Machina Arcana (Juraj Bilić)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 415
- Rejestracja: 01 gru 2019, 22:28
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 140 times
- Been thanked: 111 times
Re: Machina Arcana (Juraj Bilich)
Chyba więcej pożytku byłoby z przetłumaczenia przewodnika zamiast aktualizowania instrukcji. Szczególnie, że instrukcja w wersji 2.0 jest dostępna po polsku, która pomimo iż jest mocno "maszynowa" to spełnia swoje zadanie. Patrząc na ogrom włożonej pracy to zupełnie się nie dziwię, że autor starał się maksymalnie zachować spójność z definicją istniejących paragrafów (zapewne ktoś inny robił skład) pomimo, iż aż się prosi, by pewne zdania kompletnie przebudować.
Re: Machina Arcana (Juraj Bilich)
No tak ale akurat dla mnie steampunk jest nieco wyżej punktowany niż Cthulhu a ze względu na tytuł pewnej gry PC z dawnych lat pojawiła się iskierka zainteresowania tytułem i zdobyłem grę imho najlepszą w obu klimatach (lovecraft/steampunk) oraz na full wypasie w dobrej cenie. Z pewnością inaczej by było jeśli chodzi o cenę gdyby tytuł gry był taki jak wspominasz. Tak, że: „ja być zadowolony” .
-
- Posty: 1328
- Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
- Lokalizacja: Gliwice/Katowice
- Has thanked: 410 times
- Been thanked: 561 times
- Kontakt:
Re: Machina Arcana (Juraj Bilich)
Mam tu propozycję tłumaczenia kilku stron z Przewodnika. Gry nie mam więc jest to pisane po omacku. Wyeliminowałem tych wszyskich Jasiów i Małgosie, którzy w przykładach "grają w grę" - i zmieniłem na pierwszą osobę liczby mnogiej. Nic mnie tak nie irytuje w instrukcjach, jak łamanie "sceny" poprzez wstawki typu "a teraz Zbyszek rzuca kością dla swojego Hulka Hogana". Albo rybka, albo pipka, jak gram to nie ma Zbyszka, Jasia czy Małgosi, jest Hulk Hogan, jest Robin z Sharewood i jest Wonder Woman... No na bogów.
Symbole graficzne widoczne w tekście mogę na ten moment uzyskać na dwa sposoby: albo najprymitywniej - wrzucając emoji i/lub znaki z fontów w miarę odpowiadające oryginalnym znakom, albo edytując daną stronę w pixelmatorze, na warstwach (minus taki, że po wtórnym eksporcie do pdf sama jedna strona ma więcej jak trzykrotność całego Guidebooka, ale to mała techniczna niedogodność).
Druga rzecz - edytuję to na macu i nie wiem jak to się zachowuje na innych platformach. Rzućcie okiem czy u was jest ok. Powoli (doba nie z gumy...) będę tam wrzucał kolejne strony, potem to zepnę w jednym pliku.
A! Przecinki - to jest moja odwieczna zmora, koszmar i przekleństwo. Mogą być, i pewnie są, poustawiane w cały świat - poratujcie jak widzicie babola.
https://www.dropbox.com/sh/x6gd0fkkmjuz ... 2e4qa?dl=0
Symbole graficzne widoczne w tekście mogę na ten moment uzyskać na dwa sposoby: albo najprymitywniej - wrzucając emoji i/lub znaki z fontów w miarę odpowiadające oryginalnym znakom, albo edytując daną stronę w pixelmatorze, na warstwach (minus taki, że po wtórnym eksporcie do pdf sama jedna strona ma więcej jak trzykrotność całego Guidebooka, ale to mała techniczna niedogodność).
Druga rzecz - edytuję to na macu i nie wiem jak to się zachowuje na innych platformach. Rzućcie okiem czy u was jest ok. Powoli (doba nie z gumy...) będę tam wrzucał kolejne strony, potem to zepnę w jednym pliku.
A! Przecinki - to jest moja odwieczna zmora, koszmar i przekleństwo. Mogą być, i pewnie są, poustawiane w cały świat - poratujcie jak widzicie babola.
https://www.dropbox.com/sh/x6gd0fkkmjuz ... 2e4qa?dl=0
Re: Machina Arcana (Juraj Bilich)
Witam . Chciałbym zapytać czy gdzieś są dostępne szablony kart do Arcany ? Chodzi mi o program typu Strange Eons. Tłumaczę karty Eventow i Horroru ( cześć fabularna)i fajnie jakby fizycznie wklejone do notatnika miały ten sam design ( nie planuje zmieniać awersu w oryginalnych kartach , chodzi mi tylko o płynne przeczytanie fabuły po wyciągnięciu karty). Jeżeli ktoś byłby zainteresowany, oczywiście mogę udostępnić . Karty są non stop edytowane takze przepraszam, za błedy w tłumaczeniu .
Przyklady :
Przyklady :
Re: Machina Arcana (Juraj Bilich)
Galakta podobno przygląda się projektowi. Nie wiadomo, czy gra im się podoba, czy nie, ale samo przyglądanie się niewiele mówi. Chociaż w moim odczuciu oznacza to, że machną na to ręką. Obecnie będzie wersja angielska, niemiecka a może jeszcze francuska. Polskiej w kampanii nie będzie. Więc trzeba by było czekać na nowy druk, co może trochę potrwać. Plus jeszcze praca nad dość wyszukanym tekstem, którego jest więcej, niż we wszystkich grach Galakty razem wziętych Do tego czasu rynek może się już nasycić, zaś ze strony środowiska graczy nie widać takiego parcia, jak choćby przy Sword & Sorcery było. Byłoby super, gdyby trafiła się wersja lokalna, ale w moim odczuciu są na to niewielkie szanse. Chociaż... zawsze mogę się mylić
- choczkins
- Posty: 339
- Rejestracja: 01 kwie 2014, 11:40
- Lokalizacja: Rawicz
- Has thanked: 102 times
- Been thanked: 39 times
Re: Machina Arcana (Juraj Bilich)
Nie lepiej brać angielską wersję?
Chłopaki z forum robią tłumaczenie i to moim zdaniem fajnie wygląda, więc za "chwilę" gra będzie w wersji pl
Chłopaki z forum robią tłumaczenie i to moim zdaniem fajnie wygląda, więc za "chwilę" gra będzie w wersji pl
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 11035
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3379 times
- Been thanked: 3270 times
Re: Machina Arcana (Juraj Bilich)
Całej gry? Bo wydaje mi się ze tylko instrukcji;)
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
- choczkins
- Posty: 339
- Rejestracja: 01 kwie 2014, 11:40
- Lokalizacja: Rawicz
- Has thanked: 102 times
- Been thanked: 39 times
Re: Machina Arcana (Juraj Bilich)
Tak instrukcji ale i części fabularnej z kart
Myślę że to w zupełności wystarczy aby wejść w klimat i ogarnąć zasady w polskim języku.
Oczywiście pełne tłumaczenie i wydanie po polsku byłoby lepsze.
-
- Posty: 415
- Rejestracja: 01 gru 2019, 22:28
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 140 times
- Been thanked: 111 times
Re: Machina Arcana (Juraj Bilich)
Nie jestem przekonany. Miałoby to sens, gdyby zagwarantować, iż wszelkie kolejne dodatki/rozwinięcia będą również wydawane i tłumaczone w sensownym terminie. Jesteśmy na tyle małym rynkiem, że niekoniecznie może mieć to sens ekonomiczny. W tej grze mamy sporo relatywnie ciężkiego tekstu, który wymaga sporej umiejętności tłumaczenia, by nie zgubić klimatu (patrz aktualizacja nr 6).Oczywiście pełne tłumaczenie i wydanie po polsku byłoby lepsze.
Lepiej od razu nastawić się na wersję angielskojęzyczną, niż żyć marzeniami - vide Tsukuyumi, gdzie zebrało się niewiele ponad 100 wspierających. Teraz zapewne pojawia się tragiczna świadomość, czy się w to dalej pchać produkując dodatki, które może i kupi tych 100 zapaleńców, czy poszukać innego tytułu, który ma szanse na wielotysięczne nakłady, co przełoży się na jakiś zysk z tej całej roboty.
Jakiś czas temu przeczytałem tu na forum, że należy wspierać lokalnie wydawane tłumaczenia. W sumie racja pomyślałem i postanowiłem czekać na dodatki do S&S mimo, iż angielskie mogłem nabyć w zasadzie od ręki. I czekam, bo pomimo iż przeszło mi z lokalnym patriotyzmem, to angielskie już nie za bardzo dostępne.
Re: Machina Arcana (Juraj Bilich)
Myślę, że w przeciągu tygodnia skończę tłumaczenie Eventow i Horrorow z Core Box. Następnie dodatki i The Eternity, jeżeli tylko karty pojawią się w bazie. Oczywiscie starając się zachować klimat gry. Tłumaczenie będzie zawierać tylko tekst fabularny.
Ps. Jak tylko dostanę w swoje łapki Everrain (All in) również zabieram się za tłumaczenie.
Ps. Jak tylko dostanę w swoje łapki Everrain (All in) również zabieram się za tłumaczenie.
Ostatnio zmieniony 05 paź 2020, 03:34 przez Niven, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Machina Arcana (Juraj Bilich)
Myślę, że do tego czasu zdążysz przetłumaczyć wszystko co Machina Arcana ma do zaoferowania, wraz z oboma Codexami i może jeszcze jakąś inną grę fabularną Też czekam na The Everrain, chociaż na razie jest to Neverrain.
- Irr3versible
- Posty: 992
- Rejestracja: 09 cze 2019, 01:03
- Lokalizacja: Kraków/Zabierzów
- Has thanked: 627 times
- Been thanked: 543 times
Re: Machina Arcana (Juraj Bilich)
Kiedyś jeszcze liczyłem na November rain, ale nie mam złudzeń. Tłumaczeniu jednak przyklasnę, bo w przeciwieństwie do MA Everrain planuje grać w grupie
- zbajszek
- Posty: 530
- Rejestracja: 18 sie 2012, 19:18
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 17 times
Re: Machina Arcana (Juraj Bilich)
Jako że kampania trwa to zacząłem gamepleya żeby ludzi mogli zobaczyć jak to wygląda w akcji. Od drugiego odcinka ze względu na standy będzie dziwne ujęcie, ale wyłapałem jak to dokłądnie wygląda dopiero przy edycji więc trochę za późno, ale myślę że tragedii nie będzie.
Machina Arcana #1 - Setup
Machina Arcana #1 - Setup
--------------------Zbajchu Plays--------------------
---Moja Planszoteczka --- Sprzedam/Wymienię Topic ---
---Moja Planszoteczka --- Sprzedam/Wymienię Topic ---
Re: Machina Arcana (Juraj Bilich)
Po wstępnym entuzjazmie i prawie prawie wsparciu Kickstartera, zdecydowałem się wpierw ogarnąć zasady i przewodnik, a później działać kartą kredytową... I trafiłem na ścianę. Gdzieś mi umknęła narracja i sens przygody, a wskoczyła naparzanka z potworami i nie bardzo nic więcej... Coś mi umknęło? czegoś nie zajarzyłem? Nie ogarnąłem? Pomóżcie, bo ręka z kredytówką świerzbi, ale racjonalny umysł nie puszcza.
- Yuri
- Posty: 2760
- Rejestracja: 21 gru 2018, 09:58
- Has thanked: 328 times
- Been thanked: 1257 times
Re: Machina Arcana (Juraj Bilich)
Osobiście szukałem nie tyle "naparzanki", a bardziej strategii turowej ala stary XCOM. Historia jest dla mnie jak najbardziej "w tle" i nie muszę jej mieć przypominanej non-stop. Zresztą odpowiednia rozwijają ją karty Horroru itd. U mnie gra trafia w punkt, pomyśl jak u Ciebie i czego szukasz w grze po prostu.Sidd pisze: ↑07 paź 2020, 08:57Po wstępnym entuzjazmie i prawie prawie wsparciu Kickstartera, zdecydowałem się wpierw ogarnąć zasady i przewodnik, a później działać kartą kredytową... I trafiłem na ścianę. Gdzieś mi umknęła narracja i sens przygody, a wskoczyła naparzanka z potworami i nie bardzo nic więcej... Coś mi umknęło? czegoś nie zajarzyłem? Nie ogarnąłem? Pomóżcie, bo ręka z kredytówką świerzbi, ale racjonalny umysł nie puszcza.Spoiler:
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Yuri1984
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
-
- Posty: 415
- Rejestracja: 01 gru 2019, 22:28
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 140 times
- Been thanked: 111 times
Re: Machina Arcana (Juraj Bilich)
Każdą grę tego typu da się ogołocić z całej nadbudowy fabularnej do prostych zasad "turlam 2 kostaki", "turnę 3 lub więcej to zadam obrażenie". To od gracza zależy jak bardzo używa fabularnej części. Po pewnym czasie nikt nie będzie specjalnie się ekscytował opisami na kartach pisanymi wierszem.
-
- Posty: 2298
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1605 times
- Been thanked: 936 times
Re: Machina Arcana (Juraj Bilich)
I mówisz, że Machina Arcana oferuje w tym temacie ciekawe wybory i kombinowanie? Pytam, bo też się zastanawiam, a wolę gry bardziej w stylu Level 7: Omega Protocol, tudzież Imperial Assault, niż Cthulhu: Death May Die.Yuri pisze: ↑07 paź 2020, 10:29 Osobiście szukałem nie tyle "naparzanki", a bardziej strategii turowej ala stary XCOM. Historia jest dla mnie jak najbardziej "w tle" i nie muszę jej mieć przypominanej non-stop. Zresztą odpowiednia rozwijają ją karty Horroru itd. U mnie gra trafia w punkt, pomyśl jak u Ciebie i czego szukasz w grze po prostu.
- Yuri
- Posty: 2760
- Rejestracja: 21 gru 2018, 09:58
- Has thanked: 328 times
- Been thanked: 1257 times
Re: Machina Arcana (Juraj Bilich)
Dla mnie to właśnie taki "planszowy XCOM w oparach pary i z cthulakiem czającym się za rogiem". KAŻDE wydanie punktu akcji musisz dogłębnie przemyśleć i KONIECZNIE wykorzystywać cechy broni i umiejętności. Bez tego, ani rusz.W sumie też nie wiem skąd narzekania na "brak fabuły". Jest wprowadzenie bardzo klimatyczne na start każdego Aktu i na poczatek Etapów w nim zawartych, są wybory nasze które maja wpływ na dalszy rozwój, karty Zdarzeń/Horroru też co tura dokładają fajne, klimatyczne "puzzle" do tej fabularnej układanki, jest rozwój postaci i zbieranie przedmiotów... serio, dla mnie bomba. Plusem jest też to że bez tej fikuśnej maty u mnie gra nie zajmuje wiele i zamiast siadać na lapka i grać na nim, wolę sobie uciąć szybciutką, godzinną partyjkę w "Machine...". Poza tym jest wiktoriańsko przepiękna i aż miło z nią obcować.feniks_ciapek pisze: ↑07 paź 2020, 14:44I mówisz, że Machina Arcana oferuje w tym temacie ciekawe wybory i kombinowanie? Pytam, bo też się zastanawiam, a wolę gry bardziej w stylu Level 7: Omega Protocol, tudzież Imperial Assault, niż Cthulhu: Death May Die.Yuri pisze: ↑07 paź 2020, 10:29 Osobiście szukałem nie tyle "naparzanki", a bardziej strategii turowej ala stary XCOM. Historia jest dla mnie jak najbardziej "w tle" i nie muszę jej mieć przypominanej non-stop. Zresztą odpowiednia rozwijają ją karty Horroru itd. U mnie gra trafia w punkt, pomyśl jak u Ciebie i czego szukasz w grze po prostu.
Tak w skrócie to właśnie jest mój odbiór tej gry.
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Yuri1984
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
-
- Posty: 705
- Rejestracja: 28 wrz 2018, 09:49
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 468 times
- Been thanked: 394 times
Re: Machina Arcana (Juraj Bilich)
Podpisuję się pod tym, to na pewno nie jest naparzanka w stylu rozkminy, przywalić z młota czy dwa razy z buta, są konkretne rzeczy do zrobienia, potwory przeszkadzają i czasem lepiej się ich pozbyć, ale nie walka jest tu sensem gry tylko interakcja z planszą by się dozbroić i przygotować na epilog. Mi się ta gra podoba bo nie jest czystą naparzanką tylko bardzo ciekawym miksem przygody-horroru.Yuri pisze: ↑07 paź 2020, 15:39Dla mnie to właśnie taki "planszowy XCOM w oparach pary i z cthulakiem czającym się za rogiem". KAŻDE wydanie punktu akcji musisz dogłębnie przemyśleć i KONIECZNIE wykorzystywać cechy broni i umiejętności. Bez tego, ani rusz.W sumie też nie wiem skąd narzekania na "brak fabuły". Jest wprowadzenie bardzo klimatyczne na start każdego Aktu i na poczatek Etapów w nim zawartych, są wybory nasze które maja wpływ na dalszy rozwój, karty Zdarzeń/Horroru też co tura dokładają fajne, klimatyczne "puzzle" do tej fabularnej układanki, jest rozwój postaci i zbieranie przedmiotów... serio, dla mnie bomba. Plusem jest też to że bez tej fikuśnej maty u mnie gra nie zajmuje wiele i zamiast siadać na lapka i grać na nim, wolę sobie uciąć szybciutką, godzinną partyjkę w "Machine...". Poza tym jest wiktoriańsko przepiękna i aż miło z nią obcować.feniks_ciapek pisze: ↑07 paź 2020, 14:44I mówisz, że Machina Arcana oferuje w tym temacie ciekawe wybory i kombinowanie? Pytam, bo też się zastanawiam, a wolę gry bardziej w stylu Level 7: Omega Protocol, tudzież Imperial Assault, niż Cthulhu: Death May Die.Yuri pisze: ↑07 paź 2020, 10:29 Osobiście szukałem nie tyle "naparzanki", a bardziej strategii turowej ala stary XCOM. Historia jest dla mnie jak najbardziej "w tle" i nie muszę jej mieć przypominanej non-stop. Zresztą odpowiednia rozwijają ją karty Horroru itd. U mnie gra trafia w punkt, pomyśl jak u Ciebie i czego szukasz w grze po prostu.
Tak w skrócie to właśnie jest mój odbiór tej gry.
Re: Machina Arcana (Juraj Bilich)
Sprzedałem ostatnio moja kolekcje Eldritcha po kilku latach zbierania /grania i kolekcjonowania figurek z Mitów. Uwielbiam Lovecrafta ale brakowało mi adrenaliny i akcji w rozgrywce. Wszystko było statyczne, potwory okupują Bramy, gra polega głównie na bieganiu po mapie i zbieraniu wskazowek i czyszczeniu Bram. Plus stara mechanika, totalnie losowa walka (ile razy rzucając 8 ma kośćmi nie trafiliście ani jednego sukcesu?). W Arcanie jest inaczej. Tu czuć oddech przeciwników na plecach, różnorodne skille, zachowania a co za tym idzie dobór taktyki przez graczy. Oprawa graficzna takze skutecznie przenosi nas w tajemniczy, niezbadany kompleks. Darowałem sobie kampanie 2 edycji z powodu braku figurek. Z czasem zrozumiałem, że nie tutaj tkwii potęga gry. Poprawiłem sobie humor zamawiając Everrain a tu taka niespodzianka we wrześniu. Nie zastanawialem się ani minuty ...
Re: Machina Arcana (Juraj Bilich)
Dzięki wielkie za rozwianie moich mglistych wątpliwości i za wszystkie komentarze w tym temacie. Coś czuję, że chyba zgubiła mnie suchość instrukcji... Dzisiaj wieczorem wesprę 3 edycję z dodatkami.Dhel pisze: ↑07 paź 2020, 16:01
Podpisuję się pod tym, to na pewno nie jest naparzanka w stylu rozkminy, przywalić z młota czy dwa razy z buta, są konkretne rzeczy do zrobienia, potwory przeszkadzają i czasem lepiej się ich pozbyć, ale nie walka jest tu sensem gry tylko interakcja z planszą by się dozbroić i przygotować na epilog. Mi się ta gra podoba bo nie jest czystą naparzanką tylko bardzo ciekawym miksem przygody-horroru.