Memoir '44 (Richard Borg)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Moze brakuje Ci zetonow? W pudelku powinny znajdowac sie zetony pozwalajace ulozyc wszystkie scenariusze. Najlepiej poszukiwac zetonow w takiej kolejnosci, w jakiej sa narysowane przy scenariuszy (np. najpierw rzeka, potem miasteczka, itd.). Wszystkie zetony sa dwustronne.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
ghostdog - policz ile masz zetonow :> chociaz jeszcze nie zdarzylo sie, aby w grach Days of Wonder brakowalo elementow (co zdarza sie nagminnie w przypadku FFG), to moze jestes pierwszy?
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Posiadam dwa pierwsze dodatki, ale jakoś ten nowy niezbyt mnie ciągnie, może dlatego, że nie interesuje mnie tamten teatr działań wojennych. Ale kto wie, co dojdzie ciekawego w mechanice, nowe tereny, jednostki itp. może okazać się bardzo ciekawy. Ciekawe swoją drogą jakie jeszcze jeśli wogóle będą dodatki do MM'44? W końcu teatr działań wojennych prędzej czy później się skończy, a dodawanie "na siłe lub nie" nowych opcji i zasad może powoli zamienić MM w zupełnie iną gre, a nie o to chodzi bo gra jest świetna taka jaka jest teraz (czyli z pierwszymi dwoma dodatkami ). Chyba, że będą wychodzić dalsze edycje związane z innymi, późniejszymi wojnami, z tym tylko, że tam teatr manewrów jest dużo, dużo mniejszy. Zobaczymy. Ja i tak nadam marze, żeby ktoś zrobił gre w klimacie A&A tylko, że w pierwszej wojnie światowej. Pomarzyć nie zaszkodzi.
Czy ja wiem, czy się nie różnią? Może nie są to jakieś diametralne różnice, ale chyba chodziło tu bardziej o estetyke. Posiadam oba dodatki (w sumie trzy jeśli liczyć dodatkową plansze za jeden ) i uważam, że są świetne. W Terrain Pack otrzymujemy naprawde sporo elementów. Trzeba przyznać, że działanie wielu z nich njest do siebie podobne, albo nawet nie różni się od tych z podstawowj gry, ale tak jak mówiełm, estetycznie wyglądją świetnie. W końcu jak mamy przejąć fabrykę to lepiej jak na planszy będzie leżeć fabryka, a nie wioska . Dodatek ten jest bardzo nastawiony na robienie własnych scenariuszy, albowiem w zasadach jest tylko kilka nowych, a nie wykorzystują one nawet połowy nowych terenów. Dodatek ten nie zmienia może diametralnie gry, ale miło ją urozmaica. Wysadzanie tam, wyzwalanie jeńców z obozów, niszczenie pociągów z zaopatrzeniem to tylko klika z scenariuszy jakie można sobie ułożyć. Eastern Front natomiast daje nieco więcj nowego. Samych terenów jest dosyć mało, ale przedewszystkim dostajemy całą nową armię, którą, dzięki Oficerowi Politycznemu, gra się zupełnie inaczej niż poprzednimi armiami. Pozatym mamy scenariusze na naprawde ogromne bitwy (jak Stalingrad) i kilka ciekawych nowych zasad (np. snajperzy). Ogólnie dodatki są troche na zasadzie urozmaicenia, a nie diametralnie zmnienienia rozgrywki. No i efekt wizualny, czyli jak walczymy na pustyni, to bierzemy mape pustyni i stawiamy na niej oazy itp. Mnie oba dodaki bardzo przypadły do gustu.
Na stronie Days of Wonder pojawiły się już zasady do Pacific Theater:
http://www.memoir44.com/index.php?t=content&sub=rules
Banzai, night attack rules, US Marines, szpitale polowe - na pierwszy rzut oka miłe dodatki - czas na Guadalcanal.
http://www.memoir44.com/index.php?t=content&sub=rules
Banzai, night attack rules, US Marines, szpitale polowe - na pierwszy rzut oka miłe dodatki - czas na Guadalcanal.
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Dodruk dodatkow ma byc w czerwcu. Watpie, by ktos mial cos jeszcze na magazynie, dodatki byly bardzo popularne .
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
-
- Posty: 407
- Rejestracja: 13 mar 2006, 11:40
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 64 times
- Kontakt:
Hej, właśnie jestem po pierwszym graniu w Memoira
Dla mnie super, a dodatkowo chyba moja dziewczyna ostatecznie się do tej gry przekona (kiedy zamawiałem, to była niechętna - że wojna, że walka, itd )
Podczas grania wyszło jednak kilka pytań (pewnie będzie ich jeszcze więcej, ale chcę się od razu wypytać).
Otóż Karty Dowodzenia mają różne nagłówki (np. Recon, Probe itd.). Czy to coś w praktyce oznacza? Tzn. czy zagrywając kartę z nagłówkiem 'Assault' możemy rozkazy wydawać tylko jednostkom zdolnym do szturmu, czy też takim, które mogą się ruszyć i w fazie ataku podjąć szturm. A może jeszcze innej jednostce, którą planujemy tylko poruszyć o dwa pola?
Albo karta "Recon" - czy tylko dla moruszania się, czy można też potem walczyć.
Proszę o pomoc! Bo jeszcze wyjdzie, że źle gramy to chciałbym to szybko poprawić, żeby w nawyk nie weszło.
I drugie pytanie odnośnie Karty Taktyki "Medics & Mechanics".
Ostatnie zdanie jest dla mnie dziwne i niejasne - "If the unit recovers at least 1 figure, it may also be issued an order".
Wg. Rebelowej instrukcji tłumaczone jest to tak: "Jesli wybrana przez Ciebie jednostka odzyska co najmniej 1 figurke, moze takze
wykonac od razu normalny ruch."
Wg. instrukcji ze sklepu gryplanszowe.pl jest tak: "Jeżeli jednostka odzyskała co najmniej 1 figurkę, ona także objęta jest rozkazem."
Totalnie różne interpretacje. Bo przecież normalnego ruchu wykonać nie może (jak pisze Rebel) bo zagraną kartą była właśnie ta "lecząca/naprawiająca" dany oddział. Gryplanszowe piszą "że ona także jest objęta rozkazem" - pytanie tylko jakim, skoro rozkaz był "Medics & Mechanics"
Moim zdaniem powinno być tak, że jeśli dana jednostka odzyska co najmniej 1 figurkę to możesz zagrać dodatkową Kartę, która będzie dotyczyć tylko tej jednostki. Ew. możnaby przychylić się do wersji z instrukcji z Rebela, że po naprawie/uleczeniu, dana jednostka i TYLKO ona może wykonać ruch.
PS1. I jeszcze pytanie odnośnie karty Medics & Mechanics. Ponieważ pisze tam by losować taką ilością kostek ile ma się Kart Dowodzenia to jak ma się to odbyć w pierwszej misji? Gram aliantami i mam 6 Kart Dowodzenia. Czy mam rzucać tylko 4 kościami, czy też pożyczyć od Niemców 2 kostki?
PS2. A gdzie trzymacie żetony jednostek specjalnych/mosty/medale?
Może jakiś szczęśliwy posiadacz gry pstryknąć fotkę jak jego pudełko wygląda po zapakowaniu? (Oczywiście niech wyjmie najpierw planszę, żeby cokolwiek było widać )
Dla mnie super, a dodatkowo chyba moja dziewczyna ostatecznie się do tej gry przekona (kiedy zamawiałem, to była niechętna - że wojna, że walka, itd )
Podczas grania wyszło jednak kilka pytań (pewnie będzie ich jeszcze więcej, ale chcę się od razu wypytać).
Otóż Karty Dowodzenia mają różne nagłówki (np. Recon, Probe itd.). Czy to coś w praktyce oznacza? Tzn. czy zagrywając kartę z nagłówkiem 'Assault' możemy rozkazy wydawać tylko jednostkom zdolnym do szturmu, czy też takim, które mogą się ruszyć i w fazie ataku podjąć szturm. A może jeszcze innej jednostce, którą planujemy tylko poruszyć o dwa pola?
Albo karta "Recon" - czy tylko dla moruszania się, czy można też potem walczyć.
Proszę o pomoc! Bo jeszcze wyjdzie, że źle gramy to chciałbym to szybko poprawić, żeby w nawyk nie weszło.
I drugie pytanie odnośnie Karty Taktyki "Medics & Mechanics".
Ostatnie zdanie jest dla mnie dziwne i niejasne - "If the unit recovers at least 1 figure, it may also be issued an order".
Wg. Rebelowej instrukcji tłumaczone jest to tak: "Jesli wybrana przez Ciebie jednostka odzyska co najmniej 1 figurke, moze takze
wykonac od razu normalny ruch."
Wg. instrukcji ze sklepu gryplanszowe.pl jest tak: "Jeżeli jednostka odzyskała co najmniej 1 figurkę, ona także objęta jest rozkazem."
Totalnie różne interpretacje. Bo przecież normalnego ruchu wykonać nie może (jak pisze Rebel) bo zagraną kartą była właśnie ta "lecząca/naprawiająca" dany oddział. Gryplanszowe piszą "że ona także jest objęta rozkazem" - pytanie tylko jakim, skoro rozkaz był "Medics & Mechanics"
Moim zdaniem powinno być tak, że jeśli dana jednostka odzyska co najmniej 1 figurkę to możesz zagrać dodatkową Kartę, która będzie dotyczyć tylko tej jednostki. Ew. możnaby przychylić się do wersji z instrukcji z Rebela, że po naprawie/uleczeniu, dana jednostka i TYLKO ona może wykonać ruch.
PS1. I jeszcze pytanie odnośnie karty Medics & Mechanics. Ponieważ pisze tam by losować taką ilością kostek ile ma się Kart Dowodzenia to jak ma się to odbyć w pierwszej misji? Gram aliantami i mam 6 Kart Dowodzenia. Czy mam rzucać tylko 4 kościami, czy też pożyczyć od Niemców 2 kostki?
PS2. A gdzie trzymacie żetony jednostek specjalnych/mosty/medale?
Może jakiś szczęśliwy posiadacz gry pstryknąć fotkę jak jego pudełko wygląda po zapakowaniu? (Oczywiście niech wyjmie najpierw planszę, żeby cokolwiek było widać )
Nazwy kart nie mają znaczenia.Elemele pisze:Otóż Karty Dowodzenia mają różne nagłówki (np. Recon, Probe itd.). Czy to coś w praktyce oznacza? Tzn. czy zagrywając kartę z nagłówkiem 'Assault' możemy rozkazy wydawać tylko jednostkom zdolnym do szturmu, czy też takim, które mogą się ruszyć i w fazie ataku podjąć szturm. A może jeszcze innej jednostce, którą planujemy tylko poruszyć o dwa pola?
Albo karta "Recon" - czy tylko dla moruszania się, czy można też potem walczyć.
Jeśli jednostka została "wyleczona", czyli odzyskała przynajmniej jedną figurke, możesz jej wydać dadatkowy, dowolny rozkaz, bez użycia kart.Elemele pisze:I drugie pytanie odnośnie Karty Taktyki "Medics & Mechanics".
Ostatnie zdanie jest dla mnie dziwne i niejasne - "If the unit recovers at least 1 figure, it may also be issued an order".
Wg. Rebelowej instrukcji tłumaczone jest to tak: "Jesli wybrana przez Ciebie jednostka odzyska co najmniej 1 figurke, moze takze
wykonac od razu normalny ruch."
Wg. instrukcji ze sklepu gryplanszowe.pl jest tak: "Jeżeli jednostka odzyskała co najmniej 1 figurkę, ona także objęta jest rozkazem."
Musisz "pożyczyć" kostki.Elemele pisze:PS1. I jeszcze pytanie odnośnie karty Medics & Mechanics. Ponieważ pisze tam by losować taką ilością kostek ile ma się Kart Dowodzenia to jak ma się to odbyć w pierwszej misji? Gram aliantami i mam 6 Kart Dowodzenia. Czy mam rzucać tylko 4 kościami, czy też pożyczyć od Niemców 2 kostki?
Ja w miejscu na karty, bo jak włożyłem karty w folijki/koszulki, to się już w pudełku MM'44 nie mieszczą i leżą w innym pudełku .Elemele pisze:PS2. A gdzie trzymacie żetony jednostek specjalnych/mosty/medale?
Może jakiś szczęśliwy posiadacz gry pstryknąć fotkę jak jego pudełko wygląda po zapakowaniu? (Oczywiście niech wyjmie najpierw planszę, żeby cokolwiek było widać )
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
"Order" oznacza normalny ruch jednostki (czyli np. dla czolgu jest to do 3 pol ruchu + atak). Nie musimy do tego ruchu uzywac zadnej dodatkowej karty, tylko po prostu wyleczona jednostka aktywuje sie do ruchu.Elemele pisze:I drugie pytanie odnośnie Karty Taktyki "Medics & Mechanics". Ostatnie zdanie jest dla mnie dziwne i niejasne - "If the unit recovers at least 1 figure, it may also be issued an order".
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
IMHO najlepiej używać terminu "aktywacja jednostki" jako ekwiwalentu "issue an order" albo "order a unit". Oczywiście najbliżej jest "wydaj rozkaz"...
Ogółem w M'44 "ruch jednostki" można interpretować jako ruch (bez walki), natomiast aktywacja lub ew. wydanie rozkazu wskazuje na fakt, że jednostka może wykonać standardowy zasób akcji na turę (ruch, ruch + atak, sam atak, lub specjałkę...).
Ogółem w M'44 "ruch jednostki" można interpretować jako ruch (bez walki), natomiast aktywacja lub ew. wydanie rozkazu wskazuje na fakt, że jednostka może wykonać standardowy zasób akcji na turę (ruch, ruch + atak, sam atak, lub specjałkę...).
-
- Posty: 407
- Rejestracja: 13 mar 2006, 11:40
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 64 times
- Kontakt:
Zgadzam się z Tobą Muttah, najlepszym terminem będzie "aktywacja jednostki" bo "wydanie rozkazu" może powodować niejasności (np. mi ) bo przecież rozkazy daje się za pomocą Kart.
Dzisiaj "udało" mi się przegrać z moją lubą pierwszą misję grając aliantami... no ale na swoje usprawiedliwienie mam to, że praktycznie w każdym losowaniu uzyskiwała same ikonki piechoty albo granaty.
Przy okazji pojawił się problem z kartą Behind Enemy Lines wg. której jednostka może poruszyć się o 3 pola. My graliśmy, że 3 pola i walka i powrót o 3 pola. Czy tak jest dobrze, czy raczej powinniśmy grać 3pola i stop, albo 2 pola i walka?
Dzisiaj "udało" mi się przegrać z moją lubą pierwszą misję grając aliantami... no ale na swoje usprawiedliwienie mam to, że praktycznie w każdym losowaniu uzyskiwała same ikonki piechoty albo granaty.
Przy okazji pojawił się problem z kartą Behind Enemy Lines wg. której jednostka może poruszyć się o 3 pola. My graliśmy, że 3 pola i walka i powrót o 3 pola. Czy tak jest dobrze, czy raczej powinniśmy grać 3pola i stop, albo 2 pola i walka?
jednostka moze poruszyc sie do 3 pol, pozniej walczyc z 1 dodatkowa kostka, i znowu ruszyc sie do 3 pol.Przy okazji pojawił się problem z kartą Behind Enemy Lines wg. której jednostka może poruszyć się o 3 pola. My graliśmy, że 3 pola i walka i powrót o 3 pola. Czy tak jest dobrze, czy raczej powinniśmy grać 3pola i stop, albo 2 pola i walka?
-
- Posty: 407
- Rejestracja: 13 mar 2006, 11:40
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 64 times
- Kontakt:
Eh tych pytań to się non stop mnoży i mnoży
W pierwszej misji gramy, że jeśli jednostka zostanie wyeliminowana, albo zepchnięta/sama zejdzie z mostu, to medal znowu tam wraca i w kiedy kolejny raz zajmie się most to medal znów się wlicza do zdobytych.
Ta wersja jest dobra, czy trzeba medal bezpowrotnie odrzucić?
IMHO medal jest za zajęcie mostu, więc medal powinień wrócić na most (w końcu chodzi o to, żeby ten most kontrolować)
PS. Jestem w trakcie ściagania wszystkich scenariuszy jakie zamieścili na stronie, więc gra pewnie nieszybko mi się znudzi co oznacza, że kolejne pytania pewnie będą
W pierwszej misji gramy, że jeśli jednostka zostanie wyeliminowana, albo zepchnięta/sama zejdzie z mostu, to medal znowu tam wraca i w kiedy kolejny raz zajmie się most to medal znów się wlicza do zdobytych.
Ta wersja jest dobra, czy trzeba medal bezpowrotnie odrzucić?
IMHO medal jest za zajęcie mostu, więc medal powinień wrócić na most (w końcu chodzi o to, żeby ten most kontrolować)
PS. Jestem w trakcie ściagania wszystkich scenariuszy jakie zamieścili na stronie, więc gra pewnie nieszybko mi się znudzi co oznacza, że kolejne pytania pewnie będą