Spirit Island - zasady, pytania

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
venomik
Posty: 619
Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 290 times
Been thanked: 302 times

Re: Spirit Island - zasady, pytania

Post autor: venomik »

Spirit Island to taka gra, która premiuje wszelkich programistów ;)
Zdarzało mi się nieraz źle coś rozumieć w grach, niepotrzebnie coś sobie dopowiadać, etc. Ale zasady Spirit Island są spisane niczym kod: rób wszystko od góry do dołu po kolei, chyba, że jest west wyraźnie zaznaczone inaczej.
if a: do sth
if b: do sth
Dla mnie z automatu są to instrukcje od siebie zupełnie niezależne. Więc @TV3 - sugeruję tak do tego podejść. Jeśli gra każe Ci coś zrobić - wykonujesz te polecenia, robisz jedno po drogim niezależnie od siebie, chyba, że gra bardzo wyraźnie zaznacza inaczej.
Awatar użytkownika
TV3
Posty: 1259
Rejestracja: 09 lut 2013, 15:07
Been thanked: 26 times

Re: Spirit Island - zasady, pytania

Post autor: TV3 »

Kolejna wątpliwość.

Obrazek

To, że docelowa kraina to kraina z Dachanami - oczywiste.Wątpliwość odnośnie odległości od... właśnie, od czego?
Czy to oznacza:

a) dodaj obecność w odległości 2 od krainy z Dachanami (czyli "2" dotyczy domku)
b) dodaj obecność w odległości 2 od krainy ze swoją obecnością (czyli domek dotyczy tekstu u dołu)


Traktowałbym to analogicznie jak w przykład w instrukcji na jej końcu, pokazujący ikonę 2 od miejsca kultu - tu kult równałby się ikonie domku - czyli odp. "a"... Jednak mam wątpliwości. Odp. "b" jakaś sensowniejsza mi się wydaje...
dannte
Posty: 769
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 110 times
Been thanked: 463 times

Re: Spirit Island - zasady, pytania

Post autor: dannte »

TV3 pisze: 13 sty 2024, 12:58 Kolejna wątpliwość.

Obrazek

To, że docelowa kraina to kraina z Dachanami - oczywiste.Wątpliwość odnośnie odległości od... właśnie, od czego?
Czy to oznacza:

a) dodaj obecność w odległości 2 od krainy z Dachanami (czyli "2" dotyczy domku)
b) dodaj obecność w odległości 2 od krainy ze swoją obecnością (czyli domek dotyczy tekstu u dołu)


Traktowałbym to analogicznie jak w przykład w instrukcji na jej końcu, pokazujący ikonę 2 od miejsca kultu - tu kult równałby się ikonie domku - czyli odp. "a"... Jednak mam wątpliwości. Odp. "b" jakaś sensowniejsza mi się wydaje...
b

Zasięg zawsze liczymy od obecności (chyba, że specjalne reguły ducha/karty wyraźnie mówią inaczej). Nie porównuj zapisu z miejscem kultu (gdzie strzałka wychodzi z miejsca kultu - symbol jest po lewej stronie) do symbolu domku tutaj (który jest ponad strzałką). Rozumiem, że to mylące, ale ten domek nie tyczy się strzałki tylko +obecności: traktuj to jako to, że jedna ikona pokazuje dokąd (+obecność i domek), a druga pokazuje odkąd i jak daleko (strzałka i 2), a ikony są ze sobą niefortunnie zlane...
nolify
Posty: 326
Rejestracja: 03 cze 2023, 20:44
Has thanked: 42 times
Been thanked: 161 times

Re: Spirit Island - zasady, pytania

Post autor: nolify »

TV3 pisze: 13 sty 2024, 12:58 Kolejna wątpliwość.

Obrazek

To, że docelowa kraina to kraina z Dachanami - oczywiste.Wątpliwość odnośnie odległości od... właśnie, od czego?
Czy to oznacza:

a) dodaj obecność w odległości 2 od krainy z Dachanami (czyli "2" dotyczy domku)
b) dodaj obecność w odległości 2 od krainy ze swoją obecnością (czyli domek dotyczy tekstu u dołu)


Traktowałbym to analogicznie jak w przykład w instrukcji na jej końcu, pokazujący ikonę 2 od miejsca kultu - tu kult równałby się ikonie domku - czyli odp. "a"... Jednak mam wątpliwości. Odp. "b" jakaś sensowniejsza mi się wydaje...
Odpowiedź B.
Dodajesz obecność w krainie, która znajduje się w odległości 1 lub 2 od krainy z Twoją obecnością. Jednakże kraina, do której się dodajesz musi mieć przynajmniej jedną chatkę Dahanów.
Fujis
Posty: 107
Rejestracja: 01 lut 2022, 17:20
Has thanked: 37 times
Been thanked: 12 times

Re: Spirit Island - zasady, pytania

Post autor: Fujis »

Hejo 2 pytanka, jestem początkujący i pewnie pytania będą trochę głupie ale muszę zapytać żeby mieć jasność:
- co to znaczy że moc specjalna ziemi mówi - limit kosztu energii wynosi 3 lub mniej
- jak jest w końcu z tą zarazą bo widzę że są zdania podzielone tzn, jak mam dać zarazę gdzie jest już zaraza to nie kładę tam tej nowej tylko daje do sąsiedniej krainy czy jednak daje tam tą drugą zarazę i dodatkowo kolejną zarazę daje do sąsiedniej krainy ? (Ja bym według instrukcji interpretował tą drugą opcję )
venomik
Posty: 619
Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 290 times
Been thanked: 302 times

Re: Spirit Island - zasady, pytania

Post autor: venomik »

Fujis pisze: 29 sty 2024, 09:35 co to znaczy że moc specjalna ziemi mówi - limit kosztu energii wynosi 3 lub mniej
Ten duch pozwala Ci wskazać jakiegoś ducha (mozesz siebie), który będzie mógł powtórzyć jedną z zagranych mocy. Na poziome pierwszym (słońce, 2xziemia, 2xrośliny) ta powtarzana moc może mieć koszt maksymalnie 1.
Na poziomie wyższym (2xsłońce, 3xiemia, 2xroślin) ta powtarzana moc może już mieć koszt maksymalnie 3. Więc jesteś w stanie powtórzyc silniejszą moc.
Na najwyższym poziomie to ograniczenie kosztu rośnie do 6, wobec czego jesteś w stanie w razie czego powtórzyc cokolwiek.
Cały czas wskazany duch może powtórzyć jedną zagraną moc oczywiscie. Powiedzmy, ze grasz w dwie osoby i drugi gracz zagrał w danej rundzie trzy karty. Jedna o koszcie 1, druga o koszcie 3 i trzecia o koszcie 5.
Jeśli w swojej rundzie uzbierałeś słońce, 2xiemia, 2xrośliny: możesz wskazać tego gracza i ten będzie w stanie powtórzyć najtańszą moc.
Jeśli w swojej rundzie uzbierałeś 2xsłońce, 3xiemia, 2xrośliny: możesz wskazać tego gracza i ten będzie w stanie powtórzyć moc o koszcie 1 albo 3, wedle jego wyboru.
Jeśli w swojej rundzie uzbierałeś 2xsłońce, 4xiemia, 3xrośliny: możesz wskazać tego gracza i ten będzie w stanie powtórzyć dowolną z tych trzech zagranych mocy.

Bardzo fajna możliwość, szczególnie na multiplayer.
Fujis pisze: 29 sty 2024, 09:35 jak jest w końcu z tą zarazą bo widzę że są zdania podzielone tzn, jak mam dać zarazę gdzie jest już zaraza to nie kładę tam tej nowej tylko daje do sąsiedniej krainy czy jednak daje tam tą drugą zarazę i dodatkowo kolejną zarazę daje do sąsiedniej krainy ?
Angielska instrukcja brzmi tak:
"CASCADING: Whenever you add Blight to a land, if that land already has Blight, you must also add a Blight to one adjacent land."
Polska instrukcja natomiast:
"ROZPRZESTRZENIANIE: kiedy w krainie, do której dodajecie znacznik Zarazy, znajduje się już Zaraza, musicie również położyć dodatkowy znacznik Zarazy w jednej z sąsiadujących krain."
Obie nie pozostawiają najmniejszych złudzeń, należy położyć na pierwotnej krainie i później na jednej z sąsiednich. Coś czuję, że ten pomysł aby dokładać do sąsiedniej zamiast do docelowej to wyszedł od graczy, którzy kooperacje zaczynali od Pandemii ;)
Fujis
Posty: 107
Rejestracja: 01 lut 2022, 17:20
Has thanked: 37 times
Been thanked: 12 times

Re: Spirit Island - zasady, pytania

Post autor: Fujis »

Pytanie odnośnie Nieokiełznany siewca zieleni i karty Zarośnięte w jedną noc - dodaj 1 obecności
Jak nie mam żadnej obecności w zapasach i w zniszczonych to mogę brać obecność ze swojej planssetki torów obecności ?
mineralen
Posty: 989
Rejestracja: 01 gru 2019, 19:07
Has thanked: 580 times
Been thanked: 650 times

Re: Spirit Island - zasady, pytania

Post autor: mineralen »

Fujis pisze: 17 lut 2024, 22:25 Pytanie odnośnie Nieokiełznany siewca zieleni i karty Zarośnięte w jedną noc - dodaj 1 obecności
Jak nie mam żadnej obecności w zapasach i w zniszczonych to mogę brać obecność ze swojej planssetki torów obecności ?
Nie wiem czy dobrze rozumiesz opcję dodawania obecności.
Obecność dodajesz z torów gdzie zasłaniają energię/zagrywane karty (tak samo jakbyś dodawał obecność z akcji rozwoju).
Nie dodajesz obecności z zapasów ani ze zniszczonych - chyba, że akcja mówi konkretnie, że dodajesz stamtąd (akcja specjalna tego ducha Ciągła regeneracja pozwala na to w akcji rozwoju).
Jeżeli skończy ci się obecność na torach energii i kart a akcja rozwoju/karta pozwala na dodanie obecności to nie dodajesz jej z zapasów ani ze zniszczonych, ale przesuwasz jedną z istniejących już na wyspie (oczywiście wyjątkiem jest przytoczona akcja Ciągła regeneracja Zieleni, która pozwala dodać zniszczoną obecność pod pewnym warunkiem).
Fujis
Posty: 107
Rejestracja: 01 lut 2022, 17:20
Has thanked: 37 times
Been thanked: 12 times

Re: Spirit Island - zasady, pytania

Post autor: Fujis »

mineralen pisze: 17 lut 2024, 22:45
Fujis pisze: 17 lut 2024, 22:25 Pytanie odnośnie Nieokiełznany siewca zieleni i karty Zarośnięte w jedną noc - dodaj 1 obecności
Jak nie mam żadnej obecności w zapasach i w zniszczonych to mogę brać obecność ze swojej planssetki torów obecności ?
Nie wiem czy dobrze rozumiesz opcję dodawania obecności.
Obecność dodajesz z torów gdzie zasłaniają energię/zagrywane karty (tak samo jakbyś dodawał obecność z akcji rozwoju).
Nie dodajesz obecności z zapasów ani ze zniszczonych - chyba, że akcja mówi konkretnie, że dodajesz stamtąd (akcja specjalna tego ducha Ciągła regeneracja pozwala na to w akcji rozwoju).
Jeżeli skończy ci się obecność na torach energii i kart a akcja rozwoju/karta pozwala na dodanie obecności to nie dodajesz jej z zapasów ani ze zniszczonych, ale przesuwasz jedną z istniejących już na wyspie (oczywiście wyjątkiem jest przytoczona akcja Ciągła regeneracja Zieleni, która pozwala dodać zniszczoną obecność pod pewnym warunkiem).
Dzięki :)
Tak się zastanawiałem czy z akcji rozwoju bo trochę wydawało mi się OP ale jak dostałem właśnie bęcki to stwierdzam że jednak przyda się to :)
Zmyliło mnie to że w zasadach jest napisane
Dodaj: weź z zasobów ogólnych.
Ale już mi wyjaśniłeś więc dziękuję i jutro kolejna próba :D
mineralen
Posty: 989
Rejestracja: 01 gru 2019, 19:07
Has thanked: 580 times
Been thanked: 650 times

Re: Spirit Island - zasady, pytania

Post autor: mineralen »

Fujis pisze: 17 lut 2024, 23:04 Dzięki :)
Tak się zastanawiałem czy z akcji rozwoju bo trochę wydawało mi się OP ale jak dostałem właśnie bęcki to stwierdzam że jednak przyda się to :)
Zmyliło mnie to że w zasadach jest napisane
Dodaj: weź z zasobów ogólnych.
Ale już mi wyjaśniłeś więc dziękuję i jutro kolejna próba :D
No i masz rację, niektórzy bardzo doświadczeni gracze nie chcą grać z tym duchem, bo uważają, że jest za łatwo albo grają z aspektem z dodatku Nature Incarnate, który zastępuje kartę Dar Nagłego Wzrostu kartą pod zadawanie dmg. No, ale na tym etapie nie masz co się przejmować i poznawaj grę :)
Gargi
Posty: 77
Rejestracja: 29 gru 2021, 23:53
Has thanked: 11 times
Been thanked: 3 times

Re: Spirit Island - zasady, pytania

Post autor: Gargi »

Czy karta skrywające cienie pozwala Dahanom zadać obrażenia najeźdźcom? Wiem że wioska dostaje obrażenia ale czy ta karta działa jak zasadzka i oni mi nie zadają obrażeń a ja im tak?
Obrazek
dannte
Posty: 769
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 110 times
Been thanked: 463 times

Re: Spirit Island - zasady, pytania

Post autor: dannte »

Gargi pisze: 18 lut 2024, 23:23 Czy karta skrywające cienie pozwala Dahanom zadać obrażenia najeźdźcom? Wiem że wioska dostaje obrażenia ale czy ta karta działa jak zasadzka i oni mi nie zadają obrażeń a ja im tak?
Obrazek
Zgadza się. Żadna wioska nie dostanie obrażeń, ale nadal wszystkie będą kontratakować.
Gargi
Posty: 77
Rejestracja: 29 gru 2021, 23:53
Has thanked: 11 times
Been thanked: 3 times

Re: Spirit Island - zasady, pytania

Post autor: Gargi »

Mam pytanie odnośnie umiejętności ducha ktory opiera się na obecności na oceanie : Na planszach Wyspy, gdzie posiadasz przynajmniej 1 , przy rozpatrywaniu Mocy, efektów , czy też zasad specjalnych, Ocean traktowany jest jako Nadbrzeżne Mokradła. Zatapiasz wszystkich Najeźdźców i Wioski Dahan () przesuniętych na te obszary Oceanu.

Czy ta umiejętność oznacza że 3 krainy które przylegają do oceanu mam traktować jako ocean i gdy tylko tam mam obecność to od razu ich zatapiam? Wszystkie duchy są dla mnie zrozumiałe a tego nie jestem w stanie zrozumieć
venomik
Posty: 619
Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 290 times
Been thanked: 302 times

Re: Spirit Island - zasady, pytania

Post autor: venomik »

Nie jestem pewien czy dobrze rozumiem Twoje pytanie, ale:
- tereny oceanu masz traktować jako nadbrzeżne mokradła. Oznacza to, że jeśli jakaś karta ma być zagrana na przykład na odległość 1 od mokradeł, to możesz ją zagrać na odległość 1 od terenu oceanu
- nie topisz nikogo automatycznie na terenach nadbrzeżnych, ale masz od tego moce. Topisz jedynie wszystkich (także dahan), którzy trafiają do oceanu.
Gargi
Posty: 77
Rejestracja: 29 gru 2021, 23:53
Has thanked: 11 times
Been thanked: 3 times

Re: Spirit Island - zasady, pytania

Post autor: Gargi »

Teraz rozumiem. Wydawało mi się bardzo op to co wcześniej pomyślałem.Teraz ma to sens,dzięki
venomik
Posty: 619
Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 290 times
Been thanked: 302 times

Re: Spirit Island - zasady, pytania

Post autor: venomik »

Nie ma za co. Ale sugeruje obejrzeć jakąś rozgrywkę solo w necie, najlepiej jak ktoś gra w apce - będziesz miał to wszystko odpowiednio pokazane i będziesz miał pewność jak działa, bo apka raczej nie powinna pozwalać na nielegalne rzeczy.
Ja miałem na początku też problem żeby go zrozumeć i dopiero filmik pomógł. A że już ponad rok nie grałem tym duchem, ak nie sporo wiecej - to też mogę nie wszystko dobrze pamiętać.
Fujis
Posty: 107
Rejestracja: 01 lut 2022, 17:20
Has thanked: 37 times
Been thanked: 12 times

Re: Spirit Island - zasady, pytania

Post autor: Fujis »

Cześć :)
Pytanie odnośnie ducha serce pożogi.
Kiedy dodajesz lub poruszasz swoją Obecność poza Przygotowaniem Gry, w krainie, do której ją przenosisz:
- Zadaj tyle Obrażeń ile widocznych jest na twoich Torach Obecności.
- Jeśli na twoich Torach Obecności widoczne są przynajmniej 2 dodaj 1 Zarazę.

Czy ja tą zarazę mam dodawać z puli z planszy zarazy czy z pudełka? Jak z planszy zarazy to z tego co widzę ciężko będzie heh
Awatar użytkownika
wrojka
Posty: 539
Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
Has thanked: 259 times
Been thanked: 266 times

Re: Spirit Island - zasady, pytania

Post autor: wrojka »

Fujis pisze: 19 mar 2024, 09:46 Czy ja tą zarazę mam dodawać z puli z planszy zarazy czy z pudełka? Jak z planszy zarazy to z tego co widzę ciężko będzie heh
Dodajesz z puli / tego co masz na karcie.
Tak, jest nieco ciężko, ale o to chodzi w Pożodze - ma duży i szybki damage dzięki wykładaniu prezencji, ale błyskawicznie zaraża swoją część mapy. Trzeba wcześnie dobijać do "Odrodzenie Ze Zgliszczy" które pozwala usuwać zarazę.


Edit: Swoją drogą, chyba tylko Stone's Unyielding Defiance ma moc "HOLD THE ISLAND FAST WITH A BULWARK OF WILL" z braniem zarazy z pudełka
When [Blight] is added to one of your lands, you may pay 2 Energy per [Blight] to take it from the box instead of the Blight Card. (Handle any cascade separately.)
Ostatnio zmieniony 22 mar 2024, 22:01 przez wrojka, łącznie zmieniany 1 raz.
agipacz
Posty: 12
Rejestracja: 04 kwie 2020, 16:55
Has thanked: 5 times

Re: Spirit Island - zasady, pytania

Post autor: agipacz »

Hej, pytanie o budowę.
Czy jak jest jeden odkrywca w krainie to stawiamy osadę? Czy musi być ich dwóch?
nolify
Posty: 326
Rejestracja: 03 cze 2023, 20:44
Has thanked: 42 times
Been thanked: 161 times

Re: Spirit Island - zasady, pytania

Post autor: nolify »

Jeden wystarczy, żeby zbudować.
agipacz
Posty: 12
Rejestracja: 04 kwie 2020, 16:55
Has thanked: 5 times

Re: Spirit Island - zasady, pytania

Post autor: agipacz »

nolify pisze: 22 mar 2024, 20:30 Jeden wystarczy, żeby zbudować.
Dzięki bardzo za tak szybką odpowiedź.

To jeszcze jedno szybkie pytanie.
To już chyba gdzieś pudło, ale jak mam na karcie jakiś efekt zadawania obrażeń najeźdźcom, a pod nim mam kolejne zdanie, że muszę usunąć wiosnę, to gdy nie mam wioski to nie mogę tego wykonać czy po prostu wykonuje co mogę a ostatnie pomijam?
nolify
Posty: 326
Rejestracja: 03 cze 2023, 20:44
Has thanked: 42 times
Been thanked: 161 times

Re: Spirit Island - zasady, pytania

Post autor: nolify »

Usunięcie wioski nie jest wymogiem zagrania takiej mocy. Nie musi być wioski, żeby można było zadawać dipsa. Czyli wykonujesz co możesz.

Wymogi zagrania mocy, które trzeba spełnić, to range/zasięg oraz target/cel (np. land określonego typu itd.). Poza tym robisz tyle ile możesz/chcesz. Dodaję słowo "chcesz", bo czasem jest np. "move up to X".
mineralen
Posty: 989
Rejestracja: 01 gru 2019, 19:07
Has thanked: 580 times
Been thanked: 650 times

Re: Spirit Island - zasady, pytania

Post autor: mineralen »

Jeżeli w warunkach targetowania krainy nie masz narysowanej wioski to wykonujesz co możesz.

Najłatwiej byłoby jakbyś napisał jak się nazywa karta.
ODPOWIEDZ