Pipeline (Ryan Courtney)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
trixon
Posty: 629
Rejestracja: 24 sie 2020, 10:08
Has thanked: 256 times
Been thanked: 288 times

Re: Pipeline (Ryan Courtney)

Post autor: trixon »

dwaduzepe pisze: 09 lis 2021, 10:13
trixon pisze: 09 lis 2021, 01:06 Grałem tylko z żoną. Mogę polecić. Dla mniejszej ilości graczy rynek surowców jest mniejszy. Łatwiej dobrać interesujące nas rury ze środka i zgarnąć pasujące ulepszenie. Z kolei przez mniejszą ilość graczy trudniej pozyskać przetworzoną ropę z rynku. Nie mam porównania jak się gra na większą ilość osób, ale wydaje mi się, że może być lepiej. Mimo wszystko gra w 2 osoby wciąż jest bardzo satysfakcjonukąca.
widzialem, ze sporo bledow w instrukcji, masz jakis poprawiony druk czy nie sprawdzales?
Nic na temat błędów mi nie wiadomo. Graliśmy wg. instrukcji i nam nic nie przeszkadzało. W wolnej chwili zerknę co to za błędy i spróbuję się odnieść.
dwaduzepe
Posty: 687
Rejestracja: 27 maja 2020, 14:27
Has thanked: 125 times
Been thanked: 254 times

Re: Pipeline (Ryan Courtney)

Post autor: dwaduzepe »

jakies drobnostki, nic wplywajacego na gre, tak tylko z ciekawosci pytam
dwaduzepe
Posty: 687
Rejestracja: 27 maja 2020, 14:27
Has thanked: 125 times
Been thanked: 254 times

Re: Pipeline (Ryan Courtney)

Post autor: dwaduzepe »

Jestem po dwoch grach i poki co jestem zachwycony. Bezlitosna, bezwzgledna, nie wybaczajaca bledow, wymagajaca maksymalnej optymalizacji. Cos pieknego.
Awatar użytkownika
SoloGram
Posty: 89
Rejestracja: 28 kwie 2021, 11:27
Has thanked: 46 times
Been thanked: 82 times
Kontakt:

Re: Pipeline (Ryan Courtney)

Post autor: SoloGram »

Gra jest doskonała. Krótka kołderka jest tak krótka, że jak się ją naciągnie na nos, to wieje aż po kolana - co zapewne nie będzie lubiane przez część graczy :) Tytuł jeszcze nie jeden raz zagości u nas na stole, a dodatkowym plusem jest świetnie zaprojektowana fanowska automa Ludvig, z którą pełną rozgrywkę udało mi się popełnić na SoloGramie, zapraszam :)
Zapraszam na rozgrywki w gry planszowe solo:
SoloGram na YouTube
SoloGram na Facebook
SoloGram
Awatar użytkownika
siepu
Posty: 1195
Rejestracja: 14 gru 2007, 22:10
Lokalizacja: Olecko / Warszawa
Has thanked: 260 times
Been thanked: 296 times

Re: Pipeline (Ryan Courtney)

Post autor: siepu »

Ja się jednak trochę odbiłem. Ekonomia działa bardzo fajnie, ale to za mało żeby uciągnąć dużą grę. Dlatego doszło do tego układanie rur, które mnie kompletnie nie bawi a pochłania jednak połowę czasu grania.
Awatar użytkownika
yaro_
Posty: 276
Rejestracja: 31 gru 2018, 09:44
Lokalizacja: Radzionków
Has thanked: 64 times
Been thanked: 110 times

Re: Pipeline (Ryan Courtney)

Post autor: yaro_ »

Ja mojego pipeline'a też puściłem.
Za mało rund zeby poczuć wiatr we włosach. Ledwo coś tam uskładałeś i koniec. W zasadzie podobało mi się tam wszystko prócz układania tych tytułowych rurek :)

Na szczęście lukę po Pipelinie dość dobrze wypełnił mi Barrage. Dużo sensowniejsza układanka kanałów (na planszy), tez spełnianie kontraktów, tez krótka kołderka ( ale nieaż tak!) i długość rund taka że czuję ze cos zbudowalem :)
Wosho
Posty: 1442
Rejestracja: 01 gru 2011, 13:15
Has thanked: 177 times
Been thanked: 141 times

Re: Pipeline (Ryan Courtney)

Post autor: Wosho »

A grał ktoś z dodatkiem?
Awatar użytkownika
arturmarek
Posty: 1481
Rejestracja: 31 paź 2017, 08:05
Has thanked: 257 times
Been thanked: 720 times

Re: Pipeline (Ryan Courtney)

Post autor: arturmarek »

Coś tu widzę cichutko... Ja jestem po pierwszej rozgrywce 2-osobowej i pierwsze wrażenie pozytywne. Na pewno jeszcze będę grał i napiszę tutaj jakieś przemyślenia.

Na ten moment mam pytanie o przechowywanie. Mam wszystko w woreczkach strunowych i trochę to niepraktyczne. Widzałem insert od folded space, ale mnie nie bardzo przekonuje. Ma ktoś jakiś dobry sposób przechowywania? Pieniędzy z gry nie używam, bo mam Iron Clays. Rozważam "pożyczenie" jednego pudełka z Ark Nova, bo tam mi też jedno w zasadzie wystarcza, bo pieniędzy nie używam. No i nie wiem gdzie kafle rur trzymać, bo w 3-4 workach strunowych to nie jest idealne rozwiązanie.
Awatar użytkownika
siepu
Posty: 1195
Rejestracja: 14 gru 2007, 22:10
Lokalizacja: Olecko / Warszawa
Has thanked: 260 times
Been thanked: 296 times

Re: Pipeline (Ryan Courtney)

Post autor: siepu »

Nie wiem czemu woreczki tutaj miałyby się nie sprawdzać. Nie ma aż tyle typów żetonów, żeby Insert był potrzebny. Zwłaszcza jak bierzesz zewnętrzne pieniadze.
Awatar użytkownika
trixon
Posty: 629
Rejestracja: 24 sie 2020, 10:08
Has thanked: 256 times
Been thanked: 288 times

Re: Pipeline (Ryan Courtney)

Post autor: trixon »

arturmarek pisze: 02 sie 2023, 10:27 Coś tu widzę cichutko... Ja jestem po pierwszej rozgrywce 2-osobowej i pierwsze wrażenie pozytywne. Na pewno jeszcze będę grał i napiszę tutaj jakieś przemyślenia.

Na ten moment mam pytanie o przechowywanie. Mam wszystko w woreczkach strunowych i trochę to niepraktyczne. Widzałem insert od folded space, ale mnie nie bardzo przekonuje. Ma ktoś jakiś dobry sposób przechowywania? Pieniędzy z gry nie używam, bo mam Iron Clays. Rozważam "pożyczenie" jednego pudełka z Ark Nova, bo tam mi też jedno w zasadzie wystarcza, bo pieniędzy nie używam. No i nie wiem gdzie kafle rur trzymać, bo w 3-4 workach strunowych to nie jest idealne rozwiązanie.
Jeżeli chodzi o kafle rur to też na razie lepszego sposobu niż woreczki strunowe nie znalazłem. Polecam za to organizer (sprzedawany w czteropaku za ok. 8 zł) z Action na kosteczki - idealnie się nadaje i do tego dobrze wkomponowuje się do pudełka z pozostałym komponentami (nawet z dodatkiem).

Pograłem też w większą ilość graczy niż 2. Gra się jeszcze lepiej niż na 2. Jest bardzo ciasno, a każdy pojedynczy ruch jest mega istotny. Na pewno ciężej jest w większą ilość graczy dojść do trzeciego poziomu danej technologii. Generalnie jeżeli ktoś zdobędzie trzeci poziom danej technologii to w mojej ocenie bardzo musiał się pilnować, aby być pierwszym podczas danego roku, albo pozostali gracze zaspali pozwalając mu na jej zdobycie.

Mam dodatek, ale jeszcze nie czuję potrzeby, aby go wdrażać. Gra wciąż jest u mnie top 1 i szkoda, że w Polsce przeszła bez echa.
Awatar użytkownika
kuleczka91
Posty: 413
Rejestracja: 10 lut 2020, 18:27
Has thanked: 609 times
Been thanked: 402 times

Re: Pipeline (Ryan Courtney)

Post autor: kuleczka91 »

arturmarek pisze: 02 sie 2023, 10:27 Na ten moment mam pytanie o przechowywanie. Mam wszystko w woreczkach strunowych i trochę to niepraktyczne. Widzałem insert od folded space, ale mnie nie bardzo przekonuje. Ma ktoś jakiś dobry sposób przechowywania? Pieniędzy z gry nie używam, bo mam Iron Clays. Rozważam "pożyczenie" jednego pudełka z Ark Nova, bo tam mi też jedno w zasadzie wystarcza, bo pieniędzy nie używam. No i nie wiem gdzie kafle rur trzymać, bo w 3-4 workach strunowych to nie jest idealne rozwiązanie.
Ja trzymam kafle rur w woreczku materiałowym z dodatku ;) Najlepsze rozwiązanie i przy losowaniu nie widać co się wyciąga z worka. Ja sobie ogarnęłam porządek 2ma organizerami z Tedi:
Obrazek
A ogólnie jak ktoś nie chce/nie ma dodatku to takie duże worki materiałowe bez problemu kupicie w Meplu: https://mepel.pl/woreczek-materialowy-sakiewka-20x25cm
trixon pisze: 02 sie 2023, 10:50 Mam dodatek, ale jeszcze nie czuję potrzeby, aby go wdrażać. Gra wciąż jest u mnie top 1 i szkoda, że w Polsce przeszła bez echa.
A ja odkąd mam dodatek to tylko z nim gram. Wprowadza bardzo fajne rzeczy do gry, co roku drożeje ropa więc trzeba mieć dłuższe rury do przetworzenia, są kafle z nowymi cenami baryłek i nowe ceny na rynkach sprzedaży i najlepsze wg mnie to kafelki dzięki którym możemy pozmieniać sobie miejscami akcje w "środkowym krzyżu". Jeszcze dodali nowe karty z usprawnieniami, ale ja z nich nie korzystam.
Awatar użytkownika
arturmarek
Posty: 1481
Rejestracja: 31 paź 2017, 08:05
Has thanked: 257 times
Been thanked: 720 times

Re: Pipeline (Ryan Courtney)

Post autor: arturmarek »

No i jestem po 4 rozgrywkach, z czego jednej z 9-letnim synem, więc tak jakby trochę "na dwie ręce". Garść losowych przemyśleń:

Komponenty są estetyczne. Kafle wyglądają na tą samą jakość co On Mars, niestety dla mnie one mają taką sobie jakość - mają tendencję do mini-zdarć na krajach. Na jasnych kaflach tego nie widać, ale na ciemnych szybko pojawiają się ślady.

Bardzo lubię gry euro/ekonomiczne z jakimś niestandardowym elementem. Miałem duże oczekiwania co do mechaniki układania rur. Jest dobrze, ale mam wrażenie, że ciekawa łamigłówka jest przy pierwszych kilku rurkach. Potem już się tylko wydłuża istniejące. Ewentualnie zaplanowanie miejsca na maszyny jest dodatkowym wymiarem tej łamigłówki. Ogólnie jest to udana implementacja elementu układankowego w ciężkiej grze optymalizacyjne. Jednak tutaj królową ciągle jest UIczta dla Odyna, gdzie ten element tetrisowy jest bardzo angażujący przez całą rozgrywkę.

Poza tym elementem układanki jest to do bólu standardowa gra ekonomiczna. Kupuję-polepszam-sprzedaję. Nie widzę tutaj zupełnie niczego wartego większego komentarza. Dla mnie to nie jest minus, jak gra dobrze działa, to nie potrzebuje na siłę udziwnień.

Gra ma bardzo krótką kołdrę. Ogólnie to dla mnie na plus, ale przez to niektóre elementy tracą na znaczeniu, lub mogą tracić na znaczeniu. Szczególnie ulepszenia, ale też zamówienia i kontakty.

Ulepszenia są bardzo fajne, ale ta mechanika blokowania nie do końca do mnie przemawia. W sumie w całej grze się nie blokujemy i jedynie podbieramy sobie rurki albo tańsze kostki, a w przypadku ulepszeń mamy jakiś dziwny wyścig i prawie "take-that" z blokowaniem ulepszenia, które potrzebuje rywal. U nas to się zaczęło sprowadzać do sytuacji znanej z Zamków Burgundii, gdzie czekam z łódką na ostatnią turę w rundzie, żeby wskoczyć na pierwszego gracza w pierwszej turze kolejnej rundy. Tutaj mam podobne uczucie, że w ostatniej turze roku chcę być drugi, żeby zmienić kolejność i zacząć kolejny rok od upgrade'u, oczywiście pilnując, żeby mieć hajs.

Dwie pierwsze rozgrywki graliśmy na punktowania sugerowane w instrukcji do pierwszej rozgrywki. One są mega na jedno kopyto, szczególnie punktacja, która pozwala punktować po raz drugi ropę w magazynie spłyca grę. Praktywnie bez sensu są w takim układzie kontrakty i też mniej przydatne zamówienia, bo w sumie na koniec gry opłaca się wypchnąć jak najwięcej kostek na szczyt i dostać 60$ za każdą.

Wydaje się, że gra ma potencjał na "szachowe otwarcia". W sumie jest spora zmienność setupu, ale wydaje się, że kilka pierwszych ruchów może być podobna bez wględu na układ. Trochę jak w Food Chain Magnate - niby różny układ mapy, niby inaczej postawione restauracje, ale ostatecznie kilka pierwszych rund leci schematycznie.

Czas rozgrywki jest bardzo przyjemny. W sumie dokładnie nie sprawdzałem, ale sama rozgrywka 2-osobowa zamyka się w ok. 60min. Setup i teardown jest dość upierdliwy, nie jakoś okropnie. Trzeba sutawić trochę tych rurek, przydałoby się je jakoś pomieszać, żeby nie mieć pasujących z poprzedniej rozgrywki obok siebie. Kontrakty i zamównienia mają trzy kategorie, także też trzeba znaleźć odpowiednie.

Grałem tylko 2-osobowo, ale w więcej osób wydaje mi się, że gra może być ekstremalnie ciasna. Nawet na dwie osoby zdarzyło nam się kompletnie oczyścić rządowy rynek rur. Ropa na "crude market" też ma tendencję do znikania.

Modułów z dodatków jeszcze nie testowałem. Jednak po przeczytaniu istrukcji, trochę rozczarowujący mi się wydaje. Fajnie, ze są moduły zwiększające zmienność setupu - chociaż w aspektach, chyba, mniej wpływających na rogrywkę niż elementy już istniejące w podstawce. Dodatkowo jakieś tam nowe ulepszenia i punktowanie. Wszystko to są OK moduły, ale nie ma w tym rozszerzeniu żadnego prawdziwego rozszerzenia - żadnej nowej mechaniki.
ODPOWIEDZ