Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4135
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 314 times
Been thanked: 344 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: tomb »

puciek2 pisze:Dodatkowo wspomnę, dla tych którym się zechciało pracowicie doczytać do tego momentu, że na Finale tegorocznych MP zapytałem o tą kwestię autora gry, przywołując właśnie konkretny zapis dla bazy transportowej hegemonii. Otrzymałem potwierdzenie że dokładając żeton bazy transportowej i jednocześnie zapełniając planszę mam prawo wykorzystać jego własność tzn. obrócić żetony, które mają taką możliwość przed rozpoczęciem bitwy.
Neuroshima musi dostać solidne faq i uściślenie zasad. Nie spotkałem się z kimś, kto grałby w powyższy sposób. Co gorsza, aplikacja na telefon natychmiast wywołuje bitwę, tak samo jest w Neuroshimie online. A przecież wielu graczy problemy z interpretacją zasad rozwiązuje za pomocą apki.

Na jednych z eliminacji MP pojawił się problem natychmiastowej bitwy przez wypełnienie. Padła kwestia, jaka jest różnica między przejęciem Vegas, a Bazą Hegemonii i wtedy urodziła się interpretacja o czynnym i biernym działaniu żetonu. Jak widać z powyższego - nieprawidłowa.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
Błysk
Posty: 1405
Rejestracja: 19 cze 2010, 13:58
Has thanked: 154 times
Been thanked: 189 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Błysk »

tomb pisze:
puciek2 pisze:Dodatkowo wspomnę, dla tych którym się zechciało pracowicie doczytać do tego momentu, że na Finale tegorocznych MP zapytałem o tą kwestię autora gry, przywołując właśnie konkretny zapis dla bazy transportowej hegemonii. Otrzymałem potwierdzenie że dokładając żeton bazy transportowej i jednocześnie zapełniając planszę mam prawo wykorzystać jego własność tzn. obrócić żetony, które mają taką możliwość przed rozpoczęciem bitwy.
Neuroshima musi dostać solidne faq i uściślenie zasad. Nie spotkałem się z kimś, kto grałby w powyższy sposób. Co gorsza, aplikacja na telefon natychmiast wywołuje bitwę, tak samo jest w Neuroshimie online. A przecież wielu graczy problemy z interpretacją zasad rozwiązuje za pomocą apki.

Na jednych z eliminacji MP pojawił się problem natychmiastowej bitwy przez wypełnienie. Padła kwestia, jaka jest różnica między przejęciem Vegas, a Bazą Hegemonii i wtedy urodziła się interpretacja o czynnym i biernym działaniu żetonu. Jak widać z powyższego - nieprawidłowa.

Nie wpadłbym na to, że mogę poruszyć jeszcze żetony, skoro bitwa wywoływana jest "Natychmiast". Też przychylałbym się do interpretacji na "czynne" i "bierne" zdolności. Z drugiej strony wtedy Vegas przejmowałoby żeton, ale już nie byłoby w stanie go odwrócić? ;)
puciek2
Posty: 305
Rejestracja: 05 gru 2014, 14:38

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: puciek2 »

puciek2 pisze:
Błysk pisze:
Nie wpadłbym na to, że mogę poruszyć jeszcze żetony, skoro bitwa wywoływana jest "Natychmiast". Też przychylałbym się do interpretacji na "czynne" i "bierne" zdolności. Z drugiej strony wtedy Vegas przejmowałoby żeton, ale już nie byłoby w stanie go odwrócić? ;)
To "natychmiast" należy rozumieć, natychmiast po wykorzystaniu żetonu wypełniającego planszę.
Ta bitwa nie ma żadnego mistycznego działania, które ogranicza i przerywa działanie innych żetonów.
Jedynym powodem jej rozgrywania, jest to że KOLEJNEGO żetonu nie da się wyłożyć. Problem dotyczy następnego żetonu, który powinien być wyłożony na planszę. Nie ma natomiast żadnej przeszkody w wykorzystaniu wszystkich własności żetonu który bez problemu jest wykładany zgodnie z zasadami gry.
Awatar użytkownika
Błysk
Posty: 1405
Rejestracja: 19 cze 2010, 13:58
Has thanked: 154 times
Been thanked: 189 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Błysk »

https://www.youtube.com/watch?v=1Lke5wIqC3s (od 15:51) Tutaj jest opis rozgrywki z finału gdzie zostało wyjaśnione i podobno potwierdzone przez Michała, że po wystawieniu żetonu bitwa jest wykonywana natychmiast i nie można poruszyć jednostek nawet, kiedy wystawiony żeton to umożliwia. Dlaczego w przypadku bazy transportowej miałoby być inaczej? ;)
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4135
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 314 times
Been thanked: 344 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: tomb »

"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
puciek2
Posty: 305
Rejestracja: 05 gru 2014, 14:38

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: puciek2 »

Błysk pisze:https://www.youtube.com/watch?v=1Lke5wIqC3s (od 15:51) Tutaj jest opis rozgrywki z finału gdzie zostało wyjaśnione i podobno potwierdzone przez Michała, że po wystawieniu żetonu bitwa jest wykonywana natychmiast i nie można poruszyć jednostek nawet, kiedy wystawiony żeton to umożliwia. Dlaczego w przypadku bazy transportowej miałoby być inaczej? ;)
Może dlatego że w tym samym dniu, na tym samym turnieju, tylko jeszcze przed rozpoczęciem rozgrywek, pytałem tę samą osobę, czyli twórcę gry, o tą samą dokładnie sytuację. Podając jako przykład transport Hegemoni. Akurat z tym żetonem sytuacja jest dla mnie na tyle jasna że tam jest wyraźnie napisane, że wystawiając ten żeton gracz ma prawo wykorzystać natychmiast jego własności. Otrzymałem ( a jakże od twórcy gry) odpowiedź, że jak najbardziej wykorzystanie cechy żetonu dostawianego (zapełniającego planszę) jest możliwe zgodnie z jego opisem. Moim zdaniem to jest logiczne rozwiązanie. Jak już pisałem samo wyłożenie ostatniego żetonu zapełniającego planszę nie wnosi jeszcze żadnych problemów aby nie można było dokończyć ruchu i wykorzystać jego (tego żetonu) możliwości. Dlaczego bitwa miałaby nagle przerywać działanie żetonów i uniemożliwiać ich działanie zgodnie z opisem. Bitwa (po zapełnieniu planszy) występuje tylko dlatego że następnego żetonu nie da się wstawić. Czyli po wyłożeniu i wykorzystaniu, żetonu zapełniającego, bitwa staje się automatyczna, bo inaczej nie da się grać. To moim zdaniem jest pośrednio opisane słowami z instrukcji że " ... bitwa rozpoczyna się niezależnie od tego czy gracz wykorzystał DRUGI (pozostały mu) żeton czy nie." Innymi słowy ten pierwszy może w pełni wykorzystać.

Poniżej zapis z instrukcji, który miałby (według niektórych) przesądzać, że coś się dzieje automatycznie przerywając działanie wykładanego żetonu.
Moim zdaniem z tego zapisu nic takiego nie wynika.
"Jeśli w dowolnym momencie gry plansza zapełni się i nie pozostanie ani jedno wolne pole na którym można postawić żeton, następuje Bitwa."

Tu decydującym jest dla mnie wyraźnie to, że doszło do momentu gdy powinien być wyłożony kolejny żeton a nie można go wyłożyć, bo nie ma miejsca. Nie ma tu nic o przerywaniu działania żetonu, który właśnie jest wykładany. Zapełnienie planszy występuje tylko wtedy, gdy nadszedł ten moment że należy wyłożyć kolejny żeton a nie ma miejsca. Wcześniej nie ma mowy o zapełnieniu ponieważ nie zakończono ruchu związanego z właściwościami zagrywanego żetonu.


Jak dla mnie sytuacja nadal pozostaje niejasna.
Awatar użytkownika
Błysk
Posty: 1405
Rejestracja: 19 cze 2010, 13:58
Has thanked: 154 times
Been thanked: 189 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Błysk »

puciek2 pisze:
Może dlatego że w tym samym dniu, na tym samym turnieju, tylko jeszcze przed rozpoczęciem rozgrywek, pytałem tę samą osobę, czyli twórcę gry, o tą samą dokładnie sytuację. Podając jako przykład transport Hegemoni. Akurat z tym żetonem sytuacja jest dla mnie na tyle jasna że tam jest wyraźnie napisane, że wystawiając ten żeton gracz ma prawo wykorzystać natychmiast jego własności. Otrzymałem ( a jakże od twórcy gry) odpowiedź, że jak najbardziej wykorzystanie cechy żetonu dostawianego (zapełniającego planszę) jest możliwe zgodnie z jego opisem. Moim zdaniem to jest logiczne rozwiązanie. Jak już pisałem samo wyłożenie ostatniego żetonu zapełniającego planszę nie wnosi jeszcze żadnych problemów aby nie można było dokończyć ruchu i wykorzystać jego (tego żetonu) możliwości. Dlaczego bitwa miałaby nagle przerywać działanie żetonów i uniemożliwiać ich działanie zgodnie z opisem. Bitwa (po zapełnieniu planszy) występuje tylko dlatego że następnego żetonu nie da się wstawić. Czyli po wyłożeniu i wykorzystaniu, żetonu zapełniającego, bitwa staje się automatyczna, bo inaczej nie da się grać. To moim zdaniem jest pośrednio opisane słowami z instrukcji że " ... bitwa rozpoczyna się niezależnie od tego czy gracz wykorzystał DRUGI (pozostały mu) żeton czy nie." Innymi słowy ten pierwszy może w pełni wykorzystać.

Poniżej zapis z instrukcji, który miałby (według niektórych) przesądzać, że coś się dzieje automatycznie przerywając działanie wykładanego żetonu.
Moim zdaniem z tego zapisu nic takiego nie wynika.
"Jeśli w dowolnym momencie gry plansza zapełni się i nie pozostanie ani jedno wolne pole na którym można postawić żeton, następuje Bitwa."

Tu decydującym jest dla mnie wyraźnie to, że doszło do momentu gdy powinien być wyłożony kolejny żeton a nie można go wyłożyć, bo nie ma miejsca. Nie ma tu nic o przerywaniu działania żetonu, który właśnie jest wykładany. Zapełnienie planszy występuje tylko wtedy, gdy nadszedł ten moment że należy wyłożyć kolejny żeton a nie ma miejsca. Wcześniej nie ma mowy o zapełnieniu ponieważ nie zakończono ruchu związanego z właściwościami zagrywanego żetonu.


Jak dla mnie sytuacja nadal pozostaje niejasna.
Ok, skoro Michał tak twierdzi i faktycznie jest tak napisane (sprawdziłem) to pewnie można użyć transportu, ale wtedy jest to moim zdaniem robienie głupiego wyjątku od reguł ogólnych, skoro nie można użyć innych żetonów umożliwiających ruch (co też podobno Michał powiedział) ;) ).

Co do wywoływania bitwy zapełnieniem planszy, to moim zdaniem bitwa odbywa się po ustawieniu żetony, nie po powzięciu decyzji o postawieniu nowego żetonu. Plansza jest zapełniona w momencie kiedy położymy żeton. Idąc twoją wykładnią gracz mógłby zapełnić planszę a potem użyć żetonów natychmiastowych, lub zdolności jednostek (a nie może tak zrobić), bo ich zagranie nie wiąże się z zagrywaniem żetonów na planszę. :)
Ponad to ze zdania nie wynika, że bitwa następuje gdy ma być kładziony kolejny żeton, a jedynie, że bitwa rozgrywa się, gdy nie ma miejsca na kolejne żetony.
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4135
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 314 times
Been thanked: 344 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: tomb »

Matko i córko, a wszystko już było prawie jasne. Moim zdaniem jeśli bitwa rozpoczyna się, kiedy "w dowolnym momencie" plansza się zapełni, to znaczy, że natychmiast po spełnieniu warunku zapełnienia. Nie ma czasu na inne akcje.

Od tego był wyjątek - przejęcie Vegas, bo instrukcja pozwala graczowi Vegas obrócić żeton natychmiast po przejęciu. I od tego też był wyjątek - przejęcie w trakcie bitwy, ale tu tłumaczyłem sobie, że bitwa to bierny segment gry, w którym nie można ruszać żetonami.

Zapis przy Transporcie Hegemonii traktowałem jako uściślenie, że cecha tego żetonu działa w tej samej turze, w której żeton pojawił się na planszy. I tyle. Nie wiem, dlaczego Transport Sharrash nie miałby w takim razie obracać żetonami? Przecież instrukcja frakcji w ogóle nie objaśnia działania tego żetonu, odsyłając nas do instrukcji podstawki, czyli do Transportu Hegemonii.

Instrukcję do Hexa należy napisać od nowa.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
vellkan
Posty: 4
Rejestracja: 27 gru 2015, 21:48
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki

Post autor: vellkan »

Dobry wieczór :)

A ja chciałbym się podpiąć i zapytać o coś takiego - czy z tych dodatkowych armii które wyszły jako dodatki któreś są szczególnie warte polecenia?
Mam podstawę od świąt i coraz bardziej mnie wciąga, Żona i syn też dają radę, ale chciałbym dokupić ze dwie armie żebyśmy mieli trochę większy wybór przy losowaniach, bo wiem, że te cztery podstawowe
szybko ogramy.

Ogólnie gra jest bardzo przyjemna, przed chwilą skończyliśmy pierwszą rundę w trzy osoby - co chwilę bitwa, co chwilę przetasowania :)
Rodzinka.pl / Carcassonne (+) / Rummikub / Activity / Scrabble / Potwory w Tokio (+) / Red7 / Uno / Robinson Crusoe / Neuroshima Hex 3.0
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4666
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1040 times
Been thanked: 1975 times

Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki

Post autor: warlock »

Trochę nie ten dział (tutaj są pytania o zasady), ale odpiszę ;).

Część armii dodatkowych "wywraca" zasady gry do góry nogami - nazwałbym je "zaawansowanymi". Takie armie to Neodżungla, Uranopolis i (moim zdaniem) Vegas. Neodżungla jest arcyciekawa w prowadzeniu i godna polecenia, ale dość trudna. Jeśli szukacie armii "takiej jak w podstawce, ale innej ;))", to na początek warto kupić Nowy Jork albo Stalową Policję.
Awatar użytkownika
vellkan
Posty: 4
Rejestracja: 27 gru 2015, 21:48
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki

Post autor: vellkan »

@warlock - masz rację, przepraszam za pomyłkę.

Ale dzięki też za podpowiedź, zainteresuje się tymi dwoma :)
Rodzinka.pl / Carcassonne (+) / Rummikub / Activity / Scrabble / Potwory w Tokio (+) / Red7 / Uno / Robinson Crusoe / Neuroshima Hex 3.0
Subeetej
Posty: 7
Rejestracja: 28 gru 2015, 16:40

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Subeetej »

Bitwa jest rozpatrywana natychmiast, po zagraniu żetonu zapełniającego planszę. Pamiętam to pytanie z Mistrzostw Polski (zdziwiłem się, że w ogóle padło), i potwierdzone przez Michała zostało to, co napisałem w pierwszym zdaniu ;)
Wszystko jest w instrukcji.
Subeetej
Posty: 7
Rejestracja: 28 gru 2015, 16:40

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Subeetej »

Trampon pisze:Czasami (często) jest tak że opisując jakąś wątpliwość sami sobie dajemy odpowiedź. I tak było powyżej - zaczynając pisać nie pomyślałem o różnicy między biernymi i "czynnymi" działaniami modułów (instrukcja zresztą też nie używa takiego podziału), dopiero porównując z działaniem sieciarza uświadomiłem sobie że to może być odpowiedź.

Znowu kłania się temat instrukcji. Ok, wiadomo że instrukcja do 2.5 powstała zanim pojawiły się Szczury. Ale już instrukcja do 3.0 była przygotowywana ze Szczurkami w grze i można było dodać słowo że bitwa zaczyna się "automatycznie" czy "natychmiast po" zapełnieniu ostatniego wolnego miejsca. Zresztą Transport występuje też w Hegemonii więc temat istniał i przed szczurkami.

A jak jest w sytuacji gdy na ostatnim wolnym miejscu jest już mina? Wstawiamy tam jakiegoś kamikaze i czy najpierw jest działanie miny (no i w efekcie nie mamy zapełnionej planszy, więc nie ma bitwy) czy też bitwa wybucha mimo tego że nieborak przyjął minę na klatę?
Na to, jak i na wcześniejsze pytanie odpowiedział już kolega. Doprecyzuję jednak swoimi słowami i w najprostszy sposób. Mina działa automatycznie i nieustannie (tak samo sieciarz), jednakże transporter wymaga deklaracji skorzystania z umiejętności, na co nie masz już czasu, ponieważ bitwa rozpoczeła się z zapełnienia planszy. To jest logiczne, przynajmniej dla ludzi, którzy z "niejednej wypraski planszówkę ogrywali" i lubią rulebooki (kilka zasad się napisało:p). Pozdro ;)
Wszystko jest w instrukcji.
avanger6666
Posty: 6
Rejestracja: 20 sty 2016, 11:07
Lokalizacja: Katowice

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: avanger6666 »

Cześć Wszystkim. Jestem nowicjuszem w świecie planszówek, który jako drugą grę po Carcassone wybrał właśnie dzieło górnośląskiego Portal Games. W czasie wczorajszej drugiej rozgrywki pojawił się problem. Proszę o rozjaśnienie wątpliwości, która nie jest opisana w instrukcji a dla lamera takiego jak ja nie daje mi spokoju.

Problem: Dwie jednostki strzeleckie (Molocha) o sile strzału 1 i tej samej inicjatywie 3 trafiają w jednostkę (Borgo) o wzmocnionej wytrzymałości +1 .
Pytanie: Czy w segmencie 3 jednostka Borgo otrzymuje jedną ranę, czy może jednak dwie (z dwóch różnych kierunków) i zostaje zabita?

Według mnie otrzymuje dwie rany i ginie, ale wolę być pewnym. Z góry dziękuję za wyjaśnienie.
Awatar użytkownika
kamron6
Posty: 1106
Rejestracja: 23 sty 2010, 20:57
Has thanked: 49 times
Been thanked: 66 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: kamron6 »

Jeśli w grę nie wchodzi żaden pancerz to zostaje zabita.
Osoby z Wrocławia zapraszam do wrocławskiej grupy facebookowej zrzeszającej miłośników gier strategicznych i wojennych
avanger6666
Posty: 6
Rejestracja: 20 sty 2016, 11:07
Lokalizacja: Katowice

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: avanger6666 »

kamron6 pisze:Jeśli w grę nie wchodzi żaden pancerz to zostaje zabita.
Dzięki wielkie za pochylenie się i szybkość. Jednostka Borgo nie miała pancerza. Gdyby był i chronił jednostkę Borgo z kierunków strzałów (dwa o sile 1) to taka jednostka nie ucierpiałaby ani trochę. Tak to rozumiem.
avanger6666
Posty: 6
Rejestracja: 20 sty 2016, 11:07
Lokalizacja: Katowice

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: avanger6666 »

Kolejne problem nad którym ślęczę od kilku dni (no może przesadzam, ale jednak nie rozumiem rozwiązania).

Kontekst: Hexogłówki w Neuroshima Hex 3.0;
Problem: W Hexogłówce 003 pod planszą rozwiązania odrzucono 1xRuch i 1xOdepchnięcie. Czyli użyto: 1xRuch, 1xSnajper, 1xOdepchnięcie. Jednak przyglądam się planszy solucji i za chiny ludowe nie widzę, żeby faktycznie użyto Odepchnięcia. Według mnie użyto tylko Snajpera i Ruch. I nic więcej.
Pytanie: Czy ktoś może mi wyjaśnić, gdzie jest widoczny efekt odepchnięcia?
Awatar użytkownika
Kapelatejesy
Posty: 88
Rejestracja: 21 wrz 2014, 17:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Kapelatejesy »

Potencjalnie jedyna jednostka, która mogła zostać odepchnięta, to ta którą chwilę potem zdjąłeś snajperem. Innej opcji nie ma, więc sądzę, że to jednak błąd ;-)
avanger6666
Posty: 6
Rejestracja: 20 sty 2016, 11:07
Lokalizacja: Katowice

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: avanger6666 »

Kapelatejesy pisze:Potencjalnie jedyna jednostka, która mogła zostać odepchnięta, to ta którą chwilę potem zdjąłeś snajperem. Innej opcji nie ma, więc sądzę, że to jednak błąd ;-)
Wielkie dzięki. To oznacza, że nie mogę w dalszym ciągu czytać dokumentacji, jak inżynier a bardziej na luzie. Przychodzi mi to dość ciężko, bo jest w niej trochę nieścisłości.
puciek2
Posty: 305
Rejestracja: 05 gru 2014, 14:38

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: puciek2 »

tomb pisze: ...

Instrukcję do Hexa należy napisać od nowa.
Jest wyjaśnienie od autora. Tym razem jednoznaczne.

https://www.facebook.com/michaloraczgam ... ed_comment


To (www.facebook.com/michaloraczgames) może być dobre miejsce na zadawanie pytań odnośnie gry. Jak ktoś ma jakieś wątpliwości niech śmiało tam wali. Byle nie za dużo na jeden raz. Żeby nie zniechęcać autora. Jedno dwa pytania a po odpowiedzi dalej.
Kal-El83
Posty: 1149
Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 242 times
Been thanked: 132 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Kal-El83 »

Czyli tak ja to rozdzielaliśmy na czynne i bierne działanie żetonów. W sumie jasne i logiczne.
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4135
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 314 times
Been thanked: 344 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: tomb »

Z wyjątkiem jednej sprawy - przejmowany przez Vegas żeton nie może być obracany.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Kal-El83
Posty: 1149
Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 242 times
Been thanked: 132 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Kal-El83 »

To też można podpiąć pod czynne działanie teg kafla. Biernie z automatu przejmuje ale nie zdąży przed bitwą zrobić manewru. Dla mnie spko.
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
avanger6666
Posty: 6
Rejestracja: 20 sty 2016, 11:07
Lokalizacja: Katowice

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: avanger6666 »

Czy w poniższej sytuacji Komandos strzela w inicjatywie 4 i 3, czy może przez to, że Ganger w 3 likwiduje Zwiadowcę to Komandos strzela w 4 a później dopiero w inicjatywie 2?

Obrazek
argeth
Posty: 33
Rejestracja: 19 sty 2015, 15:58
Lokalizacja: Wrocław

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: argeth »

Strzela w 4 i 3, w inicjatywie 3 równocześnie dzieje się drugi atak Komandosa i Gangera :)
ODPOWIEDZ