Spirit Island (R. Eric Reuss)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Reloxart14
Posty: 30
Rejestracja: 19 sie 2021, 17:48
Has thanked: 2 times
Been thanked: 17 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: Reloxart14 »

Quimeen pisze: 22 kwie 2024, 07:59 Warto zaznaczyć, że Horizons of Spirit Island nie posiada wszystkich kart mocy jakie posiada podstawka, a tylko ich część. Dodatkowo duchy są na cienkim papierze, więc jak chcecie grube tekturowe to trzeba je dodatkowo dokupić (nie da się dokupić tylko duchów z kartami) dlatego jest to podwójny wydatek. Swoją drogą same duchy są mało ciekawe.
Na pocieszenie dodam, że dodatkowe karty mocy można wykorzystać przy aspektach (niektóre aspekty wymagają zamienienia podstawowej mocy ducha na jakąś inną pomniejszą), więc z dodatkowymi kartami
można sobie to poukładać obok siebie i nie będzie wymagane przeszukiwanie całego stosu kart za każdym razem.

Jakich kart mocy niby nie ma? Bo przeliczyłem wszystko porównując z polska wersja i jakoś mam z horizons kopie każdej karty oprócz dwóch kart witalnej wyspy, co nie jest problem. Planszetki duchów są o wiele lepsze od planszetek ze zwykłej gry, a duchy są moim zdaniem proste mechanicznie, ale nie prostackie i o wiele ciekawsze od podstawowych.
venomik
Posty: 545
Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 238 times
Been thanked: 254 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: venomik »

A trochę zmieniając temat. Dziś pierwszy raz o dawna (do tego stopnia, że już zapomniałem zupełnie, że tak grałem) zagrałem w Spirit Island w cztery osoby (w tym jedna nowa). Nie wiedzialem czego się spodziewać, ale poszło całkiem sprawnie. Całość rozgrywki zmieściła się chyba w 3 godzinach + tłumaczenie zasad. Przy czym na koniec też parę minut dograliśmy rundę, mimo usunięcia ostatniego miasta i spełnienia warunków wygranej.
Duchy:
- Lightning's Swift Strike
- Vital Strength of the Earth (niestety u koleżanki po przeciwnej stronie, więc nie mogłem korzystać z jej obrony :( )
- A Spread of Rampant Green (to ja, ochrzczony krzakiem)
- no i kiedy ostatnia osoba przeglądała jakiego ducha wziąć, to przy oceanie wspomniałem, że jego gra jest bardzo unikalna i on jest w stanie grać na wszystkich planszetkach, więc właśnie tak się skończyło - Ocean's Hungry Grasp
Kusiło mnie przez chwilę aby wziąć Shadows Flicker Like Flame, nie gram nim prawie w ogóle, a jego mozliwość zagrywania swoich mocy na całej planszy mogłaby byc naprawdę silna w grze na 4 osoby, ale ostatecznie odpuściłem. Trochę żałuję, trochę nie.
Natomiast gdybym wiedział, że wszyscy przy stole tak bardzo dbają o biednych Dahan, to zdecydowanie wziąłbym Thunderspeaker, ale ja bywam dość bezwzględny dla grzybków i czasem szybko mi się kończą :D

Rozgrywka na mega plus. Graliśmy bez scenariusza/wroga, więc nie musieliśmy optymalizować wszystkiego, ale dzięki temu tak na spokojnie grlaiśmy i mogliśmy ze sobą współpracować. I chyba ta współpraca była czymś, co sprawiło, że gra byla przyjemna. I nie tylko dlatego, że ocean był w grze, bo nawet z nim gracze moga na spokojnie wciaż grać w bardzo solowym stylu, ale dzieląc się na krainy wewnętrzne i przybrzeżne, ale tutaj współpraca była naprawdę spora i bardzo równomiernie rozłożona.
I nie ukrywam, że wybór na krzaczka był właśnie podyktowany tym, że on jest chyba taki najbardziej 'team spirit' ;)
Miałem też to szczęście, że miałem planszetkę, gdzie dwa mokradła były u mnie obok oceanu, a właśnie na mokradłach najeźdźcy się na początku osiedlali. Więc tutaj ocean wziął sprawy w swoje ręce i usunął obu odkrywców, przez co bezpiecznie przebrnąłem przez pierwsze fazy budowy i dewastacji. Całkiem bezpieczna planszetka pozwoliła mi się skupiać trochę na sąsiednich, gdzie swoim defem broniłem krain przez kilka rund z rzędu pozwalając tam kontratakować dahanom.
Tutaj śmieszna sprawa. Przez całą grę dociągnąłem łącznie 6 kart mocy. Ostatecznie nie miałem żadnej, która pozwalałaby zadawać tak po prostu obrażenia. Albo zabijać odkrywców (tych jednopunktowych ludzików). Miałem spore możliwości na niszczenie budynków, ale odkrywców nie.
Dolosowałem jedynie kartę, która pozwalała mi zamieniać odkrywcę albo wioskę na dahana (a dzieki pomocy koleżanki wykonywać jej akcję dwa razy) - i często to właśnie odrywcę wymieniałem na dahana, bo dużo łatwiej mogłem poradzić sobie z wioską niż z nim.
Popełniłem przez to jeden błąd. Dość szybko zdecydowałem się na pociągnięcie 'major power', na którą po prostu nie było mnie stać. Jakby nie patrzeć - mój duch generował ledwie 3 kasy na maksymalnym poziomie (a nawet na nim nie byłem), plus 3 kasy w jednej z trzech sekcji rozwoju. Mało.
Na szczęście wśród 4 kart była karta całkiem spoko, Winds of rust and atrophy
Spoiler:
- tania (3 kasy)
- dajaca niebieski żywioł
- bardzo duży zasięg - wprawdzie od miejsca kultu, ale ze względ na mojego ducha - miałem ich trochę. Dość powiedzieć, że już w połowie gry zasięg tej karty obejmował praktycznie wszystko na planszy (za wyjątkiem ledwie jednego pola).
- wysoka obrona w grze, gdzie wszyscy dbali o dahanów, pozwalała na naprawdę silne kontrataki.
Mimo wszystko ten koszt 3 + konieczność zapomnienia innej karty mocy przez chwilę trochę źle wpłynął na moją planszetkę, przez wyraźnie nieoptymalne granie kart (nie stać mnie było) + musiałem zadbać o krany na innych planszetkach, zamiast na swojej.

Trochę się bałem tej rozgrywki, a koniec końców jednak widać, że (przynajmniej na niskim poziomie trudnosci) wszelkie kooperacyjne moce potrafią pokazać pazur.
Chętnie jeszcze pogram w 3-4 osoby.
Spoiler:
feniks_ciapek
Posty: 2291
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
Has thanked: 1596 times
Been thanked: 932 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: feniks_ciapek »

venomik pisze: 24 kwie 2024, 21:30 Trochę się bałem tej rozgrywki, a koniec końców jednak widać, że (przynajmniej na niskim poziomie trudnosci) wszelkie kooperacyjne moce potrafią pokazać pazur.
Chętnie jeszcze pogram w 3-4 osoby.
Moja obserwacja z rozgrywek 3-4-osobowych była taka, że w momencie, w którym każdy jest zaangażowany w bronienie swojego kawałka wyspy i tylko zgłasza, z czym może mieć problem, gra idzie bardzo dobrze i w miarę szybko. Natomiast gdy wszyscy próbują zarządzać wszystkim to zaczyna się wielki chaos, zamieszanie i ogromny downtime.
Quimeen
Posty: 26
Rejestracja: 20 mar 2019, 20:53
Has thanked: 12 times
Been thanked: 6 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: Quimeen »

Reloxart14 pisze: 23 kwie 2024, 21:17
Quimeen pisze: 22 kwie 2024, 07:59 Warto zaznaczyć, że Horizons of Spirit Island nie posiada wszystkich kart mocy jakie posiada podstawka, a tylko ich część. Dodatkowo duchy są na cienkim papierze, więc jak chcecie grube tekturowe to trzeba je dodatkowo dokupić (nie da się dokupić tylko duchów z kartami) dlatego jest to podwójny wydatek. Swoją drogą same duchy są mało ciekawe.
Na pocieszenie dodam, że dodatkowe karty mocy można wykorzystać przy aspektach (niektóre aspekty wymagają zamienienia podstawowej mocy ducha na jakąś inną pomniejszą), więc z dodatkowymi kartami
można sobie to poukładać obok siebie i nie będzie wymagane przeszukiwanie całego stosu kart za każdym razem.

Jakich kart mocy niby nie ma? Bo przeliczyłem wszystko porównując z polska wersja i jakoś mam z horizons kopie każdej karty oprócz dwóch kart witalnej wyspy, co nie jest problem. Planszetki duchów są o wiele lepsze od planszetek ze zwykłej gry, a duchy są moim zdaniem proste mechanicznie, ale nie prostackie i o wiele ciekawsze od podstawowych.
Masz racje, rzeczywiscie kart jest tyle samo.
Jednak nie zgodze sie co do planszetek. Pierwszy raz widze aby ktos wolal cienkie planszetki od grubych tekturowych.
Duchy z Horizons moga co najwyzej konkurowac z najprostszymi z podstawki, chociaz te maja swoja przewage w postaci kart aspektow a te ktore pochodza z NI sa bardzo fajne.
Reloxart14
Posty: 30
Rejestracja: 19 sie 2021, 17:48
Has thanked: 2 times
Been thanked: 17 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: Reloxart14 »

Co do planszetek, to kwestia gustu - te z horizons są o wiele cieńsze od podstawowych, a nadal są wysokiej jakości, dzięki czemu o wiele łatwiej się je przechowuje. Ludziom na reddicie tak się spodobały, że wydawca potwierdził wydanie takich planszetek w wersji non foil dla wszystkich duchów. Więc raczej nie jestem wyjątkiem ;)

Co do duchów z horizons - ponownie kwestia gustu - duchy są bardzo proste mechanicznie, ale przy okazji są silne, ciekawe i można je budować na kilka sposobów - większość ludzi np. na reddicie ocenia, że są to najlepsze low complexity duchy.

Podsumowując jeszcze raz - zdecydowanie polecam zamiast kupowania angielskiej podstawki żeby podmienić karty z wersji polskiej, kupić horizons za 120 zl - ma się to samo co w ang. podstawce plus 5 świetnych duchów, za 1/3 ceny.
Quimeen
Posty: 26
Rejestracja: 20 mar 2019, 20:53
Has thanked: 12 times
Been thanked: 6 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: Quimeen »

Reloxart14 pisze: 25 kwie 2024, 06:57 Co do planszetek, to kwestia gustu - te z horizons są o wiele cieńsze od podstawowych, a nadal są wysokiej jakości, dzięki czemu o wiele łatwiej się je przechowuje. Ludziom na reddicie tak się spodobały, że wydawca potwierdził wydanie takich planszetek w wersji non foil dla wszystkich duchów. Więc raczej nie jestem wyjątkiem ;)

Co do duchów z horizons - ponownie kwestia gustu - duchy są bardzo proste mechanicznie, ale przy okazji są silne, ciekawe i można je budować na kilka sposobów - większość ludzi np. na reddicie ocenia, że są to najlepsze low complexity duchy.

Podsumowując jeszcze raz - zdecydowanie polecam zamiast kupowania angielskiej podstawki, kupić horizons za 120 zl - ma się to samo co w ang podstawce plus 5 świetnych duchów, za 1/3 ceny.
Dla mnie jedyna zaleta takich planszetek jest kompaktowy rozmiar. Aktualnie wszystkie duchy to juz sporej wysokosci kupka ktora trzeba gdzies schowac.


W SI wlasnie najbardziej podoba mi sie to, ze duchy ktore ktos ocenia negatywnie inny bedzie ocenial dobrze. Co oznacza ze kazdy duch jest fajny i moze sie komus spodobac. Nie ma duchow „obiektywnie” zlych ktore kazdy ocenial by zle i nikt nimi nie gral.
HorribleNick
Posty: 69
Rejestracja: 12 mar 2022, 18:27
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 25 times
Been thanked: 9 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: HorribleNick »

Te duchy wydają mi się o tyle ciekawe, że po ograniu przez lata 4 podstawowych nie chce już do nich wracać w tej formie. Z aspektami to już bardziej moderate się robią, więc te 5 nowych dość dobrze wypełnia niszę.

Nie widziałem na żywo planszetek cienkich, natomiast jeśli są analogiczne do plansz adversary/scenario, to wolę jednak grubą tekturę. Udało mi się zapakować całość w pudło po podstawce i NI i jeszcze mam miejsce, więc się zmieszczą. Osobiście rozdarty jestem w kwestii kupna Horizons. Mapy jeszcze mi się nie przejadły, nowe znaczniki presence kuszą kolorami, ale jednak szkoda mi 150 zł za 5 duchów low complexity.
Grube planszetki duchów z Horizons można kupić osobno (Planszomania ma) za jakieś 40 zł, myślę nad kupnem tego i sproxowaniem po prostu ich kart startowych.
Reloxart14
Posty: 30
Rejestracja: 19 sie 2021, 17:48
Has thanked: 2 times
Been thanked: 17 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: Reloxart14 »

W sensie ja mówiłem o opłacalności Horizons, jeśli chce się przejść z polskiej wersji na angielską - wówczas moim zdaniem lepiej kupić Horizons niż sprzedawać polską podstawkę i kupować angielską wersję. Jeśli masz już wszystko, to fakt, 120 zł za 5 duchów to spora cena, wtedy lepiej proxować.
Awatar użytkownika
trollasek
Posty: 25
Rejestracja: 15 maja 2017, 12:03
Has thanked: 7 times
Been thanked: 7 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: trollasek »

SeekerKuba pisze: 23 kwie 2024, 15:40 Jakby ktoś chciał przetłumaczyć Branch & Claws to proszę pisać na PW.

...

jak zainteresowanie tym dodatkiem jest takie jak zaintersowanie pomocą z tłumaczeniem to nie ma się co dziwić że rebel tego nie wyda po polsku... i to nawet tu na forum gdzie są sami starzy wyjadacze znający grę na wylot, którym przetłumaczenie paru kart zajeło by chwilkę...
skoro gra jest już przetłumaczona to szkoda czasu robić to na nowo, kwestia czasu kiedy to wyjdzie.
No chyba, że komuś się spieszy...
Awatar użytkownika
psia.kostka
Posty: 3435
Rejestracja: 02 mar 2020, 22:50
Has thanked: 436 times
Been thanked: 1046 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: psia.kostka »

trollasek pisze: 25 kwie 2024, 23:06 kwestia czasu kiedy to wyjdzie.
To tak jak z "Race for the galaxy" od Portalu :twisted:

A dla mnie te angielskie nazwy duchow i kart chyba sa bardziej strawne, niz ich polskie odpowiedniki. Ale tez nie jestem glosicielem, iz "Slowacki wielkim poeta byl" i sie na literaturze nie znam :P
Gdyby tylko te angliki byly tansze... no, ale pracuje nad tym! :lol:

PS
mam wersje niemiecka podstawki w kolekcji, sa tu smakosze tego jezyka? ;)
SeekerKuba pisze: 23 kwie 2024, 15:40
Spoiler:
Z uwagi na "zbyt dużą ilość" chętnych wrzucam na zachęte jakby to miało wyglądać dla kart i duchów z Horizons.
https://drive.google.com/file/d/1Do0gc7 ... sp=sharing
Spoiler:
Cięte masz Waść pioro, ale i wnioski zacne, a poprawne! 8)
Jesli chcesz zanecic forum, to wrzuc jakis fotos, bo owy link wymaga requestu o dostep, co mysle zniechecilo 99% z 5 osob, co go kliknely.

Spirit Island (karty) sa genialne do polonizacji, bo pole tekstowe jest idealnie proste. Prostokat, jednolite tlo. Wystarczy wkleic post-it z polskim tlumaczeniem i gotowe! (chyba po to mam te niemiecka wersje, zanim odkrylem Lacerte i jej ceny...) gorzej z arkuszami ducha.
Szukam: transport kilku gier +mat, Szczecin -> Warszawa
Ewentualnie "planszowy couchsurfing" Pomorze Zach ʕ•ᴥ•ʔ
Szukam/Kupię: HoN, ToI, Scenariusze 1ed MoM/PSz, Unlock;
#KolekcjonujeRabaty [DobraKarmaWraca][WarszawskiKolektyw][#WawHub]
Awatar użytkownika
wrojka
Posty: 457
Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
Has thanked: 226 times
Been thanked: 208 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: wrojka »

trollasek pisze: 25 kwie 2024, 23:06 skoro gra jest już przetłumaczona to szkoda czasu robić to na nowo, kwestia czasu kiedy to wyjdzie.
No chyba, że komuś się spieszy...
Jako, że się zaangażowałem w to tłumaczenie, to dorzucę swoje grosze. To jest 'stan zastany'.
1. Długo trzeba było czekać na samą podstawkę (Grudzień 2020?). Dla gry z Top10 BGG.
2. Od tego czasu minęło 3.5 roku. Niby w 2022 miało być B&C, ale Lacerta się zwinęła.
3. Rebel który chyba przejął temat nie jest zbyt ochoczy by składać jakieś deklaracje.
4. Lacerta miała nawet '2nd Promo Spirits' przetłumaczone (bo są na ich stronie) i jakoś się te Duchy [Edit: a jednak!] zmaterializowały 8)
5. Tłumaczenie Lacerty ma parę niespójności które wyłapałem 'ucząc' się języka jakiego użyli na kartach. Jest bardzo dobrze, ale mogło być odrobinę lepiej.

Może nawet gdy piszę tego posta coś się zmieni i Rebel ogłosi że wyda wszystkie 3 dodatki (B&C, JE, NI) i czekają aż E.Reuss im podeśle świeżutki dodatek Dahanowy do przetłumaczenia. Ale jest też opcja że tak się nie stanie; nie stanie dziś, nie stanie jutro, nie stanie za miesiąc czy rok. Może nigdy. Dlatego zabranie się już dziś za to tłumaczenie jest jedynym logicznym wyjściem, bo

6. Tłumaczenie oficjalne nie powstanie, ale fani będą mieli polskie tłumaczenie gotowe do druku i nie będą musieli rozstawać się z polską wersją.
7. Rebel przychylniej spojrzy na kwestie wydania dodatków, jak robota z tłumaczeniem będzie załatwiona za nich.
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2024, 09:12 przez wrojka, łącznie zmieniany 1 raz.
SeekerKuba
Posty: 149
Rejestracja: 12 wrz 2022, 11:36
Has thanked: 31 times
Been thanked: 94 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: SeekerKuba »

Cięte masz Waść pioro, ale i wnioski zacne, a poprawne! 8)
Jesli chcesz zanecic forum, to wrzuc jakis fotos, bo owy link wymaga requestu o dostep, co mysle zniechecilo 99% z 5 osob, co go kliknely.

Spirit Island (karty) sa genialne do polonizacji, bo pole tekstowe jest idealnie proste. Prostokat, jednolite tlo. Wystarczy wkleic post-it z polskim tlumaczeniem i gotowe! (chyba po to mam te niemiecka wersje, zanim odkrylem Lacerte i jej ceny...) gorzej z arkuszami ducha.
Link celowo miał request o dostęp aby odsiać wszystkich "a zobacze co on tam ma" a znaleść ludzi, który podchodzą do tematu poważnie, co się zresztą udało ;)

Genialne do spolszczenia to są karty z gier wojennych od GMT, tu jest ok. Jest przy tym mase roboty/wiele godzin ale widać koniec ofc koniec przygotowań ;)
Awatar użytkownika
psia.kostka
Posty: 3435
Rejestracja: 02 mar 2020, 22:50
Has thanked: 436 times
Been thanked: 1046 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: psia.kostka »

wrojka pisze: 25 kwie 2024, 23:47 Lacerta miała nawet '2nd Promo Spirits' przetłumaczone (bo są na ich stronie) i jakoś się te Duchy nie.... zmaterializowały 8)
Jak to? :shock: To za co ja zaplacilem tyle cebulionow na olxach? :lol:
Byla dystrybucja promo1 i promo2 jakos przez sklepo-facebook. Sama akcja sprzedazy ma kilka stron komentarzy mysle :P
7. Rebel przychylniej spojrzy na kwestie wydania dodatków, jak robota z tłumaczeniem będzie załatwiona za nich.
Tu na dwoje babka wrozyla, bo jesli Gracze zaspokoja glod polonizujac importy zagraniczne, to moze tez byc ostateczny gwozdz do trumny kontynuacji. W koncu popyt wygasnie, to dla kogo drukowac?

Ale to tylko takie budowanie scenariuszy. Jestem za open source tlumaczeniem :mrgreen: czy tam creative common
Szukam: transport kilku gier +mat, Szczecin -> Warszawa
Ewentualnie "planszowy couchsurfing" Pomorze Zach ʕ•ᴥ•ʔ
Szukam/Kupię: HoN, ToI, Scenariusze 1ed MoM/PSz, Unlock;
#KolekcjonujeRabaty [DobraKarmaWraca][WarszawskiKolektyw][#WawHub]
Awatar użytkownika
wrojka
Posty: 457
Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
Has thanked: 226 times
Been thanked: 208 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: wrojka »

psia.kostka pisze: 26 kwie 2024, 01:03
wrojka pisze: 25 kwie 2024, 23:47 Lacerta miała nawet '2nd Promo Spirits' przetłumaczone (bo są na ich stronie) i jakoś się te Duchy nie.... zmaterializowały 8)
Jak to? :shock: To za co ja zaplacilem tyle cebulionow na olxach? :lol:
Byla dystrybucja promo1 i promo2 jakos przez sklepo-facebook. Sama akcja sprzedazy ma kilka stron komentarzy mysle :P
A faktycznie, zwracam honor. Przejrzałem ich FB i znalazłem. Trochę się zaskoczyłem, bo nigdy ich nie widziałem na żadnych OLX/Forum, a zawsze dopisywałem "Promo" i był tylko Płomyczek+Wąż.
informujemy o tym kiedy wystartuje w naszym sklepie firmowym przedsprzedaż pierwszego oraz drugiego mini dodatku do Spirit Island (dodatkowe Duchy, promo Duchy, promo pack 1 i 2 - różnie je nazywacie 😊 ). Pierwszy mini dodatek dostępny był podczas zeszłorocznej premiery gry, drugi mini dodatek zawierający oprócz nowych Duchów również inne elementy, ukaże się po polsku pierwszy raz.
Awatar użytkownika
trollasek
Posty: 25
Rejestracja: 15 maja 2017, 12:03
Has thanked: 7 times
Been thanked: 7 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: trollasek »

wrojka pisze: 25 kwie 2024, 23:47 5. Tłumaczenie Lacerty ma parę niespójności które wyłapałem 'ucząc' się języka jakiego użyli na kartach. Jest bardzo dobrze, ale mogło być odrobinę lepiej.

jeśli wyłapałeś to i zgłosiłeś dzięki czemu na ostatecznej wersji problemu nie będzie, prawda?
7. Rebel przychylniej spojrzy na kwestie wydania dodatków, jak robota z tłumaczeniem będzie załatwiona za nich.
Tłumaczenie jest zrobione i są w jego posiadaniu, więc robota jest już za nich wykonana.
Awatar użytkownika
wrojka
Posty: 457
Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
Has thanked: 226 times
Been thanked: 208 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: wrojka »

trollasek pisze: 27 kwie 2024, 12:45
Spoiler:
Komu ja mam to zgłaszać? Lacercie, której już nie ma, czy Rebelowi, który nie ogłosił że cokolwiek wyda?
A co do 'tłumaczenie jest zrobione i są w jego posiadaniu', to mówimy o dodatkach? B&C, JE, NI? Nigdzie się nie spotkałem z takim info, jeśli możesz to zarzuć źródło, chętnie się zapoznam.
Awatar użytkownika
wrojka
Posty: 457
Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
Has thanked: 226 times
Been thanked: 208 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: wrojka »

Czy ktokolwiek mógłby poratować linkiem, albo zdjęciami (nie muszą być skany) planszetek i kart Duchów z Promo 1&2?
(Serce Pożogi, Drzemiący Strażnik Wnętrza Wyspy, Nawałnica Zatapiająca Świat, Odkrywca Nieznanych Ścieżek)

Potrzebuję ich, bo chcę być w 100% pewny użytych zwrotów do tłumaczenia.
dannte
Posty: 728
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 104 times
Been thanked: 423 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: dannte »

wrojka pisze: 02 maja 2024, 10:35 Czy ktokolwiek mógłby poratować linkiem, albo zdjęciami (nie muszą być skany) planszetek i kart Duchów z Promo 1&2?
(Serce Pożogi, Drzemiący Strażnik Wnętrza Wyspy, Nawałnica Zatapiająca Świat, Odkrywca Nieznanych Ścieżek)

Potrzebuję ich, bo chcę być w 100% pewny użytych zwrotów do tłumaczenia.
Tutaj wszystko po polsku (również karty):
https://spirit-island.wiki.lacerta.pl/d ... trza-wyspy
https://spirit-island.wiki.lacerta.pl/d ... rce-pozogi
https://spirit-island.wiki.lacerta.pl/d ... jaca-swiat
https://spirit-island.wiki.lacerta.pl/d ... ch-sciezek
Tutaj to samo, ale po angielsku (klikasz w duchy i masz):
https://spiritislandwiki.com/index.php? ... _and_Flame

Tutaj zdjęcia angielskich planszetek:
https://boardgamegeek.com/image/6941958 ... -and-flame
https://boardgamegeek.com/image/6941959 ... -and-flame
Awatar użytkownika
wrojka
Posty: 457
Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
Has thanked: 226 times
Been thanked: 208 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: wrojka »

dannte pisze: 02 maja 2024, 11:13 Tutaj wszystko po polsku (również karty):
Dzięki, ale potrzebuję zdjęć fizycznych komponentów po polsku, bo to co Lacerta napisała na stronie, a to co jest na karcie czy planszetce to często dwie różne historie. Eg. https://spirit-island.wiki.lacerta.pl/k ... cienstwach.
Każdy Usuwa 1 {Explorer} z krainy z {Dahan}
vs
Każdy z graczy usuwa 1 Odkrywcę z jednej krainy z Dahanami.
ODPOWIEDZ