Osadnicy: Narodziny Imperium - pytania i wątpliwości
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
mam kartę, która pozwala wybrać kartę produkcyjna przeciwnika, robię akcję,
wybieram kartę przeciwnika, która produkuje np. liczbę kamienia w zależności od ilości kart szarych
To ile kamienia ja dostanę?
a)tyle, ile ja mam szarych,
b)tyle ile on ma szarych
c)nie mogę tej karty użyć na takim budynku
Podobne pytanie do kart z produkcją i cechą... (dodatek)
wybieram kartę przeciwnika, która produkuje np. liczbę kamienia w zależności od ilości kart szarych
To ile kamienia ja dostanę?
a)tyle, ile ja mam szarych,
b)tyle ile on ma szarych
c)nie mogę tej karty użyć na takim budynku
Podobne pytanie do kart z produkcją i cechą... (dodatek)
-
- Posty: 1270
- Rejestracja: 13 mar 2010, 15:24
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 120 times
- Been thanked: 193 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Jeśli chodzi Ci o przejmowanie lokacji budynkiem Egiptu, to przejmowanie bud. produkcyjnych nie ma sensu, bo faza produkcji już była, czyli nie dostajesz nic.
- YuZ
- Posty: 328
- Rejestracja: 09 gru 2009, 20:39
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 23 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Jeżeli piszesz o Świątyni RA to faktycznie przejmowanie jej nie ma większego sensu (nie odpalisz produkcji), aczkolwiek w dodatku jest przynajmniej jedna karta pozwalająca Ci użyć produkcji u przeciwnika.mrozy16 pisze:mam kartę, która pozwala wybrać kartę produkcyjna przeciwnika, robię akcję,
wybieram kartę przeciwnika, która produkuje np. liczbę kamienia w zależności od ilości kart szarych
To ile kamienia ja dostanę?
a)tyle, ile ja mam szarych,
b)tyle ile on ma szarych
c)nie mogę tej karty użyć na takim budynku
Podobne pytanie do kart z produkcją i cechą... (dodatek)
W pow. przypadku dostajesz tyle kamienia ile posiadasz budynków szarych w TWOIM imperium (oczywiście max. 3).
Wątpliwość ta, tak jak wspomniany wcześniej "japoński loop" została rozwiana na Portalkonie.
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
YuZ pisze:Jeżeli piszesz o Świątyni RA to faktycznie przejmowanie jej nie ma większego sensu (nie odpalisz produkcji), aczkolwiek w dodatku jest przynajmniej jedna karta pozwalająca Ci użyć produkcji u przeciwnika.mrozy16 pisze:mam kartę, która pozwala wybrać kartę produkcyjna przeciwnika, robię akcję,
wybieram kartę przeciwnika, która produkuje np. liczbę kamienia w zależności od ilości kart szarych
To ile kamienia ja dostanę?
a)tyle, ile ja mam szarych,
b)tyle ile on ma szarych
c)nie mogę tej karty użyć na takim budynku
Podobne pytanie do kart z produkcją i cechą... (dodatek)
W pow. przypadku dostajesz tyle kamienia ile posiadasz budynków szarych w TWOIM imperium (oczywiście max. 3).
Wątpliwość ta, tak jak wspomniany wcześniej "japoński loop" została rozwiana na Portalkonie.
Proszę o drobne podsumowanie: Czyli można przejąć kartą Egiptu (Ra) lokację produkcyjną przeciwnika i otrzymać od razu surowce, czy jednak jest to niemozliwe? bo zgubiłem się po tym wpisie;)
Mam też nowe pytanie: plądrowanie swoich lokacji za pomocą karty barbarzyńców - jak korzystacie z tej karty?
-
- Posty: 1270
- Rejestracja: 13 mar 2010, 15:24
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 120 times
- Been thanked: 193 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
1) Przejmując Świątynią Ra kartę produkcyjną przeciwnika nie dostajesz nic.ramar pisze: Proszę o drobne podsumowanie: Czyli można przejąć kartą Egiptu (Ra) lokację produkcyjną przeciwnika i otrzymać od razu surowce, czy jednak jest to niemozliwe? bo zgubiłem się po tym wpisie;)
Mam też nowe pytanie: plądrowanie swoich lokacji za pomocą karty barbarzyńców - jak korzystacie z tej karty?
2) Plądrowanie swojej lokacji daje Ci 2 surowce z pola plądrowania + karta staje się fundamentem, czyli dodatkowo otrzymujesz 1 deskę.
Czyli za 2 ludzi dostajesz 3dobra, a budynek i tak prędzej czy później zostałby zabudowany
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Dzięki, dzięki wielkie:DPalmer pisze:1) Przejmując Świątynią Ra kartę produkcyjną przeciwnika nie dostajesz nic.ramar pisze: Proszę o drobne podsumowanie: Czyli można przejąć kartą Egiptu (Ra) lokację produkcyjną przeciwnika i otrzymać od razu surowce, czy jednak jest to niemozliwe? bo zgubiłem się po tym wpisie;)
Mam też nowe pytanie: plądrowanie swoich lokacji za pomocą karty barbarzyńców - jak korzystacie z tej karty?
2) Plądrowanie swojej lokacji daje Ci 2 surowce z pola plądrowania + karta staje się fundamentem, czyli dodatkowo otrzymujesz 1 deskę.
Czyli za 2 ludzi dostajesz 3dobra, a budynek i tak prędzej czy później zostałby zabudowany
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Nie doprecyzowałem pytania... Chodziło mi o kartę "Rzymska ambasada", na której jest napisane: Akcja: Wydaj 1 ludzia, aby wybrać jedną z lokacji produkcyjnych przeciwnika i otrzymać dobra, których dostarcza.
- YuZ
- Posty: 328
- Rejestracja: 09 gru 2009, 20:39
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 23 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
No właśnie o tę kartę mi chodziło gdy pisałem: " aczkolwiek w dodatku jest przynajmniej jedna karta pozwalająca Ci użyć produkcji u przeciwnika. W pow. przypadku dostajesz tyle kamienia ile posiadasz budynków szarych w TWOIM imperium (oczywiście max. 3)."mrozy16 pisze:Nie doprecyzowałem pytania... Chodziło mi o kartę "Rzymska ambasada", na której jest napisane: Akcja: Wydaj 1 ludzia, aby wybrać jedną z lokacji produkcyjnych przeciwnika i otrzymać dobra, których dostarcza.
-
- Posty: 187
- Rejestracja: 22 sty 2013, 19:00
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 2 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Natomiast u Barbarzyńców jest jakaś karta, która mówi mniej więcej : "wybierz swoją budowlę produkcyjną i dobierz dobro, które ona produkuje", czy coś w ten deseń, nie mam kart w zasięgu. Jak rozumiem gdy mamy np, budowle produkującą mieczyk i ludzika, to musimy wybrać jedno z tych dwóch? Tak samo gdy mamy np. budowle produkującą powiedzmy x złota (gdzie x liczba naszych złotych budowli), to dostajemy tylko jedno złoto czy całą produkcję ?YuZ pisze:No właśnie o tę kartę mi chodziło gdy pisałem: " aczkolwiek w dodatku jest przynajmniej jedna karta pozwalająca Ci użyć produkcji u przeciwnika. W pow. przypadku dostajesz tyle kamienia ile posiadasz budynków szarych w TWOIM imperium (oczywiście max. 3)."mrozy16 pisze:Nie doprecyzowałem pytania... Chodziło mi o kartę "Rzymska ambasada", na której jest napisane: Akcja: Wydaj 1 ludzia, aby wybrać jedną z lokacji produkcyjnych przeciwnika i otrzymać dobra, których dostarcza.
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Doczekaliśmy się odpowiedzi na pętle m.in. w przypadku frakcji japońskiej. Zmiana w zasadach mówi, że nie można przetasować odrzuconych kart frakcyjnych.
Link:
https://www.boardgamegeek.com/thread/13 ... reshuffled
Link:
https://www.boardgamegeek.com/thread/13 ... reshuffled
- YuZ
- Posty: 328
- Rejestracja: 09 gru 2009, 20:39
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 23 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Nie. "Dobro" oznacza całą produkcję karty, czyli dopierasz zarówno miecz i ludzika, czy "x" złota.ceville pisze:Natomiast u Barbarzyńców jest jakaś karta, która mówi mniej więcej : "wybierz swoją budowlę produkcyjną i dobierz dobro, które ona produkuje", czy coś w ten deseń, nie mam kart w zasięgu. Jak rozumiem gdy mamy np, budowle produkującą mieczyk i ludzika, to musimy wybrać jedno z tych dwóch? Tak samo gdy mamy np. budowle produkującą powiedzmy x złota (gdzie x liczba naszych złotych budowli), to dostajemy tylko jedno złoto czy całą produkcję?
To smutna wiadomość. Portal rozwiązał problem sposobem armaty w muchę. Zgodzę się, że japoński loop wymagał rozwiązania, ale nie aż takiego. Wystarczyło wprowadzić zasadę odrzucania całkowicie z gry tylko kart frakcyjnych użytych jako fundament. Zakaz wtasowania wszystkich odrzuconych frakcyjnych do talii zabija kilka ciekawych manewrów w końcowych fazach rozgrywki, np. u Egipcjan odrzucenie akcją budynku frakcyjnego dwóch umów (lub więcej wspomagając się Basenem) gdy nie mamy już decku. Z tych kart tworzymy więc nowy, dobieramy je na rękę za ludzi i budujemy je. Punkty za akcję odrzucenia + punkty i ew. profit z budynków.rav pisze:Doczekaliśmy się odpowiedzi na pętle m.in. w przypadku frakcji japońskiej. Zmiana w zasadach mówi, że nie można przetasować odrzuconych kart frakcyjnych.
Szkoda, rozgrywka na tym nieco straci.
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Powiem nawet, że to wręcz skandaliczna decyzja. To, że to zubaża opcje taktyczne i efektywnie karze gracza, który przemieli cały swój deck, to jedno. Ale przede wszystkim uderza w Japończyków właśnie. Ta frakcja najczęściej zużywa cały deck (mając spory przerób kart dzięki dużej produkcji ludności, kilku Lokacjom dającym karty oraz masowemu podpisywaniu umów, w tym handlowaniu z Lokacjami przeciwników). Z drugiej strony najczęściej ma też najwięcej kart na odrzucie, ponieważ - wiadomo, inni palą im budynki. Przemielenie decka i budowanie nowych z przetasowanych odrzutów jest metodą, aby Japończycy podciągnęli się w końcowym liczeniu i nie byli ostatni w ilości budynków.YuZ pisze:To smutna wiadomość. Portal rozwiązał problem sposobem armaty w muchę.
Efektywnie więc Portal, samemu zrobiwszy błąd i stworzywszy okienko do infinite loopa, karze całą frakcję i zdebalansowuje rozgrywkę. Nie miałem pretensji do chłopaków z Portalu za ten błąd - przy tak rozbudowanej grze każdemu mógł się zdarzyć; wiele można znaleźć przykładów wśród innych karcianek większych baboli, które jednak przecisnęły się przez oka testerskiej sieci. Ale za to, jak słusznie powiedziałeś, strzelanie z armat do muchy, jest -50 do Charyzmy.
W moim domu ta nowa zasada nogi nie postawi.
- sqb1978
- Posty: 2622
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 139 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Ja nie mam z tym problemu, bo od początku tak grałem
A tak na marginesie czy nie za bardzo się spinacie? To tylko gra. Jeśli ktoś potrafi zbalansować ją lepiej niż twórca to tylko pozazdrościć. Wcale nie trzeba się stosować do tych zasad. I nie grozi za to kara śmierci :p
A tak na marginesie czy nie za bardzo się spinacie? To tylko gra. Jeśli ktoś potrafi zbalansować ją lepiej niż twórca to tylko pozazdrościć. Wcale nie trzeba się stosować do tych zasad. I nie grozi za to kara śmierci :p
Sprzedam: Mr Jack Pocket, Blokus, Strife, Forgotten Circles EN + naklejki
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Do tego jeśli w przyszłości będą podobne frakcje do Japończyków podatne na tego typu problem, nie trzeba będzie modyfikować ponownie zasad.
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Mam pytanie dotyczące budowania lokacji frakcyjnych. Mam zwykłą lokacje wybudowaną i surowce potrzebne na frakcyjną. Odrzucam po prostu zwykłą lokację, wydaję surowce i tyle? Czy może zamieniam zwykłą lokacje w fundament w jednej akcji, dostaję drewno i w następnej buduje lokacje frakcyjną?
Każdy w końcu kiedyś zaczyna...
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
A bo ja się spinam? ^^ Po prostu wyrażam swoją opinię n/t zaktualizowanej reguły i, w moim odczuciu, całkowicie przesadzonej reakcji twórców. Bo jednak przykre jest, kiedy malutki błąd (który, jak pisałem w poprzednim poście, jestem w stanie całkowicie zrozumieć ) naprawia się robiąc większy.sqb1978 pisze:A tak na marginesie czy nie za bardzo się spinacie? To tylko gra. Jeśli ktoś potrafi zbalansować ją lepiej niż twórca to tylko pozazdrościć. Wcale nie trzeba się stosować do tych zasad. I nie grozi za to kara śmierci :p
Wiem, że nie trzeba się stosować; mam taki zamiar. Problem w tym, że O:NI jednak są pomyślani jako gra turniejowa. Więc chcąc na nich grać (a ja jednak bym chciał ^^), jednak lepiej się z nową oficjalną zasadą "zaprzyjaźnić" chcąc nie chcąc.
A'propos, o wiele prostszym rozwiązaniem byłoby po prostu zakazanie felernej karty w taliach turniejowych - mając już jeden dodatek i drugi w drodze da się to z łatwością zrobić - niż wdrażać fundamentalną oraz IMHO mocno nietrafioną zmianę w regułach całej gry. Howgh
Po prostu odrzucasz, tak jak podaje przykład w instrukcji. Drewienko oraz fundament dostajesz wyłącznie wtedy, gdy dana Lokacja Zwykła zostanie Splądrowana - czy to normalnie "mieczykami", czy w wyniku działania innych Lokacji (a więc np. po odpaleniu akcji Hołoty u Barbarzyńców lub Konstruktora Rydwanów w Egipcie).Jabol pisze:Mam pytanie dotyczące budowania lokacji frakcyjnych. Mam zwykłą lokacje wybudowaną i surowce potrzebne na frakcyjną. Odrzucam po prostu zwykłą lokację, wydaję surowce i tyle? Czy może zamieniam zwykłą lokacje w fundament w jednej akcji, dostaję drewno i w następnej buduje lokacje frakcyjną?
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Jaka to karta?ceville napisał(a):
Natomiast u Barbarzyńców jest jakaś karta, która mówi mniej więcej : "wybierz swoją budowlę produkcyjną i dobierz dobro, które ona produkuje", czy coś w ten deseń, nie mam kart w zasięgu. Jak rozumiem gdy mamy np, budowle produkującą mieczyk i ludzika, to musimy wybrać jedno z tych dwóch? Tak samo gdy mamy np. budowle produkującą powiedzmy x złota (gdzie x liczba naszych złotych budowli), to dostajemy tylko jedno złoto czy całą produkcję?
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Wariant solo...
Pierwsza runda
pierwsza karta ataku z przygotowania - drewno A
Faza Ataku
dociągam drugą karta ataku - robotnik B
sprawdzenie czy następuje plądrowanie - Nie
dociągam trzecia karta ataku aby wykonać drugi atak - kamień C
sprawdzenie czy następuje plądrowanie - Tak
Było A/B/C - drewno/robotnik/kamień (gdzie A jest na spodzie)
Na spód idzie kamień i drewno (czyli tak naprawdę tylko kamień bo drewno zostaje na końcu)
Jest C/A/B - kamień/drewno/robotnik (gdzie C jest na spodzie)
Tak jest prawidłowo?
Pierwsza runda
pierwsza karta ataku z przygotowania - drewno A
Faza Ataku
dociągam drugą karta ataku - robotnik B
sprawdzenie czy następuje plądrowanie - Nie
dociągam trzecia karta ataku aby wykonać drugi atak - kamień C
sprawdzenie czy następuje plądrowanie - Tak
Było A/B/C - drewno/robotnik/kamień (gdzie A jest na spodzie)
Na spód idzie kamień i drewno (czyli tak naprawdę tylko kamień bo drewno zostaje na końcu)
Jest C/A/B - kamień/drewno/robotnik (gdzie C jest na spodzie)
Tak jest prawidłowo?
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Ja nie kojarzę takiej karty u Barbarzyńców.Rumcajs pisze:Jaka to karta?ceville napisał(a):
Natomiast u Barbarzyńców jest jakaś karta, która mówi mniej więcej : "wybierz swoją budowlę produkcyjną i dobierz dobro, które ona produkuje", czy coś w ten deseń, nie mam kart w zasięgu. Jak rozumiem gdy mamy np, budowle produkującą mieczyk i ludzika, to musimy wybrać jedno z tych dwóch? Tak samo gdy mamy np. budowle produkującą powiedzmy x złota (gdzie x liczba naszych złotych budowli), to dostajemy tylko jedno złoto czy całą produkcję?
Może chodzi o:
ZWY016 ROLNICY PRZY PRACY Produkcja: Wybierz inną ze swoich lokacji produkcyjnych i otrzymaj Dobra, których ona dostarcza.
ZWY084 TRAGARZE Akcja: wydaj 1 jabłko, aby wybrać dowolną ze swoich lokacji produkcyjnych i otrzymać Dobro, które dostarcza.
Nie wiem czy słusznie, ale w przypadku "Rolników" my gramy tak, że bierzemy tyle ile dostarcza wybrana karta produkcyjna (czyli tyle ile jest na niej napisane, albo ile nam daje w związku w wybudowanymi kartami danego koloru), a w przypadku "Tragarzy" 1 jabłko = 1 dobro (jak karta produkuje różne rzeczy to wybieramy jakie jedno dobro).
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Gra solo. Wirtualny Gracz wylosował kartę natychmiastową: "Wulkan". Niesie to za sobą jakieś konsekwencje poza tym, że nie mogę takiej kart splądrować?
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Jedno krótkie pytanie odnośnie trybu cywilizacyjnego w kampanii solo. Po wygranej grze rzucam k20 na podbitą prowincję. Wypadają na przykład Wielkie Równiny. Czy ich Koszt Kontroli (10PZ) opłacam od razu przy podliczaniu PZ za tę grę czy dopiero po następnej partii? Niby Prowincje mają zastosowanie przy następnej grze, ale z drugiej strony losuje się je przed podliczeniem punktów... To samo pytanie dotyczy zysku, np. przy Starym Imperium (+15 PZ). Dodaję już teraz czy po następnej wygranej?
- zakwas
- Posty: 1777
- Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
- Lokalizacja: Zgierz
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 12 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Ja stosowałem zasadę tę samą co przy kartach - wszystko od razu.matwlo pisze:Jedno krótkie pytanie odnośnie trybu cywilizacyjnego w kampanii solo. Po wygranej grze rzucam k20 na podbitą prowincję. Wypadają na przykład Wielkie Równiny. Czy ich Koszt Kontroli (10PZ) opłacam od razu przy podliczaniu PZ za tę grę czy dopiero po następnej partii? Niby Prowincje mają zastosowanie przy następnej grze, ale z drugiej strony losuje się je przed podliczeniem punktów... To samo pytanie dotyczy zysku, np. przy Starym Imperium (+15 PZ). Dodaję już teraz czy po następnej wygranej?
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Dzięki. To rzeczywiście wydaje się lepszym rozwiązaniem. Mam jeszcze kilka wątpliwości. Czy takie prowincje jak np. Stare Imperium, (które daje +15 PZ) albo Pustynia (pominięcie najbliższego rzutu na Wydarzenia) muszę utrzymywać i kontrolować stale we wszystkich następnych turach, skoro ich Cecha działa tylko w najbliższej grze? Wydaje mi się, że w takim wypadku po tej następnej grze powinienem być zwolniony z opłat, skoro korzyści też nie otrzymuję, ale pewny nie jestem.