każda rakieta to 2 rzuty po 2 hity każdy, czyli jak 2 rundy działek o sile 2
mówiąc o strategii rakietowej mam na myśli statek złożony z szmych rakiet i komputerów tak żeby rakiety miały lepszą wydajność, prosta optymalizacja oczekiwanego DMG
DMG rakieta - 2*2*(1+suma_bonusów_z_komp)/6
DMG komputer - 2*2*ilość_rakiet*bonus_z_dostawianego_kompa/6
[jeśli przeciwnik złożył coś co jakimś cudem jest w stanie przetrwać pierwszą salwę można rozważyć dołożenie 1 pancerza na duże statki... ale niekoniecznie]
czyli porównuje (1+suma_bonusów_z_komp) do ilość ilość_rakiet*bonus_z_dostawianego_kompa, co jest lepsze to dostawiam do statku
Taka armia jest zupełnie papierowa, ale anihiluje wszystko co nie ma rakiet zanim zacznie strzelać.
Nie twierdzę że strategia rakietowa wygra grę, bo jak się 3 osoby rzucą umiejętnie to będzie ciężko, a same statki rakietowe też pkt nie dają. Natomiast grałem przeciwko takiej flocie i moja została anihilowana bez strat, takie coś jest nie do ruszenia konwencjonalną armią.
]Statki z rakietami i wyższą inicjatywą to kontrują (zakładając że "w fazie rakiet" liczy się w ogóle inicjatywa), ale kontra na rakiety to rakiety... i to jeszcze
w całej grze są tylko 3 technologie rakiet
, bez jaj[
Przy ataku 2,3v1 taka armia też sobie nie poradzi bo wymaga koncentracji siły ognia, ale nie istnieje armia wytrzymująca 3v1.
edit:
duży statek - podstawowy prąd, podstawowy napęd, 2 kompy +2 albo jeden +3, odpowiednio 4,5 rakiet
oczekiwany DMG = 4*4*5/6 = 13.3 w paczkach po 2
oczekiwany DMG = 4*5*4/6 tak samo
2 takie statki = 26.6 DMG, powodzenia z przeżyciem pierwszej salwy
średnie rakietowce są sporo słabsze, ale to dalej (3 rakiety, komp +2) 4*3*4/6 = 8 oczekiwanego DMG
mały statek raczej dowcip, ale kilka takich może być bardzo irytujące a dobrze wspierają strategię (komp+2 i rakieta) 4*1*4/6 = 2.6 DMG
stacje rakietowe są jeszcze zabawniejsze, bo mają 4*4*4/6=10.6 a są jednak sporo tańsze i mają bonus do inicjatywy (o ile liczy się przy rakietach, nie wiem)
wymaganych technologii: 2
(można rozważyć dorzucenie lepszego zasilania i usprawnienie napędu, ale to opcjonalny pomysł)
nie twierdzę że taka armia wygra grę, twierdzę że nie da się z nią efektywnie walczyć
dla porównania statki złożone z samych tarcz
duży 12HP (z parzystości efektywnie 14, ale zakładając że jednak ma działo 12)
średni 7=8HP
mały 3=4 HP
(a takie statki nawet jak przeżyją nie zadają DMG...)
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman