Posiadłość Szaleństwa / Mansions of Madness 2 ed (Nikki Valens)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Bea »

szczudel pisze: Doszliśmy do wniosku, że scenariusze na wysokim poziomie trudności będziemy pokonywać z dodatkowym Badaczem, którego nie widzi aplikacja (ale wszystko musi robić zgodnie z zasadami). W ten sposób obniżymy sobie poziom trudności (do komfortowego dla nas) zachowując możliwość cieszenia się każdym smaczkiem fabularny
Po ilu nieudanych razach tak zdecydowaliście?
szczudel
Posty: 1438
Rejestracja: 19 maja 2010, 21:19
Has thanked: 101 times
Been thanked: 142 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: szczudel »

Po 1 :mrgreen:

Jestem wychowany na JRPGach nałogowym zbieraczem (żona widzę, że też) więc nie przepuszcza niczemu co leży na planszy. Dla "hardcore-ów" pewnie to odrażające, ale wrodzona awersja do sekwencji "na czas" i nastawienie na fabułę a nie mechanikę sprawiają, że nie wstydzę się swojego casual-ostwa :P

Kijnw oko 4 i więcej gwiazdkom trudności. Jakbym mógł to wszystko bym grał na dwóch :P
Awatar użytkownika
Musza
Posty: 421
Rejestracja: 04 sty 2015, 15:53
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Musza »

Rozegrałem pierwszy scenariusz i niestety, tak mnie gra zmęczyła, że przerwałem. Będą kolejne próby, ale pierwszy raz był rozczarowujący choć to trochę usprawiedliwione. Podoba mi się, że nie widać mapy od razu, ale z aplikacją odkrywamy ją. Nie podoba mi się, że przez to w trakcie gry trzeba szukać i wciąż dokładać elementy. Usiedliśmy zaraz po rozpakowaniu gry, więc jeszcze był bajzel w elementach i to też wpłynęło na owe zmęczenie (szukanie potwora -> mocowanie go i kartonika do podstawki its.). Wierzę, że następnym razem będzie dużo lepiej :)
Ostatnio zmieniony 10 sty 2017, 16:12 przez Musza, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Bea »

szczudel pisze:Po 1 :mrgreen:

Jestem wychowany na JRPGach nałogowym zbieraczem (żona widzę, że też) więc nie przepuszcza niczemu co leży na planszy. Dla "hardcore-ów" pewnie to odrażające, ale wrodzona awersja do sekwencji "na czas" i nastawienie na fabułę a nie mechanikę sprawiają, że nie wstydzę się swojego casual-ostwa :P

Kijnw oko 4 i więcej gwiazdkom trudności. Jakbym mógł to wszystko bym grał na dwóch :P
To szybko się poddajecie ;). A na czym to obniżanie poziomu trudności będzie polegać?
Adar
Posty: 242
Rejestracja: 05 sty 2015, 12:03
Lokalizacja: Wałcz

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Adar »

Bea pisze:
szczudel pisze:Po 1 :mrgreen:

Jestem wychowany na JRPGach nałogowym zbieraczem (żona widzę, że też) więc nie przepuszcza niczemu co leży na planszy. Dla "hardcore-ów" pewnie to odrażające, ale wrodzona awersja do sekwencji "na czas" i nastawienie na fabułę a nie mechanikę sprawiają, że nie wstydzę się swojego casual-ostwa :P

Kijnw oko 4 i więcej gwiazdkom trudności. Jakbym mógł to wszystko bym grał na dwóch :P
To szybko się poddajecie ;). A na czym to obniżanie poziomu trudności będzie polegać?

No napisał, że będą grali dodatkowym badaczem, którego nie zgłoszą w aplikacji :) Aplikacja dostosowuje poziom trudności do liczby badaczy, stąd zadeklarowanie dwóch, a granie trzema w pewien sposób ułatwia grę (choćby to, że dodatkowego badacza nigdy nie spotka nic złego w fazie mitów)
szczudel
Posty: 1438
Rejestracja: 19 maja 2010, 21:19
Has thanked: 101 times
Been thanked: 142 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: szczudel »

Dokładnie.
Dodatkowo zastanawiam się nad małą modyfikacją. Tzn możliwością przesuniecia się i przeszukania Lampy naftowej w jednym ruchu. Szalenie irytujące jest jak jest znacznik nowego pomieszczenia na sąsiednim obszarze a badacz musi poruszyć się o jedno pole a następnie zbadać nową lokację. Traci się całą runde bo " źle sie stanęlo".
Ostatnio zmieniony 10 sty 2017, 10:03 przez szczudel, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4045
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 23 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: AkitaInu »

szczudel pisze:Dokładnie.
Dodatkowo zastanawiam się nad małą modyfikacją. Tzn możliwości przesuniecia się i przeszukania Lampy naftowej w jednym ruchu. Szalenie irytujące jest jak jest znacznik nowego pomieszczenia na sąsiednim obszarze a badacz musi poruszyć się o jedno pole a nastepnie zbadać nową lokację. Traci się całą runde bo " źle sie stanęlo".
To byloby mega ulatwienie, no oglbys dwa razy na ture explorowac.

Wysłane z telefonu
Awatar użytkownika
Quba40
Posty: 734
Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 155 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Quba40 »

Jestem zaskoczony, że chcecie ułatwiać sobie rozgrywkę. Pamiętajcie, że tym samym zmniejszacie regrywalność produktu, szybciej pokonacie przeciwności i szybciej wam się znudzi. Ja mam wręcz tendencje do utrudniania sobie scenariuszy aby było bardziej w klimatach H.P. Lovecrafta :D
Awatar użytkownika
Musza
Posty: 421
Rejestracja: 04 sty 2015, 15:53
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Musza »

Quba40 pisze:Jestem zaskoczony, że chcecie ułatwiać sobie rozgrywkę. Pamiętajcie, że tym samym zmniejszacie regrywalność produktu, szybciej pokonacie przeciwności i szybciej wam się znudzi. Ja mam wręcz tendencje do utrudniania sobie scenariuszy aby było bardziej w klimatach H.P. Lovecrafta :D
Obrazek
Strud
Posty: 315
Rejestracja: 26 lis 2016, 14:09
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 30 times
Been thanked: 43 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Strud »

Wg mnie ta gra działa dobrze tak, jak jest, a ułatwienia tylko ją zepsują.

Podoba mi się uciekający czas i konieczność dokonywania wyborów: pójdę tu czy tam, porozmawiam z kimś czy przeszukam jakieś miejsce.
Przez to mam ochotę rozegrać dany scenariusz jeszcze raz, nawet po wygranej, i sprawdzić "a co by było gdyby". Dzięki temu, oraz jakiejś tam losowości w aplikacji, nie ma problemu przejść z przyjemnością dany scenariusz 3-4 razy.

Także ograniczenia co do ruchu są ok - owszem, czasem denerwują, ale powodują, że starannie się planuje swoje ruchy a przede wszystkim dyskutuje i uzgadnia strategię z innymi graczami. W końcu to kooperacja ;)
Awatar użytkownika
Quba40
Posty: 734
Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 155 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Quba40 »

Strud pisze:Wg mnie ta gra działa dobrze tak, jak jest, a ułatwienia tylko ją zepsują.

Podoba mi się uciekający czas i konieczność dokonywania wyborów: pójdę tu czy tam, porozmawiam z kimś czy przeszukam jakieś miejsce.
Przez to mam ochotę rozegrać dany scenariusz jeszcze raz, nawet po wygranej, i sprawdzić "a co by było gdyby". Dzięki temu, oraz jakiejś tam losowości w aplikacji, nie ma problemu przejść z przyjemnością dany scenariusz 3-4 razy.

Także ograniczenia co do ruchu są ok - owszem, czasem denerwują, ale powodują, że starannie się planuje swoje ruchy a przede wszystkim dyskutuje i uzgadnia strategię z innymi graczami. W końcu to kooperacja ;)
Dokładnie, a tak przejdziesz za pierwszym razem na luzie i stwierdzisz, że nie ma co wracać do gry :)
Jedynie scenariusz 2 jest zbyt trudny dla 2 badaczy, nawet jak wie się co trzeba robić nadal jest za mało czasu. Udało się nam go przejść dopiero grając w 4 osoby.

W tej grze kluczem jest odpowiedni podział akcji. Zwróćcie uwagę na to kto w jakiej kolejności się powinien poruszyć, kto otwiera drzwi. A już kluczową akcją (a przez początkujących zapomnianą) jest popychanie. Dzięki tej akcji można zaoszczędzić przynajmniej pół tury :)
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Bea »

Quba40 pisze: A już kluczową akcją (a przez początkujących zapomnianą) jest popychanie.
W sensie barykady?
Awatar użytkownika
vinnichi
Posty: 2391
Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1300 times
Been thanked: 790 times
Kontakt:

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: vinnichi »

popychanie graczy i potworów
kręcimy wąsem na dobre gry
you tube
discord
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Bea »

vinnichi pisze:popychanie graczy i potworów
:shock: Ha! No i takiej akcji nie znałam. Idę w końcu przeczytać całą instrukcję...
Awatar użytkownika
Quba40
Posty: 734
Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 155 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Quba40 »

Bea pisze:
vinnichi pisze:popychanie graczy i potworów
:shock: Ha! No i takiej akcji nie znałam. Idę w końcu przeczytać całą instrukcję...
Aż mi wstyd, że sprzedałem takie ułatwienie :oops: prawdziwi gracze nie korzystają z tej zasady :D

BTW kto z was korzysta z barykad? Wg mnie również bywa to kluczowa akcja, a pewnie większości szkoda tracić na nią akcji :)
Awatar użytkownika
vinnichi
Posty: 2391
Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1300 times
Been thanked: 790 times
Kontakt:

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: vinnichi »

Mnie raz uratowała i to udało się przytrzymać na jedną rundę pomiota barykadą, pecha miał przy rzucie :)
kręcimy wąsem na dobre gry
you tube
discord
Awatar użytkownika
Quba40
Posty: 734
Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 155 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Quba40 »

vinnichi pisze:Mnie raz uratowała i to udało się przytrzymać na jedną rundę pomiota barykadą, pecha miał przy rzucie :)
To musiał być mega fart dla badaczy :)
Zauważyłem, że w 2 scenariuszu warto z tego korzystać, oszczędza się sporo czasu na walce, można oddalić się na bezpieczne miejsce, a przeciwnicy potrafią utknąć w miejscu.
Strud
Posty: 315
Rejestracja: 26 lis 2016, 14:09
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 30 times
Been thanked: 43 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Strud »

Bea pisze:
vinnichi pisze:popychanie graczy i potworów
:shock: Ha! No i takiej akcji nie znałam. Idę w końcu przeczytać całą instrukcję...
Wygląda na to, że muszę zrobić to samo :) Wydawało mi się, że czytałem uważnie.
Quba40 pisze:kto z was korzysta z barykad? Wg mnie również bywa to kluczowa akcja, a pewnie większości szkoda tracić na nią akcji :)
Bardzo rzadko. Na początku gry częściej, ale kilka pechowych rzutów nas zniechęciło (rozwalona w pierwszym podejściu). Teraz tylko z premedytacją, gdy a) wiemy, że coś tedy przyjdzie, b) gdy ściga nas większa ilość potworów - wchodzimy za jakieś drzwi, czekamy, aż 1-2 z nich przejdą i barykadujemy, odcinając na jakiś czas pozostałe.
Awatar użytkownika
Michałku
Posty: 390
Rejestracja: 06 paź 2008, 18:20
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 16 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Michałku »

szczudel pisze:Dokładnie.
Dodatkowo zastanawiam się nad małą modyfikacją. Tzn możliwością przesuniecia się i przeszukania Lampy naftowej w jednym ruchu. Szalenie irytujące jest jak jest znacznik nowego pomieszczenia na sąsiednim obszarze a badacz musi poruszyć się o jedno pole a następnie zbadać nową lokację. Traci się całą runde bo " źle sie stanęlo".
W razie czego możesz ruszyć się o 1 pole, wykonać inną akcję i dokończyć ruch, nadal nie masz dodatkowej akcji, ale nie tracisz pola ruchu. Wg FAQ.

A swoją drogą mieliśmy zagwoztkę w fazie mitów, czy jeśli gra mówi, że masz otrzymać np. 3 karty szaleństwa, ale jak wykonasz test czegoś to ich nie dostajesz. A później po kropce jest informacja odkryj dwie karty szaleństwa. No i teraz jeśli zdałem test o którym mowa wcześniej, ale miałem karty szaleństwa "zdobyte" w poprzednich rundach to je odkrywam, czy zdanie po kropce dotyczy tylko przypadku, w którym testu nie zdałem i mam otrzymać 3 karty?
Ogólnopolskie Forum A Game Of Thrones
Awatar użytkownika
vinnichi
Posty: 2391
Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1300 times
Been thanked: 790 times
Kontakt:

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: vinnichi »

my gramy że odkrywamy, niektóre wydarzenia po prostu mają dodatkowy negatywny efekt przy niezdanym teście
kręcimy wąsem na dobre gry
you tube
discord
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4045
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 23 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: AkitaInu »

Michałku pisze:
szczudel pisze:Dokładnie.
Dodatkowo zastanawiam się nad małą modyfikacją. Tzn możliwością przesuniecia się i przeszukania Lampy naftowej w jednym ruchu. Szalenie irytujące jest jak jest znacznik nowego pomieszczenia na sąsiednim obszarze a badacz musi poruszyć się o jedno pole a następnie zbadać nową lokację. Traci się całą runde bo " źle sie stanęlo".
W razie czego możesz ruszyć się o 1 pole, wykonać inną akcję i dokończyć ruch, nadal nie masz dodatkowej akcji, ale nie tracisz pola ruchu. Wg FAQ.

A swoją drogą mieliśmy zagwoztkę w fazie mitów, czy jeśli gra mówi, że masz otrzymać np. 3 karty szaleństwa, ale jak wykonasz test czegoś to ich nie dostajesz. A później po kropce jest informacja odkryj dwie karty szaleństwa. No i teraz jeśli zdałem test o którym mowa wcześniej, ale miałem karty szaleństwa "zdobyte" w poprzednich rundach to je odkrywam, czy zdanie po kropce dotyczy tylko przypadku, w którym testu nie zdałem i mam otrzymać 3 karty?
Wedlug mnie nadal musisz te karty odwrocic

Wysłane z telefonu
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: sirafin »

Vinnichi i AkitaInu mają rację, w opisywanym przypadku karty odkrywasz niezależnie od wyniku testu. Czasem jednak trafiają się efekty zależne od wyniku testu.
Przyjmujesz 2 karty Obrażeń (Obrazek+1 zapobiega). Jeśli przyjmujesz przynajmniej 1 kartę Obrażenia, czujesz przeszywający ból, kiedy kończyna wyskakuje ze stawu; otrzymujesz Stan Oszołomiony.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Bea »

Michałku pisze: W razie czego możesz ruszyć się o 1 pole, wykonać inną akcję i dokończyć ruch, nadal nie masz dodatkowej akcji, ale nie tracisz pola ruchu. Wg FAQ.
Czy to jakiś oficjalny faq? Bo to by diametralnie zmieniało/przyspieszało rozgrywkę. Można by było wiele rzeczy robić "w biegu".
szczudel
Posty: 1438
Rejestracja: 19 maja 2010, 21:19
Has thanked: 101 times
Been thanked: 142 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: szczudel »

Nie zrozumcie mnie źle. Mam bardzo ściśle określone oczekiwania wobec 2ed MoM. Do grania z żoną nie interesuje mnie „żyłowanie wyników” i regrywalność. Chcę raz na jakiś czas usiąść z żoną, poczuć klimat, pojarać się historią, planować poszczególne ruchy naszych badaczy – pograć casualowo.
Widzę, że niektórzy z was to istne MoM hardcore’y – świetnie. Czuję się w waszym towarzystwie jak młodszy brat, który gra w grę na innym poziomie trudności i pomimo spojrzeń politowania i tak świetnie się bawi . Naprawdę nie przeszkadza mi przejście scenariusza raz na „easy” i nie wracanie do niego. Policzyłem sobie ile mogę mieć godzin/koszt z gry i wyszło mi, że nawet grając „po mojemu” opłaca mi się to (za sprawą faktu iż mam pierwszą edycję, więc mam 6 scenariuszy a nie 4). Potem za koszt kilkudziesięciu złotych mam jeden np. 2 godzinny scenariusz, akceptuję to to nie jest zła cena w kontekście nowych, odcinkowych gier wideo. Jeśli będzie kilka wariantów planszy i scenariuszy (jak w 1ED) to tym bardziej cena jest zasadna do zawartości.
Możliwe, że jak dzieciaki podrosną, przejdziemy „szkoleniowo” MoM 1ED (i Alchemię i Zew) ze mną jako pobłażliwym Strażnikiem Tajemnic, to do gry wrócimy i nie będziemy sobie już ułatwiać bo będziemy grać we 4 i ułatwianie byłoby bardzo ograniczone, wręcz niepotrzebne.

Pozwólcie, że będę się dalej jarał w temacie klimatem, historią i awesome-nościa MoM ale jestem młodszym bratem grającym na cheatach :P
Awatar użytkownika
vinnichi
Posty: 2391
Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1300 times
Been thanked: 790 times
Kontakt:

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: vinnichi »

tak samo było w pierwszej edycji, można dzielić ruch
kręcimy wąsem na dobre gry
you tube
discord
ODPOWIEDZ