Tash-Kalar: Arena of Legends / Legendarna Arena (Vlaada Chvatil)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- rastula
- Posty: 10023
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1277 times
- Been thanked: 1309 times
Re: Tash-Kalar: Arena of Legends
noowy - jak masz się denerwować to po prostu nie kupuj polskiego wydania...
tutaj ( na forum ) są np ludzie, którzy serio uważają że Galakta ich oszukała zaprzestając wydawania dodatków do kilku tytułów ...
na pewno nie mam gwarancji / obietnic, że dodatki się ukażą...
piszę bez złośliwości ( zbytniej) - po prostu jesli jestes typem gracza który "musi mieć wszystko" to polskie edycje zawsze są obarczone ryzykiem
a ja osobiście cieszę się że ten udany tytuł będzie w Polskiej dystrybucji
tutaj ( na forum ) są np ludzie, którzy serio uważają że Galakta ich oszukała zaprzestając wydawania dodatków do kilku tytułów ...
na pewno nie mam gwarancji / obietnic, że dodatki się ukażą...
piszę bez złośliwości ( zbytniej) - po prostu jesli jestes typem gracza który "musi mieć wszystko" to polskie edycje zawsze są obarczone ryzykiem
a ja osobiście cieszę się że ten udany tytuł będzie w Polskiej dystrybucji
Re: Tash-Kalar: Arena of Legends
Mam już angielskie wydanie, więc nie kupię. Nie ukrywam, że polska wersja znacznie ułatwiłaby mi granie. Współgracze raczej słabo władają angielskim, muszą wciąż zaglądać do kartki z tłumaczeniem kart, jest to na dłuższą metę męczące i przez to nie gramy w T-K zbyt często Polskiego wydania nie kupię, z graniem w angielskie mamy kłopoty - i tak źle i tak nie dobrze...rastula pisze:noowy - jak masz się denerwować to po prostu nie kupuj polskiego wydania...
Wiem, że nie ma gwarancji wydawania dodatków. Rozumiem wydawnictwa, które wycofują się, gdy tytuł nie jest rentowny i nigdy nie nazwę ich oszustami ani nie będę mieszał z błotem. Z drugiej strony odczułem już nieprzyjemne skutki decyzji o porzuceniu danej serii (np. Dominion lub RftG), więc nigdy więcej polskiej wersji gry o "potencjale dodatkowym" i zależnej językowo od Barda ani Rebela nie kupię. Mieszania wersji językowych nie znoszę.
Nie jestem typem gracza, który musi mieć wszystko, ale jeśli dany tytuł mi się podoba (a Tash-Kalar podoba mi się baaaardzo) to chyba normalne, że chciałbym po ograniu podstawki dokupić pełnoprawne dodatki z kolejnymi armiami tak jak np. w NSHex
- rastula
- Posty: 10023
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1277 times
- Been thanked: 1309 times
Re: Tash-Kalar: Arena of Legends
czyli mówiąc krótko nic na tym wydaniu nie zyskujesz ale i nie tracisz ... a generalnie gracze są na plus bo gra jednak ukazuje się po polsku...
Re: Tash-Kalar: Arena of Legends
Raczej zyskuję, bo polskie wydanie to zawsze większa popularność jednej z moich aktualnie ulubionych gier i dodatkowa kasa dla CGE, co z kolei może spowodować wydanie większej ilości nowych talii w przyszłości
Moje poprzednie lekko marudzące posty były napisane z perspektywy osoby, która od samego początku była mocno zainteresowana T-K, liczyła na polską wersję, ale po przemyśleniu sprawy zdecydowała się na angielską - może akurat komuś to pomoże w decyzji dotyczącej kupna gry albo wyboru wersji językowej.
Edit:
Przy okazji dyskusji o dodatkach, są pierwsze grafiki z "lodowej" talii
Moje poprzednie lekko marudzące posty były napisane z perspektywy osoby, która od samego początku była mocno zainteresowana T-K, liczyła na polską wersję, ale po przemyśleniu sprawy zdecydowała się na angielską - może akurat komuś to pomoże w decyzji dotyczącej kupna gry albo wyboru wersji językowej.
Edit:
Przy okazji dyskusji o dodatkach, są pierwsze grafiki z "lodowej" talii
- Firenski
- Posty: 1300
- Rejestracja: 26 sty 2007, 20:36
- Lokalizacja: Żory
- Has thanked: 3 times
- Kontakt:
Re: Tash-Kalar: Arena of Legends
A czy wiadomo coś więcej kiedy ma się ukazać ten dodatek z nowymi taliami. Na BGG nic nie znalazłem.
- Ryu
- Posty: 2750
- Rejestracja: 28 gru 2009, 19:58
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 83 times
- Been thanked: 161 times
Re: Tash-Kalar: Arena of Legends
Nie mam słów...
Jak pojawiły się pierwsze grafiki do TK powiedziałem że jak wyjdzie PL to kupię bez względu na to czy gra będzie dobra czy nie... No i wychodzi ;P
Dzięki Rebel
Jak pojawiły się pierwsze grafiki do TK powiedziałem że jak wyjdzie PL to kupię bez względu na to czy gra będzie dobra czy nie... No i wychodzi ;P
Dzięki Rebel
- Tycjan
- Posty: 3200
- Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 32 times
- Kontakt:
Re: Tash-Kalar: Arena of Legends
http://info.znadplanszy.pl/2014/06/05/t ... -medialny/
Miło mi poinformować, że ZnadPlanszy.pl objęło patronatem medialnym polskie wydanie gry Tash-Kalar: Legandarna Arena. Już wkrótce pojawią się u nas materiały związane z grą.
Miło mi poinformować, że ZnadPlanszy.pl objęło patronatem medialnym polskie wydanie gry Tash-Kalar: Legandarna Arena. Już wkrótce pojawią się u nas materiały związane z grą.
# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
- Tycjan
- Posty: 3200
- Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 32 times
- Kontakt:
Re: Tash-Kalar: Arena of Legends
Zapraszamy do zapoznania się z polską instrukcją: http://info.znadplanszy.pl/2014/06/06/t ... nstrukcja/
# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
- Tycjan
- Posty: 3200
- Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 32 times
- Kontakt:
Re: Tash-Kalar: Arena of Legends (Tash-Kalar: Legendarna Are
Zobaczcie jak wygląda 28 przykładowych kart z polskiego wydania gry Tash-Kalar: Legendarna Arena: http://info.znadplanszy.pl/2014/06/16/t ... -medialny/
# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: Tash-Kalar: Arena of Legends (Tash-Kalar: Legendarna Are
Piękne grafiki, szkoda, że Summoner Wars tak nie wyglądają .Tycjan pisze:Zobaczcie jak wygląda 28 przykładowych kart z polskiego wydania gry Tash-Kalar: Legendarna Arena: http://info.znadplanszy.pl/2014/06/16/t ... -medialny/
Na ile mechanika jest podobna do tej gierki?
http://www.zabawydladzieci.com.pl/gra-s ... zna-logix/
- Tycjan
- Posty: 3200
- Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 32 times
- Kontakt:
Re: Tash-Kalar: Arena of Legends (Tash-Kalar: Legendarna Are
W TK jest "układanie wzorów", ale każdy taki wzór daje dodatkowe skutki i bonusy. Samo układanie wzorów nic nie da, bo trzeba to robić pod konkretne zadania, które są aktualnie widoczne, żeby zbierać punkty.Bea pisze:Na ile mechanika jest podobna do tej gierki?
http://www.zabawydladzieci.com.pl/gra-s ... zna-logix/
# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
- Gambit
- Posty: 5237
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 526 times
- Been thanked: 1843 times
- Kontakt:
Re: Tash-Kalar: Arena of Legends (Tash-Kalar: Legendarna Are
To tylko jeden z trzech wariantów gry. Dlaczego wszyscy sprowadzają Tash-Kalar tylko do rozgrywki High Form, a zapominają o Deathmatchu?Tycjan pisze:Samo układanie wzorów nic nie da, bo trzeba to robić pod konkretne zadania, które są aktualnie widoczne, żeby zbierać punkty.
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 930 times
Re: Tash-Kalar: Arena of Legends (Tash-Kalar: Legendarna Are
Bo to jest tryb opisany jako pierwszy w instrukcji . Deathmatch na 4 osoby jest świetny, na 2 ... bywa dziwny.
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 930 times
Re: Tash-Kalar: Arena of Legends (Tash-Kalar: Legendarna Are
Referencje do kart z małych liter... miszcz. Oby to nie była finalna wersja.Tycjan pisze:Zobaczcie jak wygląda 28 przykładowych kart z polskiego wydania gry Tash-Kalar: Legendarna Arena: http://info.znadplanszy.pl/2014/06/16/t ... -medialny/
- janekbossko
- Posty: 2614
- Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 27 times
Re: Tash-Kalar: Arena of Legends (Tash-Kalar: Legendarna Are
Zastanawiam sie nad kupnem i rozmawialem z kolega ktory gral.
U nas w 4 osobowej grupie gra nie chwycila. Podobno na 4 osoby chaos i nic nie da sie zaplanowac. Powiedzial ze, w uproszczeniu, jak polozyl w jednwj rundzie swoje iles tam zetonow to zanim przyszla jego kolej to sytuacja sie na tyle zmienila ze nici byly z jego planow. Gra sie tylko swojej turze odpowiadajac na to jak wyglada plansza w danej chwili bez planowania...
Nie pytalem w jaki tryb gral, wiem ze w 4 osoby i nikomu sie gra nie podobala. Kazdy stwierdzil ze gra jest zwyczajnie slaba itd...
Jak wyglada sprawa trybow?
To gra bardziej na 2 os?
U nas w 4 osobowej grupie gra nie chwycila. Podobno na 4 osoby chaos i nic nie da sie zaplanowac. Powiedzial ze, w uproszczeniu, jak polozyl w jednwj rundzie swoje iles tam zetonow to zanim przyszla jego kolej to sytuacja sie na tyle zmienila ze nici byly z jego planow. Gra sie tylko swojej turze odpowiadajac na to jak wyglada plansza w danej chwili bez planowania...
Nie pytalem w jaki tryb gral, wiem ze w 4 osoby i nikomu sie gra nie podobala. Kazdy stwierdzil ze gra jest zwyczajnie slaba itd...
Jak wyglada sprawa trybow?
To gra bardziej na 2 os?
Re: Tash-Kalar: Arena of Legends (Tash-Kalar: Legendarna Are
IMHO ta gra tak samo jak Neuroshima Hex powinna być grana wyłącznie na 2 graczy. Ewentualnie dopuszczam możliwość grania w zespołach, jest tam dość ciekawy tryb "oddawania" tury pod kontrolę partnera, który może ją ustawić tak jak mu się podoba pod siebie.janekbossko pisze:Zastanawiam sie nad kupnem i rozmawialem z kolega ktory gral.
U nas w 4 osobowej grupie gra nie chwycila. Podobno na 4 osoby chaos i nic nie da sie zaplanowac. Powiedzial ze, w uproszczeniu, jak polozyl w jednwj rundzie swoje iles tam zetonow to zanim przyszla jego kolej to sytuacja sie na tyle zmienila ze nici byly z jego planow. Gra sie tylko swojej turze odpowiadajac na to jak wyglada plansza w danej chwili bez planowania...
Nie pytalem w jaki tryb gral, wiem ze w 4 osoby i nikomu sie gra nie podobala. Kazdy stwierdzil ze gra jest zwyczajnie slaba itd...
Jak wyglada sprawa trybow?
To gra bardziej na 2 os?
Przy 3 lub 4, gdzie każdy jest sam robi się z niej niestety dość losowy festiwal p.t. "przywalę Ci, bo źle Ci z oczy patrzy, a potem dwóch innych graczy dokopie Ci także".
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 930 times
Re: Tash-Kalar: Arena of Legends (Tash-Kalar: Legendarna Are
E, bzdura. Jak zwykle, jak jest losowość, to znaczy, że coś jest słabe. Jest losowość i losowość, wyzwanie dla designu gry, to tak ją objąć, by z niej uczynić kontrolowalny element mechaniki.zedd pisze:IMHO ta gra tak samo jak Neuroshima Hex powinna być grana wyłącznie na 2 graczy. Ewentualnie dopuszczam możliwość grania w zespołach, jest tam dość ciekawy tryb "oddawania" tury pod kontrolę partnera, który może ją ustawić tak jak mu się podoba pod siebie.janekbossko pisze:Zastanawiam sie nad kupnem i rozmawialem z kolega ktory gral.
U nas w 4 osobowej grupie gra nie chwycila. Podobno na 4 osoby chaos i nic nie da sie zaplanowac. Powiedzial ze, w uproszczeniu, jak polozyl w jednwj rundzie swoje iles tam zetonow to zanim przyszla jego kolej to sytuacja sie na tyle zmienila ze nici byly z jego planow. Gra sie tylko swojej turze odpowiadajac na to jak wyglada plansza w danej chwili bez planowania...
Nie pytalem w jaki tryb gral, wiem ze w 4 osoby i nikomu sie gra nie podobala. Kazdy stwierdzil ze gra jest zwyczajnie slaba itd...
Jak wyglada sprawa trybow?
To gra bardziej na 2 os?
Przy 3 lub 4, gdzie każdy jest sam robi się z niej niestety dość losowy festiwal p.t. "przywalę Ci, bo źle Ci z oczy patrzy, a potem dwóch innych graczy dokopie Ci także".
Na 3+ graczy w deathmatchu jest sprytny system punktacji, który zapobiega kopaniu jednego gracza, a wymusza kopanie wszystkich po równo. Rozegrałem wiele gier na kilka osób i wyniki były zawsze całkiem wyrównane i zwycięzca niepewny do ostatniej rundy. Gra, w odróżnieniu od NS Hex, działa dobrze na większą liczbę graczy, bo tracone piony, są tylko pionami (a nie wartościowymi jednostkami, których już możemy nie zobaczyć) a system flar umiejętnie użyty pozwala na dobry comeback. To nie jest gra, w której budujemy sobie potęgę na planszy i później patrzymy jak wszechświat płonie (odwieczny problem z nastawieniem euro-graczy), tylko gra adaptacji do sytuacji zastanej. To normalne, że piony nam będą znikać, że układ wzorów się zmienia. Planowanie w przód jest bardzo subtelne i kruche - Vlaada przestrzega nawet lojalnie o tym w instrukcji, że na 4 graczy chaos może być duży. Cała zabawa i skill polega na tym, by wyjść z tego na prostą - słaby gracz zwykle przy tym zdycha, dobry gracz wie jak wyjść z opresji. Przy grze na więcej osób jest też bardzo istotna reguła "improvised summoning", gdzie można użyć pionów innych graczy do przywołania (ale tylko raz na kolor gracza). Pozwala to na niezwykłe odwrócenia sytuacji, jak np. nagłe przywołanie legendy. Patrząc na kierunki ekspansji innych graczy, można do pewnego stopnia przewidywać, co się stanie i albo kłaść swoje piony z daleka od ognia, albo gdzieś w okolicach, licząc na to, że za chwilę pojawi się tam gdzieś pion przeciwnika i z improvised summoning przywołamy coś, co nagle nas wyciągnie na prowadzenie.
Gra jest bardzo dobra, tylko po prostu nie odpowiada potrzebom dalekiego planowania w przód. Jak ktoś nie jest w stanie tego przeżyć, to faktycznie będzie się z grą męczyć. Dla pozostałych, to niezłe pole do popisu - nie bez kozery przestrzeń możliwości jest tak duża, że gracze często wpadają w AP (ja używam klepsydry minutówki na turę).
- Wolf
- Posty: 1517
- Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
- Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
- Has thanked: 43 times
- Been thanked: 194 times
Re: Tash-Kalar: Arena of Legends (Tash-Kalar: Legendarna Are
Moje wrażenia dotyczą gry na 4 graczy w trybie deathmatch.
Na 4 graczy panuje ogromny chaos, to się jak najbardziej zgadza, ale również to co pisze rattkin jest prawdą. To znaczy, że w tym całym chaosie gra jest na tyle dobrze zaprojektowana i wyważona, że jak ktoś zbiera bęcki to później może użyć flar i odbić się w kolejnej rundzie. System zdobywania punktów też pomaga utrzymać rozgrywkę w ryzach, bo premiuję za walkę z różnymi graczami. O wielkim planowaniu nie ma mowy, na 4 graczy jest kompletna masakra i każdy z graczy może zagrać kartę, która znacznie zmieni sytuację na planszy. To nie jest gra, w której spojrzysz na planszę i powiesz kto wygrywa, bo za rundę ta plansza będzie wyglądać zupełnie inaczej. W gruncie rzeczy to gra abstrakcyjna z doczepionym tematem, bo nie licząc samego momentu przyzwania na planszy mamy po prostu zwykłe pionki, do tego design graficzny wieje klimatem zwykłego, niezbyt ciekawego fantasy (czyli graficznie coś dla fanów Summoner Warsa ).
Niektórzy porównują grę do szachów. Dla mnie to anty-szachy: silnie taktyczna, sytuacja zmienia się bardzo szybko, niewielka kontrola nad planszą. Gra kompletnie nie dla mnie, jak na grę z elementem kombinowania - za mało strategiczna, a jak na bijatykę - za mało klimatyczna. Natomiast tak ja wspominałem gra jest dobrze zaprojektowana i działa nawet w tym chaotycznym trybie na 4 graczy, więc kwestia gustu czy ktoś coś takiego lubi czy nie.
Na 4 graczy panuje ogromny chaos, to się jak najbardziej zgadza, ale również to co pisze rattkin jest prawdą. To znaczy, że w tym całym chaosie gra jest na tyle dobrze zaprojektowana i wyważona, że jak ktoś zbiera bęcki to później może użyć flar i odbić się w kolejnej rundzie. System zdobywania punktów też pomaga utrzymać rozgrywkę w ryzach, bo premiuję za walkę z różnymi graczami. O wielkim planowaniu nie ma mowy, na 4 graczy jest kompletna masakra i każdy z graczy może zagrać kartę, która znacznie zmieni sytuację na planszy. To nie jest gra, w której spojrzysz na planszę i powiesz kto wygrywa, bo za rundę ta plansza będzie wyglądać zupełnie inaczej. W gruncie rzeczy to gra abstrakcyjna z doczepionym tematem, bo nie licząc samego momentu przyzwania na planszy mamy po prostu zwykłe pionki, do tego design graficzny wieje klimatem zwykłego, niezbyt ciekawego fantasy (czyli graficznie coś dla fanów Summoner Warsa ).
Niektórzy porównują grę do szachów. Dla mnie to anty-szachy: silnie taktyczna, sytuacja zmienia się bardzo szybko, niewielka kontrola nad planszą. Gra kompletnie nie dla mnie, jak na grę z elementem kombinowania - za mało strategiczna, a jak na bijatykę - za mało klimatyczna. Natomiast tak ja wspominałem gra jest dobrze zaprojektowana i działa nawet w tym chaotycznym trybie na 4 graczy, więc kwestia gustu czy ktoś coś takiego lubi czy nie.
Re: Tash-Kalar: Arena of Legends (Tash-Kalar: Legendarna Are
Wiadomo juz kiedy będzie preorder?
Ps. Zgadzam się z ostatnią wypowiedzią Rattkina w całej rozciągłości.
Ps. Zgadzam się z ostatnią wypowiedzią Rattkina w całej rozciągłości.
- Tycjan
- Posty: 3200
- Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 32 times
- Kontakt:
Re: Tash-Kalar: Arena of Legends (Tash-Kalar: Legendarna Are
Tak będzie wykładało nowe (w tym polskie) wydanie TK w porównaniu do wersji z roku ubiegłego: http://info.znadplanszy.pl/2014/09/25/t ... -medialny/
# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
- palladinus
- Posty: 1494
- Rejestracja: 29 paź 2010, 14:10
- Lokalizacja: Poznań
- Been thanked: 5 times
- Kontakt:
Re: Tash-Kalar: Arena of Legends (Tash-Kalar: Legendarna Are
Dodam jeszcze, że CGE chce wydać upgrade kit, co by właściciele pierwszej edycji nie czuli się oszukani
Blog CiekaweGry - gry planszowe i nie tylko
http://www.facebook.com/CiekaweGry
http://instagram.com/CiekaweGry
http://www.facebook.com/CiekaweGry
http://instagram.com/CiekaweGry
- Tycjan
- Posty: 3200
- Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 32 times
- Kontakt:
Re: Tash-Kalar: Arena of Legends (Tash-Kalar: Legendarna Are
W dodatku w bardzo dobrej cenie - 5 euro, a jak ktoś kupi dodatek za 10 euro, to taki upgrade dostanie za darmopalladinus pisze:Dodam jeszcze, że CGE chce wydać upgrade kit, co by właściciele pierwszej edycji nie czuli się oszukani
# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl