Osadnicy: Narodziny Imperium (Ignacy Trzewiczek)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4049
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 23 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: AkitaInu »

Indar pisze:
akahoshi pisze:
AkitaInu pisze:Ale grałeś w ten sposób że każdy robi jedną akcję po kolei ? To nawet przy 4 graczach jest naprawde mały downtime :)
Dokładnie.
Ja na początku zagrywałem wszystkie możliwe akcje i czasem kombosy potrafiły trwać 5 minut.
No nie, graliśmy dokładnie jak mówi akahoshi. A jak jest zgodnie z zasadami? Gra jest jednego z "klubowiczów" i opieram się na tłumaczeniu dysponenta.
Zgodnie z zasadami robisz jedną akcję a potem kolejka przechodzi do gracza po lewej stronie.

Nie dziwie się że Ci się średnio podobało, ja bym umarł gdyby 3 graczy przede mną miało robić wszystkie akcje po kolei :D
toblakai
Posty: 1275
Rejestracja: 19 mar 2014, 13:57
Has thanked: 226 times
Been thanked: 236 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: toblakai »

Ktoś ci fatalnie tłumaczył. Samo plądrowanie można wykonywać tylko na graczu który jeszcze nie spasował - zgodnie z zasadami tobie wyłożonymi każdy kto wykonywałby akcję przed tobą byłby bezpieczny :)

Sama gra chodzi bardzo płynnie, choć na 4 osoby jeszcze nie grałem i grać bym nie chciał - 2-3 to idealny skład.
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1556
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 194 times
Been thanked: 587 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Ayaram »

No nie wiem, nie wiem. Ja np. ostatnio w bliźniaczym nowym 51 stanie grałem na 3 osoby. Pozostałe 2 osoby (też nie świeżaki w Osadnikach/51stanie) spasowały w 5tej turze, to z miejsca spasowałem, bo jak pomyślałem ile jeszcze mam możliwych ruchów do zrobienia i ile pozostali będą czekać aż skończę swoją solą rozgrywkę, to aż mi się głupio zrobiło ;)
Planszman
Posty: 197
Rejestracja: 07 mar 2016, 16:50

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Planszman »

Jednej rzeczy nie rozumiem, parę postów wyżej są zamieszczone wycinki z instrukcji po angielsku.
Czy wy wszyscy znacie angielski?
Osadnicy to nie jest polska gra?
A to nie ma instrukcji po polsku?
toblakai
Posty: 1275
Rejestracja: 19 mar 2014, 13:57
Has thanked: 226 times
Been thanked: 236 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: toblakai »

Tak się składa, że na stronie Portalu przy dodatku 3PzB instrukcja jest podpięta w języku angielskim ;) Chyba już ludzie nie mają siły na podsyłanie Portalowi informacji o ich mikro wpadkach :D
looqash007
Posty: 27
Rejestracja: 14 cze 2016, 11:13

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: looqash007 »

Polską by trzeba zeskanowac bo nie ma jej na stronie Portalu, dlatego tak łatwiej ;)

Wysłane z mojego LG-D320 przy użyciu Tapatalka
Planszman
Posty: 197
Rejestracja: 07 mar 2016, 16:50

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Planszman »

A to w tym portalu nie mają jakichś standardów obsługi klienta?
Żeby jechać na polskim forum z angielskiej instrukcji to patologia jakaś.
Wstyd dla portalu !
Totalna zlewka w stronę klienta...
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1556
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 194 times
Been thanked: 587 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Ayaram »

Proponuje zmianę nicku na Planszmężczyzna, bo trochę siara ;)
Awatar użytkownika
Backero
Posty: 391
Rejestracja: 31 maja 2015, 21:34
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 146 times
Been thanked: 84 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Backero »

Parę kolejnych kart pokazano w tym jedna "w całości":
Obrazek

Bardzo mocna!
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1556
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 194 times
Been thanked: 587 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Ayaram »

I od razu obawy o balans wzrosły :shock: Przecież to nawet nie ma fundamentów w koszcie :shock:
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Bary »

Ayaram pisze:I od razu obawy o balans wzrosły :shock: Przecież to nawet nie ma fundamentów w koszcie :shock:
Spokojnie, najwyżej będzie niedozwolona na turniejach. ;)
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 79 times
Been thanked: 252 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: jax »

Bardzo mocna i na dodatek szaro-złota.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
pvdel
Posty: 255
Rejestracja: 11 sty 2014, 22:31
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 17 times
Been thanked: 101 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: pvdel »

I do tego z bledem w nazwie.
Awatar użytkownika
Backero
Posty: 391
Rejestracja: 31 maja 2015, 21:34
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 146 times
Been thanked: 84 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Backero »

pvdel pisze:I do tego z bledem w nazwie.
A myślałem już, że to ja źle zawsze to pisałem ;d

O ile wygląda fajnie (dodałbym jeszcze troszkę roślinności po bokach, jakieś palemki czy coś), to ta karta jest nieziemsko dobra. Wątpię, żeby została w takiej formie wydana, a jeśli to mam nadzieję, że nie będzie takich więcej. Póki co patrząc na resztę kart (chyba z 10), to nie wyglądają tak overpowered.
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: costi »

jax pisze:Bardzo mocna i na dodatek szaro-złota.
I z literówką w gratisie ;)
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Silesia Settlers
Posty: 84
Rejestracja: 14 maja 2016, 09:47
Been thanked: 1 time

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Silesia Settlers »

Backero pisze:Parę kolejnych kart pokazano w tym jedna "w całości":
Obrazek

Bardzo mocna!
karta azteków bo rysunek
karta rzymian bo znacznik wielokrotności karty rzymskiej
karta standardowa bo białe tło kart klasycznych
i leci do druku xD

gdyby to miało nawet koszt fundamentu dodatkowo to byłoby za dobre, a przynajmniej porównując do obecnych kart. Może Aztecy będą mieli problem z zdobyciem robotników?
Awatar użytkownika
Backero
Posty: 391
Rejestracja: 31 maja 2015, 21:34
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 146 times
Been thanked: 84 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Backero »

Produkują bazowo 4 robotników, więc raczej nie będą mieć z tym problemu. Ta karta nie leci do druku (wiadomo); Trzewik zaprezentował ją bardziej, żeby pokazać grafikę po prostu. Tak czy tak, jak się ta karta nie zmieni, to jeśli siądzie w 1 rundzie (lub dwie kopie) to ma się już solidnie poniesioną grę.
Awatar użytkownika
morte8807
Posty: 33
Rejestracja: 14 sty 2012, 13:00

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: morte8807 »

Portal Games pisze:W turniejowych zasadach talie commonów tworzy się tylko i wyłącznie kart commonowych z podstawki. Nie rozpychamy kart żadnymi kartami z dodatków. Talia commonowa zawiera tylko commony z podstawki
Hahaha. Profesjonalizm pełną gębą.
Patrząc na to co się dzieje, to ja podziękuję. Jeszcze jestem w stanie zrozumieć niemożność przetestowania każdej jednej kombinacji, a przez to zachwiania w balansie, ale żeby nie potrafić zredagować instrukcji?! Pozostawiać jakieś niepotrzebne nagłówki, które wprowadzają potem chaos i niedopowiedzenia. A do tego ciągłe niespójności w zasadach (jak chociażby wykładanie fundamentu i otrzymywanie za to drewna lub nie) i zawiłe tłumaczenie prostych mechanik.

Azteków nie kupię na pewno. "Push your luck" skutecznie mnie odpycha. Brzmi to mniej więcej tak - "jak przyfarci, to pojedziesz z akcjami, a jak nie to przykro mi - możesz spasować i spróbować w przyszłej rundzie".

Tak na marginesie, wracając do instrukcji do 3pzb - niesamowicie rozbawiła mnie reklama 51 Stanu master Set znajdująca się na jej końcu, a mianowicie hasło "Poznaj naszą NOWĄ grę opartą na mechanice Osadników: Narodziny Imperium".
Czekam na czas, kiedy pojawi się Osadnicy: Narodziny Imperium Master Set, który będzie opierał się na mechanice znanego i lubianego tytułu 51 Stan Master Set ;).
Awatar użytkownika
DeBOB
Posty: 74
Rejestracja: 30 maja 2012, 10:32
Lokalizacja: Radzyń Podlaski
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: DeBOB »

Portal Games pisze:W turniejowych zasadach talie commonów tworzy się tylko i wyłącznie kart commonowych z podstawki. Nie rozpychamy kart żadnymi kartami z dodatków. Talia commonowa zawiera tylko commony z podstawki
Jako (potencjalnego) organizatora turnieju, powyższa zasada bardzo mnie ucieszyła. Każdy uczestnik może złożyć sobie talię przed turniejem (zakoszulkowaną w wybrany przez siebie sposób), a jej "prawidłowość" trzeba by tylko szybko zweryfikować. Odpada problem z zapewnieniem uczestnikom odpowiedniej ilości dodatków i pracochłonność z ich rozdzielaniem po każdej rozgrywce.
Tak odbywały się turnieje w Neuroshimę HEX (przynajmniej te, na których byłem obecny), gdzie organizator zapewniał tylko "podstawki", a każdy mógł przyjść z własną armią. Mam więc nadzieję, że to ostateczna modyfikacja zasad i przyczynek do powstania sceny turniejowej w Osadników.

Co do "zbędności" kart z talii wspólnej, pojawiających się w kolejnych dodatkach, to ja jej nie dostrzegłem. Być może dlatego, że darzę O:NI głębokim (i odwzajemnionym) uczuciem, a jak to się mówi: "kochanego ciała nigdy za wiele".
Czytając posty wyobraźcie sobie, że osoba je pisząca uśmiecha się do Was życzliwie, bez podtekstu.
- Merry

The amount of energy needed to refute bullshit is an order of magnitude bigger than to produce it.
- Brandolini's law
Awatar użytkownika
Backero
Posty: 391
Rejestracja: 31 maja 2015, 21:34
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 146 times
Been thanked: 84 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Backero »

Nowe karty Azteków:

1. "Chichenitza Shrine". Akcja, modlitwa 5: Wydaj 1 robotnika i ogłoś kolor brązowy/szary/czerwony. Otrzymaj drewno/kamień/żywność za każdą pasującą kartę. Może być aktywowana dwukrotnie.
Koszt: 2 kamienia i fundament
Umowa: błogosławieństwo
Kolory: brązowy, szary i czerwony
Liczba kopii: 3

2. Produkcja: 1 Dobro za każde pasujące błogosławieństwo jakie posiadasz. [?]
Koszt: 1 robotnik i 1 kamień
Umowa: kamień
Kolor: zielony
Liczba kopii: 1

3. "Wielka Piramida". Cecha: Możesz na tej karcie położyć robotników i kamień. Pod koniec gry, jeśli posiadasz tam 1 robotnika i 10 kamienia, otrzymaj 10 punktów zwycięstwa. [liczby mogłem pomieszać]
Koszt: 2 robotników i fundament
Umowa: kamień
Kolor: czarny
Liczba kopii: 1

4. Akcja, Prey ?: Wydaj ? żywności by otrzymać ? punktów zwycięstwa. Ponadto otrzymaj ? punktów zwycięstwa za każdą czerwoną kartę oraz jednego robotnika za każdą różową kartę.
Koszt: kamień
Umowa: robotnik
Kolor: czerwony
Liczba kopii: 2
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Bary »

Wrzuciłem właśnie zaktualizowaną wersję FAQ do Osadników.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Silesia Settlers
Posty: 84
Rejestracja: 14 maja 2016, 09:47
Been thanked: 1 time

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Silesia Settlers »

Bary pisze:Wrzuciłem właśnie zaktualizowaną wersję FAQ do Osadników.
Gratki, tym bardziej że twoja praca w to FAQ już ma ponad rok.
Awatar użytkownika
Backero
Posty: 391
Rejestracja: 31 maja 2015, 21:34
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 146 times
Been thanked: 84 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Backero »

Na Twitterze Trzewik potwierdził wydanie "Tournament Kitu". Nie wiadomo jednak co to będzie, w jakiej formie będzie wydane i kiedy. Co do zawartości to wiadomo tylko, że będzie nowa plansza do punktowania.

Widać, nie poddają się z próbą rozkręcenia turniejowej sceny xD
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1556
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 194 times
Been thanked: 587 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Ayaram »

No to podsumujmy.

Dla "pro graczy" będzie wersja z "torunament kitem".
Dla domowych graczy będzie wariant otwarty.
To oficjalny tryb jest dla kogo? :wink:

Obrazek

Ktoś się skusi? ;)
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 79 times
Been thanked: 252 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: jax »

Tournament kit czy Master Set? :lol:

I tak, właśnie nowa plansza punktacji jest tym czego najbardziej brakuje w trybie turniejowym :lol: :lol:

To wszystko przekroczyło już dawno granicę absurdu.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
ODPOWIEDZ