Spirit Island - zasady, pytania
-
- Posty: 619
- Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 290 times
- Been thanked: 302 times
Re: Spirit Island - zasady, pytania
Spirit Island to taka gra, która premiuje wszelkich programistów
Zdarzało mi się nieraz źle coś rozumieć w grach, niepotrzebnie coś sobie dopowiadać, etc. Ale zasady Spirit Island są spisane niczym kod: rób wszystko od góry do dołu po kolei, chyba, że jest west wyraźnie zaznaczone inaczej.
if a: do sth
if b: do sth
Dla mnie z automatu są to instrukcje od siebie zupełnie niezależne. Więc @TV3 - sugeruję tak do tego podejść. Jeśli gra każe Ci coś zrobić - wykonujesz te polecenia, robisz jedno po drogim niezależnie od siebie, chyba, że gra bardzo wyraźnie zaznacza inaczej.
Zdarzało mi się nieraz źle coś rozumieć w grach, niepotrzebnie coś sobie dopowiadać, etc. Ale zasady Spirit Island są spisane niczym kod: rób wszystko od góry do dołu po kolei, chyba, że jest west wyraźnie zaznaczone inaczej.
if a: do sth
if b: do sth
Dla mnie z automatu są to instrukcje od siebie zupełnie niezależne. Więc @TV3 - sugeruję tak do tego podejść. Jeśli gra każe Ci coś zrobić - wykonujesz te polecenia, robisz jedno po drogim niezależnie od siebie, chyba, że gra bardzo wyraźnie zaznacza inaczej.
Re: Spirit Island - zasady, pytania
Kolejna wątpliwość.
To, że docelowa kraina to kraina z Dachanami - oczywiste.Wątpliwość odnośnie odległości od... właśnie, od czego?
Czy to oznacza:
a) dodaj obecność w odległości 2 od krainy z Dachanami (czyli "2" dotyczy domku)
b) dodaj obecność w odległości 2 od krainy ze swoją obecnością (czyli domek dotyczy tekstu u dołu)
Traktowałbym to analogicznie jak w przykład w instrukcji na jej końcu, pokazujący ikonę 2 od miejsca kultu - tu kult równałby się ikonie domku - czyli odp. "a"... Jednak mam wątpliwości. Odp. "b" jakaś sensowniejsza mi się wydaje...
To, że docelowa kraina to kraina z Dachanami - oczywiste.Wątpliwość odnośnie odległości od... właśnie, od czego?
Czy to oznacza:
a) dodaj obecność w odległości 2 od krainy z Dachanami (czyli "2" dotyczy domku)
b) dodaj obecność w odległości 2 od krainy ze swoją obecnością (czyli domek dotyczy tekstu u dołu)
Traktowałbym to analogicznie jak w przykład w instrukcji na jej końcu, pokazujący ikonę 2 od miejsca kultu - tu kult równałby się ikonie domku - czyli odp. "a"... Jednak mam wątpliwości. Odp. "b" jakaś sensowniejsza mi się wydaje...
-
- Posty: 769
- Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
- Lokalizacja: Elbląg
- Has thanked: 110 times
- Been thanked: 463 times
Re: Spirit Island - zasady, pytania
bTV3 pisze: ↑13 sty 2024, 12:58 Kolejna wątpliwość.
To, że docelowa kraina to kraina z Dachanami - oczywiste.Wątpliwość odnośnie odległości od... właśnie, od czego?
Czy to oznacza:
a) dodaj obecność w odległości 2 od krainy z Dachanami (czyli "2" dotyczy domku)
b) dodaj obecność w odległości 2 od krainy ze swoją obecnością (czyli domek dotyczy tekstu u dołu)
Traktowałbym to analogicznie jak w przykład w instrukcji na jej końcu, pokazujący ikonę 2 od miejsca kultu - tu kult równałby się ikonie domku - czyli odp. "a"... Jednak mam wątpliwości. Odp. "b" jakaś sensowniejsza mi się wydaje...
Zasięg zawsze liczymy od obecności (chyba, że specjalne reguły ducha/karty wyraźnie mówią inaczej). Nie porównuj zapisu z miejscem kultu (gdzie strzałka wychodzi z miejsca kultu - symbol jest po lewej stronie) do symbolu domku tutaj (który jest ponad strzałką). Rozumiem, że to mylące, ale ten domek nie tyczy się strzałki tylko +obecności: traktuj to jako to, że jedna ikona pokazuje dokąd (+obecność i domek), a druga pokazuje odkąd i jak daleko (strzałka i 2), a ikony są ze sobą niefortunnie zlane...
Re: Spirit Island - zasady, pytania
Odpowiedź B.TV3 pisze: ↑13 sty 2024, 12:58 Kolejna wątpliwość.
To, że docelowa kraina to kraina z Dachanami - oczywiste.Wątpliwość odnośnie odległości od... właśnie, od czego?
Czy to oznacza:
a) dodaj obecność w odległości 2 od krainy z Dachanami (czyli "2" dotyczy domku)
b) dodaj obecność w odległości 2 od krainy ze swoją obecnością (czyli domek dotyczy tekstu u dołu)
Traktowałbym to analogicznie jak w przykład w instrukcji na jej końcu, pokazujący ikonę 2 od miejsca kultu - tu kult równałby się ikonie domku - czyli odp. "a"... Jednak mam wątpliwości. Odp. "b" jakaś sensowniejsza mi się wydaje...
Dodajesz obecność w krainie, która znajduje się w odległości 1 lub 2 od krainy z Twoją obecnością. Jednakże kraina, do której się dodajesz musi mieć przynajmniej jedną chatkę Dahanów.
Re: Spirit Island - zasady, pytania
Hejo 2 pytanka, jestem początkujący i pewnie pytania będą trochę głupie ale muszę zapytać żeby mieć jasność:
- co to znaczy że moc specjalna ziemi mówi - limit kosztu energii wynosi 3 lub mniej
- jak jest w końcu z tą zarazą bo widzę że są zdania podzielone tzn, jak mam dać zarazę gdzie jest już zaraza to nie kładę tam tej nowej tylko daje do sąsiedniej krainy czy jednak daje tam tą drugą zarazę i dodatkowo kolejną zarazę daje do sąsiedniej krainy ? (Ja bym według instrukcji interpretował tą drugą opcję )
- co to znaczy że moc specjalna ziemi mówi - limit kosztu energii wynosi 3 lub mniej
- jak jest w końcu z tą zarazą bo widzę że są zdania podzielone tzn, jak mam dać zarazę gdzie jest już zaraza to nie kładę tam tej nowej tylko daje do sąsiedniej krainy czy jednak daje tam tą drugą zarazę i dodatkowo kolejną zarazę daje do sąsiedniej krainy ? (Ja bym według instrukcji interpretował tą drugą opcję )
-
- Posty: 619
- Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 290 times
- Been thanked: 302 times
Re: Spirit Island - zasady, pytania
Ten duch pozwala Ci wskazać jakiegoś ducha (mozesz siebie), który będzie mógł powtórzyć jedną z zagranych mocy. Na poziome pierwszym (słońce, 2xziemia, 2xrośliny) ta powtarzana moc może mieć koszt maksymalnie 1.
Na poziomie wyższym (2xsłońce, 3xiemia, 2xroślin) ta powtarzana moc może już mieć koszt maksymalnie 3. Więc jesteś w stanie powtórzyc silniejszą moc.
Na najwyższym poziomie to ograniczenie kosztu rośnie do 6, wobec czego jesteś w stanie w razie czego powtórzyc cokolwiek.
Cały czas wskazany duch może powtórzyć jedną zagraną moc oczywiscie. Powiedzmy, ze grasz w dwie osoby i drugi gracz zagrał w danej rundzie trzy karty. Jedna o koszcie 1, druga o koszcie 3 i trzecia o koszcie 5.
Jeśli w swojej rundzie uzbierałeś słońce, 2xiemia, 2xrośliny: możesz wskazać tego gracza i ten będzie w stanie powtórzyć najtańszą moc.
Jeśli w swojej rundzie uzbierałeś 2xsłońce, 3xiemia, 2xrośliny: możesz wskazać tego gracza i ten będzie w stanie powtórzyć moc o koszcie 1 albo 3, wedle jego wyboru.
Jeśli w swojej rundzie uzbierałeś 2xsłońce, 4xiemia, 3xrośliny: możesz wskazać tego gracza i ten będzie w stanie powtórzyć dowolną z tych trzech zagranych mocy.
Bardzo fajna możliwość, szczególnie na multiplayer.
Angielska instrukcja brzmi tak:
"CASCADING: Whenever you add Blight to a land, if that land already has Blight, you must also add a Blight to one adjacent land."
Polska instrukcja natomiast:
"ROZPRZESTRZENIANIE: kiedy w krainie, do której dodajecie znacznik Zarazy, znajduje się już Zaraza, musicie również położyć dodatkowy znacznik Zarazy w jednej z sąsiadujących krain."
Obie nie pozostawiają najmniejszych złudzeń, należy położyć na pierwotnej krainie i później na jednej z sąsiednich. Coś czuję, że ten pomysł aby dokładać do sąsiedniej zamiast do docelowej to wyszedł od graczy, którzy kooperacje zaczynali od Pandemii
Re: Spirit Island - zasady, pytania
Pytanie odnośnie Nieokiełznany siewca zieleni i karty Zarośnięte w jedną noc - dodaj 1 obecności
Jak nie mam żadnej obecności w zapasach i w zniszczonych to mogę brać obecność ze swojej planssetki torów obecności ?
Jak nie mam żadnej obecności w zapasach i w zniszczonych to mogę brać obecność ze swojej planssetki torów obecności ?
Re: Spirit Island - zasady, pytania
Nie wiem czy dobrze rozumiesz opcję dodawania obecności.
Obecność dodajesz z torów gdzie zasłaniają energię/zagrywane karty (tak samo jakbyś dodawał obecność z akcji rozwoju).
Nie dodajesz obecności z zapasów ani ze zniszczonych - chyba, że akcja mówi konkretnie, że dodajesz stamtąd (akcja specjalna tego ducha Ciągła regeneracja pozwala na to w akcji rozwoju).
Jeżeli skończy ci się obecność na torach energii i kart a akcja rozwoju/karta pozwala na dodanie obecności to nie dodajesz jej z zapasów ani ze zniszczonych, ale przesuwasz jedną z istniejących już na wyspie (oczywiście wyjątkiem jest przytoczona akcja Ciągła regeneracja Zieleni, która pozwala dodać zniszczoną obecność pod pewnym warunkiem).
Re: Spirit Island - zasady, pytania
Dziękimineralen pisze: ↑17 lut 2024, 22:45Nie wiem czy dobrze rozumiesz opcję dodawania obecności.
Obecność dodajesz z torów gdzie zasłaniają energię/zagrywane karty (tak samo jakbyś dodawał obecność z akcji rozwoju).
Nie dodajesz obecności z zapasów ani ze zniszczonych - chyba, że akcja mówi konkretnie, że dodajesz stamtąd (akcja specjalna tego ducha Ciągła regeneracja pozwala na to w akcji rozwoju).
Jeżeli skończy ci się obecność na torach energii i kart a akcja rozwoju/karta pozwala na dodanie obecności to nie dodajesz jej z zapasów ani ze zniszczonych, ale przesuwasz jedną z istniejących już na wyspie (oczywiście wyjątkiem jest przytoczona akcja Ciągła regeneracja Zieleni, która pozwala dodać zniszczoną obecność pod pewnym warunkiem).
Tak się zastanawiałem czy z akcji rozwoju bo trochę wydawało mi się OP ale jak dostałem właśnie bęcki to stwierdzam że jednak przyda się to
Zmyliło mnie to że w zasadach jest napisane
Dodaj: weź z zasobów ogólnych.
Ale już mi wyjaśniłeś więc dziękuję i jutro kolejna próba
Re: Spirit Island - zasady, pytania
No i masz rację, niektórzy bardzo doświadczeni gracze nie chcą grać z tym duchem, bo uważają, że jest za łatwo albo grają z aspektem z dodatku Nature Incarnate, który zastępuje kartę Dar Nagłego Wzrostu kartą pod zadawanie dmg. No, ale na tym etapie nie masz co się przejmować i poznawaj gręFujis pisze: ↑17 lut 2024, 23:04 Dzięki
Tak się zastanawiałem czy z akcji rozwoju bo trochę wydawało mi się OP ale jak dostałem właśnie bęcki to stwierdzam że jednak przyda się to
Zmyliło mnie to że w zasadach jest napisane
Dodaj: weź z zasobów ogólnych.
Ale już mi wyjaśniłeś więc dziękuję i jutro kolejna próba
Re: Spirit Island - zasady, pytania
Czy karta skrywające cienie pozwala Dahanom zadać obrażenia najeźdźcom? Wiem że wioska dostaje obrażenia ale czy ta karta działa jak zasadzka i oni mi nie zadają obrażeń a ja im tak?
-
- Posty: 769
- Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
- Lokalizacja: Elbląg
- Has thanked: 110 times
- Been thanked: 463 times
Re: Spirit Island - zasady, pytania
Zgadza się. Żadna wioska nie dostanie obrażeń, ale nadal wszystkie będą kontratakować.
Re: Spirit Island - zasady, pytania
Mam pytanie odnośnie umiejętności ducha ktory opiera się na obecności na oceanie : Na planszach Wyspy, gdzie posiadasz przynajmniej 1 , przy rozpatrywaniu Mocy, efektów , czy też zasad specjalnych, Ocean traktowany jest jako Nadbrzeżne Mokradła. Zatapiasz wszystkich Najeźdźców i Wioski Dahan () przesuniętych na te obszary Oceanu.
Czy ta umiejętność oznacza że 3 krainy które przylegają do oceanu mam traktować jako ocean i gdy tylko tam mam obecność to od razu ich zatapiam? Wszystkie duchy są dla mnie zrozumiałe a tego nie jestem w stanie zrozumieć
Czy ta umiejętność oznacza że 3 krainy które przylegają do oceanu mam traktować jako ocean i gdy tylko tam mam obecność to od razu ich zatapiam? Wszystkie duchy są dla mnie zrozumiałe a tego nie jestem w stanie zrozumieć
-
- Posty: 619
- Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 290 times
- Been thanked: 302 times
Re: Spirit Island - zasady, pytania
Nie jestem pewien czy dobrze rozumiem Twoje pytanie, ale:
- tereny oceanu masz traktować jako nadbrzeżne mokradła. Oznacza to, że jeśli jakaś karta ma być zagrana na przykład na odległość 1 od mokradeł, to możesz ją zagrać na odległość 1 od terenu oceanu
- nie topisz nikogo automatycznie na terenach nadbrzeżnych, ale masz od tego moce. Topisz jedynie wszystkich (także dahan), którzy trafiają do oceanu.
- tereny oceanu masz traktować jako nadbrzeżne mokradła. Oznacza to, że jeśli jakaś karta ma być zagrana na przykład na odległość 1 od mokradeł, to możesz ją zagrać na odległość 1 od terenu oceanu
- nie topisz nikogo automatycznie na terenach nadbrzeżnych, ale masz od tego moce. Topisz jedynie wszystkich (także dahan), którzy trafiają do oceanu.
-
- Posty: 619
- Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 290 times
- Been thanked: 302 times
Re: Spirit Island - zasady, pytania
Nie ma za co. Ale sugeruje obejrzeć jakąś rozgrywkę solo w necie, najlepiej jak ktoś gra w apce - będziesz miał to wszystko odpowiednio pokazane i będziesz miał pewność jak działa, bo apka raczej nie powinna pozwalać na nielegalne rzeczy.
Ja miałem na początku też problem żeby go zrozumeć i dopiero filmik pomógł. A że już ponad rok nie grałem tym duchem, ak nie sporo wiecej - to też mogę nie wszystko dobrze pamiętać.
Ja miałem na początku też problem żeby go zrozumeć i dopiero filmik pomógł. A że już ponad rok nie grałem tym duchem, ak nie sporo wiecej - to też mogę nie wszystko dobrze pamiętać.
Re: Spirit Island - zasady, pytania
Cześć
Pytanie odnośnie ducha serce pożogi.
Kiedy dodajesz lub poruszasz swoją Obecność poza Przygotowaniem Gry, w krainie, do której ją przenosisz:
- Zadaj tyle Obrażeń ile widocznych jest na twoich Torach Obecności.
- Jeśli na twoich Torach Obecności widoczne są przynajmniej 2 dodaj 1 Zarazę.
Czy ja tą zarazę mam dodawać z puli z planszy zarazy czy z pudełka? Jak z planszy zarazy to z tego co widzę ciężko będzie heh
Pytanie odnośnie ducha serce pożogi.
Kiedy dodajesz lub poruszasz swoją Obecność poza Przygotowaniem Gry, w krainie, do której ją przenosisz:
- Zadaj tyle Obrażeń ile widocznych jest na twoich Torach Obecności.
- Jeśli na twoich Torach Obecności widoczne są przynajmniej 2 dodaj 1 Zarazę.
Czy ja tą zarazę mam dodawać z puli z planszy zarazy czy z pudełka? Jak z planszy zarazy to z tego co widzę ciężko będzie heh
- wrojka
- Posty: 539
- Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
- Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
- Has thanked: 259 times
- Been thanked: 266 times
Re: Spirit Island - zasady, pytania
Dodajesz z puli / tego co masz na karcie.
Tak, jest nieco ciężko, ale o to chodzi w Pożodze - ma duży i szybki damage dzięki wykładaniu prezencji, ale błyskawicznie zaraża swoją część mapy. Trzeba wcześnie dobijać do "Odrodzenie Ze Zgliszczy" które pozwala usuwać zarazę.
Edit: Swoją drogą, chyba tylko Stone's Unyielding Defiance ma moc "HOLD THE ISLAND FAST WITH A BULWARK OF WILL" z braniem zarazy z pudełka
When [Blight] is added to one of your lands, you may pay 2 Energy per [Blight] to take it from the box instead of the Blight Card. (Handle any cascade separately.)
Ostatnio zmieniony 22 mar 2024, 22:01 przez wrojka, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Spirit Island - zasady, pytania
Hej, pytanie o budowę.
Czy jak jest jeden odkrywca w krainie to stawiamy osadę? Czy musi być ich dwóch?
Czy jak jest jeden odkrywca w krainie to stawiamy osadę? Czy musi być ich dwóch?
Re: Spirit Island - zasady, pytania
Dzięki bardzo za tak szybką odpowiedź.
To jeszcze jedno szybkie pytanie.
To już chyba gdzieś pudło, ale jak mam na karcie jakiś efekt zadawania obrażeń najeźdźcom, a pod nim mam kolejne zdanie, że muszę usunąć wiosnę, to gdy nie mam wioski to nie mogę tego wykonać czy po prostu wykonuje co mogę a ostatnie pomijam?
Re: Spirit Island - zasady, pytania
Usunięcie wioski nie jest wymogiem zagrania takiej mocy. Nie musi być wioski, żeby można było zadawać dipsa. Czyli wykonujesz co możesz.
Wymogi zagrania mocy, które trzeba spełnić, to range/zasięg oraz target/cel (np. land określonego typu itd.). Poza tym robisz tyle ile możesz/chcesz. Dodaję słowo "chcesz", bo czasem jest np. "move up to X".
Wymogi zagrania mocy, które trzeba spełnić, to range/zasięg oraz target/cel (np. land określonego typu itd.). Poza tym robisz tyle ile możesz/chcesz. Dodaję słowo "chcesz", bo czasem jest np. "move up to X".