Napad na Doomrock (Tomek Stasiak)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Bruno
Posty: 2022
Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1498 times
Been thanked: 1151 times

Re: Napad na Doomrock (Tomek Stasiak)

Post autor: Bruno »

Curiosity pisze: 04 lut 2022, 23:57 No proszę, szykuje się "Ultimate Edition". Świeżutkie wideo.
https://www.youtube.com/watch?v=-OA-YNaTIDA
Eee, no to już od dość dawna wiadomo 8)
Czekamy na wieści nt. daty kampanii dla polskiej wersji (ma ruszyć po [udanym] wsparciu na Gamefound).
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
Awatar użytkownika
madyoss
Posty: 66
Rejestracja: 23 cze 2012, 14:58
Has thanked: 13 times
Been thanked: 47 times

Re: Napad na Doomrock (Tomek Stasiak)

Post autor: madyoss »

Jestem blisko opisania jak będzie wyglądał dodatek ultimate do podstawki pl.
Będą pewne różnice między wersjami, ale podczas kampanii skorzystamy z zalet jakie będzie niosła anglojęzyczna kampania. 3D model znacznika drużyny i nowa plansza będą najpewniej nagrodą dla Wspierających.
Więcej informacji wkrótce.
Awatar użytkownika
atom90
Posty: 18
Rejestracja: 22 cze 2018, 14:29
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Re: Napad na Doomrock (Tomek Stasiak)

Post autor: atom90 »

Witam.
Jak tam wieści? Czy kampania będzie w tym roku?
Jeśli tak to muszę jakoś przygotować portfel.... :)
Awatar użytkownika
madyoss
Posty: 66
Rejestracja: 23 cze 2012, 14:58
Has thanked: 13 times
Been thanked: 47 times

Re: Napad na Doomrock (Tomek Stasiak)

Post autor: madyoss »

Wszystko wskazuje na to że będzie w okolicy maja.
dannte
Posty: 731
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 104 times
Been thanked: 425 times

Re: Napad na Doomrock (Tomek Stasiak)

Post autor: dannte »

Jeśli ktoś jeszcze nie widział, to ruszyła kampania na wersję Ultimate EN: https://gamefound.com/projects/bd-games ... te-edition
Można też obserwować kiedy wystartuje edycja PL: https://wspieram.to/DoomrockUltimate

Aż ostatnio zagrałem dwa razy 2p i raz 4p, żeby sobie przypomnieć trochę grę. No i mega się dobrze bawiłem, na pewno będę chciał ulepszyć moją kopię o nowe rzeczy. Przede wszystkim nowi przeciwnicy, a Blob w szczególności :)

W dwóch grach 2p przetestowałem sobie ciekawy wariant: każdy bohater ma dodatkową kość, czyli zawsze dysponuje jedną kością więcej niż liczba kart umiejętności. Redukuje to frustrację związaną z wyrzuceniem bezużytecznych wyników po wszystkich przerzutach :) Polecam.
Przy dociąganiu umiejętności zastosowałem regułę z Ultimate, czyli wybrałem jedną kartę z pięciu, a nie trzech. Myślę, że to bardzo na plus.
Nadal niestety nie jestem fanem jednostronnych żetonów osłabienia: nie dałoby rady zrobić je dwustronnymi (a nawet 1x z jednej strony, 2x z drugiej), a efekt osłabienia losować z kości? Takie 4-5 customowych kości osłabienia byłoby świetnym dodatkiem do gry. Można nawet dodać jakieś alternatywne kości z mocniejszymi obrażeniami, którymi rzucałoby się po 2. czy 3. rundzie, albo np. za każde 3 żetony osłabienia na postaci możnaby jedną z kości podmienić na mocniejszą. Ciekaw jestem czy był rozważany aspekt zmodyfikowania podejścia do żetonów osłabienia? One są bardzo fajnym elementem gry, ale te obracanie zużytych żetonów i "mieszanie" ich jest siermiężne...

Chciałem jednak zwrócić uwagę na możliwe błędy w regułach.
1) Najnowsze reguły angielskiej wersji Ultimate mają inne zasady dot. znaczników osłabienia, niż najnowsza (1.9) instrukcja napadu na doomrock. Jeśli dobrze pamiętam, to te reguły z ultimate to starsza wersja zasad Napadu - czy to pomyłka i wkradł się chochlik, czy z jakiegoś powodu postanowiliście przywrócić stare reguły? Chodzi mianowicie o to, że obecnie, gdy skończą się żetony osłabienia to nowych nie dodajemy, a przy dobraniu eskalacji, wyrzucamy puste żetony i mieszamy wszystkie pozostałe z powrotem. W wersji Ultimate jest tak, że gdy żetony się wyczerpią to trzeba rozpatrzyć wszystkie żetony w grze, a sama eskalacja po prostu miesza wszystkie żetony (również puste).
2) Reguły mówią, że dowolne efekty można aktywować w dowolnym momencie (również przerywając aktywację przeciwnika), jeśli nie napisano inaczej. Ale problem w tym, że - poza Reakcjami - nigdy, nigdzie nie napisano inaczej (czy się mylę?). Są efekty, które wyraźnie mówią, że mogą przerwać aktywację - ale to brzmi jak redundantny tekst, prawda? Np. efekty ukrycia na planszy starcia: Żniwiarze i Bestie mówią wyraźnie, żeby przerwać aktywację (czyli: nie można aktywować tego efektu kiedy indziej), ale podobne efekty na planszy Barbarzyńców czy Widma tego nie mówią: czyli można ich użyć kiedykolwiek? Czy to jakieś niedopatrzenie?
3) Hycorax nie przegrywa póki Nieumarłe Sługi nie zostaną pokonane - czy jeśli Hycorax zostanie pokonany jako pierwszy, to dalej zagrywa aury? To nie ma sensu, ale brakuje reguły opisującej tę sytuację (albo jej nie znalazłem).
4) Mackowatej Poczwarze wydaje się brakować opisu "Cel: Gdy Poczwara zostanie pokonana, gracze natychmiast wygrywają" - to chyba nie jest celowe, żeby w nieskończoność walczyć z Mackami, które co chwilę wracają do gry, nawet gdy sama Poczwara jest już pokonana? Ja akurat Poczwarę pokonałem łatwo przy 2 graczach, bo zastosowałem fortel: zjechanie wszystkich Macek do ostatniego żetonu każda, wyeliminowanie asa z talii, po czym pokonanie każdej z Macek w tej samej rundzie - w ten sposób Poczwara zagrywała jedną kartę co turę, nie robiąc praktycznie nic, a póki nie zagrała asa, to nowe Macki się nie pojawiały. Ale gdyby było inaczej, czyli np. w przypadku 4 graczy mamy do czynienia z 6 Mackami i 5-8 aktywacjami, gdzie talia składa się tylko z 7 kart, to praktycznie co rundę wyjdzie as, który przywróci wszystkie Macki. Czy naprawdę zamierzeniem tego przeciwnika było zredukowanie wszystkich Macek do ostatniego żetonu, żeby potem wyeliminować wszystkie na raz? Inaczej nie da się wygrać?
(5-8 aktywacji wynika z faktu, że tyran zawsze aktywuje się jeden raz, natomiast w przypadku 1 Macki mamy 4 aktywacje, a w przypadku 6 Macek mamy 2+2+2+1 aktywacje, czyli w sumie as pojawi się prawie co rundę)

(to nie są pytania o zasady, tylko o grę i niefortunnie użyte sformułowania, które można poprawić w nadchodzącej edycji/dodatku)


Tak czy inaczej, gra jest wyborna i wcale nie czuję tych kilkunastu godzin w niej spędzonych jako stracone ;) a powyższe problemy to tylko niuanse, które można było spokojnie sobie uzasadnić po swojemu :)
Awatar użytkownika
madyoss
Posty: 66
Rejestracja: 23 cze 2012, 14:58
Has thanked: 13 times
Been thanked: 47 times

Re: Napad na Doomrock (Tomek Stasiak)

Post autor: madyoss »

Przy dociąganiu umiejętności zastosowałem regułę z Ultimate, czyli wybrałem jedną kartę z pięciu, a nie trzech. Myślę, że to bardzo na plus.
Tak naprawdę to działa trochę inaczej. Po dociągnięciu 3 kart na level up, można dowolne karty odrzucić aby pociągnąć tyle samo nowych.
Reguły mówią, że dowolne efekty można aktywować w dowolnym momencie
Nie do końca, to dotyczy użycia przedmiotów, ale sprawdzę to dokładniej, dzięki.

Zabicie poczwary powinno zakończyć walkę.


Wielkie dzięki za konstruktywne komentarze.
Rzeczywiście można zapisywać się na polską kampanię :
https://wspieram.to/DoomrockUltimate
Przed naciśnięciem serduszka trzeba zalogować się na wspieram to, inaczej nie będzie działać.

Przed zakończeniem kampanii na Gamefound przedstawię jak będzie wyglądać polska kampania, jakie będą nagrody i co będzie zawarte w dodatku.
dannte
Posty: 731
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 104 times
Been thanked: 425 times

Re: Napad na Doomrock (Tomek Stasiak)

Post autor: dannte »

madyoss pisze: 24 kwie 2022, 14:21
Przy dociąganiu umiejętności zastosowałem regułę z Ultimate, czyli wybrałem jedną kartę z pięciu, a nie trzech. Myślę, że to bardzo na plus.
Tak naprawdę to działa trochę inaczej. Po dociągnięciu 3 kart na level up, można dowolne karty odrzucić aby pociągnąć tyle samo nowych.
Tak, to prawda, pomieszałem ze sobą dwie reguły. W Ultimate niewybrane karty się odrzuca (na spód talii?), a ja niewybrane po prostu wtasowywałem w talię (tak jak w regułach 1.9). Czyli nie było dla mnie różnicy czy dociągnę od razu 5, czy najpierw 3, a potem 2 wymienię na nowe, bo i tak te 4 niewybrane zostawały wtasowane z powrotem.

Przy okazji też inną regułę źle rozegrałem: jednorazowe przedmioty po użyciu też wtasowywałem w talię przedmiotów, a powinienem był usuwać z gry (zgodnie z regułami 1.9) - sprawdziłem w zasadach Ultimate i tam brakuje jakiegokolwiek opisu co oznacza słowo Consume i czym cechują się przedmioty typu Consumable - wydawałoby się to oczywiste, ale jeśli zamiarem było wyrzucenie ich poza grę, a nie wtasowanie z powrotem, to należy to opisać.
Awatar użytkownika
Bruno
Posty: 2022
Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1498 times
Been thanked: 1151 times

Re: Napad na Doomrock (Tomek Stasiak)

Post autor: Bruno »

Gratulacje dla Tomka Stasiaka z powodu bardzo skutecznego ufundowania się anglojęzycznej wersji Assault on Doomrock UE na GameFound:
https://gamefound.com/projects/bd-games ... te-edition
1700 wspierających to chyba niemało dla całkowicie autorskiego projektu!

Mam nadzieję, że to dobry prognostyk dla zapowiadanej na Wspieram.to kampanii wersji polskiej :wink:

Pytanie, czy w wersji PL, która ma być tylko dodatkiem do już wydanej 2. edycji, możemy też liczyć na cel związany z wydrukowaniem kart o pełnowymiarowych grafikach? (tzn. bez czarnych ramek). Wymagałoby to ponownego wydrukowania kart z "podstawki", co jest chyba zbyt kosztownym przedsięwzięciem? Szkoda, bo bez ramek grafiki prezentują się dużo ładniej.
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
Awatar użytkownika
Bruno
Posty: 2022
Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1498 times
Been thanked: 1151 times

Re: Napad na Doomrock (Tomek Stasiak)

Post autor: Bruno »

madyoss pisze: 23 lut 2022, 15:16 Wszystko wskazuje na to że będzie w okolicy maja.
Jak z kampanią PL - wiadomo już, kiedy ruszy na wspieram.to?
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
Rejw
Posty: 34
Rejestracja: 13 sty 2015, 13:03
Lokalizacja: Warszawa

Re: Napad na Doomrock (Tomek Stasiak)

Post autor: Rejw »

Bruno pisze: 17 cze 2022, 19:52
madyoss pisze: 23 lut 2022, 15:16 Wszystko wskazuje na to że będzie w okolicy maja.
Jak z kampanią PL - wiadomo już, kiedy ruszy na wspieram.to?
Na stronie pierwszej wspieraczki jest info o wersji Ultimate. Jeszcze bez daty. Na razie rozpoznanie.
dannte
Posty: 731
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 104 times
Been thanked: 425 times

Re: Napad na Doomrock (Tomek Stasiak)

Post autor: dannte »

Bruno pisze: 17 cze 2022, 19:52
madyoss pisze: 23 lut 2022, 15:16 Wszystko wskazuje na to że będzie w okolicy maja.
Jak z kampanią PL - wiadomo już, kiedy ruszy na wspieram.to?
Ostatnia aktualizacja mówi tylko tyle:
wspieram.to pisze:Jeśli jesteście zainteresowani podrasowanym Doomrockiem, to uprzejmie proszę zalogujcie się na wspieram.to i kliknijcie ‘Powiadom o Starcie Kampanii’ na tym podglądzie strony:
STRONA KAMPANII
Będzie to motywujący impuls który pomoże energicznie zabrać się do roboty. Data startu kampanii zależeć będzie od ilości zebranych subskrybentów.
Jeśli dobrze kojarzę, to przez ostatnie dwa dni (wtedy ostatnio tam zaglądałem) przybyło tylko ok. 5 subskrypcji? (wtedy były chyba 133, teraz jest 138)
Awatar użytkownika
Bruno
Posty: 2022
Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1498 times
Been thanked: 1151 times

Re: Napad na Doomrock (Tomek Stasiak)

Post autor: Bruno »

dannte pisze: 01 sie 2022, 19:31 Jeśli dobrze kojarzę, to przez ostatnie dwa dni (wtedy ostatnio tam zaglądałem) przybyło tylko ok. 5 subskrypcji? (wtedy były chyba 133, teraz jest 138)
5 subskrypcji w dwa dni? To i tak niespodziewanie dobrze, bo autor nie prowadzi obecnie chyba żadnej kampanii informacyjnej dot. wydania wersji Ultimate po polsku...
Ja w każdym razie od dawna jestem wśród tych 138! :wink:
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
Awatar użytkownika
madyoss
Posty: 66
Rejestracja: 23 cze 2012, 14:58
Has thanked: 13 times
Been thanked: 47 times

Re: Napad na Doomrock (Tomek Stasiak)

Post autor: madyoss »

Szykuje się kolejna kampania na wspieram.to

Obrazek
Dodatek będzie bardzo bogaty w zawartość. W wielu przypadkach podwoimy wielkości talii. Pewną sprawą jest znaczny przyrost talii obszarów, przedmiotów, umiejętności, bohaterów, zdarzeń, starć. Oprócz tego dodatek będzie zawierał nowe komponenty, np bardzo ważny dla gry teren do walk oraz trochę nowych reguł, między innymi wariant skracający grę do 60 minut.

Obrazek
Nagrodą dla wspierających będzie tym razem model znacznika drużyny oraz nowa plansza przygody. Oba przedmioty nie będą zawarte w sklepowej wersji gry, za to każdy Wspierający otrzyma je w prezencie.

Obrazek
Dodatek będzie zawierał elementy bez których osobiście nie chciałbym grać. Z tych nowych rzeczy jest to z pewnością teren do walki i oprych do grania solo. Poza tym wzrost zawartości powinien być bardzo odczuwalny, szczególnie biorąc pod uwagę wzrost ilości obszarów mapy i walk. Oprócz tego podczas kampanii dostępne będzie szereg dodatków, między innymi neoprenowa mata do bitwy, metalowe monety itp.

Obrazek
Polski Ultimate będzie dodatkiem do bazowej wersji gry z ubiegłego roku. Nowa zawartość będzie więc przedstawiona w takim samym wyglądzie jak zawartość podstawki którą większość z Was ma i którą można aktualnie kupić w sklepach. Mimo że wersja PL będzie się różniła od wersji anglojęzycznej to szykuje się dodatek na bogato, kategoria ‘must have. Nie zabraknie również konkursów podczas których wspólnie zaprojektujemy trochę zawartości która będzie ekskluzywna dla Polskiej wersji gry.

Jeśli jesteście zainteresowani podrasowanym Doomrockiem, to uprzejmie proszę zalogujcie się na wspieram.to i kliknijcie ‘Powiadom o Starcie Kampanii’:
https://wspieram.to/DoomrockUltimate

Będzie to motywujący impuls który pomoże energicznie zabrać się do roboty. Data startu kampanii zależeć będzie od ilości subskrybentów.
Awatar użytkownika
akahoshi
Posty: 902
Rejestracja: 07 maja 2015, 08:32
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 27 times
Been thanked: 26 times

Re: Napad na Doomrock (Tomek Stasiak)

Post autor: akahoshi »

madyoss jakieś wieści w sprawie dodatku?
Takie małe zainteresowanie subskrypcją, że od sierpnia nic się nie ruszyło?

Macie jakieś pomysły na obniżenie poziomu trudności? A może sam autor w dodatku trochę zminił balans?
Pomimo kilku rozgrywek, najdalej dotarłem do przeciwnika II rangi 8)
Moja groteka
Nieoficjalne FAQ do Robinsona
"Kiedy jesteś martwy, to nie wiesz, że jesteś martwy. Stanowi to problem tylko dla innych. Kiedy jesteś głupi, jest dokładnie tak samo."
Michael E. Brown
dannte
Posty: 731
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 104 times
Been thanked: 425 times

Re: Napad na Doomrock (Tomek Stasiak)

Post autor: dannte »

Ponawiam pytanie czy coś więcej może wiadomo?
Kiedy będzie można zagrać przeciwko Blobowi w wersji polskiej? :)
marcin8509
Posty: 161
Rejestracja: 10 lis 2014, 12:58
Has thanked: 97 times
Been thanked: 13 times

Re: Napad na Doomrock (Tomek Stasiak)

Post autor: marcin8509 »

Hej Tomek Stasiak, coś więcej wiadomo o wersji Ultimate ?
:), ach ta cenzura.
opulentus
Posty: 522
Rejestracja: 11 wrz 2016, 15:55
Lokalizacja: Toruń
Has thanked: 94 times
Been thanked: 29 times

Re: Napad na Doomrock (Tomek Stasiak)

Post autor: opulentus »

Ktoś w to wygrał?
Awatar użytkownika
akahoshi
Posty: 902
Rejestracja: 07 maja 2015, 08:32
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 27 times
Been thanked: 26 times

Re: Napad na Doomrock (Tomek Stasiak)

Post autor: akahoshi »

Mnie, pomimo wielu prób się nie udało.
Krążą jednak opowieści, że ktoś gdzieś kiedyś wygrał :lol: .
Poziom wyzwania trochę zepsuł mi odbiór tej gry. Dawno w nią nie grałem, bo po pewnym czasie miałem wrażenie że nie ma sensu grać w grę w którą się nie da wygrać.
Ja bym chętnie przytulił jakichś home rule lekko ułatwiający rozgrywkę.
Moja groteka
Nieoficjalne FAQ do Robinsona
"Kiedy jesteś martwy, to nie wiesz, że jesteś martwy. Stanowi to problem tylko dla innych. Kiedy jesteś głupi, jest dokładnie tak samo."
Michael E. Brown
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8756
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2670 times
Been thanked: 2353 times

Re: Napad na Doomrock (Tomek Stasiak)

Post autor: Curiosity »

opulentus pisze: 02 lip 2023, 21:51 Ktoś w to wygrał?
Tak, zdarzyło się, nawet kilka razy. Zastrzegam, że grałem w angielską wersję gry (z dodatkiem), ta polska ma minimalnie inne zasady i choć ją kupiłem, to w nią nie zagrałem.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
Bruno
Posty: 2022
Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1498 times
Been thanked: 1151 times

Re: Napad na Doomrock (Tomek Stasiak)

Post autor: Bruno »

Grałem trzykrotnie solo w wersję PL i co najmniej raz lub dwa razy wygrałem.

Wbrew luźnej, niemal imprezowej atmosferze, którą fajnie kreuje gimnazjalny humor, ta gra, choć oparta na rzucaniu wiadrem kości i dociągu tony kart, nie jest li tylko festiwalem losowości, bo wymaga dużej optymalizacji w podejmowaniu decyzji - nie tylko podczas starć, ale i na etapie "przygody" (rozgrywania kart lokacji).
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
McNab
Posty: 222
Rejestracja: 19 paź 2015, 20:32
Has thanked: 43 times
Been thanked: 144 times

Re: Napad na Doomrock (Tomek Stasiak)

Post autor: McNab »

Bruno pisze: 03 lip 2023, 17:25 Grałem trzykrotnie solo w wersję PL i co najmniej raz lub dwa razy wygrałem.

Wbrew luźnej, niemal imprezowej atmosferze, którą fajnie kreuje gimnazjalny humor, ta gra, choć oparta na rzucaniu wiadrem kości i dociągu tony kart, nie jest li tylko festiwalem losowości, bo wymaga dużej optymalizacji w podejmowaniu decyzji - nie tylko podczas starć, ale i na etapie "przygody" (rozgrywania kart lokacji).
Jeśli na trzy gry wygrałeś dwa razy, to jesteś mistrzem świata i okolic.
Swojego czasu na bgg były poszukiwania osoby która chociaż raz wygrała i jakiś kolo napisał, że pod roku regularnego młócenia udało się wygrać.
Też jestem ciekawy jak wygląda sytuacja z wersja ultimate.
Nie dyskutuj z trolem, bo najpierw sprowadzi Cie do swojego poziomu, a później pobije doświadczeniem.
Awatar użytkownika
Bruno
Posty: 2022
Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1498 times
Been thanked: 1151 times

Re: Napad na Doomrock (Tomek Stasiak)

Post autor: Bruno »

McNab pisze: 03 lip 2023, 21:37 Jeśli na trzy gry wygrałeś dwa razy, to jesteś mistrzem świata i okolic.
Swojego czasu na bgg były poszukiwania osoby która chociaż raz wygrała i jakiś kolo napisał, że pod roku regularnego młócenia udało się wygrać.
Też jestem ciekawy jak wygląda sytuacja z wersja ultimate.
Aż zerknąłem do moich zapisów - okazuje się, że grałem cztery razy - pierwszy raz z kolegą, ale po dwóch wygranych starciach musieliśmy przerwać.

Potem grałem jeszcze trzy razy solo na 3 postaci. Jedno starcie z bossem wygrałem w 1. rundzie, a drugie - ledwo, ledwo. W jednej rozgrywce trochę oszukiwałem przy dociągu kart łupów (i też wygrałem :wink: ), więc tego nie liczę.
Spoiler:
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
McNab
Posty: 222
Rejestracja: 19 paź 2015, 20:32
Has thanked: 43 times
Been thanked: 144 times

Re: Napad na Doomrock (Tomek Stasiak)

Post autor: McNab »

No to szacun, ja grałem w to kilkanaście razy i raz wygrałem, po czym doczytałem się, że źle grałem ostatnią trzecią walkę, na prawidłowych zasadach nie miałem żadnych szans.
Z tego co czytam na bgg większość nie liczy nawet na zwycięstwo, gra żeby bohatersko polec w ostatniej walce.
Kilka razy miałem naprawdę dowalone postacie, bez kija nie podchodź, ale ostatnia walka okrutnie udowadniała jak bardzo się myliłem.
Gra jest genialna, łączy humor, kombinowanie, kostki, jedynie co bym zmienił to losowanie przedmiotów i umiejętności - tzn zamiast dobierać podczas po jednym, dobierać po dwa albo nawet trzy - zmniejsza losowość, zwiększa decyzyjność.
Nie dyskutuj z trolem, bo najpierw sprowadzi Cie do swojego poziomu, a później pobije doświadczeniem.
Awatar użytkownika
Bruno
Posty: 2022
Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1498 times
Been thanked: 1151 times

Re: Napad na Doomrock (Tomek Stasiak)

Post autor: Bruno »

McNab pisze: 04 lip 2023, 12:16 Gra jest genialna, łączy humor, kombinowanie, kostki, jedynie co bym zmienił to losowanie przedmiotów i umiejętności - tzn zamiast dobierać podczas po jednym, dobierać po dwa albo nawet trzy - zmniejsza losowość, zwiększa decyzyjność.
Prawda ci to, prawda! Cóż jednak zrobić, gdy nie ma z kim w to grać, a do partyjek solo mam lepsze tytuły. Ponadto zniechęciło mnie milczenie autora ws. wydania polskiej wersji dodatku. Dlatego nieskutecznie od wielu miesięcy próbuję pozbyć się mojego egzemplarza. Tytuł jest jednak niszowy, nikt go nie zna, a recenzja Gambita w sieci - mimo iż podobno zrobiona na podstawie starej wersji gry - z pewnością nie zachęca ludzi do zainteresowania się tym nietuzinkowym tytułem.

Aha, pełna zgoda co do dociągu kart - właśnie w partii z "oszukiwaniem" dociągałem więcej przedmiotów i wybierałem spośród nich. Posiadanie odpowiednich przedmiotów jest bardzo ważne, więc trochę lipa, że ich zdobycie wisi na farcie.
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
dannte
Posty: 731
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 104 times
Been thanked: 425 times

Re: Napad na Doomrock (Tomek Stasiak)

Post autor: dannte »

marcin8509 pisze: 02 lip 2023, 12:04 Hej Tomek Stasiak, coś więcej wiadomo o wersji Ultimate ?
Jest nowa aktualizacja na wspieram.to: https://wspieram.to/Doomrock?pokaz_proj ... cje#a11756

W skrócie: wersja Ultimate nie pojawi się wcześniej niż lipiec 2024.
ODPOWIEDZ