1. Które dodatki polecacie do podstawki Munchkina Fantasy i dlaczego ? A które odradzacie ?
2. Przy okazji tematu które inne edycje Munckina można łączyć z podstawką Fantasy?
Munchkin - dodatki
- Kapelatejesy
- Posty: 88
- Rejestracja: 21 wrz 2014, 17:04
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Munchkin - dodatki
Rewers karty jest jednakowy na pewno w fantasy, Legendy i Conan. Może w jakiś innych też, ale nie w wydanych w Polsce. O ile Conan nie porywa i jest raczej tylko dla uber fanów, to Legendy są całkiem niezłe.
Z dodatków, które znam najlepsze są IMO Kardynalne Błędy - karty są fajne i jest ich dosyć dużo. Kości zostały rzucone i Wielosieczny topór nic nie urywają i rzekłbym, że raczej nie warto. Tylko raz grałem w Rumaki Dopaki i nie widziałem wszystkich możliwości, ale mają ode mnie plusa. Nie grałem natomiast w Konia co uciągnie, ale ma najlepszy stosunek ilości kart do ceny.
Z dodatków, które znam najlepsze są IMO Kardynalne Błędy - karty są fajne i jest ich dosyć dużo. Kości zostały rzucone i Wielosieczny topór nic nie urywają i rzekłbym, że raczej nie warto. Tylko raz grałem w Rumaki Dopaki i nie widziałem wszystkich możliwości, ale mają ode mnie plusa. Nie grałem natomiast w Konia co uciągnie, ale ma najlepszy stosunek ilości kart do ceny.
Re: Munchkin - dodatki
Łączyć można wszystko, rewersy są inne, ale kart jest tak dużo, że informacja czy następna karta będzie z fantasy, Cthulhu czy zombie niczego nie zmienia tak naprawdę.
Co do dodatków do podstawki to częściowo zgadzam się z przedmówcą, ale według mnie najlepsze są Rumaki do paki jako że wprowadzają nowe mechaniki, a nie tylko nowe karty. Przy okazji trochę przyspieszają rozgrywkę bo postacie są silniejsze. Ew. jeszcze Pół konia... ze względu na większe możliwości multirasowości i klasowości.
Co do dodatków do podstawki to częściowo zgadzam się z przedmówcą, ale według mnie najlepsze są Rumaki do paki jako że wprowadzają nowe mechaniki, a nie tylko nowe karty. Przy okazji trochę przyspieszają rozgrywkę bo postacie są silniejsze. Ew. jeszcze Pół konia... ze względu na większe możliwości multirasowości i klasowości.
Re: Munchkin - dodatki
1. Osobiście polecam Łowcy Głów lub Rumaki do Paki. Piętno Śmierci czyli 3,5 też jest fajne, ale tylko 55 kart, więc trzeba by poszukać w okazyjnej cenie. Gdybym sam miał dobierać do powyższych dodatek to pewnie kupiłbym Opętane Lochy coby trochę urozmaicić rozgrywkę.
Nie wiem w ile osób planujecie grać, ale nie polecam zbytnio rozbudowywać kolekcji Fantasy jeśli będzie więcej niż 5-6 osób, bo gra potrafi się wtedy ciągnąć niemiłosiernie.
2. Jak wyżej.
Nie wiem w ile osób planujecie grać, ale nie polecam zbytnio rozbudowywać kolekcji Fantasy jeśli będzie więcej niż 5-6 osób, bo gra potrafi się wtedy ciągnąć niemiłosiernie.
2. Jak wyżej.
Re: Munchkin - dodatki
Czy podsumowujac:
1.6 Kości zostały rzucone (30 kart)
2 Wielosieczny Topór (110)
3 Kardynalne Błędy (110)
3.5 Piętno Śmierci (55)
4 Rumaki do Paki (110)
5 Łowcy Głów (110)
6 Opętane lochy (20 kart lochów)
7/8 Pół konia, a Uciągnie Oszukując Oburącz (220)
Polecane - podsumowanie:
3, 3,5 (fajne ale mało kart), 4 (3 glos), 5 (1), 6 (1), 7/8 (1)
Niepolacane:
1.6 (1), 2 (1)
a Fantasy mieszane z Legendary - co o tym myslicie ? czy ktos ma jakies doswiadczenia na tym polu polaczenia ?
Ewentualnie inne opinie graczy Munchkina odnosnie dodatkow tez mile widziane.
1.6 Kości zostały rzucone (30 kart)
2 Wielosieczny Topór (110)
3 Kardynalne Błędy (110)
3.5 Piętno Śmierci (55)
4 Rumaki do Paki (110)
5 Łowcy Głów (110)
6 Opętane lochy (20 kart lochów)
7/8 Pół konia, a Uciągnie Oszukując Oburącz (220)
Polecane - podsumowanie:
3, 3,5 (fajne ale mało kart), 4 (3 glos), 5 (1), 6 (1), 7/8 (1)
Niepolacane:
1.6 (1), 2 (1)
a Fantasy mieszane z Legendary - co o tym myslicie ? czy ktos ma jakies doswiadczenia na tym polu polaczenia ?
Ewentualnie inne opinie graczy Munchkina odnosnie dodatkow tez mile widziane.