Strona 7 z 8

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 05 mar 2024, 07:45
autor: Arkhon
Tyrek pisze: 05 mar 2024, 07:37
Arkhon mam pytanie, bo przymierzam się do rozegrania gry w czteroosobowym gronie. Jak podeszliście do kwestii braku akcji Mentata u Fremenów? Teoretycznie ta sytuacja skazuje gracza Fremeńskiego na dobieranie jednej karty na początku każdej rundy (przez całą grę będą to 4-6 kart - troszkę mało). Na BGG wisi wątek bez oficjalnego stanowiska, w którym sugerowane rozwiązanie jest takie, że jak Atryda wykonuje akcję Mentata, to wybiera kto dociąga karty (np. dwie dla siebie, albo po jednej, albo dwie dla Fremenów). Nie wiem jak do tego podejść w naszej grze - daj znać, jak to u Was wyglądało.
Dokładnie tak podeszliśmy do tematu, że Atryda wybiera, kto te karty dociąga. Czy 1/1 czy 2/0 lub 0/2.

Sugerowałem się też regułą dotyczącą kostki "jokera" czyli housowej Atrydów, w instrukcji zasady zaznaczają, że może Atryda wykorzystać house kość jako Deploy Fremeńskie, ale to Fremen wykonuje wtedy akcję deploy. Oczywiście można silnie zasugerować/rozważyć ze współgraczem, gdzie ten Deploy wykonać chcielibyśmy.

Na podobnej zasadzie rozpatruje więc mentata.

Dość epicką sytuację mieliśmy w ostatniej 4os grze, gdzie ostatnia sicz się dzielnie wybraniała atak po ataku, Harkonnen z Corino chytrze planowali już podwójny atak, przeszkadzał w tym shai-hulud... ostatecznie 2 mini legiony zostały Harkonnenów ale dzięki poświęceniu znacznej liczby jednostek w poprzednich atakach i bombardowaniu siczy materiałami wybuchowymi, stała ta pusta...
a Harkonnen mial jeszcze 2 kości na Atak i zero deploy/house kości po stronie Atrydów... zdecydowałem się odpalić z przebudzonej już Jessiki mentata, jako że nie doszlibyśmy na czas do obrony z innej siczy.... i top deck! Naib i 2 fedaikinów w dowolnej siczy wystawione :)

Takich sytuacji potrafi być co nie miara, podobnie jak knucie rozstawienia przy niebronionych siczach desantowo 3 jednostek przez Harkonnena tylko po to, by w następnej akcji Fremeni przyzwali Matkę Burz :)
Cieszę się, że rozgryzasz powoli Atrydów, napewno stoją przed ciekawym wyzwaniem w każdej partii.

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 05 mar 2024, 08:15
autor: Michałku
Czy gra na 4 osoby w tej grze ma realny sens, czy jest to tylko sztuczny podział jak np. w rebelii?

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 05 mar 2024, 08:41
autor: Tyrek
Michałku pisze: 05 mar 2024, 08:15 Czy gra na 4 osoby w tej grze ma realny sens, czy jest to tylko sztuczny podział jak np. w rebelii?
Na papierze ten wariant wygląda nieźle - na pewno lepiej niż w Rebelii. Dwie strony konfliktu podzielone są tak naprawdę na cztery odrębne frakcje - każdy gracz dostaje swoją planszę akcji, swoich liderów, swoją talię kart. Wojska na planszy są wspólne, ale ten który wykonuje akcje, podejmuje decyzję i wpływa na stan gry.

Na BGG opinie są podzielone - jak to zwykle bywa. Ja niecierpliwie czekam na okazję, aby przetestować 2 vs 2 - wtedy podzielę się wrażeniami (boję się tylko, że to nie nastąpi szybko :( - eh życie).

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 05 mar 2024, 09:02
autor: Arkhon
Michałku pisze: 05 mar 2024, 08:15 Czy gra na 4 osoby w tej grze ma realny sens, czy jest to tylko sztuczny podział jak np. w rebelii?
Działa napewno lepiej niz w Rebelii, gdzie jest sztuczny podział na kosmos i powierzchnie.
Harkonnen + Corrino vs Atrydzi + Fremeni
dodatkowo podział równy kości, tokeny ciszy (do wykorzystania by móc wymienić się informacjami tajnie, co do posiadanych kart i planów) . Osobne talie/ręce 4 stronnictw. Około 2 stron zasad powiedzmy.
Tematycznie to się spina, budzi sporo dyskusji odnośnie planowanych ruchów (co już pisałem w mini recce).
Imho bardzo dobry tryb na 4 graczy. Gra się inaczej niż 1v1, nie ma się 100% decyzyjności (chyba że chcesz komuś narzucać decyzje jako gracz alfa, a tak się grać nie powinno) ale bardzo przyjemne to było dla nas doświadczenie.

Dla mnie jak najbardziej ma sens, jak pisałem - chętnie siąde w 4 osoby, po której stronie bym nie był. Często jest wiele emocji związanych z planami i patrzenie na siebie "ale czemu taki ruch chcesz?" i z tyłu głowy "aahhh karty!!..."

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 05 mar 2024, 10:02
autor: Michałku
Eeeeh... no i namówili ;) dzięki

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 05 mar 2024, 10:13
autor: Ianixius
też czytam opinie i się coraz bardziej przekonuję.

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 07 mar 2024, 10:31
autor: Kitshu
Arkhon pisze: 05 mar 2024, 09:02
Działa napewno lepiej niz w Rebelii, gdzie jest sztuczny podział na kosmos i powierzchnie.
Harkonnen + Corrino vs Atrydzi + Fremeni
co nie jest wybitnym osiągnięciem bo w Rebelii 2vs2 nie działa wogóle xD

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 16 mar 2024, 08:24
autor: walkingdead
Jeśli ktoś czeka na wersję Portalu to gdzieś na grupach mignęło mi, że Grzesiek Polewka napisał, że gra będzie dopiero po wakacjach.

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 16 mar 2024, 11:49
autor: Tijaczer
walkingdead pisze: 16 mar 2024, 08:24 Jeśli ktoś czeka na wersję Portalu to gdzieś na grupach mignęło mi, że Grzesiek Polewka napisał, że gra będzie dopiero po wakacjach.
Od dawna wiadomo, że planowano na III kwartał, bodajże wrzesień jak dobrze pamiętam

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 16 mar 2024, 13:10
autor: walkingdead
Ja tego nie wiedziałam.

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 17 mar 2024, 00:13
autor: Tyrek
Właśnie skończyliśmy grę w cztery osoby (2/2).

Było super. Były emocje, rozkminy, narady… wygląda na to, że chcemy więcej zagrać w tym trybie.

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 18 mar 2024, 12:52
autor: ArtIO

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 18 mar 2024, 19:13
autor: Yooreck
Czy ktoś z Was grał już może w wersję KS? Zastanawiam się jak bardzo niezbędne są exclusives…

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 18 mar 2024, 20:03
autor: ArtIO
Yooreck pisze: 18 mar 2024, 19:13 Czy ktoś z Was grał już może w wersję KS? Zastanawiam się jak bardzo niezbędne są exclusives…
Wszystkie opinie w tym wątku dotyczą wersji KS.
W grach CMON niema czegoś takiego jak „niezbędne exclusive”, dostajesz po prostu więcej tego samego w tym przypadku:
Duży grywalna figurka robaka - całkiem możliwe że będzie jako bonus przedsprzedaży od Portal Games
Upgrade planszetek z papierowych na kartonowe
Upgrade kartonowych żetonów obozów na plastikowe
11 dodatkowych postaci liderów czyli 26 zamiast 15 w podstawce - czyli trochy większa regrywalność

Dodatek który jest KS Exclusive podobno jest fajny

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 18 mar 2024, 21:02
autor: Yooreck
Dzięki za podsumowanie! Wlasnie nad tym dodatkiem się zastanawiam, bo czytałem, że balans wtedy jest bardziej wyrównany (chociaż wiadomo, że to wszytko są wstępne opinie…)

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 07 kwie 2024, 23:31
autor: Faello
Yooreck pisze: 18 mar 2024, 19:13 Czy ktoś z Was grał już może w wersję KS? Zastanawiam się jak bardzo niezbędne są exclusives…
Unboxing Exclusive Edition: https://www.youtube.com/watch?v=HwKWLSn ... GameCoffee

Unboxing Retail Edition https://www.youtube.com/watch?v=JreU1fW ... dGameBuzzz

Główne różnice, które mają znaczenie dla gracza niebędącego fanem Diuny:
- twardsze planszetki
- 2 dodatkowe moduły do gry (Possible Futures i Old Man of the Dessert - oba związane z dodatkowymi figurkami)
- exclusivy typu tokeny 3D czy woreczek dla gracza Atrydami
- jeżeli patrzymy szerzej (Harvervester/Carry-All pledge) to w pledge'ach KS masz dodatek Szumglerzy (nie będzie go w retailu przeciwieństwie do Gildii Kosmicznej)
- cena jest znacząco wyższa za Exclusive Edition, o wersjach KS (Harvester/Carry-All) z dodatkami nie wspominając;
- brak polskiej wersji Exclusive Edition

Główna różnica, która ma znaczenie dla gracza będącego fanem Diuny (i mogąca być postrzegana jako ważna):
- dodatek Possible Futures to nowe ale lubiane lub znaczące postacie z sagi o Diunie i Atrydach (m.in Książe Leto, Imperator, księżna Irulana, Duncan Idaho, Fenringowie), natomiast szansa ich wykorzystania jest zapewne umiarkowana i w pierwszych kilku-kilkunastu rozgrywkach w ogóle z nich nie skorzystasz.

Także decydujące znaczenie ma raczej cena i to czy jesteś zadeklarowanym fanem - jeżeli Diuna to dla Ciebie po prostu w miarę fajne uniwersum (ale książek nie tkniesz) to raczej dałbym sobie spokój. Jeżeli natomiast jesteś dużym fanem materiału źródłowego, to można rozważyć ten znacząco większy wydatek - zwłaszcza, że recenzje gry są bardzo dobre.

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 08 kwie 2024, 09:09
autor: japanczyk
Faello pisze: 07 kwie 2024, 23:31 - dodatek Possible Futures to nowe ale lubiane lub znaczące postacie z sagi o Diunie i Atrydach (m.in Książe Leto, Imperator, księżna Irulana, Duncan Idaho, Fenringowie), natomiast szansa ich wykorzystania jest zapewne umiarkowana i w pierwszych kilku-kilkunastu rozgrywkach w ogóle z nich nie skorzystasz.
dodatek przede wszystkim robi regrywalnosc, bo zmienia specjalne umiejetnosci, ktore sa z rozkazow

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 08 kwie 2024, 20:40
autor: upadly_bankowiec
Ostatnio wrzuciłem materiał z wyjaśnieniem zasad na kanał. Jeśli checie przyjżeć się komponentom i zobaczyć jak wygląda przebieg tury to tutaj macie linka:

https://youtu.be/o7NNQIfX_pw

Jest to exclusive edition, ale nie opisuję dodatkowych modułów. Po pierwsze jeszcze z nimi nie grałem (chociaż nie są przesadnie trudne, ale faktycznie zmieniają grę z tego co czytałem) a po drugie materiał bez nich ma godzinę :)

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 28 kwie 2024, 02:11
autor: Faello
upadly_bankowiec pisze: 08 kwie 2024, 20:40 Ostatnio wrzuciłem materiał z wyjaśnieniem zasad na kanał. Jeśli checie przyjżeć się komponentom i zobaczyć jak wygląda przebieg tury to tutaj macie linka:

https://youtu.be/o7NNQIfX_pw

Jest to exclusive edition, ale nie opisuję dodatkowych modułów. Po pierwsze jeszcze z nimi nie grałem (chociaż nie są przesadnie trudne, ale faktycznie zmieniają grę z tego co czytałem) a po drugie materiał bez nich ma godzinę :)
Próbowałeś to może ogrywać solo dla nauki zasad? Osobiście rozważam w majówkę.

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 28 kwie 2024, 20:35
autor: upadly_bankowiec
Nie, nie grałem solo.

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 10 maja 2024, 17:15
autor: antonio3333
Zapowiedziano dodatek jak i reprint do Dune: War for Arrakis na GF

https://gamefound.com/en/projects/cmon/ ... ref=search

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 10 maja 2024, 18:46
autor: Patusznik
antonio3333 pisze: 10 maja 2024, 17:15 Zapowiedziano dodatek jak i reprint do Dune: War for Arrakis na GF

https://gamefound.com/en/projects/cmon/ ... ref=search
Będzie można wesprzeć jakby od początku z podstawką ?

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 10 maja 2024, 18:49
autor: Avachi
Współpraca pomiędzy Portalem i CMON kwitnie, niech przetłumaczę ten sg box na kampanii :/

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 10 maja 2024, 18:51
autor: antonio3333
Patusznik pisze: 10 maja 2024, 18:46
antonio3333 pisze: 10 maja 2024, 17:15 Zapowiedziano dodatek jak i reprint do Dune: War for Arrakis na GF

https://gamefound.com/en/projects/cmon/ ... ref=search
Będzie można wesprzeć jakby od początku z podstawką ?
Przecież w linku, który podesłałem jest napisane, że tak...

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 10 maja 2024, 19:08
autor: japanczyk
Avachi pisze: 10 maja 2024, 18:49 Współpraca pomiędzy Portalem i CMON kwitnie, niech przetłumaczę ten sg box na kampanii :/
Nie ma polskiej flagi - jakby sie pod to podpieli zaoraliby swoje polskie wydanie calkowicie