Quadropolis
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Quadropolis
U nas interakcja opierała się na wzajemnym podbieraniu sobie ważniejszych kafelków (a nie na samym blokowaniu przeciwnika bez korzyści własnych).
Wysłane z mojego SM-A300FU przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A300FU przy użyciu Tapatalka
- BartP
- Administrator
- Posty: 4720
- Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 383 times
- Been thanked: 885 times
Re: Quadropolis
Dla mnie nie musi być bezpośredniej interakcji, ale ważna by była jakaś, poza taką, którą można uznać za przypadkową. O, przeciwnik postawił piona w tej kolumnie, a ja chciałem z niej coś wziąć, ale nie mogę teraz; no ale przeciwnik o tym nie wiedział, więc to raczej los zadziałał ;].
Dla mnie np. w takich Zamkach Burgundii interakcja jest, bo walczę o to, by być pierwszym, co wyłoży wszystkie płytki jakiegoś koloru, chcę zebrać towary przed innymi, być pierwszym graczem, zabrać kopalnię itd. Skoro to też gra oparta o taki otwarty draft, to pytam, jak to tutaj wygląda.
Edit: Pauly: ale podbieralście świadomie, czy przez przypadek?
Dla mnie np. w takich Zamkach Burgundii interakcja jest, bo walczę o to, by być pierwszym, co wyłoży wszystkie płytki jakiegoś koloru, chcę zebrać towary przed innymi, być pierwszym graczem, zabrać kopalnię itd. Skoro to też gra oparta o taki otwarty draft, to pytam, jak to tutaj wygląda.
Edit: Pauly: ale podbieralście świadomie, czy przez przypadek?
Sprzedam nic
Re: Quadropolis
Jestem po pierwszej partii w wariant classic, 4 osoby. Za dużo do ogarnięcia na pierwszy raz i trochę grania na szybko, więc wszyscy skupiali się raczej na swoim poletku. Przeszkadzanie innym było raczej przypadkowe. Niemniej grało się rewelacyjnie, szkoda że brakło czasu na kolejną partyjkę, bo byliśmy umówieni na Pandemica Legacy...
Re: Quadropolis
Interakcja w Quadropolis istnieje, ale nie jest główną osią tej gry. Podbieranie komuś kafelków może być świadome i przemyślane, ale ceną za to jest konieczność dołożenia go gdzieś na własnej planszy (co nie jest już tak elastyczne jak w Zamkach Burgundii) albo jego odrzucenia.BartP pisze:Edit: Pauly: ale podbieralście świadomie, czy przez przypadek?
Pełna rozgrywka w wariancie klasycznym liczy zaledwie 16 tur - tyle samo, ile pól na planszy. Żaden z kafelków nie daje - jak we wspomnianych Zamkach - akcji dodatkowej, nie ma też możliwości wzięcia więcej niż jednego kafelka na turę. Zawsze więc odrzucanie niechcianego kafelka wiąże się z własną stratą i mało kto się na to decyduje.
W praktyce, interakcja w Quadropolis jest więc ograniczona do:
- podbierania wyłącznie tych kafelków, które również nam samym pasują,
- podbierania niepasującego nam kafelka, a potem zmiany naszej strategii tak, aby wycisnąć z niego punkty,
- blokowania przeciwnikowi dostępu do potrzebnych mu kafli poprzez umiejętne układanie architektów.
-
- Posty: 464
- Rejestracja: 30 sty 2015, 09:57
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
Re: Quadropolis
Czy w grze w trybie Classic jest możliwość zabrania jakoś kafelka leżącego w prawym górnym rogu kwadratu budowy (5,5)?
--1 2 3 4 5
5 X X X X O
4 X X X X X
3 X X X X X
2 X X X X X
1 X X X X X
Mam tylko 4 architektów i o ile każde inne pole z jedną pozycją oznaczoną 5 można zabrać przy pomocy architekta, o tyle (5,5) jest niedostępne w trybie Classic czy coś źle rozumiem?
--1 2 3 4 5
5 X X X X O
4 X X X X X
3 X X X X X
2 X X X X X
1 X X X X X
Mam tylko 4 architektów i o ile każde inne pole z jedną pozycją oznaczoną 5 można zabrać przy pomocy architekta, o tyle (5,5) jest niedostępne w trybie Classic czy coś źle rozumiem?
Chętnie się podzielę ;)
-Planszostrefa.pl - 11%, 3trolle.pl - 6 %
-Planszostrefa.pl - 11%, 3trolle.pl - 6 %
Re: Quadropolis
Można wziąć architektem z 1. Ustawiasz go nad kolumną 5 skierowanego w dół lub za wierszem 5 skierowanego w lewo.
========V
--1 2 3 4 5
5 X X X X O
4 X X X X X
3 X X X X X
2 X X X X X
1 X X X X X
lub
--1 2 3 4 5
5 X X X X O <
4 X X X X X
3 X X X X X
2 X X X X X
1 X X X X X
========V
--1 2 3 4 5
5 X X X X O
4 X X X X X
3 X X X X X
2 X X X X X
1 X X X X X
lub
--1 2 3 4 5
5 X X X X O <
4 X X X X X
3 X X X X X
2 X X X X X
1 X X X X X
Re: Quadropolis
Dokładnie tak. Architektów można układać z każdej strony planszy, strzałką wskazując dowolny wiersz lub kolumnę.
-
- Posty: 464
- Rejestracja: 30 sty 2015, 09:57
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
Re: Quadropolis
Tego nie byłem pewien, trochę zmylił mnie przykład z instrukcji. Dzięki!Pauly pisze:Dokładnie tak. Architektów można układać z każdej strony planszy, strzałką wskazując dowolny wiersz lub kolumnę.
Chętnie się podzielę ;)
-Planszostrefa.pl - 11%, 3trolle.pl - 6 %
-Planszostrefa.pl - 11%, 3trolle.pl - 6 %
- veljarek
- Posty: 1188
- Rejestracja: 07 sty 2009, 19:50
- Lokalizacja: Warszawa - Ochota
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 23 times
Re: Quadropolis
Z tątylko uwagą, że nie można ułożyć swojego architekta na innym architekcie.rafaelus pisze:Tego nie byłem pewien, trochę zmylił mnie przykład z instrukcji. Dzięki!Pauly pisze:Dokładnie tak. Architektów można układać z każdej strony planszy, strzałką wskazując dowolny wiersz lub kolumnę.
_______________
Nie wystarczy grać w gry, trzeba jeszcze grać we właściwe gry
Nie wystarczy grać w gry, trzeba jeszcze grać we właściwe gry
- kaszkiet
- Posty: 2808
- Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 309 times
- Been thanked: 526 times
Re: Quadropolis
Czy ktoś, kto grał w Automanię mógłby napisać na ile jest to podobna gra do Quadropolis?
Podobieństwo, które rzuca mi się w oczy, to wspólny kwadrat kafelków, skąd się je pobiera, wstawiając pracowników przy kolumnie lub rzędzie i układanie pobranego kafelka na swojej własnej planszy.
Podobieństwo, które rzuca mi się w oczy, to wspólny kwadrat kafelków, skąd się je pobiera, wstawiając pracowników przy kolumnie lub rzędzie i układanie pobranego kafelka na swojej własnej planszy.
- palladinus
- Posty: 1494
- Rejestracja: 29 paź 2010, 14:10
- Lokalizacja: Poznań
- Been thanked: 5 times
- Kontakt:
Re: Quadropolis
Ja grałem. Ten draft rzeczywiście jest podobny, z tym że w Autoamanii jest więcej swobody co do wyboru. W Quadropolis jest więcej restrykcji poprzez numerowanych budowniczych i blokującego architekta.kaszkiet pisze:Czy ktoś, kto grał w Automanię mógłby napisać na ile jest to podobna gra do Quadropolis?
Podobieństwo, które rzuca mi się w oczy, to wspólny kwadrat kafelków, skąd się je pobiera, wstawiając pracowników przy kolumnie lub rzędzie i układanie pobranego kafelka na swojej własnej planszy.
Wydaje mi się, że Q jest trochę bardziej strategiczna, bo plansze zabudowujemy systematycznie i musimy to planować bardziej do przodu.
W A natomiast mamy też większą swobodę w naszej fabryce, ale i mniej miejsca. Dochodzi też cały mechanizm sprzedawania samochodów i walka o kolejność w turze.
Czyli "tylko" ten główny mechanizm jest zbieżny, ale gra się zupełnie inaczej.
Blog CiekaweGry - gry planszowe i nie tylko
http://www.facebook.com/CiekaweGry
http://instagram.com/CiekaweGry
http://www.facebook.com/CiekaweGry
http://instagram.com/CiekaweGry
- kaszkiet
- Posty: 2808
- Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 309 times
- Been thanked: 526 times
- palladinus
- Posty: 1494
- Rejestracja: 29 paź 2010, 14:10
- Lokalizacja: Poznań
- Been thanked: 5 times
- Kontakt:
Re: Quadropolis
W sumie, bardzo różnie się gra w każdą z nich, więc ciężko porównać, ale jakbym musiał wybierać, to chyba Automanię.kaszkiet pisze:Dzięki za odpowiedź.
A która Ci się bardziej podoba?
W Q cały myk jest w stopniowym jak najoptymalnieszym rozmieszczaniu kafelków jak np. w Suburbii. W A chodzi, by w każdej turze wycisnąć jak najwięcej. Budujesz kilka samochody i może się okazać, że nawet te mało atrakcyjne się sprzedadzą. Bacznie trzeba obserwować poczynania oponentów nawet poza samym centralnym draftem.
Q to bardziej taka łamigłówka.
Blog CiekaweGry - gry planszowe i nie tylko
http://www.facebook.com/CiekaweGry
http://instagram.com/CiekaweGry
http://www.facebook.com/CiekaweGry
http://instagram.com/CiekaweGry
- crsunik
- Posty: 2870
- Rejestracja: 03 sty 2014, 12:12
- Lokalizacja: Warszawa Wesoła
- Been thanked: 2 times
Re: Quadropolis
Czy jeśli jeden port przylega do dwóch fabryk, to punktuje zarówno przy jednej jak i drugiej fabryce?
Tapnięte z zet3ki
Tapnięte z zet3ki
- kaszkiet
- Posty: 2808
- Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 309 times
- Been thanked: 526 times
Re: Quadropolis
Uprzejmie proszę o rozmowy nt. zasad w wątku o zasadach.
Jednocześnie chciałem zadać pytanie, czy gra ma coś wspólnego z Five Tribes, bo obiły mi się o uszy takie opinie.
Jednocześnie chciałem zadać pytanie, czy gra ma coś wspólnego z Five Tribes, bo obiły mi się o uszy takie opinie.
Re: Quadropolis
Ja też się złapałem na jej rzekome podobieństwo do Five Tribes, ale faktycznie jeśli jakieś jest, to chyba raczej czysto abstrakcyjne. Są kafelki, meeple, notesik i sposób punktacji podobny jak w FT, ale to chyba tyle w kwestii podobieństw.
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 930 times
Re: Quadropolis
Podobieństwo jest większe ale bardziej subtelne. Chodzi o odczucie podczas grania. Tez mamy wspólna plansze którą modyfikujemy swoimi ruchami, zmieniając dostępne dla przeciwnika opcje. Też szukamy "dobrych" ruchów, czyli jak najlepiej "chapnąć" dany kafel, bo dróg jest kilka. Też przsstrzeń ruchów kurczy się wraz z grą. Gra JEST podobna do Five Tribes, choć oczywiscie NIE JEST Five Tribes.
Re: Quadropolis
No coś w tym jest, ale takie wrażenie podobieństwa emocji towarzyszących rozgrywce w Quadropolis i Five Tribes miałem tylko przed rozegraniem pierwszej partii, jednak podczas rozgrywki odczucie to natychmiast zniknęło.
-
- Posty: 1007
- Rejestracja: 15 gru 2012, 21:31
- Lokalizacja: Warszawa Tarchomin
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 46 times
Re: Quadropolis
Z tego co czytam to może i dobrze że odpuściłem sobie Quadropolis. Trochę mnie w Five Tribes denerwowała bardzo ograniczona możliwość planowania swoich ruchów. W czasie tury innych graczy mogłem iść sobie porobić coś innego i wrócić jak będzie moja kolej.
Jest w Quadropolis jakiś wyścig/budowanie przewagi?
Jest w Quadropolis jakiś wyścig/budowanie przewagi?
- warlock
- Posty: 4649
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1035 times
- Been thanked: 1953 times
Re: Quadropolis
Po jednej partii czteroosobowej, wariant klasyczny.
5,5/10 w skali BGG. Niewiele się tu dzieje. Bierzemy kafelek, kładziemy kafelek, czekamy na końcową punktację - brakuje mi tutaj zdolności specjalnych budynków odpalanych w trakcie gry (achh te Zamki Burgundii ).
Ciężko cokolwiek zaplanować. Zanim kolejka do nas wróci sytuacja na planszy zmienia się diametralnie. Urbanisty możemy użyć tylko i wyłącznie do zablokowania gracza mającego kolejkę po nas (bo nie mamy wpływu na to, co stanie się z nim później), ale i tak nie wiem czy w ogóle jest sens na to patrzeć - wystarczy grać "pod siebie".
Może wariant "ekspert" grany 1v1 stanowi ciekawe wyzwanie, ale klasyczny jest raczej nużący. Chociaż przyznam szczerze, że to świetny gateway dla początkujących. Zasady są bardzo proste i rozgrywka po prostu "płynie".
A tak na koniec - za te pieniądze jakość planszetek graczy i kart pomocy jest po prostu nie do zaakceptowania. Plansze są ULTRAcienkie i były rozdwojone na rogach bezpośrednio po wyjęciu z pudełka. Days of Wonder się tutaj nie popisało.
5,5/10 w skali BGG. Niewiele się tu dzieje. Bierzemy kafelek, kładziemy kafelek, czekamy na końcową punktację - brakuje mi tutaj zdolności specjalnych budynków odpalanych w trakcie gry (achh te Zamki Burgundii ).
Ciężko cokolwiek zaplanować. Zanim kolejka do nas wróci sytuacja na planszy zmienia się diametralnie. Urbanisty możemy użyć tylko i wyłącznie do zablokowania gracza mającego kolejkę po nas (bo nie mamy wpływu na to, co stanie się z nim później), ale i tak nie wiem czy w ogóle jest sens na to patrzeć - wystarczy grać "pod siebie".
Może wariant "ekspert" grany 1v1 stanowi ciekawe wyzwanie, ale klasyczny jest raczej nużący. Chociaż przyznam szczerze, że to świetny gateway dla początkujących. Zasady są bardzo proste i rozgrywka po prostu "płynie".
A tak na koniec - za te pieniądze jakość planszetek graczy i kart pomocy jest po prostu nie do zaakceptowania. Plansze są ULTRAcienkie i były rozdwojone na rogach bezpośrednio po wyjęciu z pudełka. Days of Wonder się tutaj nie popisało.
Ostatnio zmieniony 13 mar 2016, 12:31 przez warlock, łącznie zmieniany 1 raz.
- crsunik
- Posty: 2870
- Rejestracja: 03 sty 2014, 12:12
- Lokalizacja: Warszawa Wesoła
- Been thanked: 2 times
Re: Quadropolis
A nam się bardzo spodobała. Trzeba sporo kombinować, żeby wygrać i poprzeszkadzać przeciwnikom. W 1 i 2 rundzie faktycznie zablokować możemy w zasadzie jedynie następnego gracza, ale w 3 i 4 kiedy widać już kto co zbiera i co planuje, można wmanewrować następnego gracza tak by z jednej strony nie mógł wziąć najbardziej dla siebie optymalnego kafelka i jednocześnie biorąc to co mu zostawiliśmy zablokował niejako z musu jeszcze kolejnego gracza. Zgodzę się z przedmówcą, że kafelki z umiejętnościami specjalnymi by się przydały