Cywilizacja: Poprzez Wieki 3 ed. (Vlaada Chvatil)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
cezner
Posty: 3070
Rejestracja: 30 wrz 2005, 20:26
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 8 times
Been thanked: 88 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: cezner »

AkitaInu pisze:U mnie o ile pamiętam też się pokrywa. Liczyłem bo wydawało mi się że brakuje mi kart kopalni i rolnictwa ale nie, z tego co wiem teraz nie każdy może mieć np. rudę bądź zmechanizowane rolnictwo.
No właśnie, nie macie wrażenia, że w starej wersji było więcej kart kopalni i rolnictwa? Tez nie było tak, że każdy mógł mieć kopalnię z danej epoki ale mam wrażenie, że mimo wszystko było tych kart więcej.
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4045
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 23 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: AkitaInu »

cezner pisze:
AkitaInu pisze:U mnie o ile pamiętam też się pokrywa. Liczyłem bo wydawało mi się że brakuje mi kart kopalni i rolnictwa ale nie, z tego co wiem teraz nie każdy może mieć np. rudę bądź zmechanizowane rolnictwo.
No właśnie, nie macie wrażenia, że w starej wersji było więcej kart kopalni i rolnictwa? Tez nie było tak, że każdy mógł mieć kopalnię z danej epoki ale mam wrażenie, że mimo wszystko było tych kart więcej.
Też mi siętak wydaje, wręcz jestem pewien jeżeli chodzi o rolnictwo i surowce :) I generalnie mam wrażenie że jest mniej kart więc podzielam zdanie Ceznera.
Awatar użytkownika
pien
Posty: 23
Rejestracja: 06 paź 2013, 14:50

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: pien »

lukwych pisze:Przyznaję się :). Koszulki ciut za długie, ale lepszych chyba nie ma. No i zobaczymy co będzie po kilku rozgrywkach.
Mayday zapowiada, że zrobią dedykowane koszulki:

https://maydaygames.com/game-bundles/th ... undle.html

Tylko terminów żadnych :)
Awatar użytkownika
uyco
Posty: 1053
Rejestracja: 09 sty 2006, 13:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 146 times
Been thanked: 25 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: uyco »

czekamy na standard premium.
Kupiłem te do Sails of glory z linka podanego w tym wątku, ale są bardzo cienkie i jest odrobinę za dużo luzu u góry. Z braku luck'u mogą być.
'STAY OUT OF MY TERRITORY.'

kupię sprzedam
coldsoul
Posty: 222
Rejestracja: 12 wrz 2011, 17:03
Lokalizacja: ok. Wrocławia

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: coldsoul »

coldsoul pisze:To jeszcze przy okazji:
82 x znaczniki niebieskie
36 x białe
110 x żółte
28 x czerwone

U was podobnie?

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
Mógłby ktoś luknąć?

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
grabash4u
Posty: 348
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:11
Lokalizacja: Głogów
Has thanked: 6 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: grabash4u »

coldsoul pisze:
coldsoul pisze:To jeszcze przy okazji:
82 x znaczniki niebieskie
36 x białe
110 x żółte
28 x czerwone

U was podobnie?

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
Mógłby ktoś luknąć?

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
Roger that. U mnie te same liczby.
rhcorvin
Posty: 249
Rejestracja: 10 mar 2008, 09:33
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1 time

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: rhcorvin »

a u mnie tak
białe 36
niebieskie 81
czerwone 28
zółte 110
Grać czy nie grać oto jest pytanie. OCZYWIŚCIE GRAĆ!!!
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: costi »

Ilość kart zgadza się u mnie ze spodem pudełka, a kostek mam:
białe 36
niebieskie 82
czerwone 29
żółte 110
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Awatar użytkownika
pien
Posty: 23
Rejestracja: 06 paź 2013, 14:50

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: pien »

Znaczniki:

białe - 36
niebieskie - 82
czerwone - 28
żółte - 110

Rozkład kart:

Cywilne (179):
A - 20
I - 53
II - 53
III - 53

Militarne (150):
A - 10
I - 45
II - 50
III - 45
4ma
Posty: 9
Rejestracja: 31 sty 2013, 09:07
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 5 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: 4ma »

coldsoul pisze:Czy ktoś mógłby mi powiedzieć, czy liczba kart określona na pudełku pokrywa się ze stanem faktycznym? Chyba mam pecha…
Ja niestety też miałem pecha... U mnie brakuje jednej karty militarnej. Mam 149 zamiast 150 i z tego co mi się udało ustalić to brakuje mi jednego z paktów z epoki II - napisałem do Rebela i podobno brakująca karta już do mnie leci listem poleconym więc nie narzekam ;)
coldsoul
Posty: 222
Rejestracja: 12 wrz 2011, 17:03
Lokalizacja: ok. Wrocławia

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: coldsoul »

Bardzo dziękuję wszystkim, ktorym chcialo sie zagladnac do pudła. No nic, napisalem do Rebela, zobaczymy…

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
tomuch
Posty: 1912
Rejestracja: 21 gru 2012, 03:17
Lokalizacja: zza winkla
Has thanked: 149 times
Been thanked: 173 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: tomuch »

Kurczę... gdyby wydawcą był Portal, to już leciałyby gromy i same okrzaczkowane (*&#$%) wypowiedzi...
kolekcja
rabaty: Planszostrefa 11%, Planszomania 7%, 3trolle 7%, Rebel 5%, Cdp 5%, Aleplanszowki 5%, Mepel 5%
coldsoul
Posty: 222
Rejestracja: 12 wrz 2011, 17:03
Lokalizacja: ok. Wrocławia

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: coldsoul »

tomuch pisze:Kurczę... gdyby wydawcą był Portal, to już leciałyby gromy i same okrzaczkowane (*&#$%) wypowiedzi...
Przyznam, ze jestem bardzo zawiedziony, ale wierze, ze wydawnictwo stanie na wysokości zadania, chociaz w Sylwestra pewnie nie zagramy, a byly takie plany. :(

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
norkbes
Posty: 1387
Rejestracja: 17 lut 2014, 15:22
Has thanked: 14 times
Been thanked: 7 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: norkbes »

Cóż, rebel wysyła brakujące rzeczy a portal drukuje klaryfikacje zasad i materiały pnp
Awatar użytkownika
tomuch
Posty: 1912
Rejestracja: 21 gru 2012, 03:17
Lokalizacja: zza winkla
Has thanked: 149 times
Been thanked: 173 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: tomuch »

norkbes pisze:Cóż, rebel wysyła brakujące rzeczy a portal drukuje klaryfikacje zasad i materiały pnp
Ale w przypadku braków (co ma miejsce w tym przypadku) też zaraz dosyłają. Kto na ten przykład pamięta zamieszanie z brakami w przypadku pierwszej edycji Robinsona? Mnie akurat to nie spotkało, ale przez forum przechodziła burza, że jak to...
kolekcja
rabaty: Planszostrefa 11%, Planszomania 7%, 3trolle 7%, Rebel 5%, Cdp 5%, Aleplanszowki 5%, Mepel 5%
andruty
Posty: 58
Rejestracja: 02 mar 2014, 16:40
Been thanked: 1 time

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: andruty »

Wkurzyłem się, chyba dla moich współgraczy to zbyt skomplikowana gra, tłumaczenie zasad było drogą przez mękę, cały czas wszyscy rozkojarzeni, gadający o czymś innym. Ale to nie wina gry. Cóż, trzeba będzie sprzedać [emoji14] tak tylko przestrzegam żeby mierzyć siły na zamiary (a raczej na naszych współgraczy)
Awatar użytkownika
adikom5777
Posty: 2231
Rejestracja: 28 gru 2009, 08:52
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 81 times
Been thanked: 12 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: adikom5777 »

nie sprzedawaj gry, tylko zmień towarzystwo ;)
Awatar użytkownika
vinnichi
Posty: 2391
Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1300 times
Been thanked: 790 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: vinnichi »

Ja nie tłumaczyłem :-) ogarnięcie całości dla nowych graczy, to masakra, najlepiej pokazać do czego służą kostki żółte i białe na planszy gracza i zacząć grę. Zaznacz, że nie gracie na punkty czy zwycięstwo tylko poznajecie grę przez okres epoki "A" i "I". Oczywiście nie ma takiej gry, która podpasuje wszystkim ale być może z całej grupy jeszcze jedna znajdzie się osoba której gra się spodoba, a w 2 osoby już gra się fajnie :-) Nie sprzedawaj tylko próbuj jeszcze raz
kręcimy wąsem na dobre gry
you tube
discord
Awatar użytkownika
adikom5777
Posty: 2231
Rejestracja: 28 gru 2009, 08:52
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 81 times
Been thanked: 12 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: adikom5777 »

nie macie wrażenia, że zmiana sprawdzenia korupcji przed produkcją żywności i surowców znacznie ułatwia grę? Można więcej produkować i ani razu nie stracić surowca. Wystarczy nie chomikować surowców na budynkach produkcyjnych. Oczywiście zmiana mi się podoba, ale jest łatwiej, zwłaszcza dla początkujących.
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3237
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 60 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: Veridiana »

Czy ja wiem, czy jest łatwiej? Dla równowagi masz mniej znaczników. Nam tam korupcja doskwiera jak zawsze ;)
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: Nataniel »

coldsoul pisze:
tomuch pisze:Kurczę... gdyby wydawcą był Portal, to już leciałyby gromy i same okrzaczkowane (*&#$%) wypowiedzi...
Przyznam, ze jestem bardzo zawiedziony, ale wierze, ze wydawnictwo stanie na wysokości zadania, chociaz w Sylwestra pewnie nie zagramy, a byly takie plany. :(
Nie sądzę, aby brak jednej karty wpływał jakoś mocno na rozgrywkę. Jeżeli to jakaś kluczowa technologia (np. jeden z dwóch Węgli) to jeszcze może to lekko zaburzyć (ale nie zepsuć, jeżeli wszyscy wiedzą, że będzie jeden Węgiel), ale jeżeli to mniej istotna karta (żółta, militarna), to nie ma dużego znaczenia, spokojnie można grać :)
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
coldsoul
Posty: 222
Rejestracja: 12 wrz 2011, 17:03
Lokalizacja: ok. Wrocławia

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: coldsoul »

Gdyby to byla jedna karta… ;)

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4045
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 23 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: AkitaInu »

adikom5777 pisze:nie macie wrażenia, że zmiana sprawdzenia korupcji przed produkcją żywności i surowców znacznie ułatwia grę? Można więcej produkować i ani razu nie stracić surowca. Wystarczy nie chomikować surowców na budynkach produkcyjnych. Oczywiście zmiana mi się podoba, ale jest łatwiej, zwłaszcza dla początkujących.
Zgadzam się, łatwiej policzyć wszystko i "wdrożyć się" w cały cykl produkcyjny :)

Ale z drugiej strony Veridiana ma racje - jest mniej znacznikó i potem rzeczywiście ich brakuje :)
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: Nataniel »

Spis wszystkich kart: https://boardgamegeek.com/filepage/1233 ... -reference (niestety w języku angielskim)
Ułatwi to sprawdzenie, czy mamy wszystkie karty i ew. zidentyfikowanie brakujących.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Awatar użytkownika
Vandal
Posty: 519
Rejestracja: 21 lut 2012, 10:10
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: Vandal »

adikom5777 pisze:nie macie wrażenia, że zmiana sprawdzenia korupcji przed produkcją żywności i surowców znacznie ułatwia grę? Można więcej produkować i ani razu nie stracić surowca. Wystarczy nie chomikować surowców na budynkach produkcyjnych. Oczywiście zmiana mi się podoba, ale jest łatwiej, zwłaszcza dla początkujących.
Mocno też przyśpiesza grę bo nie trzeba już bawić się w powolne liczenie "jak wydam 7, to 3 kostki odzyskam z cudu, to 3 kostki wyprodukuje i.....i nie ma korupcji!".
ODPOWIEDZ