Nemesis - pytania o zasady.
-
- Posty: 1176
- Rejestracja: 22 maja 2015, 14:31
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 130 times
- Been thanked: 141 times
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Aftermath wprowadza nowe postacie. I tutaj pytanie.
Czy rozgrywkę można prowadzić tworząc załogę i z podstawki, i z dodatku?
Czy też gra się jedną załogą lub drugą?
Czy rozgrywkę można prowadzić tworząc załogę i z podstawki, i z dodatku?
Czy też gra się jedną załogą lub drugą?
Moje Gry
Jeśli nie wiesz, jak masz zagrać, poczekaj, aż twojemu przeciwnikowi przyjdzie do głowy jakaś idea. Możesz być pewny, że będzie to idea fałszywa.
Siegbert Tarrasch
Jeśli nie wiesz, jak masz zagrać, poczekaj, aż twojemu przeciwnikowi przyjdzie do głowy jakaś idea. Możesz być pewny, że będzie to idea fałszywa.
Siegbert Tarrasch
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8779
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2686 times
- Been thanked: 2365 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Instrukcja "work in progress" mówi, że można mieszać, ale z zachowaniem kolorów.
Czyli Czerwona postać z podstawki może zostać zamieniona tylko na inną Czerwoną z Aftermath.
Autorzy zastrzegają sobie możliwość zmian w finalnej wersji instrukcji.
Czyli Czerwona postać z podstawki może zostać zamieniona tylko na inną Czerwoną z Aftermath.
Autorzy zastrzegają sobie możliwość zmian w finalnej wersji instrukcji.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Mam pytanie dot. rzutów na szmery podczas atakowania jaj w gnieździe. W instrukcji pisze że przy każdej próbie ataku na jajo należy wykonać rzut na szmery. A co w sytuacji w której w gnieździe jest intruz? Czy wtedy również należý wykonywać rzuty na szmery?
- Hardkor
- Posty: 4536
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1366 times
- Been thanked: 875 times
- Kontakt:
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Raczej nie atakowania jaj tylko próby wzięcia jaja jako akcji specjalnej pokoju. Jajo atakujesz normalnie w nie strzelajac lub atakiem wrecz z tego co pamietam.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Re: Nemesis - pytania o zasady.
No właśnie w instrukcji (strona 25) jest zapis "Po każdej pojedynczej próbie zniszczenia jaja musisz wykonać rzut na szmery"
Re: Nemesis - pytania o zasady.
...podbijam. Miałem przypadek gdzie współgracz (btw po nieudanej próbie zmiany kursu i wykiwania całej ekipy ) chciał alternatywnie zniszczyć gniazdo. W gnieździe pojawił się od razu obcy, ale ten uznając marne z nim szanse (mógł walczyć tylko wręcz) niszczył przy nim jaja (dając się oczywiście atakować - odebrał ogólnie z 3-4 ataki od naszego "milusińskiego" ). Uznaliśmy, że skoro w gnieździe już jest obcy to nie rzucamy na szmery i ogólnie udało się naukowcowi zniszczyć jaja, uciec, sprawdzić i wyleczyć z wszelkich skażeń, a na koniec uciec z resztą ekipy...
Taka akcja była "legalna"? (chodzi o te ataki jaj bez rzutów na szmery w towarzystwie obcego... ja uznałem, że jak najbardziej - nie tylko pomysłowe, ale też całkiem logiczne do zasad gry)
- miszczu666
- Posty: 269
- Rejestracja: 24 kwie 2018, 15:13
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 165 times
- Kontakt:
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Gracz, który jest zaangażowany w walkę z intruzem w żadnym wypadku nie rzuca na szmery, niezależnie od sytuacji jaka by to miała spowodować. Czy to z powodu niszczenia jaja, czy w wyniku wylosowania żetonu dorosłego w fazie kolonii intruzów.kelvar pisze: ↑04 lut 2020, 11:42...podbijam. Miałem przypadek gdzie współgracz (btw po nieudanej próbie zmiany kursu i wykiwania całej ekipy ) chciał alternatywnie zniszczyć gniazdo. W gnieździe pojawił się od razu obcy, ale ten uznając marne z nim szanse (mógł walczyć tylko wręcz) niszczył przy nim jaja (dając się oczywiście atakować - odebrał ogólnie z 3-4 ataki od naszego "milusińskiego" ). Uznaliśmy, że skoro w gnieździe już jest obcy to nie rzucamy na szmery i ogólnie udało się naukowcowi zniszczyć jaja, uciec, sprawdzić i wyleczyć z wszelkich skażeń, a na koniec uciec z resztą ekipy...
Taka akcja była "legalna"? (chodzi o te ataki jaj bez rzutów na szmery w towarzystwie obcego... ja uznałem, że jak najbardziej - nie tylko pomysłowe, ale też całkiem logiczne do zasad gry)
Miałem pewne wątpliwości, czy można strzelać do jaj będąc w walce, ale w instrukcji nie ma o tym słowa. FAQ też milczy w temacie. Więc zakładam, że można.
Moje tłumaczenia plików pomocy, skrótów zasad: ***LISTA***
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Z jednej strony logiczne, ale stwierdziliśmy że fabularnie lepiej rzucać na szmery - intruzi bronią gniazda i jajkelvar pisze: ↑04 lut 2020, 11:42 ...podbijam. Miałem przypadek gdzie współgracz (btw po nieudanej próbie zmiany kursu i wykiwania całej ekipy ) chciał alternatywnie zniszczyć gniazdo. W gnieździe pojawił się od razu obcy, ale ten uznając marne z nim szanse (mógł walczyć tylko wręcz) niszczył przy nim jaja (dając się oczywiście atakować - odebrał ogólnie z 3-4 ataki od naszego "milusińskiego" ). Uznaliśmy, że skoro w gnieździe już jest obcy to nie rzucamy na szmery i ogólnie udało się naukowcowi zniszczyć jaja, uciec, sprawdzić i wyleczyć z wszelkich skażeń, a na koniec uciec z resztą ekipy...
Taka akcja była "legalna"? (chodzi o te ataki jaj bez rzutów na szmery w towarzystwie obcego... ja uznałem, że jak najbardziej - nie tylko pomysłowe, ale też całkiem logiczne do zasad gry)
No i zniszczenie gniazda skończyło się pojawieniem 7 dorosłych osobników
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Też się nad tym zastanawiałem i znalazłem w instrukcji (skacząc po różnych stronach ), że w walce nie można strzelać do jaj.
WALKA (str. 18)
WALKA (str. 18)
SYMBOL WALKI (str. 12)Za każdym razem, gdy postać i intruz są w tym samym pomieszczeniu, zostają zaangażowani w walkę. Podczas walki postać może w swojej turze zaatakować intruza albo uciec. Intruzi atakują postacie podczas fazy wydarzeń. Niektóre akcje są niedostępne w trakcie walki – zob. symbol „tylko poza walką” na str. 12.
W tej sytuacji możesz tylko zaatakować intruza (jaja nie są intruzami), albo uciec.tylko w walce – postać może wykonać tę akcję, tylko będąc zaangażowaną w walkę. Postać jest zaangażowana w walkę, jeśli w tym samym pomieszczeniu znajduje się intruz. Jaja nie są intruzami!
-
- Posty: 146
- Rejestracja: 03 sty 2020, 18:08
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 25 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Witam,
Mam pytanie dotyczące dodatku viodseeders:
Po rzutach na szmery gdy inicjujemy walkę z intruzem pojawia się typ intruza w zależności od poziomu poczytalności danej postaci ( nie wiem czy insanity jest tak przetłumaczone w polskiej instrukcji).
Następnie losujemy token z torby by sprawdzić czy intruz wykona atak z zaskoczenia.
Co w przypadku gdy wylosuje pusty token ( blank) lub token poczytalności ? Na tych tokenach nie ma żadnych cyfr które można powiązać z liczbą kart na ręce.
Mam pytanie dotyczące dodatku viodseeders:
Po rzutach na szmery gdy inicjujemy walkę z intruzem pojawia się typ intruza w zależności od poziomu poczytalności danej postaci ( nie wiem czy insanity jest tak przetłumaczone w polskiej instrukcji).
Następnie losujemy token z torby by sprawdzić czy intruz wykona atak z zaskoczenia.
Co w przypadku gdy wylosuje pusty token ( blank) lub token poczytalności ? Na tych tokenach nie ma żadnych cyfr które można powiązać z liczbą kart na ręce.
- addekk
- Posty: 642
- Rejestracja: 28 gru 2018, 11:54
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 103 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Dwa pytania do Carnomorphs. Skoro na początku gry wrzucamy żetony metazercow do worka to kiedy w worku może pojawic się ścierwojad i rzeźnik tylko jak ewoluja i wroca do worka? Btw rozumiem że brakujące żetony mamy użyć z podstawki?
Weźże chodźże grać BGG
-
- Posty: 146
- Rejestracja: 03 sty 2020, 18:08
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 25 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Zacznę od tylu:
Tak brakujące żetony bierzemy z podstawki.
Żetony meta, shamblerow lub fleshbeast mogą wrócić do worka tylko po wejściu do korytarzy technicznych. Butcher zgodnie z instrukcją nie korzysta z korytarzy technicznych wiec nie wróci do worka
Tak brakujące żetony bierzemy z podstawki.
Żetony meta, shamblerow lub fleshbeast mogą wrócić do worka tylko po wejściu do korytarzy technicznych. Butcher zgodnie z instrukcją nie korzysta z korytarzy technicznych wiec nie wróci do worka
-
- Posty: 96
- Rejestracja: 05 lis 2019, 18:13
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 9 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Cześć,
Czy w pomieszczeniu z korytarzami technicznymi można zrobić akcje pomieszczenia airlock? W korytarzach technicznych nie można umieszczać drzwi więc czy procedura działa?
Czy w pomieszczeniu z korytarzami technicznymi można zrobić akcje pomieszczenia airlock? W korytarzach technicznych nie można umieszczać drzwi więc czy procedura działa?
-
- Posty: 146
- Rejestracja: 03 sty 2020, 18:08
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 25 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
W instrukcji jest tylko informacja, iż musi być to żółty pokój oraz wszystkie drzwi prowadzace do tego pokoju muszą być zamknięte. Nie widzę żadnej wzmianki o korytarzach technicznych wiec moim zdaniem procedura zadziała.justtadream3 pisze: ↑24 mar 2020, 20:45 Cześć,
Czy w pomieszczeniu z korytarzami technicznymi można zrobić akcje pomieszczenia airlock? W korytarzach technicznych nie można umieszczać drzwi więc czy procedura działa?
-
- Posty: 96
- Rejestracja: 05 lis 2019, 18:13
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 9 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
No właśnie jakoś mi się gryzie 'wszystkie drzwi muszą być zamknięte' z 'w korytarzach technicznych nie można umieszczać drzwi' - więc zasadowo można, bo wszystkie drzwi jakie można umieścić są zamknięte, a tematycznie wyssanie powietrza jeśli obok mam szyb wentylacyjny nie ma sensu:)
-
- Posty: 146
- Rejestracja: 03 sty 2020, 18:08
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 25 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Szyb wentylacyjny tez się automatycznie zamyka podczas tej procedury
Nemesis to zaawansowany technicznie statek i ma różne bajery. A to ze się rozpada podczas Twojej misji to już inna sprawa
Nemesis to zaawansowany technicznie statek i ma różne bajery. A to ze się rozpada podczas Twojej misji to już inna sprawa
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Mam pytanie o przedmioty. Czy uzycie gasnicy traktuje sie jako akcje?Chodzi mi to ze wykonalem 2 akcje juz a chcialbym ugasic pozar.Czy moge odrzucic karte akcji i to zrobic?
- Tachion
- Posty: 423
- Rejestracja: 24 sty 2019, 00:16
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 168 times
- Been thanked: 207 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Nie, nie możesz. Użycie gaśnicy to jedna z dostępnych akcji (masz 2 na turę). Na gaśnicy masz podany jej koszt [1], więc aby skorzystać z gaśnicy musisz być w stanie odrzucić inną kartę z ręki.
Więc jeśli juz wykorzystałeś 2 akcje to nie możesz już użyć gaśnicy.
Więc jeśli juz wykorzystałeś 2 akcje to nie możesz już użyć gaśnicy.
Re: Nemesis - pytania o zasady.
ok.Dzieki kolejne pytania jesli ubilem obcego w laboratrium to czy musze go podnosic ,czy moge odrazu wykonac akcje z pomieszczenia z laboratorium by zbadac zwloki?,
- Hardkor
- Posty: 4536
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1366 times
- Been thanked: 875 times
- Kontakt:
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Gdzie jest to dokładnie napisane, bo wydawało mi się, że jest inaczej
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
- Tachion
- Posty: 423
- Rejestracja: 24 sty 2019, 00:16
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 168 times
- Been thanked: 207 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
https://boardgamegeek.com/thread/2136332/kill-alien-lab
Temat z bgg. O dziwo wychodzi na to, że nie trzeba obiektu podnosić żeby go zbadać. Ale na ile to jest oficjalne to już inna sprawa. Nie pamiętam jak to na polski przetłumaczyli.
Temat z bgg. O dziwo wychodzi na to, że nie trzeba obiektu podnosić żeby go zbadać. Ale na ile to jest oficjalne to już inna sprawa. Nie pamiętam jak to na polski przetłumaczyli.
- addekk
- Posty: 642
- Rejestracja: 28 gru 2018, 11:54
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 103 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
W instrukcji masz napisane że dany obiekt aby go przebadac musi być z tobą w pomieszczeniu. Tak samo mógłbyś odpalić przedmiot specjalny naukowca w gnieździe czy jego akcję z która pozwala korzystać z innych pomieszczeń jeśli masz holokomputer.
Weźże chodźże grać BGG