Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
Nabuchodonozor
Posty: 261
Rejestracja: 06 wrz 2008, 19:57
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 11 times
Been thanked: 8 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Nabuchodonozor »

Dziękuję za odpowiedzi. Jedna tylko drobna uwaga
[quote='neurocide"](strzału nie dodaja bo sztaby nie mogą strzelać)[/quote]
Owszem może strzelać jak wyczytałem w jednym FAQ. Dzieje się tak gdy do sztabu przyłączysz Kwatermistrza i zdecydujesz że w danej bitwie działa on na sztab zmieniając atak wręcz w strzał. Wtedy Twój sztab strzela :)
@Skywalker: jak ostatnio będąc na przegranej pozycji wyciągnąlem 3 bitwy to faktycznie się wkurzyłem :P Ale to właśnie dzięki losowości ta gra jest ciekawa bo uczy przystosowania się do warunków i kombinowania. W takich sytuacjach jak ta wyżej podchodzę do tego jako wyzwania, czy uda mi się jeszcze osiągnąć coś z tego i nawet jeśli przegram mam świadomość (oczywiście nei zawsze) że lepiej się tego rozegrać nie dało.
Niektórzy grają podobno tak, że przed rozgrywką każdy z graczy opracowuje sobie taktykę i ustawia kolejność żetonów i ją zapamiętuje. Wtedy nie ma absolutnie żadnej losowości ;)
No i mój poprzednik ma rację: jeśli grasz już nty raz to znasz na pamięć zarówno żetony swoje jak i przecinika i możesz do pewnego stopnia przewidzieć co się niedługo pojawi u niego i u Ciebie i wykorzystać to ;)
EstEst
Posty: 282
Rejestracja: 02 sty 2007, 13:29
Lokalizacja: Kraków

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: EstEst »

skywalker28 pisze:mam pytanie-czy ktoś próbował jakoś sobie poradzić z wysoką losowością żetonów w grze, tzn ja z kumplem robimy tak, że każdy raz na grę po wzięciu żetonów może stwierdzić ,że to jest już przesada i wsadzić je z powrotem na stos i przetasować wszystko i pociągnąć jeszcze raz.
W sumie, jak się zna wszystkie żetony to losowość już prawie nie boli, ale dla zwiększenia strategiczności bardzo polecam wariant: po dociągnięciu żetonów jeden można wtasować i zamiast niego wyciągnąć inny. Dopiero potem odrzucamy żeton i ewentualnie używamy dwu pozostałych.
Wcale często nie ten najsłabszy się wyrzuca ;)
Sługa Koła. Młot na humanistów. Miecz w ręku dyrekcji.

Gry EstEsta
Awatar użytkownika
Neurocide
Posty: 565
Rejestracja: 14 sie 2004, 11:19
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Neurocide »

Nabu pisze:Owszem może strzelać...
A faktycznie, jest taki przypadek.
Niektórzy grają podobno tak, że przed rozgrywką każdy z graczy opracowuje sobie taktykę i ustawia kolejność żetonów i ją zapamiętuje. Wtedy nie ma absolutnie żadnej losowości
Niezłe. Mam nadzieję, że uda mi się tego spróbować. Zapamiętam góra kilka trójek. Sam pomysł przyznam mocny.
Sprzedam: Arkham Horror - edycja PL - Cena: 130 pln
Awatar użytkownika
mrowka
Posty: 163
Rejestracja: 11 lis 2006, 14:16
Lokalizacja: Tychy

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: mrowka »

EstEst pisze:jak się zna wszystkie żetony to losowość już prawie nie boli
To zalezy, bywaja skrajne przypadki. Moj rekord to trzy przegrane partie pod rzad. W pierwszej dopiero za 7 pociagnieciem (nie mam tu na mysli 7 pociagnietego zetonu, tylko 7 kompletow zetonow ciagnietych co ture) dostalem pierwsza jednostke bojowa (tzn posiadajaca zdolnosc zadawania obrazen badz np sieciowania), wczesniej same rozkazy i moduly. W kolejnej rozegranej za 4 pociagnieciem. I w ostatniej w ciagu pierwszych 6 ciagniec mialem jakies 2 jednostki bojowe w sumie.
Przyznam, ze pomimo staran i tego, ze dla mojego przeciwnika to byly pierwsze 3 partie w ta gre, przegralem wszystkie z kretesm i znienawidzilem wtedy NX. Na cale 5 minut ;)
"Kiedy myślę i nic nie wymyślę, to sobię myślę, po co ja tyle myślałem, żeby nic nie wymyślić. Przecież mogłem nic nie mysleć i tyle samo bym wymyślił"
---
Amber i in. - armie do Neuroshima Hex!
Awatar użytkownika
MichalStajszczak
Posty: 9473
Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 508 times
Been thanked: 1449 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: MichalStajszczak »

1. Jeśli dwóch łuczników o tym samym segmencie inicjatywy strzela w jednostkę bez dodatkowych punktów wytrzymałości, to czy obaj uderzą w nią? Czy jeden ze strzałów przejdzie dalej?
2. Uniwersalny żołnierz ma przed soba dwie jednostki bez bonusów wytrzymałości. Czy uderzy za dwa w najbliższą, czy zniszczy obie?
Awatar użytkownika
ram
Posty: 201
Rejestracja: 29 lis 2005, 16:07
Has thanked: 103 times
Been thanked: 23 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: ram »

1. Obaj uderzają w tę jednostkę. Strzał nie przechodzi dalej.

2. Uderza za dwa jednostkę w stronę której jest skierowany.

Pozdrawiam.
47
Awatar użytkownika
Neurocide
Posty: 565
Rejestracja: 14 sie 2004, 11:19
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Neurocide »

Powyższe wynika z zasady, że cały segment rozgrywa się w tym samym momencie. Jednostki zabite pozostają na planszy do końca segmentu.
Sprzedam: Arkham Horror - edycja PL - Cena: 130 pln
Awatar użytkownika
Senaszel
Posty: 776
Rejestracja: 03 cze 2006, 21:54
Lokalizacja: Poznań

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Senaszel »

To ja mam pytanie odnosnie dodatku

Na kartach Podloza ( 'Korzenie', 'Tereny' )
moga stawac jednostki -
Co sie dzieje z Podlozem jesli stala na nim jednostka,
ktora zostala zabita?
Schodzi czy nie?

Pytanie wyniklo na Pionku
kiedy to jakas jednostka NY zabila "Monstrum" ktore stalo na "Korzeniu"
Poszlismy z pytaniem czy korzen spada czy nie... do Korzenia!
Towarzysz byl mocno zszokowany nazewnictwem :D (nazwy wg instrukcji)
Wingmakers
EstEst
Posty: 282
Rejestracja: 02 sty 2007, 13:29
Lokalizacja: Kraków

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: EstEst »

Tzn. chodzi zapewne tylko o korzenie, bo na minie jednostka stać nie może ;)

Otóż korzenie można zlikwidować TYLKO za pomocą żetonów ataków specjalnych (snajper, bomba itp.). Podczas bitwy nie mogą być zlikwidowane - to jest ich główna siła.
Sługa Koła. Młot na humanistów. Miecz w ręku dyrekcji.

Gry EstEsta
Awatar użytkownika
Senaszel
Posty: 776
Rejestracja: 03 cze 2006, 21:54
Lokalizacja: Poznań

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Senaszel »

Atak wrecz je chyba "wykorzenia" ? :idea:

OT: Zacznie sie niedlugo jakas partia w aGot9 ?
Wingmakers
Awatar użytkownika
Nabuchodonozor
Posty: 261
Rejestracja: 06 wrz 2008, 19:57
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 11 times
Been thanked: 8 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Nabuchodonozor »

Senaszel: już dostałeś odpowiedź. Z resztą masz jak byk napisane w instrukcji że zniszczyć korzeń można TYLKO żetonem natychmiastowym. W dodatku jeśli jest na nim jednostka to możesz wybrać czy niszczysz korzeń czy też jednostkę która jest na nim
ecco
Posty: 109
Rejestracja: 18 lis 2008, 18:28
Lokalizacja: Przeźmierowo (okolice Poznania)

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: ecco »

Macie link do instrukcji tej gry po Polsku?
Awatar użytkownika
rand
Posty: 491
Rejestracja: 03 lis 2008, 22:07
Lokalizacja: Gdańsk Zaspa
Has thanked: 118 times
Been thanked: 88 times

Re: Neuroshima Hex jako te ciepłe bułeczki ;-)

Post autor: rand »

Mam dwa bardzo ważne pytania odnośnie nowego dodatku Babel 13.

1. odnośnie macierzy.
Obrazek
W takiej sytuacji jak na obrazu, czy obie jednostki Neodżungli dostaja po 2 inicjatywy i 1 siły, czy powstają w tej sytuacji dwie oddzielne macierze.....

2. Odnośnie szpiega, czy szpieg w tej sytuacji dostaje 1 inicjatywy i siły czy moduł musi być w jego strone odwrócony żeby dostać te bonusy... ?

Bym był wdzięczny za pomoc, bo to dwie kwestie które jak dla mnie są niejasno sformułowane :-)
Awatar użytkownika
Nabuchodonozor
Posty: 261
Rejestracja: 06 wrz 2008, 19:57
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 11 times
Been thanked: 8 times

Re: Neuroshima Hex jako te ciepłe bułeczki ;-)

Post autor: Nabuchodonozor »

1) Wg mnie jest jedna macierz. Macierzy nie może być kilka i skoro obydwa moduły są skierowane do jednostek znajdujących się w macierzy to działają na wszystko. Czyli Twoje jednostki dostają bonusy od obydwu modułów równocześnie
2) Moduł musi być skierowany w stronę szpiega. W tej sytuacji szpieg nie dostaje bonusu. Z resztą bonusu do siły i tak nie dostałby bo strzela na odległość
mbronkowski
Posty: 6
Rejestracja: 11 lis 2004, 14:09
Lokalizacja: Krosno

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: mbronkowski »

Mam pare pytań odnośnie reguł w dodatku:
1)Czy roszade można użyć na jednostki sojusznicze (czyli czy na przykład w drugim scenariuszu można zamienić miejscami dwie jednostki molocha albo jedną jednostkę molocha i jedną jednostkę neodżungli)
2) Czy jednostki sojuszncze mogą wejść w skład macieży
3) Bonusowe tury zwycięzcy w scenariuszu drugim, są pełnymi turami (3 żetony) czy w pierwszej jeden w drugiej dwa i dopiero w trzeciej 3 żetony?
4)W scenariuszu trzecim czy bunkier jest szcelny także w stosunku do jednostek neodżungli (NY na pewno nie może tam wstawiać jednostek bo jest przeciwnikiem, a czy neodżungla jako sojusznik może, czy nie) w instrukcji pisze że bunkier jestsz szczelny względem każdej innej armi czyli rozumiem że dopuki borgo żyje nikt tam nie może nic wstawić.
5) rozpoczenicie w trzecim scenariuszu: normalne... czli?! zaczyna losowy gracz czy zaczyna nowy jork jak w pierwszym scenariuszu?
Do dalszych scenariuszy wczoraj nie doszliśmy ale jak widać wątpliwości pojawiło się sporo.
Mieliśmy też chwile wątpliwości czy sieciując sztab Neodżungli "wyłancza" się macież. w końcu doszliśmy do wniosku, żę tak (chociażby dlatego że w radach taktycznych do tej armi pisze żę trzeba się zabunkrować żeby nie dopuścić do sztabu sieciarza). Trzeba przyznać , że zasieciowanie sztabu neodżungli stawia ją w beznadziejnej sytuacji.
mbronkowski
Awatar użytkownika
Nabuchodonozor
Posty: 261
Rejestracja: 06 wrz 2008, 19:57
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 11 times
Been thanked: 8 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Nabuchodonozor »

mbronkowski pisze:Mam pare pytań odnośnie reguł w dodatku:
1)Czy roszade można użyć na jednostki sojusznicze (czyli czy na przykład w drugim scenariuszu można zamienić miejscami dwie jednostki molocha albo jedną jednostkę molocha i jedną jednostkę neodżungli)
2) Czy jednostki sojuszncze mogą wejść w skład macieży
3) Bonusowe tury zwycięzcy w scenariuszu drugim, są pełnymi turami (3 żetony) czy w pierwszej jeden w drugiej dwa i dopiero w trzeciej 3 żetony?
4)W scenariuszu trzecim czy bunkier jest szcelny także w stosunku do jednostek neodżungli (NY na pewno nie może tam wstawiać jednostek bo jest przeciwnikiem, a czy neodżungla jako sojusznik może, czy nie) w instrukcji pisze że bunkier jestsz szczelny względem każdej innej armi czyli rozumiem że dopuki borgo żyje nikt tam nie może nic wstawić.
5) rozpoczenicie w trzecim scenariuszu: normalne... czli?! zaczyna losowy gracz czy zaczyna nowy jork jak w pierwszym scenariuszu?
Do dalszych scenariuszy wczoraj nie doszliśmy ale jak widać wątpliwości pojawiło się sporo.
Mieliśmy też chwile wątpliwości czy sieciując sztab Neodżungli "wyłancza" się macież. w końcu doszliśmy do wniosku, żę tak (chociażby dlatego że w radach taktycznych do tej armi pisze żę trzeba się zabunkrować żeby nie dopuścić do sztabu sieciarza). Trzeba przyznać , że zasieciowanie sztabu neodżungli stawia ją w beznadziejnej sytuacji.
1) Wg mnie nie podobnie jak nie możesz użyć żetonu ruchu na jednostki sojusznika
2) Po pierwsze "macieRZy", a po drugie w instrukcji jest napisane że nie. Macierz to unikalna właściwość Neodżungli i tylko Neodżungla może ją tworzyć, nawet gdy sojusznik znajduje się przy jej sztabie. To jest o ile pamiętam napisane w instrukcji przy omówieniu sytuacji szczególnych gry wieloosobowej
3) Na to pytanie Ci nie odpowiem bo nie grałem jeszcze w scenariusz
4) j.w. (acz jeśli jest napisane "względem każdej innej" to zakładam że również względem armii sojusznika. I pisze się "dopÓki"
5) też nie wiem bo nie grałem scenariusza

Co do sieciowania sztabu to oczywiście macierzy wtedy nie ma co jest wyraźnie napisane w instrukcji. I nie pisze się "wyłancza" tylko "wyłĄcza"

Reasumując radzę dokładniej czytać instrukcję i nauczyć się ortografii (ewentualnie jeśli jesteś chory to korzystaj z worda albo najnowszego firefoxa z funkcją sprawdzania pisowni)
Awatar użytkownika
Wookie
Posty: 935
Rejestracja: 19 gru 2008, 12:23
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Wookie »

Mam dwa pytania:
1. Czy można odpychać bazy i moduły?
2. Czy można używać ruchu na bazę?
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5130
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Andy »

Jak dla mnie: 2 x tak (jeśli baza = sztab).
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
bazyn
Posty: 288
Rejestracja: 16 lut 2008, 22:30
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: bazyn »

Tak? W zasadach było napisane, że ruch można użyć na dowolny żeton, odepchnięcie na dowolną jednostkę, więc interpretowaliśmy, że jednostka=żołnierz :)
Mam
Chcę


Pragnę poznać: Above and Below, Arcadia Quest, Clank!, Pathfinder, Trickerion, Blood Rage, Mechs vs Minions
Awatar użytkownika
Wookie
Posty: 935
Rejestracja: 19 gru 2008, 12:23
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Wookie »

no ja dotychczas też uznawałem jednostkę jako żołnierzy.
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5130
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Andy »

Nie mam instrukcji przed sobą, ale czy tam nie było mowy o oddziaływaniu na "żetony planszy", czyli żołnierzy, moduły i sztab?
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
bogas
Posty: 2797
Rejestracja: 29 paź 2006, 00:17
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Has thanked: 353 times
Been thanked: 637 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: bogas »

Jest tak jak pisze Andy. 2 x TAK
bazyn
Posty: 288
Rejestracja: 16 lut 2008, 22:30
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: bazyn »

Andy pisze:Nie mam instrukcji przed sobą, ale czy tam nie było mowy o oddziaływaniu na "żetony planszy", czyli żołnierzy, moduły i sztab?
"Ruch - zagranie tego żetonu pozwola przesunąć własny dowolny żeton..."

"Odepchnięcie - po zagraniu tego żetonu jedna z własnych jednostek odpycha jedną sąsiadującą z nią jednostke wroga..."
Mam
Chcę


Pragnę poznać: Above and Below, Arcadia Quest, Clank!, Pathfinder, Trickerion, Blood Rage, Mechs vs Minions
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5130
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Andy »

Sądzę, że "jednostka" = "żeton planszy".

Pozostałe żetony są "natychmiastowe"
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
Wookie
Posty: 935
Rejestracja: 19 gru 2008, 12:23
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Wookie »

czyli 2xtak, dzięki
ODPOWIEDZ