Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Kapelatejesy
Posty: 88
Rejestracja: 21 wrz 2014, 17:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Kapelatejesy »

Lol. Jakoś tego nie widzę. Mógłbyś rozwinąć temat? Oczywiście mam na myśli zdechłe ryby, nie DDM;-)
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Pixa »

Kapelatejesy pisze:Lol. Jakoś tego nie widzę. Mógłbyś rozwinąć temat? Oczywiście mam na myśli zdechłe ryby, nie DDM;-)
Jest to bardzo rzadka sytuacja, ale przy zbiegu okolicznosci mozliwa do zrobienia. Musimy miec umieszczonego Cienia lub wczesniej zatruty sztab przciwnika. W momencie bitwy zadna jednostka nie moze spasc z planszy (co przy umiejetnym ustawieniu zetonow paralizu, sieciarza i zaslony dymnej jest do zrobienia). No i skoro zadna jednostka nie spada z planszy, to bitwa toczy sie w nieskonczonosc (warunek zapelnionej planszy), a ja dzieki Cieniowi lub jadowi zadaje rany sztabowi przeciwnika az do unicestwienia.
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
Awatar użytkownika
DarkSide
Posty: 3036
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 573 times
Been thanked: 239 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: DarkSide »

A czy instrukcja reguluje kwestię takiej właśnie sytuacji, gdy po wywołaniu bitwy w wyniku zapełnienia planszy nic z tej planszy nie jest zdejmowane? (i nie chodzi akurat o granie Missisipi, tylko dowolnym zestawem armii)
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ

Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Pixa »

Przegladnalem blizej instrukcje Missisipi i jest tam opisana sytuacja o ktorej mowie - jezeli zaden zeton nie spada, bitwa toczy sie w nieskonczonosc.
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
Awatar użytkownika
DarkSide
Posty: 3036
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 573 times
Been thanked: 239 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: DarkSide »

Pixa pisze:Przegladnalem blizej instrukcje Missisipi i jest tam opisana sytuacja o ktorej mowie - jezeli zaden zeton nie spada, bitwa toczy sie w nieskonczonosc.
Ale mi chodzi o inne armie i sytuacje w których nawet po nieskończonej liczbie bitew :twisted: :twisted: :twisted: żaden żeton nie spada z planszy.
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ

Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 56 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: GrzeL »

tomb pisze:Nie umiałbym wybrać najsilniejszej armii. Moim zdaniem każda ma jakąś słabość wobec konkretnego przeciwnika np. Borgo ma u mnie problemy ze Szczurami i z Missisipi, a Stalowa z Dancerem.
Jakie problemy ma Stalowa z Dancerem?
DarkSide pisze:
Pixa pisze:Przegladnalem blizej instrukcje Missisipi i jest tam opisana sytuacja o ktorej mowie - jezeli zaden zeton nie spada, bitwa toczy sie w nieskonczonosc.
Ale mi chodzi o inne armie i sytuacje w których nawet po nieskończonej liczbie bitew :twisted: :twisted: :twisted: żaden żeton nie spada z planszy.
Zasada zapełnionej planszy znajdująca się w instrukcji do Missisipi obowiązuje także w przypadku innych armii.

Zasady do Neuroshimy są źle napisane, niespójne ze sobą, do tego stopnie, że nawet Portal nie wie jak w nią grać zgodnie z nimi.
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4133
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 312 times
Been thanked: 343 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: tomb »

GrzeL pisze:Jakie problemy ma Stalowa z Dancerem?
Mój błąd, miało być Dancer ze Stalową. Jeśli Stalowej uda się wyłożyć kolesi z odbiciami, to prawie na pewno jest po zawodach. Każda bitwa to same samobóje dla Dancera.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
Leser
Posty: 1740
Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
Lokalizacja: pod - Warszawa
Has thanked: 571 times
Been thanked: 1409 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Leser »

tomb pisze:
GrzeL pisze:Jakie problemy ma Stalowa z Dancerem?
Mój błąd, miało być Dancer ze Stalową. Jeśli Stalowej uda się wyłożyć kolesi z odbiciami, to prawie na pewno jest po zawodach. Każda bitwa to same samobóje dla Dancera.
W ogóle niemal z każdą kolejną partią Dancerem utwierdzam się w przekonaniu, że to wydawnicza wpadka Portalu. Masa wyjątków i wywracania zasad do góry nogami, a niewiele z tego dobrego wynika. Dancer jest o wiele mniej "strategiczny" od innych armii - dostajemy wciąż te same żetony, przez co nasze plany możemy przygotowywać w zasadzie wyłącznie w kontekście tego, co może wyjść przeciwnikowi, a i na to nie możemy się jakoś szczególnie przygotować mając raptem trzy żetony na planszy. Do tego wspomniany nieszczęsny balans, czy raczej jego kompletny brak, w pojedynku ze Stalową. Kuriozalne jest to, że te armie zostały wydane jedna po drugiej.
Pixa pisze: Jest to bardzo rzadka sytuacja, ale przy zbiegu okolicznosci mozliwa do zrobienia. Musimy miec umieszczonego Cienia lub wczesniej zatruty sztab przciwnika. W momencie bitwy zadna jednostka nie moze spasc z planszy (co przy umiejetnym ustawieniu zetonow paralizu, sieciarza i zaslony dymnej jest do zrobienia). No i skoro zadna jednostka nie spada z planszy, to bitwa toczy sie w nieskonczonosc (warunek zapelnionej planszy), a ja dzieki Cieniowi lub jadowi zadaje rany sztabowi przeciwnika az do unicestwienia.
Rzeczywiście, w ogóle o tym nie pomyślałem. Ale taka sytuacja, czysto teoretycznie może zaistnieć chyba w dowolnym pojedynku, a przynajmniej we wszystkich tych, w których jedna z armii dysponuje sieciarzem?
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Pixa »

Leser pisze:
Pixa pisze: Jest to bardzo rzadka sytuacja, ale przy zbiegu okolicznosci mozliwa do zrobienia. Musimy miec umieszczonego Cienia lub wczesniej zatruty sztab przciwnika. W momencie bitwy zadna jednostka nie moze spasc z planszy (co przy umiejetnym ustawieniu zetonow paralizu, sieciarza i zaslony dymnej jest do zrobienia). No i skoro zadna jednostka nie spada z planszy, to bitwa toczy sie w nieskonczonosc (warunek zapelnionej planszy), a ja dzieki Cieniowi lub jadowi zadaje rany sztabowi przeciwnika az do unicestwienia.
Rzeczywiście, w ogóle o tym nie pomyślałem. Ale taka sytuacja, czysto teoretycznie może zaistnieć chyba w dowolnym pojedynku, a przynajmniej we wszystkich tych, w których jedna z armii dysponuje sieciarzem?
W innych armiach (przy okolo 500 partiach, 80% w podstawke) nie udalo mi sie takiego comba zbudowac. Missisipi zagralem okolo 15 partii i udalo mi sie je stworzyc (nawet nie wiedzac, ze da sie :-) )
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
Bowman
Posty: 112
Rejestracja: 12 gru 2012, 14:05
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Bowman »

Nabyłem wczoraj Stalową Policję 3.0 i zastanawiam się czy trafił mi się jakiś dziwny egzemplarz czy wszystkie są takie...
Mianowicie żetony są nieznacznie cieńsze od tych z innych frakcji a żeton sztabu jest dwustronny. Takie nowe złożenie wydawnicze czy trefny egzemplarz?
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 417 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex

Post autor: kwiatosz »

W pewnym momencie armie zaczęły być wydawane na nieco cieńszych żetonach.
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4133
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 312 times
Been thanked: 343 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: tomb »

W 3.0 grubość żetonów mam wszędzie taką samą. Ale nie mam Stalowej (jakoś nie mogę kupić ze względu na zmianę Egzekutora), więc nie wiem, czy tu coś zmienili. Żeton bazy jest dwustronny, żeby można go było łatwiej znaleźć.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Bowman
Posty: 112
Rejestracja: 12 gru 2012, 14:05
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Bowman »

Bez sensu z tą bazą. We wszystkich armiach jest inaczej ... moja autystyczno/kolekcjonerska dusza cierpi...buu
vigdis
Posty: 98
Rejestracja: 15 sty 2016, 20:21

Re: Neuroshima Hex

Post autor: vigdis »

Mam pytanie o archaiczną wersję 2.0.
Opłaca się toto kupić w ramach przetestowania, czy się polubi? Parę osób mi zachwala tę grę (szukam czegoś na 2 osoby z bezpośrednią interakcją), ale post-apo to kompletnie nie moje klimaty. Myślałam więc nad kupieniem 2.0, którą można dorwać stosunkowo tanio, bo może jednak styl gry "załapie".
I czy podstawka sama w sobie wystarczy do gry? Z tych samych powodów co wyżej nie planuję od raz wchodzić w jakieś dodatki. Gra na 2 osoby, rzaaadko na 3.
Kal-El83
Posty: 1141
Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 240 times
Been thanked: 123 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Kal-El83 »

Postapo w tej grze jest tyle, ile sonie doczytasz z neuroshimy rpg :)

Jeżeli szykasz czegoś szybkiego i z bezpośrednią interakcją, neuroshima bankowo Tobie przypasuje :)
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
aryann
Posty: 270
Rejestracja: 11 kwie 2011, 11:16

Re: Neuroshima Hex

Post autor: aryann »

Już trochę pograłem w NH i mam mieszane uczucia. Z jednej strony już sobie w nią naprawdę sporo pograłem (większość na androidzie, trochę w realu) i dała sporo radochy. Z drugiej im dłużej gram tym więcej widzę ile zależy od dociągu i pierwszych dwóch tur w niektórych przypadkach.
Jeśli Nowy Jork zacznie w rogu i zdąży się "zabunkrować" w ciągu dwóch pierwszych tur to z reguły taka Neodżungla ma już pozamiatane. Tak samo zaczęcie Posterunkiem z samymi żetonami typu ruch czy bitwa. A jeszcze niech was Borgo złapie tym sieciarzem co bije za 3 i już macie mooocno pod górę jeśli nie trafi wam się coś co was oswobodzi. Armie w miarę niewrażliwe na dociąg to w mojej opinii Hegemonia, Borgo, Moloch i Nowy Jork, może jeszcze Stalowa Policja czyli de facto te, które są oparte na silnych jednostkach a nie żetonach sytuacyjnych. Posterunek bardzo mocno polega na żetonach ruchu, Neodżungla na żetonach poprawiających inicjatywę, Vegas wiadomo a Smart może dostać sporo żetonów wspierających zanim będzie miał czym powalczyć. Uwielbiam asymetrię, ale przeszkadza mi, że 50% zależy od dociągu a nie moich umiejętności.
Awatar użytkownika
Michał M
Posty: 799
Rejestracja: 14 wrz 2014, 20:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 29 times
Been thanked: 29 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Michał M »

Zagrałem z żoną jeden raz bez losowego dociągiu, z wybieraniem, jakie żetony umieszczamy na planszy. Była to najnudniejsza partia w Neuroshimę w moim życiu.
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Pixa »

aryann pisze:Uwielbiam asymetrię, ale przeszkadza mi, że 50% zależy od dociągu a nie moich umiejętności.
50%? Nie sadze. Jak dla mnie 3/4 sukcesu (jesli nie wiecej) to umiejetnosci, ogranie, znajomosc zetonow. Reszta to troche szczescia. A, jak wylosujesz 3 natychmiastowe to mozesz je odrzucic i pociagnac nowe.

Osobiscie uwazam, ze frakcja najbardziej zalezna od dociagu jest Posterunek i Neodzungla. Reszta w znacznie mniejszym stopniu.
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
Kal-El83
Posty: 1141
Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 240 times
Been thanked: 123 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Kal-El83 »

Losowość jest, ale w większości przypadków da się ją okiełznać.
O ile bardzo lubię ten tytuł, o tyle bolą mnie gry (zdarzają się rzadko) gdzie jest "pechowy" v "szczęśliwy" dociąg ... Nie do ugrania (mówie o e-rozgrywkach, tam nie zostały zaimplementowane zmiany znoszące pechowy dociąg kafli akcji).
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
Awatar użytkownika
tekknoboy
Posty: 420
Rejestracja: 20 lip 2011, 09:07
Has thanked: 17 times
Been thanked: 50 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: tekknoboy »

Osobiście jestem całkowicie przeciwny odrzuceniem żetonów i zamiany ręki w momencie "pechowego dociagu"
woi-tek
Posty: 26
Rejestracja: 26 sty 2014, 10:48

Re: Neuroshima Hex

Post autor: woi-tek »

Ma ktoś instrukcję do PIERWSZEJ edycji Neuroshimy Hex? Nie mogę jej znaleźć w internecie, a natknąłem się na informację, że zaczynała się od literackiego wstępu :) chętnie bym przeczytał
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4133
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 312 times
Been thanked: 343 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: tomb »

Portal się nie chwali, więc wrzucam info, że w ich sklepiku można dostać puste żetony do Hexa.
A na BGG można znaleźć znakomity zestaw ikon do tworzenia własnych armii.

I ciekawostka - na BGG można zobaczyć zabawny promocyjny żeton Gruszki. Niestety nie będzie dostępny w portalowym sklepiku.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
Błysk
Posty: 1404
Rejestracja: 19 cze 2010, 13:58
Has thanked: 154 times
Been thanked: 187 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Błysk »

aryann pisze:Uwielbiam asymetrię, ale przeszkadza mi, że 50% zależy od dociągu a nie moich umiejętności.

W grze jest trochę losowości, ale mówienie, że 50% zależy od dociągu to spora przesada. Jedną na może 20 gier może zupełnie przegrać/ wygrać dociąg. Mówię to po bardzo wielu rozgrywkach praktycznie każdą (poza Uranopolis i Neodżunglą) armią z NS 3.0. Ostatnio byłem sobie na turnieju, gdzie w jednym z meczy przez 3 albo 4 rundy nie postawiłem żadnej jednostki (poza 2 modułami), wywaliłem wszystkie bitwy oraz ruchy na marne po czym jeszcze wygrałem pomimo okropnej sytuacji i zupełnego braku kontroli na stole (kontrolę zapewniają Ci właśnie żetony natychmiastowe). W Neuro liczy się znajomość armii, myślenie taktyczne i trochę strategiczne (które wielu graczy zupełnie pomija i to często jest przyczynek do "głupia, losowa gra") i odrobina szczęścia też, ale nie demonizujmy tak tej losowości.

Posterunek wprawdzie jest zależny od żetonów natychmiastowych, ale za pomocą jednej bitwy i jednej jednostki potrafi zadać 6 obrażeń bez modułu- jest w stanie stworzyć potencjalnie bardzo mocne komba i w istocie wystarczy mu 1/2 rozegrane dobrze bitwy, aby mieć prawie pewną wygraną. Dzięki wysokiej inicjatywie łatwo może ustawić się tak do obrony jak i ataku. Chociaż na turniej bym raczej go nie brał ;)

A i Nowy Jork też jest w sumie podatny na dociąg, bo jak się nie zbunkrujesz w pierwszych turach, to możesz być prawie pewien, że z odsłoniętym sztabem jest po tobie (chyba, że przeciwnik zignoruje wyrzutnię rakiet, ale wątpię). NJ zadaje mało obrażeń i musi polegać na mocnej obronie, inaczej przegra wymianę ciosów.
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Pixa »

Zgodze sie z poprzednikiem. Sa wprawdzie armie silniejsze i slabsze, nie jest do konca zachowany balans miedzy nimi, ale kazda da sie wygrac. Liczy sie taktyka, strategiczne myslenie, ale przede wszystkim znajomosc armii. Mam kilkaset partii na koncie, zdecydowanie najbardziej na dociag jest wrazliwa Neodzungla i Posterunek, jednak moim zdaniem szczescie w dociagu to ledwie 20% wygranej.
Ostatnio zmieniony 29 lip 2016, 08:19 przez Pixa, łącznie zmieniany 1 raz.
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
Awatar użytkownika
dicer
Posty: 755
Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: dicer »

Pixa pisze:zdecydowanie najbardziej na dociag jest wrazliwa Neodzungla i Posterunek
Dodałbym tu jeszcze Vegas.
ODPOWIEDZ