Strona 48 z 50

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 01 lip 2022, 21:24
autor: Buchal300
Witam. Jak to jest z kolcem w Mephisto, gdy zostanie zaatakowany i zniszczony to według instrukcji znacznik kolca wraca do gracza, to znaczy że wszczep wraca do nas i znów go możemy użyć po bitwie?

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 01 lip 2022, 23:00
autor: paracelsus444
Wraca znacznik kolca, ale jeśli wszczep został zniszczony na planszy to zostaje odrzucony na stos odrzuconych i nie wraca na rękę. Również w trakcie bitwy w momencie zniszczenia wszczepu znacznik spada i w niższej inicjatywie kolec nie pozwoli zadać obrażeń.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 06 lip 2022, 12:36
autor: Urbos
Czy matka działa w swojej inicjatywie? Tzn czy np. Jednostka z inicjatywa 3 jest podłączona do matki, a matka ginie w inicjatywie 3., to czy jednostka ponawia atak w 2?

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 06 lip 2022, 12:38
autor: Zmij
Urbos pisze: 06 lip 2022, 12:36 Czy matka działa w swojej inicjatywie? Tzn czy np. Jednostka z inicjatywa 3 jest podłączona do matki, a matka ginie w inicjatywie 3., to czy jednostka ponawia atak w 2?
Jezeli moduł matki zostanie zniszczony w ini3 to podłączona jednostka nie ma drugiego ataku w ini2

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 28 sie 2022, 12:39
autor: Buchal300
Kwestia Pacyfikatora. W momencie gdy podmieniamy go na żeton z ręki, możemy zagrać go ponownie w dowolne miejsce czy idzie na stos odrzuconych?

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 28 sie 2022, 12:50
autor: dicer
Idzie na stos odrzuconych.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 11 wrz 2022, 08:09
autor: samszef
Hegemonia - Uniwersalny Żołnierz atakuje jednostkę do której przypięty jest Medyk.
Jak należy to rozwiązać?

Uniwersalny żołnierz ma na 2 ataki (cios i strzał) w inicjatywie 3 wyprowadzone w tym samym kierunku.
Czy Medyk przejmuje, zgodnie z wyjaśnieniem na stronie 13, tylko jeden atak jednego wroga więc jeden z ataków zadaje normalne obrażenia (1 rana + opcjonalne bonusy z przyłączonych Modułów)?
Czy może Medyk leczy oba ataki? Jeśli tak to dlaczego?

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 11 wrz 2022, 08:20
autor: Zmij
samszef pisze: 11 wrz 2022, 08:09 Hegemonia - Uniwersalny Żołnierz atakuje jednostkę do której przypięty jest Medyk.
Jak należy to rozwiązać?

Uniwersalny żołnierz ma na 2 ataki (cios i strzał) w inicjatywie 3 wyprowadzone w tym samym kierunku.
Czy Medyk przejmuje, zgodnie z wyjaśnieniem na stronie 13, tylko jeden atak jednego wroga więc jeden z ataków zadaje normalne obrażenia (1 rana + opcjonalne bonusy z przyłączonych Modułów)?
Czy może Medyk leczy oba ataki? Jeśli tak to dlaczego?
Medyk przejmuje jeden z ataków w tej samej inicjatywie, gracz otrzymujący obrażenia decyduje który a następnie medyk jest usuwany z planszy i kolejne ataki ranią jednostkę już normalnie

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 11 wrz 2022, 09:08
autor: samszef
Dziękuję za potwierdzenie. W zdumienie wprawił mnie post i rozumowanie przedstawione tu: https://boardgamegeek.com/thread/177224 ... wo-attacks
i wolałem się upewnić.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 11 wrz 2022, 09:30
autor: itsthisguyagain
Zmij pisze: 11 wrz 2022, 08:20
samszef pisze: 11 wrz 2022, 08:09 Hegemonia - Uniwersalny Żołnierz atakuje jednostkę do której przypięty jest Medyk.
Jak należy to rozwiązać?

Uniwersalny żołnierz ma na 2 ataki (cios i strzał) w inicjatywie 3 wyprowadzone w tym samym kierunku.
Czy Medyk przejmuje, zgodnie z wyjaśnieniem na stronie 13, tylko jeden atak jednego wroga więc jeden z ataków zadaje normalne obrażenia (1 rana + opcjonalne bonusy z przyłączonych Modułów)?
Czy może Medyk leczy oba ataki? Jeśli tak to dlaczego?
Medyk przejmuje jeden z ataków w tej samej inicjatywie, gracz otrzymujący obrażenia decyduje który a następnie medyk jest usuwany z planszy i kolejne ataki ranią jednostkę już normalnie
Nie jest to prawda. Uniwersalny żołnierz nie wykonuje dwu ataków tylko jego atak to jeden cios i jeden strzał. Medyk przejmuje obrażenia z jednego źródła więc medyk zniweluje oba typy obrażeń wręcz i zasięgowe. To jest jeden atak, który zadaje obrażenia zarówno wręcz i zasięgowo. Tak jak np w Missisipi jednostka z atakiem wręcz i podłączonym bojlerem medyk z takiego źródła przejmuje jad i cios bo medyk przejmuje wszystkie typy obrażeń z jednego źródła. Tak to zawsze było grane i tak jest w oficjalnej aplikacji.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 11 wrz 2022, 10:11
autor: Zmij
itsthisguyagain pisze: 11 wrz 2022, 09:30
Zmij pisze: 11 wrz 2022, 08:20
samszef pisze: 11 wrz 2022, 08:09 Hegemonia - Uniwersalny Żołnierz atakuje jednostkę do której przypięty jest Medyk.
Jak należy to rozwiązać?

Uniwersalny żołnierz ma na 2 ataki (cios i strzał) w inicjatywie 3 wyprowadzone w tym samym kierunku.
Czy Medyk przejmuje, zgodnie z wyjaśnieniem na stronie 13, tylko jeden atak jednego wroga więc jeden z ataków zadaje normalne obrażenia (1 rana + opcjonalne bonusy z przyłączonych Modułów)?
Czy może Medyk leczy oba ataki? Jeśli tak to dlaczego?
Medyk przejmuje jeden z ataków w tej samej inicjatywie, gracz otrzymujący obrażenia decyduje który a następnie medyk jest usuwany z planszy i kolejne ataki ranią jednostkę już normalnie
Nie jest to prawda. Uniwersalny żołnierz nie wykonuje dwu ataków tylko jego atak to jeden cios i jeden strzał. Medyk przejmuje obrażenia z jednego źródła więc medyk zniweluje oba typy obrażeń wręcz i zasięgowe. To jest jeden atak, który zadaje obrażenia zarówno wręcz i zasięgowo. Tak jak np w Missisipi jednostka z atakiem wręcz i podłączonym bojlerem medyk z takiego źródła przejmuje jad i cios bo medyk przejmuje wszystkie typy obrażeń z jednego źródła. Tak to zawsze było grane i tak jest w oficjalnej aplikacji.
Tak,wszystko zgadza się. Chodziło mi o to że jakby w tej samej inicjatywie miał jeszcze otrzymac od innej jednostki rany to już medyk ich nie przejmuje. Jak ataki pochodzą z jednego źródła nawet różne to medyk je przejmuje, sorki jeżeli zamotalem

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 11 wrz 2022, 22:47
autor: samszef
No to jestem zdumiony ponownie.
W przepisach nie ma takiej zasady:
itsthisguyagain pisze: 11 wrz 2022, 09:30 medyk przejmuje wszystkie typy obrażeń z jednego źródła. (...)
Znalazłem jedynie:
"Medyk pochłania wszystkie obrażenia zadane przez jeden atak jednego wroga (atak z jednej ścianki w jednym segmencie bitwy) ".
Ponadto Cios i Strzał są wprost przedstawione jako Ataki na stronie 8. Nie istnieje również pojęcie " typ obrazeń" .
Cios to atak wręcz zadający rany. Strzał to atak strzelecki zadający rany.
itsthisguyagain pisze: 11 wrz 2022, 09:30
żołnierz nie wykonuje dwu ataków tylko jego atak to jeden cios i jeden strzał. Medyk przejmuje obrażenia z jednego źródła więc medyk zniweluje oba typy obrażeń wręcz i zasięgowe. To jest jeden atak, który zadaje obrażenia zarówno wręcz i zasięgowo.

oraz
Zmij pisze: 11 wrz 2022, 10:11 Tak,wszystko zgadza się. Chodziło mi o to że jakby w tej samej inicjatywie miał jeszcze otrzymac od innej jednostki rany to już medyk ich nie przejmuje. Jak ataki pochodzą z jednego źródła nawet różne to medyk je przejmuje, sorki jeżeli zamotalem

Czy możecie podać źródło tej interpretacji? Moim zdaniem jest to niezgodne z zasadami gry.
Aplikacja ma podobno błędy w implementacji.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 11 wrz 2022, 23:08
autor: paracelsus444
Atak z jednej ścianki jednego wroga - wszystko się zgadza. Strzał i atak wręcz są wyprowadzane przez jedną jednostkę z jednej ścianki więc medyk leczy wszystko. Tak się od zawsze grało i nie widzę tu żadnych niejasności.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 11 wrz 2022, 23:25
autor: itsthisguyagain
samszef pisze: 11 wrz 2022, 22:47 Czy możecie podać źródło tej interpretacji? Moim zdaniem jest to niezgodne z zasadami gry.
Aplikacja ma podobno błędy w implementacji.
Poświęciłem 2 minuty, żeby znaleźć w oficjalnym FAQ
Opis Medyka powinien brzmieć: Jeśli własna bądź sojusznicza, będąca w zasięgu, jednostka otrzymuje obrażenia od innego żetonu
(planszy czy natychmiastowego) albo znacznika (np. Jadu), wtedy ginie Medyk, chyba że w opisie dawcy albo biorcy Obrażeń
napisano inaczej, a tamte rany wraz z dodatkowymi cechami są anulowane.
ale kilka stron później jest już napisane
Q: Więcej niż jeden atak w jednej inicjatywie z jednej ścianki
a Medyk – czy Medyk może wchłonąć wszystkie ataki, czy
tylko jeden z nich? Jest to wiele ataków, a pochłania tylko
jeden, ale pochodzą one z jednej ścianki w jednej inicjatywie.
A: Tylko jeden z nich.
Myślę, że to nie jest takie oczywiste jak mi się wydawało. Może najlepiej napisać prosto do portalu jaka jest oficjalna interpretacja zasad.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 11 wrz 2022, 23:30
autor: samszef
paracelsus444 pisze: 11 wrz 2022, 23:08 Atak z jednej ścianki jednego wroga - wszystko się zgadza. Strzał i atak wręcz są wyprowadzane przez jedną jednostkę z jednej ścianki (...)
więc Medyk leczy "jeden atak jednego wroga" a drugi atak tego samego wroga dochodzi do celu.
...
:shock:
Wydaje mi się że problemem w przepisach jest brak definicji słowa "Atak" I jego odróżnienie od nazewnictwa ikon. Na potwierdzenie swoich przypuszczeń w ostatniej wersji FAQ znalazłem:
"Opis Medyka powinien brzmieć: Jeśli własna bądź sojusznicza, będąca w zasięgu, jednostka otrzymuje obrażenia od innego żetonu
(planszy czy natychmiastowego) albo znacznika (np. Jadu), wtedy ginie Medyk, chyba że w opisie dawcy albo biorcy Obrażeń
napisano inaczej, a tamte rany wraz z dodatkowymi cechami są anulowane."

Czy "Atak" to po prostu wszystkie ofensywne ikony żetonu z jednej ścianki (działajace w tym samym kierunki) , a ikony same w sobie są tylko nazwane "atakami" (zupełnie przypadkowe podobieństwo nazw) , co nie oznacza z automatu że są osobnymi "Atakami" obsługiwanymi przez Medyka :mrgreen: ?

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 11 wrz 2022, 23:58
autor: paracelsus444
Q: Więcej niż jeden atak w jednej inicjatywie z jednej ścianki
a Medyk – czy Medyk może wchłonąć wszystkie ataki, czy
tylko jeden z nich? Jest to wiele ataków, a pochłania tylko
jeden, ale pochodzą one z jednej ścianki w jednej inicjatywie.
A: Tylko jeden z nich.
Tu chyba źle pytanie zostało zrozumiane przez odpowiadającego. Zrozumiał to tak, że na jednostkę chronioną przez medyka przypada kilka ataków np. dystansowych na tę samą ściankę w tej samej inicjatywie od 2-3 jednostek strzelającich. Zapomniał o jednostce hegemonii która ma atak wręcz i dystansowy na tej samej ściance i o którą pewnie chodziło pytającemu.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 12 wrz 2022, 10:00
autor: samszef
itsthisguyagain pisze: 11 wrz 2022, 23:25 Myślę, że to nie jest takie oczywiste jak mi się wydawało. Może najlepiej napisać prosto do portalu jaka jest oficjalna interpretacja zasad.
Napisałem email na adres portal@portalgames.pl

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 12 wrz 2022, 22:36
autor: samszef
Zadałem pytanie czym jest Atak na potrzeby rozpatrywania Medyka z prośbą o wskazanie poprawnej definicji:
Która z 2ch opcji jest prawidłowa:

Opcja 1.
"Atak" - obrażenia zadawane w jednym kierunku w jednym segmencie inicjatywy przez Żeton. Na potrzeby Medyka ikony jednego Żetonu rozpatrywane jako osobne ataki. Rozróżniamy Atak wręcz (CIos) lub Atak dystansowy (Strzał).
W przypadku gdy 2 ikony skierowane są w jednym kierunku (Uniwersalny Żołnierz) nadal oznacza to 2 ataki.

Opcja 2.
"Atak" - suma wszystkich obrażeń zadawanych w jednym kierunku w jednym segmencie inicjatywy przez Żeton. Na potrzeby Medyka ikony rozpatrywane są łącznie jako jeden atak. Rozróżniamy Atak wręcz (CIos) lub Atak dystansowy (Strzał) lub Atak wręcz połączony z Atakiem dystansowym (Jednoczesny Cios i Strzał).
W przypadku gdy 2 ikony skierowane są w jednym kierunku (Uniwersalny Żołnierz) nadal oznacza to 1 atak.
Otrzymałem odpowiedź od Pani Joanny Kijanki, która pozwolę sobie wkleić
Ja zawsze grałam na turniejach czy biorąc udział w tworzeniu armii korzystając z przedstawionej przez Pana opcji drugiej (czyli tak jak jest w aplikacji).

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 23 wrz 2022, 15:57
autor: Kapaciarz
Czy jednostka Smart transporter przejęta przez agitatora Vegas może zostać zastąpiona przez jednostkę Vegas?

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 24 paź 2022, 21:34
autor: Kowalskyyy
Kapaciarz pisze: 23 wrz 2022, 15:57 Czy jednostka Smart transporter przejęta przez agitatora Vegas może zostać zastąpiona przez jednostkę Vegas?
Można ją wtedy zastąpić jednostką Vegas.

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 09 gru 2022, 21:46
autor: staniu90
Pewnie już gdzieś kiedyś ktoś o to pytał ale proszę wybaczcie bo nie chce mi się przeglądać internetow.

Co w sytuacji gdy podczas bitwy:
Jednostka jest podłączona do żetonu dodającego inicjatywę +1

Atakuje w inicjatywie 4 i 3 bazę wroga (łącznie 2 obrażenia)

Ale co jeśli wroga jednostka z inicjatywą 3 niszczy żeton dodający wcześniej omawianej atakującej jednostce inicjatywę.

Jednostka która była podłączona do modułu traci dodatek więc ma inicjatywę 3 i 2 czy więc atakuje po raz 3-ci rozpatrując inicjatywę nr 2 ? Zadając tym samym łącznie 3 obrażenia wrogiej bazie ?

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 16 gru 2022, 22:09
autor: dicer
staniu90 pisze: Co w sytuacji gdy podczas bitwy:
Jednostka jest podłączona do żetonu dodającego inicjatywę +1

Atakuje w inicjatywie 4 i 3 bazę wroga (łącznie 2 obrażenia)

Ale co jeśli wroga jednostka z inicjatywą 3 niszczy żeton dodający wcześniej omawianej atakującej jednostce inicjatywę.

Jednostka która była podłączona do modułu traci dodatek więc ma inicjatywę 3 i 2 czy więc atakuje po raz 3-ci rozpatrując inicjatywę nr 2 ? Zadając tym samym łącznie 3 obrażenia wrogiej bazie ?
Nie atakuje trzeci raz. Wykonała już swoje 2 ataki, tyle że w wyższych inicjatywach.

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 17 gru 2022, 09:52
autor: itsthisguyagain
dicer pisze: 16 gru 2022, 22:09
staniu90 pisze: Co w sytuacji gdy podczas bitwy:
Jednostka jest podłączona do żetonu dodającego inicjatywę +1

Atakuje w inicjatywie 4 i 3 bazę wroga (łącznie 2 obrażenia)

Ale co jeśli wroga jednostka z inicjatywą 3 niszczy żeton dodający wcześniej omawianej atakującej jednostce inicjatywę.

Jednostka która była podłączona do modułu traci dodatek więc ma inicjatywę 3 i 2 czy więc atakuje po raz 3-ci rozpatrując inicjatywę nr 2 ? Zadając tym samym łącznie 3 obrażenia wrogiej bazie ?
Nie atakuje trzeci raz. Wykonała już swoje 2 ataki, tyle że w wyższych inicjatywach.
A tu mi się narodziło ciekawe pytanie. Co jesli jednostka z podłączonym modułem +1 ini atakuje w inicjatywie 4 i 3 a wróg niszczy moduł +1 ini w kroku bitwy 4?

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 17 gru 2022, 10:52
autor: Grzess0
Atakuje tylko w 2 inicjatywie, bo atak z 3 inicjatywy miał już miejsce w 4 inicjatywie

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 17 gru 2022, 18:20
autor: prezestomek
powermilk pisze: 07 lis 2012, 12:09 Najemnicy z Alabamy. Jest to bonus. Opisane jest w instrukcji.
W instrukcji jest napisane, że w przypadku gry na 4 graczy, gracze umawiają się czy każdy z nich dostaje po 1 losowym najemniku czy po 2. Tylko jeśli jest 4 graczy to jak po 2 najemników na armię rozdzielić?!