Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
suibeom pisze: ↑22 kwie 2022, 15:18
czy dodatek "Kolonia", lub jego elementy, nadaje się do grania na 3 graczy? Pytam, bo nie wiem, czy dołączyć go do Długiej Nocy, czy sprzedać
Z opisu dodatku.
The Dead of Winter: Warring Colonies zawiera 15 nowych ocalałych, 50 nowych kart crossroads, 43 nowych przedmiotów i 11 nowych kart kryzysów, z których wiele może być używanych z dowolnym zestawem podstawowym. Aby jednak zagrać w wariant Warring Colonies lub moduł Lone Wolf, potrzebujesz zarówno Dead of Winter: A Crossroads Game jak i Dead of Winter: The Long Night.
Macie jakieś patenty dotyczące łączenia Martwej Zimy i Martwej Zimy długa noc, czy po prostu jedno i drugie łączycie dodając wszystko do siebie? Może jakiś moduł z długiej nocy nie jest zbyt ciekawy by go w ogóle dodawać?
Jakie macie doświadczenia z oboma tytułami jako jeden?
Pynio pisze: ↑27 kwie 2022, 15:14
Macie jakieś patenty dotyczące łączenia Martwej Zimy i Martwej Zimy długa noc, czy po prostu jedno i drugie łączycie dodając wszystko do siebie? Może jakiś moduł z długiej nocy nie jest zbyt ciekawy by go w ogóle dodawać?
Jakie macie doświadczenia z oboma tytułami jako jeden?
też jestem ciekaw, np. karty rozdroży. Dużo kart rozdroży odnosi się do konkretnych postaci, czy talia się totalnie nie rozwodni i będą rzadko wchodzić rozdroża? Fakt jeszcze nie próbowałem nic łączyć bo za mało razy grałem w pierwszą wersję. Długa noc jeszcze w folijce.
Preferuje: średnie/ciężkie euro, rywalizacja. Gram we wszystko :D Niezwiązany z branżą.
Pynio pisze: ↑27 kwie 2022, 15:14
Macie jakieś patenty dotyczące łączenia Martwej Zimy i Martwej Zimy długa noc, czy po prostu jedno i drugie łączycie dodając wszystko do siebie? Może jakiś moduł z długiej nocy nie jest zbyt ciekawy by go w ogóle dodawać?
Jakie macie doświadczenia z oboma tytułami jako jeden?
też jestem ciekaw, np. karty rozdroży. Dużo kart rozdroży odnosi się do konkretnych postaci, czy talia się totalnie nie rozwodni i będą rzadko wchodzić rozdroża? Fakt jeszcze nie próbowałem nic łączyć bo za mało razy grałem w pierwszą wersję. Długa noc jeszcze w folijce.
Ja sobie z bgg wydrukowałem i stworzyłem kilka postaci promo, w tym jedna postać, która ma napisane na umiejętności, że w przypadku rozwiązywania kart rozdroży bierze się ją jako postać, która jest czytana, jeżeli nie ma jej w grze
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
ave.crux pisze: ↑27 kwie 2022, 18:44
Ja sobie z bgg wydrukowałem i stworzyłem kilka postaci promo, w tym jedna postać, która ma napisane na umiejętności, że w przypadku rozwiązywania kart rozdroży bierze się ją jako postać, która jest czytana, jeżeli nie ma jej w grze
To jakis mocno pechowy jegomosc! Co krok, to katastrofa moralno-materialna
Jak sie zwie i jaka ma opowiastke fabularna?
psia.kostka pisze: ↑27 kwie 2022, 18:52
To jakis mocno pechowy jegomosc! Co krok, to katastrofa moralno-materialna
Jak sie zwie i jaka ma opowiastke fabularna?
Pynio pisze: ↑27 kwie 2022, 15:14
Macie jakieś patenty dotyczące łączenia Martwej Zimy i Martwej Zimy długa noc, czy po prostu jedno i drugie łączycie dodając wszystko do siebie? Może jakiś moduł z długiej nocy nie jest zbyt ciekawy by go w ogóle dodawać?
Jakie macie doświadczenia z oboma tytułami jako jeden?
Na bgg gdzies byla rozpiska jak mozna polaczyc dodatki aby zrobic nowe talie pod lokalizacje. Ogolnie to mix 40 kart to za duzo wiec z obu zestawow (podstawka + d.noc) robi sie 1 20 kartowa.
Zwykle to normalne przedmioty (paliwo, jedzenie leki) szly z d.nocy a sprzet (bron, ksiazki, plany) sie losowalo z odpowiedniej puli.
Z modułów to bandyci i konstrukcje na plus. Raxxon i specjalne zombie mnie nigdy nie przekonaly.
Macie jakieś nowe info o dodruku Martwej Zimy? Jakiś czas temu pytałam bezpośrednio w wydawnictwie to mówili, że będzie i czekają na podpięcie się do innych dodruków....ale widzę, że to samo pisali już rok temu
Dodatkowo co sądzicie o grze 2 osobowej albo czy warto kupić żeby raz na jakiś czas zagrać w większym gronie? Podoba mi się ten temat zombie i nie ma wielu tego typu gier na naszym rynku, a głównie gram na 2 osoby i zastanawiam się czy warto mieć w kolekcji, jeżeli ten klimat mi się podoba.
Niee, na 2 osoby to bez sensu się będzie grało. Już na 3 jest średnio. To ogólnie taka gra, gdzie im więcej, tym lepiej: jest większa szansa na zdrajców w ekipie, a co za tym idzie - więcej gry nad stołem. Co jest tu chyba najfajniejsze.
planszomania.pl - 10% (rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
Chyba, że w trybie z dodatku Wojna Kolonii. Co prawda nie posiadam, więc nie wiem jakie wrażenia wywołuje taka rozgrywka, ale umożliwia on (dodatek) wystawić drugą kolonię i otwarcie zagrać 1vs1.
martyna.piorkowska92 pisze: ↑08 sty 2023, 00:28
Dodatkowo co sądzicie o grze 2 osobowej albo czy warto kupić żeby raz na jakiś czas zagrać w większym gronie? Podoba mi się ten temat zombie i nie ma wielu tego typu gier na naszym rynku, a głównie gram na 2 osoby i zastanawiam się czy warto mieć w kolekcji, jeżeli ten klimat mi się podoba.
To zależy od graczy w sumie i tego czego oczekują Ja jak grywałem z była na 2 osoby to się grało nam całkiem przyjemnie, bardziej jako lekką grę przygodową. Nie mniej prawdziwe mięso gra uwalnia właśnie w gronie kilku graczy i klimatem większego zaszczucia ze zdrajcą
e: poszukaj u siebie, może gdzieś lokalnie w jakimś klubie czy lokalu z planszówkami mają to możecie sobie zagrać i spróbować jak podejdzie
Col. Frost pisze: ↑08 sty 2023, 09:12
Chyba, że w trybie z dodatku Wojna Kolonii. Co prawda nie posiadam, więc nie wiem jakie wrażenia wywołuje taka rozgrywka, ale umożliwia on (dodatek) wystawić drugą kolonię i otwarcie zagrać 1vs1.
Tylko do odpalenia trybu Wojna Kolonii potrzeba obu podstawek. Druga rzecz, że wtedy zamiast kooperacji mamy drużynowy tryb rywalizacyjny. Poza tym zawsze uważałem ten tryb do grania minimum 2 vs 2, a nawet więcej. Nie wiem na ile przytłaczające byłoby ogarnianie samemu całej kolonii jeszcze w konflikcie z drugą kolonią.
Zaś co do samego grani w dwie osoby. Tak jak już wspomniano – gra lepiej wypada 3+. W dwie osoby można zagrać w czystą kooperacje bez ukrytych celów. Ale gra słabiej wypada w tym trybie – ukryte wiadomości dodają sporo frajdy do rozgrywki.
lukkk pisze: ↑09 sty 2023, 10:45
Ja się tylko dziwię, czemu jest to gra na TYLKO 5 graczy max? Przecież to idealny tytuł by zagrać w niego nawet na 7 czy 8 osób.
Gry z ukrytym motywem zdrajcy ( W MOJEJ OCENIE ) nie powinny być ograniczane do 5 graczy. No chyba, że któryś z dodatków podnosi ten limit.
Rozegranie rundy na 5 graczy trwa długo, bardzo długo.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
lukkk pisze: ↑09 sty 2023, 10:45
Ja się tylko dziwię, czemu jest to gra na TYLKO 5 graczy max? Przecież to idealny tytuł by zagrać w niego nawet na 7 czy 8 osób.
Gry z ukrytym motywem zdrajcy ( W MOJEJ OCENIE ) nie powinny być ograniczane do 5 graczy. No chyba, że któryś z dodatków podnosi ten limit.
Rozegranie rundy na 5 graczy trwa długo, bardzo długo.
Ok. Dawno nie grałem więc już chyba pamięć zawodzi. Jednak z tego co pamiętam, nie jest to wybitny tytuł na 3 graczy. Skoro na 5 graczy tury trwają przydługo to zastanawiam się, jaką niszę może ten tytuł obecnie zagospodarować?
Dodatek Wojna Kolonii rozszerza do większej liczby graczy Motyw taki, ze gracze z obu kolonii wykonują ruchy jednocześnie, a jak jest nieparzysta liczba graczy, to jedna osoba gra jako Samotny Wilk.
A co do niszy to każda potwora znajdzie swojego amatora. Ja wyciągam na zmianę z Zombicide ZH w zależności od nastrojów, ekipy i %