Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Gun3R
Posty: 128
Rejestracja: 13 wrz 2020, 23:10
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 34 times
Been thanked: 44 times

Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)

Post autor: Gun3R »

Kajdi pisze: 21 wrz 2023, 07:45
kuki25 pisze: 20 wrz 2023, 15:20 nie widzę zysku z tego
Darmowe punkty. Tu się opłaca pożyczać nawet rzeczy, których nie potrzebujesz, bo nie ma odsetek, więc za turę oddasz i jesteś do przodu.
No ale jeśli masz najwięcej pożyczonych rzeczy na pojedynczym kaflu osi czasu to cierpisz anomalie, którą potem musisz spłacić, więc to nie jest darmowe
drzewko
Posty: 294
Rejestracja: 05 sie 2016, 09:37
Has thanked: 46 times
Been thanked: 300 times

Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)

Post autor: drzewko »

Gun3R pisze: 21 wrz 2023, 08:43 No ale jeśli masz najwięcej pożyczonych rzeczy na pojedynczym kaflu osi czasu to cierpisz anomalie, którą potem musisz spłacić, więc to nie jest darmowe
Path of Salvation lubi to :)
Awatar użytkownika
SetkiofRaptors
Posty: 460
Rejestracja: 15 maja 2020, 02:04
Has thanked: 243 times
Been thanked: 377 times

Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)

Post autor: SetkiofRaptors »

Gun3R pisze: 21 wrz 2023, 08:43
Kajdi pisze: 21 wrz 2023, 07:45
kuki25 pisze: 20 wrz 2023, 15:20 nie widzę zysku z tego
Darmowe punkty. Tu się opłaca pożyczać nawet rzeczy, których nie potrzebujesz, bo nie ma odsetek, więc za turę oddasz i jesteś do przodu.
No ale jeśli masz najwięcej pożyczonych rzeczy na pojedynczym kaflu osi czasu to cierpisz anomalie, którą potem musisz spłacić, więc to nie jest darmowe
To prawda, to nie jest darmowe, to jest prawie darmowe. Ogólnie kosztuje to neutronium LUB dwa zasoby, wodę i pracownika. Te zasoby same z siebie nie punktują na koniec gry. No i zasoby jednego typu powinny ci się przelewać pod koniec gry po ewakuacji, patrz np. jak ci przedmówca napisał Path of Salvation. Co w ogóle innego ten gracz by miał zrobić z całym tym neutronium pod koniec gry?
Wrocław. Kupiłem sobie już Inis i jest super.
Awatar użytkownika
Gun3R
Posty: 128
Rejestracja: 13 wrz 2020, 23:10
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 34 times
Been thanked: 44 times

Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)

Post autor: Gun3R »

SetkiofRaptors pisze: 21 wrz 2023, 10:17
Gun3R pisze: 21 wrz 2023, 08:43
Kajdi pisze: 21 wrz 2023, 07:45

Darmowe punkty. Tu się opłaca pożyczać nawet rzeczy, których nie potrzebujesz, bo nie ma odsetek, więc za turę oddasz i jesteś do przodu.
No ale jeśli masz najwięcej pożyczonych rzeczy na pojedynczym kaflu osi czasu to cierpisz anomalie, którą potem musisz spłacić, więc to nie jest darmowe
To prawda, to nie jest darmowe, to jest prawie darmowe. Ogólnie kosztuje to neutronium LUB dwa zasoby, wodę i pracownika. Te zasoby same z siebie nie punktują na koniec gry. No i zasoby jednego typu powinny ci się przelewać pod koniec gry po ewakuacji, patrz np. jak ci przedmówca napisał Path of Salvation. Co w ogóle innego ten gracz by miał zrobić z całym tym neutronium pod koniec gry?
o proszę, fajnie to rozkminiacie :D nie analizowałem tego w ten sposób, ale ma to sens
Awatar użytkownika
Kajdi
Posty: 202
Rejestracja: 11 cze 2013, 19:21
Has thanked: 32 times
Been thanked: 64 times

Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)

Post autor: Kajdi »

No tak, to był trochę taki skrót myślowy. Jeśli mamy być dokładni, to nie jest to całkiem darmowe, bo nie można przesadzić, no i trzeba jeszcze te elektrownie pobudować i wysyłać tam pracowników, a mogliby robić coś innego w tym czasie. Ale i tak jest to chyba najłagodniejszy system pożyczek, jaki widziałem w grze - nie ma odsetek, a jeszcze jak spłacisz, to rośnie ci rating :D
wojjas
Posty: 49
Rejestracja: 05 lip 2018, 12:13
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)

Post autor: wojjas »

Chciałbym sobie sprawić Anachrony do solo grania, ale obecnie wariant solo jest w dodatku, którego reszta zawartości raczej nie będzie mi potzebna.
Wiem, że oficjalnie można pobrać Chronobota 1, ale był on trochę wadliwy.
Stąd moje pytanie czy znalazłaby sie dobra dusza, która cyknęłaby fotkę planszy, elementow, ktore trzeba dodrukowac?
Ewentualnie elementów do Chronossusa, ale tylko tych do gry z podstawką?

Na bgg jest mnóstwo zdjęć elementów, nie wydaje mi się, żeby pnp był jakis naganny, ale może macie inne zdanie.
manicminer
Posty: 851
Rejestracja: 07 wrz 2019, 15:00
Has thanked: 79 times
Been thanked: 114 times

Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)

Post autor: manicminer »

W solo można grać z dodatkami. Więc co masz na myśli, że nie będzie ci potrzebny?
wojjas
Posty: 49
Rejestracja: 05 lip 2018, 12:13
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)

Post autor: wojjas »

Po prostu wiem, że na 90% nie będę chciał dodatków, więc elementy do gry z dodatkami nie byłtby mi potrzebne. Z resztą, jeśli będę chciał dodatków, to pewnie Fractures of Time kupię.
Ale żeby się o tym przekonać chciałbym pograć.
sasquach
Posty: 1839
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 936 times
Been thanked: 588 times

Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)

Post autor: sasquach »

wojjas pisze: 27 paź 2023, 15:08 Wiem, że oficjalnie można pobrać Chronobota 1, ale był on trochę wadliwy.
Chronobot miał dwie wady:
1) można było grać wbrew pomysłowy na Anachrony i wygrać z nim wykorzystując jego zależność od ilości tur gracza, z tego co pamiętam to w wersji pnp jest to poprawione
2) nie pozwalał na granie z dodatkowymi modułami, ale ciebie to i tak nie interesuje

Chronosus został stworzony głównie po to, żeby można było grać z dodatkami.

Skoro interesuje Cię tylko podstawka pod Chronobot pnp będzie wystarczający.
wojjas
Posty: 49
Rejestracja: 05 lip 2018, 12:13
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)

Post autor: wojjas »

sasquach pisze: 28 paź 2023, 02:38
wojjas pisze: 27 paź 2023, 15:08 Wiem, że oficjalnie można pobrać Chronobota 1, ale był on trochę wadliwy.
Chronobot miał dwie wady:
1) można było grać wbrew pomysłowy na Anachrony i wygrać z nim wykorzystując jego zależność od ilości tur gracza, z tego co pamiętam to w wersji pnp jest to poprawione
2) nie pozwalał na granie z dodatkowymi modułami, ale ciebie to i tak nie interesuje

Chronosus został stworzony głównie po to, żeby można było grać z dodatkami.

Skoro interesuje Cię tylko podstawka pod Chronobot pnp będzie wystarczający.
Naprawą jest to, że rozgrywa przynajmniej 3 tury, niezależnie od gracza?
sasquach
Posty: 1839
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 936 times
Been thanked: 588 times

Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)

Post autor: sasquach »

wojjas pisze: 29 paź 2023, 02:21 Naprawą jest to, że rozgrywa przynajmniej 3 tury, niezależnie od gracza?
Dokładnie. Wcześniej można było z nim wygrać tak, że robiłeś tylko jedną akcję, potem bot i koniec rundy. I tak do końca gry. Ponieważ bot nie był pod to zbalansowany to zwykle można było tak z nim wygrać. Tylko że to było mocne nadużycie bo w normalniej grze drugi gracz by cię rozjechał.
sirPrzemo
Posty: 1
Rejestracja: 20 paź 2022, 19:22

Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)

Post autor: sirPrzemo »

Jestem po kilku rozgrywkach w Anachrony (3-4 osoby w podstawkę i z dodatkiem Fractures of Time). Z naszych dotychczasowych doświadczeń mamy taki wniosek że kluczem do sukcesu jest zorganizowanie sobie sposobu na pozyskiwanie zasobów. Chodzi głównie o wybudowanie w pierwszej kolejności budynków do pozyskiwania wody oraz innych surowców. Wygrywa ten, który jako pierwszy zgarnie atrakcyjny kafel budynku resztę graczy zostawiając z mniej ciekaweymi budynkami na rynku. Często bywało tak że inni gracze czekali do kolejnej ery na odświeżenie budynków a i to nie zawsze przynosiło oczekiwane korzyści. Czy macie podobne doświadczenia?
I jeszcze jedno pytanie: czy wybudowanie super projektu w miejscu gdzie należy spełnić warunek ewakuacji sprawia że mamy załatwione 2 z 3 miejsc koniecznych do zbudowania, czy też wymagane jest jednak zbudowanie np. 3 budynków elektrowni?
Awatar użytkownika
SetkiofRaptors
Posty: 460
Rejestracja: 15 maja 2020, 02:04
Has thanked: 243 times
Been thanked: 377 times

Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)

Post autor: SetkiofRaptors »

sirPrzemo pisze: 05 lis 2023, 21:20 Jestem po kilku rozgrywkach w Anachrony (3-4 osoby w podstawkę i z dodatkiem Fractures of Time). Z naszych dotychczasowych doświadczeń mamy taki wniosek że kluczem do sukcesu jest zorganizowanie sobie sposobu na pozyskiwanie zasobów. Chodzi głównie o wybudowanie w pierwszej kolejności budynków do pozyskiwania wody oraz innych surowców. Wygrywa ten, który jako pierwszy zgarnie atrakcyjny kafel budynku resztę graczy zostawiając z mniej ciekaweymi budynkami na rynku. Często bywało tak że inni gracze czekali do kolejnej ery na odświeżenie budynków a i to nie zawsze przynosiło oczekiwane korzyści. Czy macie podobne doświadczenia?
I jeszcze jedno pytanie: czy wybudowanie super projektu w miejscu gdzie należy spełnić warunek ewakuacji sprawia że mamy załatwione 2 z 3 miejsc koniecznych do zbudowania, czy też wymagane jest jednak zbudowanie np. 3 budynków elektrowni?

Wymagane jest wybudowanie konkretnie tych 3 budynków.

No jest euro niewątpliwie ogarnięcie produkcji i zrobienie silnika jest kluczem. Ale nie do końca się zgodzę ze to takie jednowymiarowe ze dobra produkcja wody np to zwycięstwo. Szyje się z tego co jest na planszy po prostu, czasem dociskając butem. Zdarzało mi się ze nie było budynków na wodę dobrych to budowałem produkujący rdzenie i dosłownie latałem na mapę po 4 wody, Ew 6 z wymiany. Czy wygrałem nie pamietam ale byłem konkurencyjny.

Na pewno budowa to kluczowy element i serce gry. Ale jakoś mnie moja luba bije mimo ze buduje mniej niż ja zdecydowanie, wiec sprawa nie może hyc tak prosta.
Wrocław. Kupiłem sobie już Inis i jest super.
Awatar użytkownika
gafik
Posty: 3649
Rejestracja: 25 lip 2011, 14:59
Lokalizacja: pole, łyse pole... ale mam już plan!
Has thanked: 55 times
Been thanked: 119 times

Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)

Post autor: gafik »

sirPrzemo pisze: 05 lis 2023, 21:20 ... z mniej ciekaweymi budynkami na rynku. Często bywało tak że inni gracze czekali do kolejnej ery na odświeżenie budynków a i to nie zawsze przynosiło oczekiwane korzyści. Czy macie podobne doświadczenia?
...
Tak, i to jest piękne w tego typu grach, gdzie jest kilka (nie za dużo) dróg do zwycięstwa. Każda rozgrywka jest unikalna bo jakaś droga nagle się blokuje i trzeba zdecydować którędy pomknąć po PZ.
Ten właśnie typ gier lubię.
SetkiofRaptors pisze: 05 lis 2023, 22:27 ...No jest euro niewątpliwie ogarnięcie produkcji i zrobienie silnika jest kluczem. Ale nie do końca się zgodzę ze to takie jednowymiarowe ze dobra produkcja wody np to zwycięstwo. Szyje się z tego co jest na planszy po prostu, czasem dociskając butem. Zdarzało mi się ze nie było budynków na wodę dobrych to budowałem produkujący rdzenie i dosłownie latałem na mapę po 4 wody, Ew 6 z wymiany. Czy wygrałem nie pamietam ale byłem konkurencyjny.

Na pewno budowa to kluczowy element i serce gry. Ale jakoś mnie moja luba bije mimo ze buduje mniej niż ja zdecydowanie, wiec sprawa nie może hyc tak prosta.
To to.
Awatar użytkownika
Malibu
Posty: 274
Rejestracja: 15 wrz 2016, 07:46
Has thanked: 56 times
Been thanked: 46 times

Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)

Post autor: Malibu »

W grze nie ma żadnego tekstu tak? Chciałem kupić francuską wersję bo zaraz się pojawi w sklepach a widzę że jest Polska instrukcja i zastanawiam się czy to mi wystarczy do grania
Awatar użytkownika
XLR8
Posty: 1685
Rejestracja: 16 lis 2020, 18:11
Has thanked: 281 times
Been thanked: 882 times

Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)

Post autor: XLR8 »

Malibu pisze: 06 lut 2024, 19:24 W grze nie ma żadnego tekstu tak? Chciałem kupić francuską wersję bo zaraz się pojawi w sklepach a widzę że jest Polska instrukcja i zastanawiam się czy to mi wystarczy do grania
Jest ale to tylko nazwy fakcji jak ścieżka zbawienia np i jest tego mało
sasquach
Posty: 1839
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 936 times
Been thanked: 588 times

Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)

Post autor: sasquach »

Malibu pisze: 06 lut 2024, 19:24 W grze nie ma żadnego tekstu tak? Chciałem kupić francuską wersję bo zaraz się pojawi w sklepach a widzę że jest Polska instrukcja i zastanawiam się czy to mi wystarczy do grania
Największy problem będziesz miał z superprojektami, bo do nich opisy w instrukcja odwołują się po nazwie, a nie po numerze jak do budynków czy kart. Ale pewnie na bgg znajdziesz ich fotki i sobie poradzi z dopasowaniem który jest który.
NeXuS AlphA
Posty: 221
Rejestracja: 01 gru 2019, 19:26
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 86 times
Been thanked: 76 times

Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)

Post autor: NeXuS AlphA »

Nie wiem jak kafelki we francuskiej wersji ale instrukcja francuska posługuje sie nazwami superprojektow po angielsku; a polska instrukcja oprócz nazwy przetłumaczonej zawiera również angielska nazwę.
Awatar użytkownika
Malibu
Posty: 274
Rejestracja: 15 wrz 2016, 07:46
Has thanked: 56 times
Been thanked: 46 times

Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)

Post autor: Malibu »

O to jak już wyjdzie to postaram się gdzieś podglądnąć te kafle a jak będą w całości po FR przetłumaczone to zakupie wersje eng u Mindclasha albo poczekam na Portal :D
Awatar użytkownika
AnlAir
Posty: 214
Rejestracja: 18 lut 2020, 22:05
Lokalizacja: 3sity
Has thanked: 52 times
Been thanked: 90 times

Re: Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)

Post autor: AnlAir »

Malibu pisze: 07 lut 2024, 05:19 O to jak już wyjdzie to postaram się gdzieś podglądnąć te kafle a jak będą w całości po FR przetłumaczone to zakupie wersje eng u Mindclasha albo poczekam na Portal :D
Wszystkie kafle po ang (tekst/obrazek) znajdziesz tutaj
I jak wspomniał Nexus w instrukcji polskiej angielska nazwa jest podana obok polskiej.

Wersja polska miała kafle superprojektów w innych odcieniach, ja swoją wymieniłem na angielską z tego powodu.
ODPOWIEDZ