Eclipse (Touko Tahkokallio)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
piotrsmu
Posty: 441
Rejestracja: 17 cze 2010, 01:27

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

Post autor: piotrsmu »

jakieś małe błędy są np w ilości poszczególnych żetonów punktów zwycięstwa przeczytasz instrukcje z rebela i faq z bgg będziesz wiedział wszystko
Awatar użytkownika
conus
Posty: 293
Rejestracja: 17 kwie 2009, 17:08
Lokalizacja: opacz kolonia - prawie wawa
Has thanked: 1 time

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

Post autor: conus »

jestem po pierwszej partyjce w Eclipse i mam dosc mieszane odczucia.
Gra jest naprawde dobra i "przyjemna". Nie trzeba wertowac opaslej instrukcji ani zapamietywac setki wyjatkow. Rozgrywka jest w miare plynna bez przestojow - generalnie bardzo fajny, solidnie przemyslany i zrealizowany pomysl.
tylko
no wlasnie tylko - brak mi "epickosci" w tym wszystkim, nie czulem tych zmagan cywilizacji o dominacje w kosmosie.
Jakos to wszystko wygladalo tak kameralnie. Za bardzo to czuc EURO jak dla mnie i za malo klimatu SPACE OPERY jak na ten konkretny temat.
Twillight Imperium wydaje sie pod tym wzgledem bardziej klimatyczne
to jest tylko moja subiektywna opinia a nie Obiektywna Prawda Objawiona
Matio.K
Posty: 1582
Rejestracja: 04 cze 2007, 10:59
Lokalizacja: Olsztyn
Has thanked: 9 times
Been thanked: 12 times

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

Post autor: Matio.K »

www.facebook.com/newsyograchplanszowych: newsy planszowe, choć nie tylko!
Kolejarz
Posty: 588
Rejestracja: 12 gru 2011, 21:01

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

Post autor: Kolejarz »

Wormhole to tunel czasoprzestrzenny. A pierwszy pełnowymiarowy dodatek odnosi się do wcześniejszego, małego (a więc niepełnowymiarowego) rozszerzenia Supernova.
Awatar użytkownika
Yanek
Posty: 67
Rejestracja: 18 gru 2011, 13:30
Lokalizacja: Óć
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

Post autor: Yanek »

Wypas zmiany! Nic tylko czekać. Oby cena była normalna. :)
Banan2
Posty: 2616
Rejestracja: 12 maja 2009, 09:28
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 118 times
Been thanked: 67 times

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

Post autor: Banan2 »

Witam !
Dziewięciu graczy ?! :shock: Średnio to widzę .... Reszta wygląda smakowicie :) Przy takiej ilości towaru to cena pewnie będzie ~200 PLN. Rebel wyda polską wersję?
Pozdrawiam
Moja kolekcja
10% rabatu w planszomanii, 7% w 3Trollach, 5% w Battle Models
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 417 times
Kontakt:

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

Post autor: kwiatosz »

Też mnie tych dziewięciu graczy zastanawia, to moim zdaniem ubije jeden z punkŧów, który tę grę sprzedawał, czyli sensowny czas rozgrywki... Tak czy siak - warto czekać :)
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Kolejarz
Posty: 588
Rejestracja: 12 gru 2011, 21:01

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

Post autor: Kolejarz »

Inną cechą na plus Eclipse jest fakt, że nie potrzeba pełnego składu, żeby wszystko działało. ;) Nikt do grania w dziewięć osób nie zmusza. Mnie bardziej interesuje cała reszta dodatku. Pojawiają się zresztą informacje, że gra nawet zyskała na szybkości i nowe elementy nie wydłużają czasu rozgrywki.
Quetzalcoatl
Posty: 353
Rejestracja: 07 cze 2012, 10:32
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

Post autor: Quetzalcoatl »

Czy ktoś się orientuje, jakie zmiany (jeśli w ogóle) będą w dodruku?
Awatar użytkownika
adikom5777
Posty: 2231
Rejestracja: 28 gru 2009, 08:52
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 81 times
Been thanked: 12 times

Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

Post autor: adikom5777 »

Poprawione kilka bledow w instrukcji
Kolejarz
Posty: 588
Rejestracja: 12 gru 2011, 21:01

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

Post autor: Kolejarz »

Dodatek: na BGG w zasadzie większość nowych zasad i rozwiązań została nieoficjalnie przedstawiona. Wygląda to ciekawie, chociaż to raczej zbiór małych dodatków, nic rewolucyjnego. Może kiedyś pojawi się coś "większego". Brak jest np. nowych technologii, dodane się tylko rzadkie technologie oraz developmenty (rozwinięcia?), które pojawiają się niezależnie od zwykłych technologii i ich dostępność też jest inna. Sporo z nich to kontry na rakiety. Więcej jest neutralnych obcych, nawet kilka elementów, które się na nich opierają, ale w sumie bez szału. Jest np. możliwość ustawienia światów domowych starożytnych w miejscu brakujących graczy, albo wtasowanie nowych kafli z rojem, który się porusza poza hex. Tytuł dodatku (Rise of the Ancients) przywodził mi jednak na myśl atmosferę niepokoju, być może wymaganą współpracę wszystkich graczy, aby odepchnąć zagrożenie ze strony starożytnych, może coś jak Dzicy w GoT. Nic takiego nie zauważam, gra się raczej diametralnie nie zmienia.
Ogółem chyba najciekawszym dodatkiem są nowe rasy obcych - wyraźnie inne od podstawowych. Chętnie jednak sprawdzę także pozostałe nowości. Na pewno dodają świeżości. Dodana jest też możliwość zwycięstwa w sojuszu z innym graczem.

Betatesty chyba były szeroko zakrojone, może dotarły też do Polski? Grał ktoś? Jak wrażenia?

Czy wiadomo coś na temat dystrybucji dodatku w Polsce? Rebel będzie go "wydawał"? Pojawi się kolejny minidodatek Pulsar - co z dostępnością? Będzie jakiś preorder?

Zmiany:
Rzadkie technologie - losowane z tego samego woreczka, ale chyba każda występuje tylko raz albo bardzo mało i nie liczą się do liczby ciągniętych co turę. Jak wyciągnięta zostanie rzadka, to wchodzi do gry, a zwykłe losuje się dalej. Są takie zabawki jak luk na myśliwce (poruszają się razem z dużym statkiem) czy kamuflowanie (dwa statki przeciwnika potrzebne do zawiązania walką jednego własnego).
Rozwinięcia - kupuje się je akcją technologiczną, ale mogą mieć cenę też w innych surowcach. Ilość zależna od graczy dostępna od początku, pojedyncze występowanie.
Światy domowe starożytnych - w miejscu brakującego gracza (rozgrywka w mniej niż 6 osób) ustawia się całkiem niezły hex. Broni go krążownik obcych, są różne warianty, silniejszy od zwykłego ich statku. Draco też musi walczyć. 2 żetony reputacji za krążownik i dodatkowo zawsze 1VP. Nowe schematy mogą mieć np. częściową regenerację obrażeń przed kolejną turą strzelania.
Roje starożytnych - hex z 3 zwykłymi statkami obcych, po każdej rundzie jeden może się ruszyć, rzuca się k6, a boki mają numerki. Mają bomby neutronowe i generator tuneli, więc lepiej chronić własne heksy.
Portale - wszystkie portale są połączone i pozwalają na desant na tyłach wroga albo sojusz itd. Pojawiają się na liczne sposoby np. z heksów albo z rozwinięć.
Sojusze - wspólne walki, VP dzielone przez ilość członków.
Pancernik starożytnych - stawiany na środkowym heksie, silniejszy od GCDS, różne schematy, więcej VP.
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6357
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 193 times
Been thanked: 488 times
Kontakt:

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

Post autor: yosz »

Ja grałem. Dodatek w stylu więcej tego samego. Nowe technologie, nowe rasy, grało się przyjemnie. Nie wywraca rozgrywki do góry nogami a po prostu jest trochę więcej możliwości.
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Kolejarz
Posty: 588
Rejestracja: 12 gru 2011, 21:01

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

Post autor: Kolejarz »

Tak to wygląda i trochę szkoda. Ja oczekiwałem czegoś bardziej rewolucyjnego, może dlatego, że podstawowa gra jest na tyle kompletna, że nie potrzebuje uzupełniaczy. Dodatek wywracający do góry nogami to duży powiew świeżości, a grać można i tak, i tak. Ale nie wątpię, że dodatek w takim kształcie też jest fajny i będę musiał spróbować.
Ponawiam więc pytanie - wiadomo coś o wydaniu przez Rebel? Czy w Polsce będzie dostępny minidodatek Pulsar?
albarist
Posty: 60
Rejestracja: 20 lut 2012, 11:44

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

Post autor: albarist »

Ja mam pomysł jak wykorzystać "nowych graczy" przy grze na 4 każdemu graczowi dać po dwa komplety statków a przy 3 po 3 komplety to dopiero będą batalie plus każdy zestaw będzie mógł być inaczej wyposażony, chociaż troche z tego się chyba TI zrobi ;p
Kolejarz
Posty: 588
Rejestracja: 12 gru 2011, 21:01

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

Post autor: Kolejarz »

Obawiam się, że to tylko negatywnie wpłynęłoby na balans. Zwykle i tak nie używa się wszystkich interceptorów. Gdyby dostępne były cztery dreadnaughty, to po prostu zastąpiłyby cruisery, ale nie budowałoby się wiele więcej statków (surowców i tak zwykle brakuje na wszystko, co chciałoby się zrobić). Musiałyby być tańsze, albo produkcja większa, co też ma znaczenie dla balansu. Duże statki są najmocniejsze, ale ich istotną cechą jest to, że są tylko dwa...
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 417 times
Kontakt:

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

Post autor: kwiatosz »

Generalnie dzięki ograniczeniu liczby statków nie ma jakichś absurdalnie rozbudowanych armii - bo jakby się jeden taki uparł, to by nei wygrał raczej, ale jego sąsiedzi też nie...
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Banan2
Posty: 2616
Rejestracja: 12 maja 2009, 09:28
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 118 times
Been thanked: 67 times

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

Post autor: Banan2 »

Witam !
Czy słychać coś może polskim/polskawym wydaniu dodatku?
Pozdrawiam
Moja kolekcja
10% rabatu w planszomanii, 7% w 3Trollach, 5% w Battle Models
Kolejarz
Posty: 588
Rejestracja: 12 gru 2011, 21:01

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

Post autor: Kolejarz »

A ktoś może już ma dodatek i grał coś więcej? Angielska instrukcja jest już na BGG. Niektóre elementy interesują mnie bardziej, niż inne, są także wymienione warianty, które mogłyby znaleźć się w instrukcji do podstawki (np. związane z pojawianiem się technologii albo kolejnością graczy). Ogólnie przełomu nie ma, ale możliwość wygrania w sojuszu czy dodatkowe odkrycia i technologie na pewno urozmaicą grę bardziej doświadczonym. Najważniejszy element to nowe rasy obcych. Wydawca nie ustrzegł się także błędów w druku - niektóre żetony mają różne części statku po obu stronach, albo różne ceny technologii. Wszystko wskazuje na to, że zostanie to poprawione, tak jak brakujące starbase'y w pierwszym wydaniu podstawki, na razie wstrzymali dystrybucję (a raczej odsunęli w czasie, bo się jeszcze na dobre nie zaczęła).

Znane są także szczegóły minidodatku Pulsar - tym razem wydaje się ciekawszy i może bardziej zbalansowany. Supernowa jest przepakowana. ;) Obawiam się jednak o dostępność w Polsce, Supernowa była dodawana chyba do większości egzemplarzy, może nie być już tak wesoło. Na stronie BGG nie ma Rebela wśród wydawców dodatku, oni też nic nie potwierdzają. Gra dalej jest niezależna językowo, a o dostępność dużego dodatku w Polsce się nie martwię, ale z promo może być trudniej.
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 417 times
Kontakt:

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

Post autor: kwiatosz »

BGG store wszystko Ci elegancko sprzeda (mam na myśli promki).
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Kolejarz
Posty: 588
Rejestracja: 12 gru 2011, 21:01

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

Post autor: Kolejarz »

Dużo później i drogo. :D Ale trzeba z tym jakoś żyć. Ja ogółem jestem przeciwnikiem promek, ale trudno.
Kolejarz
Posty: 588
Rejestracja: 12 gru 2011, 21:01

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

Post autor: Kolejarz »

Czy wiadomo coś na temat dostępności dodatku w Polsce? Czy będzie wersja polskawa jak w przypadku podstawki?
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

Post autor: Nataniel »

Będzie wersja angielska z dołączoną polską instrukcją.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Kolejarz
Posty: 588
Rejestracja: 12 gru 2011, 21:01

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

Post autor: Kolejarz »

A jakieś terminy znane? 2013 czy jeszcze 2012?
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

Post autor: Nataniel »

Raczej 2012, ale nie mam jeszcze potwierdzenia.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Kolejarz
Posty: 588
Rejestracja: 12 gru 2011, 21:01

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

Post autor: Kolejarz »

A o minidodatku coś wiadomo?
ODPOWIEDZ