Destinies (Michał Gołębiowski, Filip Miłuński)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Mrukar
Posty: 219
Rejestracja: 06 cze 2021, 13:48
Has thanked: 191 times
Been thanked: 115 times

Re: Destinies (Michał Gołębiowski, Filip Miłuński)

Post autor: Mrukar »

Małe wrażenia po ograniu drugiego scenariusza z podstawki (Uczta głodu) drugi raz w odstępie roku:
Spoiler:
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4773
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1435 times
Been thanked: 933 times
Kontakt:

Re: Destinies (Michał Gołębiowski, Filip Miłuński)

Post autor: Hardkor »

Wiadomo kiedy będą przetłumaczone wszystkie scenariusze w aplikacji z najnowszego dodatku?
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
tomekmani3k
Posty: 606
Rejestracja: 29 lip 2015, 19:26
Has thanked: 62 times
Been thanked: 144 times

Re: Destinies (Michał Gołębiowski, Filip Miłuński)

Post autor: tomekmani3k »

Hardkor pisze: 17 lis 2023, 08:51 Wiadomo kiedy będą przetłumaczone wszystkie scenariusze w aplikacji z najnowszego dodatku?
Na początku przyszłego roku, na przełomie stycznia i lutego, planujemy zamknąć tłumaczenie scenariusza nr 4 „Wędrująca Chata” oraz dodatku „Nie wszystko złoto”. Ten drugi to exclusive (dostępny będzie tylko w naszym sklepie).
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4773
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1435 times
Been thanked: 933 times
Kontakt:

Re: Destinies (Michał Gołębiowski, Filip Miłuński)

Post autor: Hardkor »

Czyli nie musze się śpieszyć z kupnem dodatku. Dzięki :)
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Awatar użytkownika
Tringa
Posty: 1676
Rejestracja: 03 cze 2018, 13:23
Has thanked: 319 times
Been thanked: 333 times

Re: Destinies (Michał Gołębiowski, Filip Miłuński)

Post autor: Tringa »

Wypowiedzieli się tylko odnośnie scenariuszy, a ja mam pytanie kiedy będą przetłumaczone moduły przeciwności i cech? Czuję, że się sfrajerowałam wspierając ten projekt. W sklepie miałabym dużo taniej, a pomimo tego, że dostałam grę wcześniej to nie mogę w nią grać. :/
"Czasami lepiej jest użyć miotacza ognia niż narzekać na ciemność." - Terry Pratchett – Zbrojni

Moje zbiórki: CLICK
Moje gry: CLICK
Awatar użytkownika
Apos
Posty: 1129
Rejestracja: 12 sie 2007, 14:42
Lokalizacja: Sosnowiec
Has thanked: 451 times
Been thanked: 984 times
Kontakt:

Re: Destinies (Michał Gołębiowski, Filip Miłuński)

Post autor: Apos »

Mrukar pisze: 17 lis 2023, 00:28 Małe wrażenia po ograniu drugiego scenariusza z podstawki (Uczta głodu) drugi raz w odstępie roku:
Spoiler:
Wrażenia z mojej rozgrywki były podobne. Jeżeli pójdziesz na początku w dobrą stronę mapy i trafisz na poszukiwany przedmiot to masz z górki. Jest to losowe, a dodatkowo inny gracz może podwędzić cel. Dochodziło w moich rozgrywkach do sytuacji, że ja już kończyłem grę, a dziewczyna latała po planszy szukając igły w stogu siana.
Ostatecznie rozegraliśmy wszystkie scenariusze z podstawki i ich założenia wyglądały tak samo. Wynudziliśmy się, a szkoda bo setting dark fantasy oraz mechanika postaci czy testów (z możliwością użycia pozyskanego przedmiotu) przypadły nam bardzo do gustu. Autorom brakło pomysły na różnorodne misje.
Przeszkadzała nam też obsługa gry. Gdy wchodzi nowa postać na planszę, to trzeba szukać pośród malutkich figurek. Wystawiać ją na planszę, aby czasami od razu ją ściągnąć, bo jej rola w scenariuszu się skończyła. Kartonowe tokeny lepiej by się sprawdziły w tej roli.
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6141
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 665 times
Been thanked: 514 times
Kontakt:

Re: Destinies (Michał Gołębiowski, Filip Miłuński)

Post autor: pan_satyros »

Gra jest bardzo podatna na losowy dociąg przedmiotów. W wyjątkowo pechowym wariancie kończymy z masą zbędnego złomu i poczuciem zmarnowanych akcji, co w połączeniu z rywalizacyjno-wyścigowym charakterem rozgrywki irytuje podwójnie.

Zdarzyło się nam, że druga połówka miała kilka kopii tej samej, zupełnie zbędnej karty 🤷‍♂️ kiedy ja finalizowałem swój cel.

Niestety fajny system testów nie zmienia wrażenia, że Destinies to tylko ubogi, a przez rywalizację irytujący, krewny komputerowych przygodówek.
Awatar użytkownika
Mrukar
Posty: 219
Rejestracja: 06 cze 2021, 13:48
Has thanked: 191 times
Been thanked: 115 times

Re: Destinies (Michał Gołębiowski, Filip Miłuński)

Post autor: Mrukar »

Ciekawy jestem czy dodatki udoskonaliły formułę, bo sam system i atmosfera gry bardzo mi się podoba. Żonie też co ma duże znaczenie.
Awatar użytkownika
pabula
Posty: 2144
Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 3 times
Been thanked: 76 times

Re: Destinies (Michał Gołębiowski, Filip Miłuński)

Post autor: pabula »

tomekmani3k pisze: 17 lis 2023, 09:07
Hardkor pisze: 17 lis 2023, 08:51 Wiadomo kiedy będą przetłumaczone wszystkie scenariusze w aplikacji z najnowszego dodatku?
Na początku przyszłego roku, na przełomie stycznia i lutego, planujemy zamknąć tłumaczenie scenariusza nr 4 „Wędrująca Chata” oraz dodatku „Nie wszystko złoto”. Ten drugi to exclusive (dostępny będzie tylko w naszym sklepie).
Czyli zamiast prezent pod choinkę to raczej prezent na zajączka się zanosi.
Nie mam co gry brać jak z dziećmi nie zagram.
Awatar użytkownika
kuleczka91
Posty: 437
Rejestracja: 10 lut 2020, 18:27
Has thanked: 706 times
Been thanked: 466 times

Re: Destinies (Michał Gołębiowski, Filip Miłuński)

Post autor: kuleczka91 »

Mrukar pisze: 17 lis 2023, 00:28 Małe wrażenia po ograniu drugiego scenariusza z podstawki (Uczta głodu) drugi raz w odstępie roku:
Spoiler:
Czyli to musiał być ten scenariusz od którego ja się odbiłam. Co bym nie zrobiła to wszystko źle, nic nie popychało mi gry do przodu, a mój już praktycznie kończył rozgrywkę. Przez ten konkretny scenariusz gra spadła w moich oczach. Sama gra ogólnie mi się podobała, klimat też, ale po tamtym scenariuszu moja ocena gry zmalała. Do tego minus dla mnie był za wyszukiwanie tych malusich figurek, że pod koniec już wyciągałam co popadnie podobnego, bo mi się tego nie chciało już szukać Rozkładanie kafli też uważam za bezsensowne, dla mnie całość mogłaby się odbywać w aplikacji poza kartami ekwipunku, kostek i planszetki postaci, cała reszta to dla mnie przerost formy nad treścią. Nie grałam w dalsze dodatki, aczkolwiek najnowszy mnie ciekawi....poczekam na opinie graczy :)
Awatar użytkownika
Irr3versible
Posty: 1007
Rejestracja: 09 cze 2019, 01:03
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów
Has thanked: 644 times
Been thanked: 562 times

Re: Destinies (Michał Gołębiowski, Filip Miłuński)

Post autor: Irr3versible »

Z ciekawości, dodali numer figurki do aplikacji?
Czy teraz gdy masz dodać npc, to oprócz wizerunku i nazwy pojawia się numer "katalogowy"? Wraz z nowym dodatkiem były naklejki na spód bazy figurek i w bigbox jest wypraska z numerami, wnioskowałem podczas kampanii by zmiana również została wprowadzona do aplikacji. Jestem ciekaw czy wprowadzili usprawnienie czy jednak nie.
Awatar użytkownika
anitroche
Posty: 793
Rejestracja: 23 kwie 2020, 10:09
Has thanked: 722 times
Been thanked: 801 times
Kontakt:

Re: Destinies (Michał Gołębiowski, Filip Miłuński)

Post autor: anitroche »

Mrukar pisze: 17 lis 2023, 11:17 Ciekawy jestem czy dodatki udoskonaliły formułę, bo sam system i atmosfera gry bardzo mi się podoba. Żonie też co ma duże znaczenie.
Ja jestem mega fanką dodatku Morze Piasku, scenariusze są oryginalniejsze, każdy się różni i wprowadzili fajną mechanikę chodzenia po "labiryncie" choć to raczej smaczek niż jakiś wielka zmiana. Ostrzegam jednak, że misje do wykonania są w tym dodatku nierówne i niektóre cele było łatwiej spełnić. Te polegające na prostym znalezieniu sprzymierzeńców lub przedmiotów jak w podstawce są dużo łatwiejsze do spełnienia, za to te wymyślone pod scenariusz, takie bardziej fabularne, są trudniejsze jednak dużo ciekawsze właśnie fabularnie. Mi ta nierówność nie przeszkadzał tak bardzo, bo właśnie fabuła wciągała i cieszyłam się mogąc próbować spełniać te ciekawsze cele, bo tworzyła się ciekawa historia mojej postaci.
"Cześć, mam na imię Ania i dzisiaj pokażę wam jak wygląda rozgrywka w wariancie solo w..."

Zapraszam na mój kanał z pełnymi rozgrywkami solo: Gram Solo na YouTube
Awatar użytkownika
Gaddeck
Posty: 15
Rejestracja: 24 paź 2022, 10:01
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Re: Destinies (Michał Gołębiowski, Filip Miłuński)

Post autor: Gaddeck »

Irr3versible pisze: 18 lis 2023, 12:10 Z ciekawości, dodali numer figurki do aplikacji?
Właśnie zaktualizowałem i odpaliłem aplikację, numerki są.
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5518
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1142 times
Been thanked: 1785 times
Kontakt:

Re: Destinies (Michał Gołębiowski, Filip Miłuński)

Post autor: BOLLO »

Pytanie.

Czy rozgrywając podstawkę solo dużo tracę grając nawet na 2 osoby?
tomekmani3k
Posty: 606
Rejestracja: 29 lip 2015, 19:26
Has thanked: 62 times
Been thanked: 144 times

Re: Destinies (Michał Gołębiowski, Filip Miłuński)

Post autor: tomekmani3k »

Wczoraj grałem pierwszą misję z najnowszego dodatku na dwie osoby. Klimat wydaje się lżejszy niż w podstawce. Niestety albo miałem super szczęście albo moja postać była zbyt łatwa bo w kilka tur miałem już wykonany cel i szukałem tylko gdzie mam iść wypełnić przeznaczenie. Akurat moja postać miała bardzo proste i dokładne wskazówki z rozmów z innymi. Wypełnianie przeznaczenia trwało chyba dłużej niż pierwsza część rozgrywki. A że wiadomo, że nawet przy najgorszych wynikach testu w końcu się dotrze do końca to wygrałem. Druga uwaga dotyczy czasu gry graczy. Kilka tur pod rząd trafiałem na miejsca gdzie miałem naprawdę dużo do zrobienia/czytania. A drugi gracz w tym czasie miał bardzo krótkie akcje i koniec tury. Obie te rzeczy sprawiły, że widziałem, że drugi gracz w połowie gry miał dosyć.
I jeszcze jedna rzecz, która mnie strasznie irytuje. Czy kafelki nie mogą być ustawione w pudełku po kolei?
Awatar użytkownika
Mrukar
Posty: 219
Rejestracja: 06 cze 2021, 13:48
Has thanked: 191 times
Been thanked: 115 times

Re: Destinies (Michał Gołębiowski, Filip Miłuński)

Post autor: Mrukar »

Widzę, że gra ma nadal wszystkie bolączki oryginału. Czekam na jakieś podsumowanie całości.
Awatar użytkownika
gnysek
Posty: 448
Rejestracja: 30 kwie 2020, 14:28
Has thanked: 41 times
Been thanked: 109 times

Re: Destinies (Michał Gołębiowski, Filip Miłuński)

Post autor: gnysek »

tomekmani3k pisze: 10 gru 2023, 08:55 Czy kafelki nie mogą być ustawione w pudełku po kolei?
Wydawca pewnie by odpowiedział, że przy cięciu w druku taka kolejność jest ustawiana i nie da rady, ale... prawda jest taka, że można na tym dużym arkuszu który jest cięty ułożyć karty w kolejności która pasuje pod cięcie. Problem polega jednak na tym, że pewnie wtedy grafikom i osobom kontrolującym zajmowałoby znacznie więcej czasu znajdywanie błędów i nanoszenie poprawek (sprawdź czy nie brakuje jakiejś karty, jak one nie są po kolei, to jak zabawa w kalendarz adwentowy na 3 miesiące).
Ostatecznie więc w wielu grach zadanie posortowania jest przerzucane na gracza, dla oszczędności czasu i pieniędzy na etapie produkcji :)
tomekmani3k
Posty: 606
Rejestracja: 29 lip 2015, 19:26
Has thanked: 62 times
Been thanked: 144 times

Re: Destinies (Michał Gołębiowski, Filip Miłuński)

Post autor: tomekmani3k »

gnysek pisze: 12 gru 2023, 11:24
tomekmani3k pisze: 10 gru 2023, 08:55 Czy kafelki nie mogą być ustawione w pudełku po kolei?
Wydawca pewnie by odpowiedział, że przy cięciu w druku taka kolejność jest ustawiana i nie da rady, ale... prawda jest taka, że można na tym dużym arkuszu który jest cięty ułożyć karty w kolejności która pasuje pod cięcie. Problem polega jednak na tym, że pewnie wtedy grafikom i osobom kontrolującym zajmowałoby znacznie więcej czasu znajdywanie błędów i nanoszenie poprawek (sprawdź czy nie brakuje jakiejś karty, jak one nie są po kolei, to jak zabawa w kalendarz adwentowy na 3 miesiące).
Ostatecznie więc w wielu grach zadanie posortowania jest przerzucane na gracza, dla oszczędności czasu i pieniędzy na etapie produkcji :)
W sumie to źle napisałem za pierwszym razem, nawet bardziej od braku sortowania kart denerwuje mnie to, że dla danej przygody kafle są ponumerowane losowo :D czy obok 301 nie może być 302?
Awatar użytkownika
gnysek
Posty: 448
Rejestracja: 30 kwie 2020, 14:28
Has thanked: 41 times
Been thanked: 109 times

Re: Destinies (Michał Gołębiowski, Filip Miłuński)

Post autor: gnysek »

No to też jest wkurzające. Tak samo jak ta "mgła" na rewersach w sumie jest taka sobie, bo i tak większość widać. Są gry, które robią to znacznie, znacznie lepiej i te numeracje mają jakiś większy sens (7th continent).
Awatar użytkownika
Mrukar
Posty: 219
Rejestracja: 06 cze 2021, 13:48
Has thanked: 191 times
Been thanked: 115 times

Re: Destinies (Michał Gołębiowski, Filip Miłuński)

Post autor: Mrukar »

Ma ktoś opinie o mniejszych dodatkach? Chodzi o Przeciwności i Moduły postaci. Mocno zmieniają grę?
Ogólnie jakoś cicho o Wiedźmim Lesie w internecie, jakieś wrażenia?
Awatar użytkownika
pabula
Posty: 2144
Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 3 times
Been thanked: 76 times

Re: Destinies (Michał Gołębiowski, Filip Miłuński)

Post autor: pabula »

Irr3versible pisze: 18 lis 2023, 12:10 Z ciekawości, dodali numer figurki do aplikacji?
Czy teraz gdy masz dodać npc, to oprócz wizerunku i nazwy pojawia się numer "katalogowy"? Wraz z nowym dodatkiem były naklejki na spód bazy figurek i w bigbox jest wypraska z numerami, wnioskowałem podczas kampanii by zmiana również została wprowadzona do aplikacji. Jestem ciekaw czy wprowadzili usprawnienie czy jednak nie.
A gdzie te naklejki niby? Bo ja zakupiłem dodatek i żadnych naklejek nie znalazłem.
Awatar użytkownika
Irr3versible
Posty: 1007
Rejestracja: 09 cze 2019, 01:03
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów
Has thanked: 644 times
Been thanked: 562 times

Re: Destinies (Michał Gołębiowski, Filip Miłuński)

Post autor: Irr3versible »

pabula pisze: 03 sty 2024, 15:45
Irr3versible pisze: 18 lis 2023, 12:10 Z ciekawości, dodali numer figurki do aplikacji?
Czy teraz gdy masz dodać npc, to oprócz wizerunku i nazwy pojawia się numer "katalogowy"? Wraz z nowym dodatkiem były naklejki na spód bazy figurek i w bigbox jest wypraska z numerami, wnioskowałem podczas kampanii by zmiana również została wprowadzona do aplikacji. Jestem ciekaw czy wprowadzili usprawnienie czy jednak nie.
A gdzie te naklejki niby? Bo ja zakupiłem dodatek i żadnych naklejek nie znalazłem.
Nie potrafię powiedzieć jak wygląda kwestia samego dodatku w normalnej dystrybucji, ja brałem wersję big box i dla tego wydania w środku znajduje się zdjęcie z ułożeniem figurek wraz z numerami plus wspomniane naklejki.
tomekmani3k
Posty: 606
Rejestracja: 29 lip 2015, 19:26
Has thanked: 62 times
Been thanked: 144 times

Re: Destinies (Michał Gołębiowski, Filip Miłuński)

Post autor: tomekmani3k »

Mrukar pisze: 03 sty 2024, 13:00 Ma ktoś opinie o mniejszych dodatkach? Chodzi o Przeciwności i Moduły postaci. Mocno zmieniają grę?
Ogólnie jakoś cicho o Wiedźmim Lesie w internecie, jakieś wrażenia?
Zagrałem tylko raz z nimi ale wydają się bardzo sytuacyjne. Przed grą wybiera się zdolność, talent czy jak to się zwie ale nie ma się pojęcia czy trafi się na daną sytuację w grze. Wziąłem coś co pomagać miało w jednym typie testów i oczywiście trafiałem na dwa pozostałe typy :D przez całą grę nie udało mi się odpalić bonusu. Przeciwności potrafią czasem zepsuć plan ale jak były opcje, że można coś teraz poświęcić żeby wzmocnić się później to prawie nigdy nie było to wybierane bo to jednak wyścig i lepiej teraz zdać test z lepszym wynikiem niż poprawiać w kolejnej turze wynik żeby za kilka tur mieć jakiś bonus, który nie wiadomo czy będzie potrzebny.
Nie czułem żeby były czymś rewolucyjnym, bardziej takie urozmaicenie. No i oczywiście konieczność dodatkowej, kolejnej obsługi mechanicznej gry co turę.
Bohyn
Posty: 16
Rejestracja: 16 lis 2018, 13:27
Been thanked: 3 times

Re: Destinies (Michał Gołębiowski, Filip Miłuński)

Post autor: Bohyn »

Czy jest dostępna gdzieś lista figurek i ich numerów jakie powinny mieć?
Oznaczyłbym sobie figurki z podstawki co by łatwiej szukac
Pouzy
Posty: 77
Rejestracja: 19 sty 2020, 19:14
Has thanked: 10 times
Been thanked: 19 times

Re: Destinies (Michał Gołębiowski, Filip Miłuński)

Post autor: Pouzy »

Na bgg w aktach w języku polskim masz schemat rozmieszczenia figurek w pudełku podstawowym. Sprawdza się.
ODPOWIEDZ