John Company - pytania, zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Pouzy
Posty: 80
Rejestracja: 19 sty 2020, 19:14
Has thanked: 10 times
Been thanked: 24 times

Re: John Company - pytania, zasady

Post autor: Pouzy »

Gdyby inwazja z zewnątrz dotyczyła tylko jednego regionu, wtedy rozpatrywałbyś bunty w pozostałych regionach (jeśli są tam kostki). W tym przypadku po prostu rozpatrujesz 3 kolejne inwazje. Rozpatrywane są one od zachodu (Bombaj) ale teoretycznie wszystkie zachodzą w tym samym czasie.
Pynio
Posty: 890
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 134 times
Been thanked: 128 times

Re: John Company - pytania, zasady

Post autor: Pynio »

Na filmie instruktażowym od Box of Delights jest powiedziane, że po inwazji z zew. mam przeprowadzić powstania we wszystkich zbuntowanych regionach.

Jeśli iść Twoim tokiem rozumowania to po (przykładowo) dwóch inwazja z zewnątrz (np. Bombaj, Majsur) mam przeprowadzić bunt we wszystkich zbuntowanych regionach (jeden raz?)

Jakkolwiek mnie to nie przekonuje, bo nigdzie w instrukcji nie znalazłem info, że wszystko zachodzi w tym samym czasie, to ma to sens ;) gdyż ogarnia ten burd@!#, który się robi jeśli ogarniać to w każdy inny sposób ;)
Pynio
Posty: 890
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 134 times
Been thanked: 128 times

Re: John Company - pytania, zasady

Post autor: Pynio »

Pouzy pisze: 07 sty 2024, 11:07 Gdyby inwazja z zewnątrz dotyczyła tylko jednego regionu, wtedy rozpatrywałbyś bunty w pozostałych regionach (jeśli są tam kostki). W tym przypadku po prostu rozpatrujesz 3 kolejne inwazje. Rozpatrywane są one od zachodu (Bombaj) ale teoretycznie wszystkie zachodzą w tym samym czasie.
Jeszcze jedno. Dajmy na to, że przegrywam w dwóch regionach. Kiedy i ile mam dokonać zamknięć zleceń? raz na koniec całej zewnętrznej inwazji czy po rozliczeniu poszczególnych ataków?

EDIT: tutaj jest oficjalna odpowiedź od autora w tej kwestii, ale niewiele mi to mówi w przykładzie, który podałem powyżej:

"
+Region Loss and Closing Orders. This rule now only applies to the Invasion Crisis. This narrowing is because the closing of orders already happens in both the default behavior of the Foreign Invasion and Rebellion events.
"
Pouzy
Posty: 80
Rejestracja: 19 sty 2020, 19:14
Has thanked: 10 times
Been thanked: 24 times

Re: John Company - pytania, zasady

Post autor: Pouzy »

Wydaje mi się, że niepotrzebnie komplikujesz. Mamy przykładowo inwazję z zewnątrz w Bombaju i Majsurze (Bombaj, Majsur i Bengal są pod kontrolą kompanii). Rozpatrujemy Bombaj- jeżeli inwazja się powiodła rozpatrujemy konsekwencje i zamykamy zlecenia. Następnie rozpatrujemy Majsur- jeżeli ponownie inwazja się powiodła znów rozpatrujemy wszystkie konsekwencje i zamykamy zlecenia. Jeżeli kompania jeszcze nie upadła rozpatrujemy powstanie w Bengalu o ile są tam jakieś kostki. Po rozpatrzeniu pierwszej inwazji nie robimy najpierw powstań w pozostałych regionach, a potem inwazji na nie- to nie miałoby sensu. W pierwszej kolejności zachodzi inwazja z zewnątrz, a następnie tubylcy widząc, że kompania jest osłabiona powstają przeciwko jej władzy.
Pynio
Posty: 890
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 134 times
Been thanked: 128 times

Re: John Company - pytania, zasady

Post autor: Pynio »

Ja to wszystko wiem, tylko w instrukcji stoi, że mam rozpatrywać to wydarzenie jako np atak na kompanię - zakładam, że mamy prezydencję w 3 regionach ("i /lub atak przeciwko Kompanii" z opisu wydarzenia Inwazji z zewnątrz - zależy kto włada regionem).
Mam to wydarzenie rozpatrzyć RAZ dla KAŻDEGO regionu:

Pierwszy jest atak na Bombaj - dajmy na to przegrany. Powinniśmy zatem wprowadzić zasady "utraty regionu" - ze strony 29. Potem czytamy co następuje na stronie 33 w opisie przegranego ataku na Kompanię (powyżej opisu wydarzenia INWAZJA Z ZEWNĄTRZ): między innymi - dodatkowy kryzys w każdym innym regionie ze znacznikami niepokoju.

Jeśli tak by to rozpatrywać, to już teraz np. straciłbym Bengal, w którym dla przykładu są 4 znaczniki niepokoju i mam zero armii / oficerów.

Przecież Inwazja z zewnątrz to (chyba) tak naprawdę 3 (max) osobne inwazje na 3 regiony Kompanii: Bombaj -> Madras -> Bengal. Za każdym razem jest to atak przeciwko kompanii i za każdym przegranym razem mam Utratę Regionu (jeśli nikt nie broni) i za każdym razem ma dochodzić do Kryzysów powstania.

Co to znaczy w instrukcji: "W dodatku do powyższych zasad"... których zasad? Ile mogę mieć maksymalnie kaskad: 3?

Jeszcze ta źle napisanej instrukcji w rękach nie miałem, strony opisujące wydarzenia kryzysu, ruchy słonia itp to istna masakra. Nie dziwię się, że są filmy po 1h tłumaczące same te wydarzenia.

Ja nie mam żadnej pewności jak to wydarzenie rozegrać. Napisałeś w odpowiedzi: "rozpatrujemy konsekwencje" - czyli co konkretnie?
Pouzy
Posty: 80
Rejestracja: 19 sty 2020, 19:14
Has thanked: 10 times
Been thanked: 24 times

Re: John Company - pytania, zasady

Post autor: Pouzy »

Pisząc konsekwencje miałem na myśli wszystko to co następuje po utracie regionu. Następnie zaś przeprowadzić kolejną inwazję z zewnątrz (nie powstania). Na tejże stronie 33 napisano:
,, Kolejność rozpatrywania. Najpierw należy zawsze rozpatrzyć podstawowy kryzys"
Podstawowym kryzysem jest inwazja z zewnątrz na wylosowane regiony. Potem rozpatrujemy powstania, jeżeli kompania kontroluje jeszcze inne regiony.
Pouzy
Posty: 80
Rejestracja: 19 sty 2020, 19:14
Has thanked: 10 times
Been thanked: 24 times

Re: John Company - pytania, zasady

Post autor: Pouzy »

Jeżeli chodzi o kaskady to może je wywołać każda z inwazji.
Pynio
Posty: 890
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 134 times
Been thanked: 128 times

Re: John Company - pytania, zasady

Post autor: Pynio »

za instrukcją:
"
Atak na Kompanię:
Inwazja i powstanie przeciwko regionom kontrolowanym przez Kompanię
są rozpatrywane w ten sam sposób.
"

za instrukcją nadal:
"
Rzuć kością sztormu i rozpatrz kryzys inwazji i/lub atak przeciwko kompanii
w każdym regionie połączonym ze sztormem"

Czyli zakładam, że przeprowadzam 3 ataki przeciwko Kompanii.

Mam po 4 znaczniki niepokoju we wszystkich regionach (Bombaj, Madras, Bengal -0 armii). Co zrobisz po pierwszej inwazji na Bombaj? Według instrukcji po ataku mamy przeprowadzić w każdym regionie kryzys powstania przeciwko kompanii. Jeśli tak, to w tym momencie Madras i Bengal od razu upada i dalsza część wydarzeń z kafelka Inwazja z zewnątrz NIE będzie toczona przeciwko Kompanii, prawda?

Chyba, że jakimś cudem mam tych powstań nie przeprowadzać - ale przecież stoi by rozpatrzeć atak przeciwko Kompanii według podstawowych zasad...

Z tym wydarzeniem jest kompletne zamieszanie. Tak samo bez sensu jest to opisane w angielskiej instrukcji.
Pouzy
Posty: 80
Rejestracja: 19 sty 2020, 19:14
Has thanked: 10 times
Been thanked: 24 times

Re: John Company - pytania, zasady

Post autor: Pouzy »

Po pierwszej inwazji na Bombaj nie masz przeprowadzać powstań w pozostałych regionach bo są one również obiektem inwazji i masz przeprowadzić inwazję z zewnątrz na te prowincje. Jeżeli potem zostaną jeszcze jakieś regiony pod władzą kompanii to rozpatrujesz w nich powstanie. W Twoim podanym przykładzie nie masz się nad czym zastanawiać bo po utracie 3 regionów w jednej turze kompania na 99% upadła. Koniec gry.
Pynio
Posty: 890
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 134 times
Been thanked: 128 times

Re: John Company - pytania, zasady

Post autor: Pynio »

No tak - upadku kompanii tutaj celowo nie poruszam, przykład dotyczy wyłącznie bitki.

Poruszyłem ten temat też na BGG i ktoś zwrócił uwagę na część instrukcji, którą w tym "skakaniu" po wszystkich stronach pominąłem (przytoczył tekst z instrukcji, który odpowiada temu co opisałeś wyżej":

"Za każdym razem, gdy takiego terenu
dotyka dowolny rodzaj kryzysu, Kompania musi rozpatrzyć najpierw kryzys
z kafelka (nazywany podstawowym kryzysem), a następnie dodatkowy kryzys
powstania w każdym innym regionie ze znacznikami niepokoju,"

Czyli jest dokładnie tak jak piszesz, najpierw trzy ataki traktowane jako kryzys podstawowy, a potem wychodzi na to, że mam ogarnąć rebeliantów i kaskady.

Ależ mi to spokoju nie dawało...

Dziękuję za pomoc :)
Awatar użytkownika
Migdał
Posty: 224
Rejestracja: 21 wrz 2012, 20:29
Lokalizacja: Warszawa

Re: John Company - pytania, zasady

Post autor: Migdał »

Hej,

2 pytanka

1) Jesli mam zamknąć zlecenie i jest tam mój urzednik to cofam go do prezydencji czy usuwam z gry?

2) Druga tura wyborów - czy resetujemy głosy i jedziemy wszystko od początku czy też głosujemy tym co nam zostało czyli np kasą + nie wykorzystanymi kartami?
SPRZEDAM: Sword&Sorcery z dodatkami, Drakula, Zatoka Kupców z dodatkami.
niwlak
Posty: 74
Rejestracja: 20 sty 2020, 14:08
Has thanked: 39 times
Been thanked: 52 times

Re: John Company - pytania, zasady

Post autor: niwlak »

Migdał pisze: 13 sty 2024, 13:08 1) Jesli mam zamknąć zlecenie i jest tam mój urzednik to cofam go do prezydencji czy usuwam z gry?
Usuwany jest z gry.
Migdał pisze: 13 sty 2024, 13:08 2) Druga tura wyborów - czy resetujemy głosy i jedziemy wszystko od początku czy też głosujemy tym co nam zostało czyli np kasą + nie wykorzystanymi kartami?
Wynik głosowania zostaje taki jaki był na końcu tury. Głosujemy tym co zostało. Głosy odnawiają się dopiero po fazie parlamentu.
Ostatnio zmieniony 13 sty 2024, 14:08 przez niwlak, łącznie zmieniany 1 raz.
Pynio
Posty: 890
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 134 times
Been thanked: 128 times

Re: John Company - pytania, zasady

Post autor: Pynio »

Migdał pisze: 13 sty 2024, 13:08 Hej,

2 pytanka

1) Jesli mam zamknąć zlecenie i jest tam mój urzednik to cofam go do prezydencji czy usuwam z gry?

2) Druga tura wyborów - czy resetujemy głosy i jedziemy wszystko od początku czy też głosujemy tym co nam zostało czyli np kasą + nie wykorzystanymi kartami?
1. Zamykasz - Urzędnik wraca do puli (ginie)

2. Druga tura wyborów - kontynuacja pierwszej. Głosujesz tym co Ci zostało. Pamiętaj, że Ci co głosowali ZA mogą zmienić zdanie i głosować PRZECIW :)
Awatar użytkownika
Migdał
Posty: 224
Rejestracja: 21 wrz 2012, 20:29
Lokalizacja: Warszawa

Re: John Company - pytania, zasady

Post autor: Migdał »

Pynio pisze: 13 sty 2024, 14:07
Migdał pisze: 13 sty 2024, 13:08 Hej,

2 pytanka

1) Jesli mam zamknąć zlecenie i jest tam mój urzednik to cofam go do prezydencji czy usuwam z gry?

2) Druga tura wyborów - czy resetujemy głosy i jedziemy wszystko od początku czy też głosujemy tym co nam zostało czyli np kasą + nie wykorzystanymi kartami?
1. Zamykasz - Urzędnik wraca do puli (ginie)

2. Druga tura wyborów - kontynuacja pierwszej. Głosujesz tym co Ci zostało. Pamiętaj, że Ci co głosowali ZA mogą zmienić zdanie i głosować PRZECIW :)
A Ci co byli przeciw rozumiem, ze też mogą w drugiej turze być za, lider opozycji też? Czy straci wtedy status?
SPRZEDAM: Sword&Sorcery z dodatkami, Drakula, Zatoka Kupców z dodatkami.
niwlak
Posty: 74
Rejestracja: 20 sty 2020, 14:08
Has thanked: 39 times
Been thanked: 52 times

Re: John Company - pytania, zasady

Post autor: niwlak »

Jak ktoś zagłosuje chociaż raz przeciw ustawie to do końca głosowania może głosować tylko przeciw. Premier nie może głosować przeciw.
Pynio
Posty: 890
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 134 times
Been thanked: 128 times

Re: John Company - pytania, zasady

Post autor: Pynio »

Tak jak pisze kolega Niwlak - Premier nie może być przeciw. Jest niewolnikiem własnego wyboru (chyba, że ktoś ma kartę - zagłosuj przy pomocy moich działalności i jej odpowiednio użyje)

Ci, którzy byli przeciw - muszą być przeciw. Ci którzy byli za - mogą zmienić zdanie.

Jeszcze bardzo ważne rzeczy przy głosowaniu: obliczaj głosy PRZECIW wszystkich graczy, ponieważ ten z najwyższą ilością zostaje liderem opozycji i jeśli głosowanie NIE PRZEJDZIE, ta osoba zostaje premierem (nie pamiętam jak się liczy remisy - trzeba sprawdzić).

Pokazuj ustawienie tarczy premiera przed wyborami, ponieważ jeśli wygra OPOZYCJA, to nowy premier przestawia koło premiera o 1 pole w prawo / lewo od NOWEJ propozycji Premiera, co czasem rodzi ogromne konsekwencje np. w płaceniu podatków za Udziału Kompanii albo "kapelusze" itp. - czasem komuś może zależeć na nowych przepisach, ale kompletnie nie pasuje mu np. nowy podatek i celowo zagłosuje przeciw, bo popłynie na podatkach albo przestawieniu żetonów na wpływach.
Awatar użytkownika
Migdał
Posty: 224
Rejestracja: 21 wrz 2012, 20:29
Lokalizacja: Warszawa

Re: John Company - pytania, zasady

Post autor: Migdał »

Zgodnie z instrukcją liderem opozycji zostanie ten, który oddał najwięcej głosów przeciw w przypadku remisu ten gracz który był liderem opozycji zatrzymuje tytuł. No dobra a co w sytuacji kiedy mamy pierwsze głosowanie, nikt jeszcze nie był liderem opozycji. Po oddaniu głosów okazuje się, że dwóch graczy oddało po 3 głosy na nie, jest remis. Kto jest liderem opozycji?
SPRZEDAM: Sword&Sorcery z dodatkami, Drakula, Zatoka Kupców z dodatkami.
Pouzy
Posty: 80
Rejestracja: 19 sty 2020, 19:14
Has thanked: 10 times
Been thanked: 24 times

Re: John Company - pytania, zasady

Post autor: Pouzy »

Pierwszy, który zagłosuje ,,przeciw" otrzymuje żeton lidera opozycji. Potem już liczymy ilość głosów.
kasztan4321k
Posty: 170
Rejestracja: 08 sty 2021, 23:46
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: John Company - pytania, zasady

Post autor: kasztan4321k »

Czy naprawdę można całą grę wykonywać jedną i tą samą akcje pod rząd i mieć z tego korzyści?
Np:
1 tura: wykonuje akcje "powołaj oficera" - dodaje 1 oficera
2 tura: wykonuje akcje "powołaj oficera" - dodaje 2 oficerów
3 tura: wykonuje akcje: "powołaj oficera" -dodaje 2 oficerów
niwlak
Posty: 74
Rejestracja: 20 sty 2020, 14:08
Has thanked: 39 times
Been thanked: 52 times

Re: John Company - pytania, zasady

Post autor: niwlak »

kasztan4321k pisze: 28 mar 2024, 14:11 Czy naprawdę można całą grę wykonywać jedną i tą samą akcje pod rząd i mieć z tego korzyści?
Np:
1 tura: wykonuje akcje "powołaj oficera" - dodaje 1 oficera
2 tura: wykonuje akcje "powołaj oficera" - dodaje 2 oficerów
3 tura: wykonuje akcje: "powołaj oficera" -dodaje 2 oficerów
Tak. Jeżeli w momencie wybrania akcji znajduje się na niej znacznik to wykonujesz akcje 2 razy.
Awatar użytkownika
Muleq
Posty: 659
Rejestracja: 13 cze 2018, 21:44
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 182 times
Been thanked: 179 times

Re: John Company - pytania, zasady

Post autor: Muleq »

Wczoraj podczas rozgrywki wylosowaliśmy kartę prawa, która mówiła coś o "zgniłych miasteczkach". Co to są "zgniłe miasteczka" ??
Pouzy
Posty: 80
Rejestracja: 19 sty 2020, 19:14
Has thanked: 10 times
Been thanked: 24 times

Re: John Company - pytania, zasady

Post autor: Pouzy »

Zgniłe miasteczka to jedna z kart prestiżu. To prawo odnosi się do niej.
Uncle_Grga
Posty: 584
Rejestracja: 30 lis 2019, 12:07
Has thanked: 92 times
Been thanked: 287 times

Re: John Company - pytania, zasady

Post autor: Uncle_Grga »

Karta prawa Dotacja na statki - przygotowanie statku kosztuje teraz 2 funty dla KIEROWNIKA HANDLU. Domyślam się, że od uchwalenia prawa kasa za statek wspiera sektor prywatny, a nie jak dotychczas placona jesr do banku.

Pytanie: czy opłata za statek po wprowadzenie prawa trafia do dyrektora HANDLOWEGO? Czy do KIEROWNIKA transportu? Obstawiałbym tego drugiego, ale obydwa rozwiązania są teoretycznie możliwe..
Pouzy
Posty: 80
Rejestracja: 19 sty 2020, 19:14
Has thanked: 10 times
Been thanked: 24 times

Re: John Company - pytania, zasady

Post autor: Pouzy »

Prawo ,,Dotacja na statki" nic nie zmienia w kwestii tego, gdzie płacimy za statki (do banku). Mówi ono tylko, że przygotowanie statku należącego do graczy kosztuje teraz 2, a nie 3 funty zarówno dla kierownika transportu jak i dla firm prywatnych.
ODPOWIEDZ