Patchwork - pytania o zasady
Patchwork - pytania o zasady
Cześć,
Zaczynam przygodę z "Patchworkiem" i mam pewną wątpliwość. Czy jeśli wybiorę opcję przesunięcia się przed przeciwnika, w celu zdobycia guzików, to czy oprócz liczby pól, które zaliczę po drodze by znaleźć się przed żetonem gracza otrzymuję także (dodatkowo) premię "guzikową" w sytuacji gdy akurat po drodze minę symbol guzika namalowanego na planszy - chodzi o liczenie guzików na "kołderce".
Pozdrawiam,
Marek
Zaczynam przygodę z "Patchworkiem" i mam pewną wątpliwość. Czy jeśli wybiorę opcję przesunięcia się przed przeciwnika, w celu zdobycia guzików, to czy oprócz liczby pól, które zaliczę po drodze by znaleźć się przed żetonem gracza otrzymuję także (dodatkowo) premię "guzikową" w sytuacji gdy akurat po drodze minę symbol guzika namalowanego na planszy - chodzi o liczenie guzików na "kołderce".
Pozdrawiam,
Marek
Re: Patchwork
A gdzie jest to napisane w instrukcji - tzn. że jest podwójna premia? Nie znalazłem. Jest mowa o premiach z osobna, a nie w sytuacji, którą opisałem.
http://www.rebel.pl/product.php/1,4/970 ... hwork.html
http://www.rebel.pl/product.php/1,4/970 ... hwork.html
- carlos
- Posty: 573
- Rejestracja: 20 sie 2012, 21:10
- Lokalizacja: Głogów
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 8 times
Re: Patchwork
Tekst z instrukcji:
"Bez względu na to, jaką akcję wybierze gracz, i tak będzie musiał przesunąć swój żeton czasu na planszy
czasu. Niektóre pola planszy czasu zostały oznaczone. Gdy żeton czasu gracza trafi na takie pole lub je
minie, należy rozpatrzyć jedno z poniższych wydarzeń:"
"Bez względu na to, jaką akcję wybierze gracz, i tak będzie musiał przesunąć swój żeton czasu na planszy
czasu. Niektóre pola planszy czasu zostały oznaczone. Gdy żeton czasu gracza trafi na takie pole lub je
minie, należy rozpatrzyć jedno z poniższych wydarzeń:"
Re: Patchwork
A do finalnego podliczenia guzików bierzecie pod uwagę tylko guziki żetony czy też te zgromadzone na kaflach kołderki?
- eltadziko
- Posty: 363
- Rejestracja: 18 lis 2014, 22:05
- Lokalizacja: Oława
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 79 times
Re: Patchwork
Co zrobić w sytuacji, gdy wszystkie trzy kafelki przed neutralnym pionem są takie, że żaden z graczy nie ma fizycznej możliwości ich położyć na swojej planszy?
- garg
- Posty: 4480
- Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1437 times
- Been thanked: 1102 times
Re: Patchwork
Gracz będący na torze czasu z tyłu przesuwa się do przodu i pobiera guziki. Jeśli drugi też nie może, on także przesuwa się do przodu (tym razem tylko o dwa pola). I tak ciułają po dwa guziki, aż któregoś będzie stać na kupno kafelka .
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
- eltadziko
- Posty: 363
- Rejestracja: 18 lis 2014, 22:05
- Lokalizacja: Oława
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 79 times
Re: Patchwork
Ale własnie nie chodzi o to, że nie stać na kupno Kafelki są za duże i już nie mieszczą się nikomu na planszy Co w takim przypadku zrobić?
- eltadziko
- Posty: 363
- Rejestracja: 18 lis 2014, 22:05
- Lokalizacja: Oława
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 79 times
Re: Patchwork
Trochę bez sensu :/ Mi się tak dzisiaj zdarzyło w okolicach 2/3 planszy. To 1/3 gry ma wyglądać tak, że się przesuwamy co chwila o dwa pola i bierzemy dwa guziki? :/ Nuuuda.
- garg
- Posty: 4480
- Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1437 times
- Been thanked: 1102 times
Re: Patchwork
To jest cena braku planowania i obserwacji, jakie jeszcze kafelki będzie można wziąć w przyszłych turach oraz gdzie można by je ewentualnie położyć...eltadziko pisze:Trochę bez sensu :/ Mi się tak dzisiaj zdarzyło w okolicach 2/3 planszy. To 1/3 gry ma wyglądać tak, że się przesuwamy co chwila o dwa pola i bierzemy dwa guziki? :/ Nuuuda.
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
- crsunik
- Posty: 2870
- Rejestracja: 03 sty 2014, 12:12
- Lokalizacja: Warszawa Wesoła
- Been thanked: 2 times
Re: Patchwork
Pytanie by się upewnić. Nic nie stoi na przeszkodzie by nowo układane łaty nie dotykały reszty, prawda?
- zakwas
- Posty: 1777
- Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
- Lokalizacja: Zgierz
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 12 times
Re: Patchwork
W instrukcji a propos dokładania łatek stoi:crsunik pisze:Pytanie by się upewnić. Nic nie stoi na przeszkodzie by nowo układane łaty nie dotykały reszty, prawda?
"Kawałki materiału na planszy kołdry gracza nie mogą na siebie nachodzić. Zanim gracz umieści na niej nowy kawałek, może go dowolnie obrócić. "
Jak coś nie jest zabronione, to jest dozwolone. U mnie gramy, że można kłaść dowolnie na planszy - pozwala to też na ciekawsze ruchy.
-
- Posty: 90
- Rejestracja: 29 sie 2015, 13:54
Re: Patchwork
Tak, możliwe, przy pierwszym podejściu zdarza się wielu osobom =)
Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
Re: Patchwork
Dzięki. Czyli tak trochę jak w Zaginionych Miastach - tam też łatwo wejść na minus przy złej inwestycji w zakłady.
Re: Patchwork
mam pytanie o punktowanie kopńcowe. Czy do punktacji liczą sie guziki luźne plus te co sa na kolderce plus żeton 7x7 minus podwojne pkt za puste pola? bo w instrukcji tylko napisane guziki plus zeton 7x 7 minus 2 x puste pola.
- Losiek
- Posty: 949
- Rejestracja: 31 sie 2010, 03:12
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 311 times
- Been thanked: 201 times
Re: Patchwork
Punkty dodatnie: Tylko guziki fizyczne - w postaci żetonów oraz bonus za zapełnienie pola 7x7.
Punkty ujemne: tak jak napisałeś.
Guziki na Twojej kołderce są wirtualne i służą do zdobywania prawdziwych po przekroczeniu pola z guzikiem na planszy czasu.
Punkty ujemne: tak jak napisałeś.
Guziki na Twojej kołderce są wirtualne i służą do zdobywania prawdziwych po przekroczeniu pola z guzikiem na planszy czasu.
- warlock
- Posty: 4664
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1037 times
- Been thanked: 1966 times
Re: Patchwork
Pytanie na szybko - czy żeby dostać bonusowy żeton należy stworzyć idealny kwadrat 7x7, czy też z któregoś z boków mogą wystawać jakieś łatki? Innymi słowy, czy stworzona figura może być większa niż kwadrat, ale zawierać w sobie kwadrat o boku 7x7?
Re: Patchwork
Minimum 7x7 bez dziur w srodku. Spokojnie moze byc wiekszy.warlock pisze:Pytanie na szybko - czy żeby dostać bonusowy żeton należy stworzyć idealny kwadrat 7x7, czy też z któregoś z boków mogą wystawać jakieś łatki? Innymi słowy, czy stworzona figura może być większa niż kwadrat, ale zawierać w sobie kwadrat o boku 7x7?
-
- Posty: 283
- Rejestracja: 13 lis 2015, 11:41
- Lokalizacja: Tczew
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Patchwork
Instrukcja mówi że bonus otrzymuje gracz, który jako pierwszy wypełni kwarat pól na planszy. Czyli logicznie podchodząc ma byc zakryty kwadrat, a nie ułożony z żetonów. Podsumowując żetony mogą wystawac poza 7x7. Ważne są pola na planszy.
Mariusz Gekon - Angryboardgamer
- warlock
- Posty: 4664
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1037 times
- Been thanked: 1966 times