921 times

Re: Russian Railroads

Post autor: Galatolol »

Białe szyny w sensie białe? Bo wszyscy używacie liczby mnogiej, a jest tylko jedna taka na gracza.
Awatar użytkownika
Ryu
Posty: 2750
Rejestracja: 28 gru 2009, 19:58
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 83 times
Been thanked: 161 times

Re: Russian Railroads

Post autor: Ryu »

Tak, mówimy o białych których każdy ma szt. 1
Awatar użytkownika
Wolf
Posty: 1517
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
Has thanked: 43 times
Been thanked: 194 times

Re: Russian Railroads

Post autor: Wolf »

Używamy mnogiej, bo tor kolejowy składa się z dwóch szyn, po jednej szynie to pociąg nie pojedzie :wink:. Ale w grze oczywiście chodzi o jeden znacznik.
Awatar użytkownika
Galatolol
Posty: 2331
Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 570 times
Been thanked: 921 times

Re: Russian Railroads

Post autor: Galatolol »

To w tej grze są jakieś pociągi? :P
Awatar użytkownika
Firenski
Posty: 1300
Rejestracja: 26 sty 2007, 20:36
Lokalizacja: Żory
Has thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Russian Railroads

Post autor: Firenski »

Wolf pisze:Jeżeli zdobycie 100-120 punktów za same białe szyny za jedną rundę punktacji kwalifikuje się na "cokolwiek" - to tak.
A wygrałeś tę partię? :)
Black is the sanctuary of light.

Mój TOP :)
Awatar użytkownika
Wolf
Posty: 1517
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
Has thanked: 43 times
Been thanked: 194 times

Re: Russian Railroads

Post autor: Wolf »

Firenski pisze:
Wolf pisze:Jeżeli zdobycie 100-120 punktów za same białe szyny za jedną rundę punktacji kwalifikuje się na "cokolwiek" - to tak.
A wygrałeś tę partię? :)
Tak.

A rozwijając trochę bardziej, to w kilku partiach dochodziło do zdobycia dużej ilości punktów za biały tor (przez różnych graczy), co kończyło się zarówno wygraną jak i przegraną, wszystko zależy od tego jak się rozegrało całościowo daną rozgrywkę. Żeby wszystko było jasne to warto też dodać jaki wynik punktowy jest wynikiem wygrywającym, może się to zmieniać z rozgrywki na rozgrywkę, ale za solidny wynik, który powinien być wynikiem wygrywającym uznaję ok. 400 punktów.
Awatar użytkownika
Ryu
Posty: 2750
Rejestracja: 28 gru 2009, 19:58
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 83 times
Been thanked: 161 times

Re: Russian Railroads

Post autor: Ryu »

Ja poprę Wolfa. Z doświadczenia kilku partii powiem że zarówno z białym torem wygrywałem jak i przegrywałem.
Wszystko zależy od tego jak zagrają przeciwnicy i jak się wszystko ułoży na planszy. Natomiast zdecydowanie nie lekceważyłbym białych torów.
Przy czym dość ważne jest żeby za bardzo przeciwnikom idącym w przemysł nie dać odskoczyć... Bo ostatnie tury należą do tych od kolei 8)
Awatar użytkownika
Firenski
Posty: 1300
Rejestracja: 26 sty 2007, 20:36
Lokalizacja: Żory
Has thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Russian Railroads

Post autor: Firenski »

Ja się dopytywałem o wygraną białymi torami, bo u nas na stole panuje ostatnio strategia kijowsko-petersburska z domieszką przemysłu lub linii transsyberyjskiej. Strategia ta ma się bardzo dobrze i często wygrywa. Nie ma w niej miejsca na białe szyny ;) Dlatego byłem ciekaw czy można wygrać "idąc w rozwój białych szyn". Ja z tym zawsze miałem problemy. Oczywiście, że dużo zależy od tego jak się ułoży rozgrywka i na co pozwolą przeciwnicy :)
Black is the sanctuary of light.

Mój TOP :)
Awatar użytkownika
Ryu
Posty: 2750
Rejestracja: 28 gru 2009, 19:58
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 83 times
Been thanked: 161 times

Re: Russian Railroads

Post autor: Ryu »

Firenski pisze:Ja się dopytywałem o wygraną białymi torami, bo u nas na stole panuje ostatnio strategia kijowsko-petersburska z domieszką przemysłu lub linii transsyberyjskiej. Strategia ta ma się bardzo dobrze i często wygrywa.
Dokładnie tak :)
St. Petersburg - żeby zdobyć 2 żetony
Kijów - duuużo punktów, szczególnie z bonusem +20pkt.
I do tego dokładamy linię transsyberyjską (dochodząc do końca) i mamy białe tory...

Tak gram ostatnio ja.
Jak już tory to 0 przemysłu... :)
staszek
Posty: 3546
Rejestracja: 11 maja 2009, 15:58
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 12 times
Been thanked: 25 times

Re: Russian Railroads

Post autor: staszek »

Z przemysłem trzeba nieco inaczej, dorzucam trochę Kijowa i trochę Petersburga :)
Awatar użytkownika
Wolf
Posty: 1517
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
Has thanked: 43 times
Been thanked: 194 times

Re: Russian Railroads

Post autor: Wolf »

Petersburg po prostu pasuje do każdej strategii z uwagi na 2 żetony bonusów.
Piehoo
Posty: 1007
Rejestracja: 15 gru 2012, 21:31
Lokalizacja: Warszawa Tarchomin
Has thanked: 2 times
Been thanked: 46 times

Re: Russian Railroads

Post autor: Piehoo »

Gra świetna, z rozgrywki na rozgrywkę coraz lepsza. (obecnie o.k 10 partii) Największe obawy miałem do rozgrywki dwuosobowej, ale okazuje się że jest równie fajna (jak nie lepsza!) od czteroosobowej. Duży plus należy się również za czytelną planszę, jak ktoś grał w innego worker placementa powinien szybko załapać.

Warto docenić to że nie ma tutaj zwycięskiej taktyki, wszystko zależy od doboru inżynierów, kolejności graczy i wszechogarniającej ciasnoty. :)

Ostatnio rozgrywka na 4os zajęła 1,5 godziny z małym okładem.
Cloud Games
Cloud Games na FB
Recenzje i przykładowe rozgrywki - Granie W Chmurach
Awatar użytkownika
Galatolol
Posty: 2331
Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 570 times
Been thanked: 921 times

Re: Russian Railroads

Post autor: Galatolol »

To prawda, gra ta jest wyjątkowo szybka. Wczoraj dwie partie dwuosobowe zajęły mi 1,5 godziny.
Awatar użytkownika
bogas
Posty: 2797
Rejestracja: 29 paź 2006, 00:17
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Has thanked: 353 times
Been thanked: 637 times

Re: Russian Railroads

Post autor: bogas »

No i podobno grę w Polsce ma wydać Bard, więc jest szansa na dobrą cenę.
Awatar użytkownika
Firenski
Posty: 1300
Rejestracja: 26 sty 2007, 20:36
Lokalizacja: Żory
Has thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Russian Railroads

Post autor: Firenski »

A dlaczego podobno? To już chyba potwierdzona informacja?
Black is the sanctuary of light.

Mój TOP :)
Lubel
Posty: 628
Rejestracja: 17 gru 2011, 13:58
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 5 times

Re: Russian Railroads

Post autor: Lubel »

Podobno w maju juz ma być wersja PL :)
Awatar użytkownika
romeck
Posty: 2875
Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
Lokalizacja: Warszawa / Łódź
Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times

Re: Russian Railroads

Post autor: romeck »

Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.
Piehoo
Posty: 1007
Rejestracja: 15 gru 2012, 21:31
Lokalizacja: Warszawa Tarchomin
Has thanked: 2 times
Been thanked: 46 times

Re: Russian Railroads

Post autor: Piehoo »

Bardzo fajna i rzeczowa recenzja, ale z jedną opinią nie mogę się zgodzić. Taktyka "biorę jakichkolwiek inżynierów aby wygrać na przewagi" zazwyczaj kończy się porażką. Raczej trzeba zastanowić się jakiej akcji dodatkowej potrzebujemy, a przy okazji można te bonusowe 40/20 punktów zdobyć. Za dużo dobrych akcji można stracić na tym że staramy się za wszelką cenę wygrać wyścig na inżynierach, nie mówiąc już o zainwestowanych rublach.
RR jest akurat o tyle ciekawe, że uruchomienie jednego bonusu rundę wcześniej, może nam dać potężnego kopa na resztę gry. (na przykład bonusowy worker albo wypasiona lokomotywa).
Cloud Games
Cloud Games na FB
Recenzje i przykładowe rozgrywki - Granie W Chmurach
ODPOWIEDZ