Pynio pisze:Pozostały mi nieszczęsne stwory.
My gramy tak:
Syrena może zadziałać tylko na flotę złożoną z 1 statku. Nie działa na nieumarłe statki.
Pegaz przenosi dowolny mix jednostek z jednej wyspy na inną
Gigant niszczy dowolny mały budynek (teatr także) nie niszczy dużych - metropoli (specjalnych też nie) ani nekropolii
Chimera zmienia się w dowolnego stwora ze stosu odrzuconych a po odpaleniu jego mocy wtasowywuje się odrzucone do stosu.
Cyklopy zmieniają jeden z Twoich 4 podstawowych budynków na inny podstawowy. Można zagrać nie mając budynków, wtedy nie daje żadnego efektu
Sfinks skupuje tylko zwykłych żołnierzy zwykłe statki kapłanów i filozofów. Nie skupuje nieumarłych kapłanek ani nic z dodatków
Sylfida może przemieścić żywe nieumarłe lub mieszane floty do 10x o jedno pole ; po każdym z ruchów na bieżąco rozstrzyga się bitwy morskie
Harpia zabija tylko podstawowe jednostki lub Egipskich Najemników z C3K Nie działa na nic innego np Nieumarłych Tytanów Herosów Potwory figurkowe ani statki
Gryf kradnie 50% kasy krąglone w dół
Moiry inicjują wzięcie przychodu ze wszystkich Twoich wysp i szlaków morskich. Włączne z kasą z Metropoli handlowej, kasą za Boskie Artefakty z dodatku Tytani, kasą z Nekropolii. Jeśli ktoś wrzucił Ci Cerbera , zabierze cały dochód z wyspy z psem włącznie ze wszystkimi wymienionymi bonusami z tej wyspy. Jeśli Ty wrzucisz komuś Cerbera to samemu odpalając Moiry nie weżmiesz kasy za wyspę z Cerberem
Satyr kradnie Filozofa o ile któryś przeciwnik ma
Driada kradnie Kaplana o ile któryś przeciwnik ma
Minotaur daje obrońcy bonus jak 2 jednostki, nie wycofuje się, ginie zawsze ostatni gdy walcząc samotnie przegra rundę walki
Chiron chroni wyspę i to co na niej jest przed Pegazem, Pegazowym desantem po poświeceniu Perseusza , Harpią , Gigantem , Erynią , Empusą i Mantikorą
Meduza blokuje każdy rodzaj ruchu z tej wyspy: ataki odwroty loty Pegazem lub Rydwanem
Polifem odsuwa wszystkie statki od wyspy o 1 pole w kolejności wybranej przez zagrywającego. Te które nie mają jak w 1 ruchu uciec na nieprzylegające; wolne pole lub do swojej floty giną. Można nakazać wrogiej flocie płynąć na pole z Krakenem o ile nie przylega on do wyspy z Polifemem. Jeśli Polifema wstawia się na wyspę z innym potworem natychmiast się zabijają wzajemnie i nie ma odpychania statków. Polifem Uniemożliwia rekrutacje łodzi wokół tej wyspy (także nieumarłych} oraz dopływanie do tej wyspy
Kraken wynurza się na dowolnym polu i płynie o tyle pól ile monet dopłacisz do jego zakupu niszcząc wszystkie statki zywe i nieumarle które spotka po drodze. Potem blokuje pole morskie puki ktoś go nie wykupi ponownie lub nie trafi strzałą
E*****a kradnie rożek od dowolnego przciwnika, ten dołożony z Apolla lub Hermesa.
Charon odradza Herosa który zostal odrzucony. Nie działa na Pentasileę która użyła poświęcenia. Sam jest potworem więc działają na niego zniżki ze świątyń
Mantikora zabija Herosa o ile nie broni go Chiron , nie zabija nic innego
Cerbera masz przy moirach
Ostatnia Pani posiadała moc zabrania monet z Nekropolii więc jej jedyną zaletą w naszych grach było to, że po podmianie z mocy Zeusa ZAWSZE trafisz coś lepszego