Ahoj!
Zanim przejdę do pytań, na wstępie Gram ze swoją partnerką w Łowców już tydzień i bardzo nam się podoba. Na ten pierwszy rzut oka gierka ma kilka dość poważnych wad, np. problemy UXowe, na czym cierpi głównie dość mało czytelny crafting i wątki poboczne; "matematycznie niezbalansowane" wybory przez co często dążenie do walki wydaje się najbardziej opłacalne w rozwiązywaniu problemów a aspekt gry z jedzeniem można trochę olać; postacie różnią się między sobą ale niezbyt drastycznie. Niemniej mimo wad gra jest wciąż bardzo dobra i, przede wszystkim, bardzo wyjątkowa. Wiele scenariuszy walk jest ciekawych i niepowtarzalnych. Aspekt fabularny, otwarty świat, możliwość podejścia do prawie wszystkich problemów (i do potyczek) na co najmniej dwa sposoby - na tym polu Łowcy nie mają sobie równych.
Na tle przygodowym inne gry jak Gloomhaven, Descent, Sword & Sorcery, Pathfinder bledną w porównaniu - po kilku scenariuszach wręcz przestawaliśmy czytać w nich fluff, a w Łowcach jesteśmy ciekawi co przyniosą kolejne przygody.
A teraz do pytań. Szczerze mówiąc w wielu aspektach zasadom brakuje precyzji i klarowności. Ale też jako, że to głównie gra przygodowa i to kooperatywna, a nie "turniejowo/sportowa" to nie aż taki duży problem.
1) Karta 2iego poziomu snajpera: Rozrzut (SN 2/03)
Każdy wróg na polu z celem Ataku Dystansowego zostaje zaatakowany 1kością.
Czy cel ataku też? Jest wrogiem, jest na tym polu, więc wynika, że tak. Ale zgaduję, że intencją karty nie było wzmocnienie ataku przeciwko celowi a tylko dodanie efektu "obszarowego".
2) W którym momencie decyduję o wyborze i użyciu wzmocnienia do karty akcji?
Powiedzmy, że wybieram akcję atak X.
Czy natychmiast muszę też wybrać wzmocnienie?
Czy mogę wzmocnić w dowolnym momencie wykonywania akcji (więc mogę poczekać żeby zobaczyć wynik rzutu swoich kości i np. dodać przerzut jeśli tego potrzebuję, a jak nie to dodać osłabinie obrony wroga/ruch po ataku czy cokolwiek innego)?
3) Podobnie do powyższego: w którym momencie mogę użyć reakcji?
W instrukcji jest napisane, że w dowolnym momencie tury przeciwnika. Czyli jeśli wróg mnie atakuje, to mogę wyczekać do momentu jego rzutu kośćmi wtedy np. zdecydować:
-Trafił mnie jedną kością z dwoma oczkami... nabojami? ;p Używam karty redukującą obrażenia o 1.
-Trafił mnie dwiema jedynkami? Używam karty negującą trafienia na 1.
Z zasad tak wynika, ale nie wiem czy intencją było dać aż taką dowolność. (choć moim zdaniem taka dowolność jest dobra, bo zwiększa możliwość polegania na obronnych kartach reakcyjnych)
4) Karta łowcy 3ciego poziomu: Prawdziwy Łowca (HR 3/04)
Wszystkie pułapki mają celność zwiększoną o 1.
Jaką celność mają pułapki? Nigdzie nie znalazłem wyjaśnienia jak działają pułapki atakujące (jak rozumiem są dwie: p. piechotna i p. pancerna). Mają 6 kostek, ale nie ma podanej celności.
5) Karta żołnierza 1ego poziomu: Odciągnięcie Uwagi (SL 1/06)
Reakcja: dla wroga na twoim polu obniża o połowę obronę wręcz, jeżeli w tej turze był celem ataku wręcz innego bohatera.
Jest to na tyle specyficzna karta, że nie bardzo wiem jak ma działać. Śledząc krok po kroku zasady, rozumiem że:
a) wymagania:
- karta musi być zagrana w turze wroga (bo to reakcja)
- wróg w momencie zagrania musi być na polu żołnierza
- wróg musiał być wcześniej w tej turze zaatakowany przez innego bohatera
(karta bardzo trudna do zagrania w misjach, w których wrogowie rozpoczynają turę)
b) efekt: wróg ma obniżoną obronę wręcz o połowę... do kiedy? Na następny atak? Turę? Całą misję? Ja gram, że na resztę misji. Karta jest zbyt sytuacyjna i zbyt ciężka do zagrania (w jednej misji zawzięliśmy się, żeby jej użyć na pancernego wroga, bo nie mieliśmy p. pancernej broni, to zanim nam się udało ustawić, wróg już zdążył zginąć od pozostałych ataków).
Zgaduję, że gdyby zmienić kartę z reakcji na wzmocnienie, to byłaby łatwiejsza w zrozumieniu jak i użyciu.