Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 416
- Rejestracja: 21 wrz 2012, 17:30
- Lokalizacja: Wroclaw
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 5 times
Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)
Jak jest z tymi mikrozasadami - sa upierdliwe i ciezko je spamietac, czy raczej w czasie gry wszystko naturalnie sie uklada w spojna calosc?
Pytam, bo obejrzalem godzinny filmik z zasadam/gameplayem i o ile trzon gry wydaje sie byc w porzadku, to liczba malych elementow o ktorych trzeba pamietac wydaje sie byc dosc duza. Przyklad: mamy atak, zadaje on X obrazen, ale odejmujemy cos z uwagi na event, odejmujemy cos z uwagi na osaczenie, dodajemy cos z uwagi na rodzaj i konkretny egzemplarz potwora.... Generalnie wyglada mi na to, ze elemementow jest duzo i trudno jest o czyms zapomniec i wygrac/przegrac przez to gre.
Pytam, bo obejrzalem godzinny filmik z zasadam/gameplayem i o ile trzon gry wydaje sie byc w porzadku, to liczba malych elementow o ktorych trzeba pamietac wydaje sie byc dosc duza. Przyklad: mamy atak, zadaje on X obrazen, ale odejmujemy cos z uwagi na event, odejmujemy cos z uwagi na osaczenie, dodajemy cos z uwagi na rodzaj i konkretny egzemplarz potwora.... Generalnie wyglada mi na to, ze elemementow jest duzo i trudno jest o czyms zapomniec i wygrac/przegrac przez to gre.
- Irr3versible
- Posty: 1027
- Rejestracja: 09 cze 2019, 01:03
- Lokalizacja: Kraków/Zabierzów
- Has thanked: 660 times
- Been thanked: 600 times
Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)
System naliczenia obrażeń jest najbardziej narażony na błędy, to prawda.
Z czasem jednak to się staje naturalne, dominujesz (obrażenia, brak uniku), przeciwnik leży (ma słabszą defensywę), ogień się dopala i stopniowo wygasza, trucizna zostaję w organizmie (rzut kością co rundę)... i tak wymieniać. Jeśli już na tym etapie to Cię nie odstrasza, to po maks dwóch misjach stanie się to dla Ciebie chlebem powszednim (albo inaczej, dla mnie tak się stało).
Moim zdaniem warto.
PS. Żona się odbiła, syn (lat 9) złapał zajawkę - właśnie z w/w powodów
Z czasem jednak to się staje naturalne, dominujesz (obrażenia, brak uniku), przeciwnik leży (ma słabszą defensywę), ogień się dopala i stopniowo wygasza, trucizna zostaję w organizmie (rzut kością co rundę)... i tak wymieniać. Jeśli już na tym etapie to Cię nie odstrasza, to po maks dwóch misjach stanie się to dla Ciebie chlebem powszednim (albo inaczej, dla mnie tak się stało).
Moim zdaniem warto.
PS. Żona się odbiła, syn (lat 9) złapał zajawkę - właśnie z w/w powodów
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 18 mar 2021, 21:31
- Has thanked: 1 time
Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)
Hej.
Nie wiecie czy w sprzedaży pojawią się jeszcze hero packi? Za późno kupiłem chyba ta grę, nigdzie ich nie ma już
Nie wiecie czy w sprzedaży pojawią się jeszcze hero packi? Za późno kupiłem chyba ta grę, nigdzie ich nie ma już
Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)
Galakta ma na swojej stronie w planowanych dodrukach na rok 2021, tylko nie ma konkretnej daty.
sprzedam: Escape book: Zaginiona wyspa skarbów, Klątwa Faraona.
Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)
Mam pytanie, bo lekko się zagubiłem i może mnie ktoś oświeci
Na chwilę obecną mamy 2 kampanie. Pierwsza - nieśmiertelne dusze, która zawiera 3 duże dodatki. Core set + portal jako uzupełnienie pierwszego aktu, później jest darkness falls jako akt drugi i uzupełnienie go w postaci dodatku Vastaryous Lair. I tu pytanie: wszędzie jest informacja o aktach od 1 do 3. Darkness Falls jest drugim. Co z trzecim? Bo z opisów Darkness falls zarówno z zapowiedzi polskiego dodatku jak i angielskiego wychodzi, że to ostatni, gdzie osiągniemy najwyższy poziom postaci/itemów itp. Jak to z tym faktycznie jest?
Dalej mamy kampanię niezależną Ancient Chronicles (core set nr 2) również z planowanymi 3 dodatkami. Przy czym będziemy mogli korzystać w niej z postaci/potworów itp z pierwszej kampanii i chyba vice versa. Zgadza się? Jeśli tak będzie, że w nieśmiertelnych duszach będzie można używać potworów z drugiej kampanii oraz całej reszty, to zrobi się z tego faktycznie bardzo przyjemny i duży tytuł. Pytanie tylko czy to faktycznie tak będzie działało?
Nie mam podobnego tytułu na stanie, nie brałem udziału w kampanii kickstartera, za to cholernie mnie galakta ucieszyła polską wersją językową i chciałbym wiedzieć czego mniej więcej finalnie się spodziewać.
Na chwilę obecną mamy 2 kampanie. Pierwsza - nieśmiertelne dusze, która zawiera 3 duże dodatki. Core set + portal jako uzupełnienie pierwszego aktu, później jest darkness falls jako akt drugi i uzupełnienie go w postaci dodatku Vastaryous Lair. I tu pytanie: wszędzie jest informacja o aktach od 1 do 3. Darkness Falls jest drugim. Co z trzecim? Bo z opisów Darkness falls zarówno z zapowiedzi polskiego dodatku jak i angielskiego wychodzi, że to ostatni, gdzie osiągniemy najwyższy poziom postaci/itemów itp. Jak to z tym faktycznie jest?
Dalej mamy kampanię niezależną Ancient Chronicles (core set nr 2) również z planowanymi 3 dodatkami. Przy czym będziemy mogli korzystać w niej z postaci/potworów itp z pierwszej kampanii i chyba vice versa. Zgadza się? Jeśli tak będzie, że w nieśmiertelnych duszach będzie można używać potworów z drugiej kampanii oraz całej reszty, to zrobi się z tego faktycznie bardzo przyjemny i duży tytuł. Pytanie tylko czy to faktycznie tak będzie działało?
Nie mam podobnego tytułu na stanie, nie brałem udziału w kampanii kickstartera, za to cholernie mnie galakta ucieszyła polską wersją językową i chciałbym wiedzieć czego mniej więcej finalnie się spodziewać.
Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)
jest akt 1 i akt 2 dodatkiem do aktu 1 jest wydany już po polsku Portal a dodatkiem na zakończenie całej kampanii jest VL. Nie ma aktu 3.Herman666 pisze: ↑22 mar 2021, 22:35 Na chwilę obecną mamy 2 kampanie. Pierwsza - nieśmiertelne dusze, która zawiera 3 duże dodatki. Core set + portal jako uzupełnienie pierwszego aktu, później jest darkness falls jako akt drugi i uzupełnienie go w postaci dodatku Vastaryous Lair. I tu pytanie: wszędzie jest informacja o aktach od 1 do 3. Darkness Falls jest drugim. Co z trzecim? Bo z opisów Darkness falls zarówno z zapowiedzi polskiego dodatku jak i angielskiego wychodzi, że to ostatni, gdzie osiągniemy najwyższy poziom postaci/itemów itp. Jak to z tym faktycznie jest?
Chcesz podziękować za wykonaną pracę? Postaw kawkę :) https://buycoffee.to/13thson
Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)
Tyle to i ja wiem, nawet to napisałem (Core set + portal jako uzupełnienie pierwszego aktu, później jest darkness falls jako akt drugi i uzupełnienie go w postaci dodatku Vastaryous Lair). Na bgg, w opisach tych wszystkich rozszerzeń wszędzie jest informacja o 3 aktach, a nie o dwóch jak jest na tą chwilę. Dlatego pytam - czy jest to pomyłka, błąd lub też zmieniły się założenia w trakcie produkcji - zamiast celować w akt 3 woleli robić osobne kampanie o podobnej długości, które mogą łączyć się ze sobą tym samym rozbudowując każdą z nich dodając więcej zawartości i zmiennych.13thSON pisze: ↑23 mar 2021, 13:23jest akt 1 i akt 2 dodatkiem do aktu 1 jest wydany już po polsku Portal a dodatkiem na zakończenie całej kampanii jest VL. Nie ma aktu 3.Herman666 pisze: ↑22 mar 2021, 22:35 Na chwilę obecną mamy 2 kampanie. Pierwsza - nieśmiertelne dusze, która zawiera 3 duże dodatki. Core set + portal jako uzupełnienie pierwszego aktu, później jest darkness falls jako akt drugi i uzupełnienie go w postaci dodatku Vastaryous Lair. I tu pytanie: wszędzie jest informacja o aktach od 1 do 3. Darkness Falls jest drugim. Co z trzecim? Bo z opisów Darkness falls zarówno z zapowiedzi polskiego dodatku jak i angielskiego wychodzi, że to ostatni, gdzie osiągniemy najwyższy poziom postaci/itemów itp. Jak to z tym faktycznie jest?
Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)
Czy ktoś z was się orientuje czy zostaną wydane po polsku dusze bohaterów z podstawki ?
Chcesz podziękować za wykonaną pracę? Postaw kawkę :) https://buycoffee.to/13thson
- akahoshi
- Posty: 903
- Rejestracja: 07 maja 2015, 08:32
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 26 times
Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)
Gdzieś komuś się obiło o uszy kiedy ma wyjść "Nadejście mroku"?
Moja groteka
Nieoficjalne FAQ do Robinsona
"Kiedy jesteś martwy, to nie wiesz, że jesteś martwy. Stanowi to problem tylko dla innych. Kiedy jesteś głupi, jest dokładnie tak samo."
Michael E. Brown
Nieoficjalne FAQ do Robinsona
"Kiedy jesteś martwy, to nie wiesz, że jesteś martwy. Stanowi to problem tylko dla innych. Kiedy jesteś głupi, jest dokładnie tak samo."
Michael E. Brown
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 08 lip 2018, 21:56
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 11 times
Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)
Szukam "Księgi sekretów" do Sword & Sorcery w PDF (wersja PL).
Czy ktoś może mi pomóc?
Czy ktoś może mi pomóc?
Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)
W apce jest angielska. Polskiej nigdzie nie widziałem...chrislion73 pisze: ↑11 maja 2021, 19:35 Szukam "Księgi sekretów" do Sword & Sorcery w PDF (wersja PL).
Czy ktoś może mi pomóc?
Chcesz podziękować za wykonaną pracę? Postaw kawkę :) https://buycoffee.to/13thson
Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)
Hej
Czy ktoś może mieszał wersję polską z angielskimi dodatkami? Zastanawiam się czy jest to bardzo uciążliwe.
Czy ktoś może mieszał wersję polską z angielskimi dodatkami? Zastanawiam się czy jest to bardzo uciążliwe.
- Sir_Yaro
- Posty: 1659
- Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 379 times
- Kontakt:
Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)
Ja miałem wszystko angielskie i stopniowo, jak wychodzi, wymieniam poszczególne elementy na polskie wersje. Osobiście nie widzę żadnego w tym problemu.
Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)
Dziękuję bardzo, pomogłeś mi . Na razie maluje figurki i dopiero będę grał, ale chciałbym zacząć zw świadomością, że mam przed sobą „całą” historię.
Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)
Niedawno ukończyliśmy grać I akt kampanii Nieśmiertelne Dusze. Graliśmy w 3 osoby w składzie:
Laegon (Łucznik)
Auriel (Zaklinaczka)
Thorgar (Mistrz Run)
Każde zadanie przechodziliśmy za pierwszym razem. Zadanie 7 było śmiesznie proste. Instrukcję czytałem całą 3 razy i przed każdym spotkaniem sobie przypominałem, żeby nie było wtopy.
Szczerze mówiąc nie wiem, czy to kwestia skalowania na 3 bohaterów czy fartownie wydropionych przedmiotów (Laegon miał bardzo fajny łuk +2 obrażenia przeciwko Humanoidom, Thorgar bardzo fajną zbroję z 1 magiczną osłoną). W pierwszych 2 zadaniach ginęliśmy w miarę często, ale od kiedy Thorgar zaczął używać broni jednoręcznej i tarczy (zamiast tego młota dwuręcznego ze skrytki), to mniej więcej jeden z nas ginął w każdym zadaniu. Po 4 zadaniu gra zrobiła się w mojej opinii trochę za prosta, nie utrudnialiśmy nic (zgodnie z instrukcją) bo nie wiedzieliśmy co nas czeka. Kart wydarzeń też nam zostawało w miarę, nie było takiego pospiechu, że jak zrobię to, to już nie zdążymy wygrać.
Jak zaczynaliśmy kampanię, to byłem pewien że kupno dodatku to tylko kwestia czasu, a po zakończeniu 1 aktu nie mam już takiego parcia. Było fajnie, ale mimo wszystko w naszej ekipie lepiej bawiliśmy się grając w Imperium Atakuje i Descent.
Laegon (Łucznik)
Auriel (Zaklinaczka)
Thorgar (Mistrz Run)
Każde zadanie przechodziliśmy za pierwszym razem. Zadanie 7 było śmiesznie proste. Instrukcję czytałem całą 3 razy i przed każdym spotkaniem sobie przypominałem, żeby nie było wtopy.
Szczerze mówiąc nie wiem, czy to kwestia skalowania na 3 bohaterów czy fartownie wydropionych przedmiotów (Laegon miał bardzo fajny łuk +2 obrażenia przeciwko Humanoidom, Thorgar bardzo fajną zbroję z 1 magiczną osłoną). W pierwszych 2 zadaniach ginęliśmy w miarę często, ale od kiedy Thorgar zaczął używać broni jednoręcznej i tarczy (zamiast tego młota dwuręcznego ze skrytki), to mniej więcej jeden z nas ginął w każdym zadaniu. Po 4 zadaniu gra zrobiła się w mojej opinii trochę za prosta, nie utrudnialiśmy nic (zgodnie z instrukcją) bo nie wiedzieliśmy co nas czeka. Kart wydarzeń też nam zostawało w miarę, nie było takiego pospiechu, że jak zrobię to, to już nie zdążymy wygrać.
Jak zaczynaliśmy kampanię, to byłem pewien że kupno dodatku to tylko kwestia czasu, a po zakończeniu 1 aktu nie mam już takiego parcia. Było fajnie, ale mimo wszystko w naszej ekipie lepiej bawiliśmy się grając w Imperium Atakuje i Descent.
Chcesz podziękować za wykonaną pracę? Postaw kawkę :) https://buycoffee.to/13thson
- Sir_Yaro
- Posty: 1659
- Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 379 times
- Kontakt:
Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)
nieodparcie kojarzy mi się z jakimś typem wywijającym gumowym dildo...
- Emil_1
- Posty: 1424
- Rejestracja: 31 maja 2016, 13:34
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 176 times
Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)
Rycerz Impotencjusz;)
Gorąca woda i wrócił do formy
Swoją drogą jak widzicie regrywalność tytułu? Dzisiaj w 2h machnęliśmy pierwszy scenariusz z podstawki (plus tłumaczenie). Dodatkowo kupiony mam pierwszy dodatek (a jest planowany przez galaktę też drugi). Jakoś boję się, że kilka wieczorów (jeden na scenariusz) i gra na sell, jak to było u mnie w przypadku Podróży przez śródziemie.
Gorąca woda i wrócił do formy
Swoją drogą jak widzicie regrywalność tytułu? Dzisiaj w 2h machnęliśmy pierwszy scenariusz z podstawki (plus tłumaczenie). Dodatkowo kupiony mam pierwszy dodatek (a jest planowany przez galaktę też drugi). Jakoś boję się, że kilka wieczorów (jeden na scenariusz) i gra na sell, jak to było u mnie w przypadku Podróży przez śródziemie.
Miłego dnia! :)
Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)
Ja zagrałem raz cały pierwszy akt, 2 raz idziemy innym składem (2 bohaterów i jest w mojej opinii trudniej). Na bgg jest wrzucona fanowska kampania po polsku (ale chyba jeszcze nie cała - jest jeszcze tworzona). Bardzo mi się spodobała pierwsza misja z niej, także polecam.Emil_1 pisze: ↑09 gru 2021, 00:22 Rycerz Impotencjusz;)
Gorąca woda i wrócił do formy
Swoją drogą jak widzicie regrywalność tytułu? Dzisiaj w 2h machnęliśmy pierwszy scenariusz z podstawki (plus tłumaczenie). Dodatkowo kupiony mam pierwszy dodatek (a jest planowany przez galaktę też drugi). Jakoś boję się, że kilka wieczorów (jeden na scenariusz) i gra na sell, jak to było u mnie w przypadku Podróży przez śródziemie.
Chcesz podziękować za wykonaną pracę? Postaw kawkę :) https://buycoffee.to/13thson
Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)
Plastik imo mimo że giętki to jest spoko. Fajnie się maluje a też nie ma strachu że coś się połamie Ciepła woda i konar .. znaczy miecz płonie .
Regrywalność zależy od podejścia do tego typu gier. póki co przeszedłem 3 razy podstawkę i 1 raz portal (czekam na kolejne) i dziś planuje rozpocząć kolejne podejście.
Każdą kampanię gram innym składem i jest ciekawie. O ile wybory fabularne zwykle starczą na 2 razy tak taktycznie gra się inaczej w zależności od drużyny jaką złożymy. Mi tego typu kombinowanie z grą sprawia fun i zapewnia regrywalność.
Regrywalność zależy od podejścia do tego typu gier. póki co przeszedłem 3 razy podstawkę i 1 raz portal (czekam na kolejne) i dziś planuje rozpocząć kolejne podejście.
Każdą kampanię gram innym składem i jest ciekawie. O ile wybory fabularne zwykle starczą na 2 razy tak taktycznie gra się inaczej w zależności od drużyny jaką złożymy. Mi tego typu kombinowanie z grą sprawia fun i zapewnia regrywalność.
Horror w Arkham LCG na FB https://www.facebook.com/groups/1656455741348152/
Horror w Arkham LCG na Discord https://discord.gg/AEbARQx
Horror w Arkham LCG na Discord https://discord.gg/AEbARQx
- lotheg
- Posty: 795
- Rejestracja: 11 paź 2017, 10:25
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 270 times
- Been thanked: 276 times
Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)
Ja też mogę wypowiedzieć się, że regrywalność jest w miarę ok...oczywiście o ile nie oczekujesz zupełnie innej historii za każdym razem.
Najpierw grałem z żoną na 2 postaci i doszliśmy do 4 questu i jakoś nie było czas dalej grać.
Potem przeszedłem całą kampanię z podstawki sam na 3 postaci i obecnie z kolegą przechodzę jeszcze raz - każdy kontroluje 2 bohaterów i jesteśmy przy 5 queście.
Sporo się zmienia - także pod względem wrogów, a zatem i taktyki przy różnicy w liczbie bohaterów. Ponadto różny rozwój i złożenie zespołu może też odróżniać rozgrywki. Kolega mi mówił, że robi kolejne podejście, gdzie gra samymi dystansowymi postaciami - Auriel, Thorgarem i kimś jeszcze (może kimś z hero packa) i daje radę Ale do tego trzeba mieć trochę doświadczenia z grą, bo na początku (i nie tylko na początku) jednak łatwiej jest jak w drużynie jest przynajmniej 1 tank.
Najpierw grałem z żoną na 2 postaci i doszliśmy do 4 questu i jakoś nie było czas dalej grać.
Potem przeszedłem całą kampanię z podstawki sam na 3 postaci i obecnie z kolegą przechodzę jeszcze raz - każdy kontroluje 2 bohaterów i jesteśmy przy 5 queście.
Sporo się zmienia - także pod względem wrogów, a zatem i taktyki przy różnicy w liczbie bohaterów. Ponadto różny rozwój i złożenie zespołu może też odróżniać rozgrywki. Kolega mi mówił, że robi kolejne podejście, gdzie gra samymi dystansowymi postaciami - Auriel, Thorgarem i kimś jeszcze (może kimś z hero packa) i daje radę Ale do tego trzeba mieć trochę doświadczenia z grą, bo na początku (i nie tylko na początku) jednak łatwiej jest jak w drużynie jest przynajmniej 1 tank.
Kanban to najlepszy Vital, a Trajan jest lepszy od Zamków.
Wishlista
Wishlista
Spoiler:
Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)
Mi się flaga od Tristana złamała podczas malowania. Dodam, że nie spadł ani nic. 2 figurki orków przyszły do mnie połamane - na szczęście to Galakta mi wymieniła.
Chcesz podziękować za wykonaną pracę? Postaw kawkę :) https://buycoffee.to/13thson
- Ardel12
- Posty: 3594
- Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
- Lokalizacja: Milicz/Wrocław
- Has thanked: 1152 times
- Been thanked: 2365 times
Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)
Wyruszyłem z żoną na wyprawę w kolejną grę z kampanią. Każdy sterując jednym ożywionym bohaterem, przebiliśmy się przez dwie pierwsze misje. Zanim jednak to nastąpiło, potrzebowałem kilku godzin na przeczytanie i zrozumienie zasad. 50 stronnicowa instrukcja to nie przelewki i wypełniona jest sporą liczbą reguł. Większość wchodzi od ręki, część jest jednak nieintuicyjna i granie z instrukcją przy stole pierwszego a nawet drugiego scenariusza było u mnie niezbędne. Porównując do gier z podobną ilością zasad jak KDM, Middara czy GH, to nie odczuwałem by było ich więcej, czy znacznie gorzej opisanych. System RPG wymaga jednak sporego opisu by pozostawić jak najmniej wątpliwości w różnych sytuacjach, które umożliwia na planszy. Dla mnie na razie sprawdza się dobrze. Dla kogoś jednak kto nie miał przyjemności zagrać w jeden z wymienionych wcześniej tytułów lub zbliżony, to liczba zasad na pewno może być przytłaczająca i męcząca.
Sama rozgrywka dotychczas jest w sumie nieciekawa. Liczba opcji na 2os raczej niska, a poziom trudności pozwala grać na Jana. Pierwsza misja to typowy tutorial, więc poziom powinien pozwalać na spokojnie zapoznać się z tytułem, drugi jednak nie podbija poziomu i jest kolejnym tunelowym spacerkiem. Liczę, że z kolejnymi będzie trudniej i gra wymusi kombinowanie oraz taktyczne zagrywki z mojej strony. Sama gra walką stoi jak każdy DC i tutaj system nie zawodzi. Bronie i zbroje oferują różne parametry oraz bonusy odpalane za wyrzucone symbole na kościach. Podobnie operują przeciwnicy, którzy dodatkowo kierują się sztuczną inteligencją, która polega na wykonaniu akcji X w zależności od spełnionego warunku. Przeciwnicy różnią się między sobą oraz między różnymi poziomami tego samego potwora, więc na powtarzalność na razie nie ponarzekam. Ogólnie cały system oceniam na co najmniej dobry.
Niestety nie mogę tego powiedzieć o szacie graficznej kafelków, które wygladają szaro i nijako. Po prostu nudno. Grafiki na kartach prezentują się dobrze, ale przy żadnej serce mi szybciej nie zabiło. Figurki z kolei wyglądają średnio łamane na słabo. Nie pomaga ich powyginanie w każdą stronę. Miecze wyglądają jak bicze, magiczne laski jak węże, a część postaci wykonuje unik jak z Matrixa. Żetony spełniają swą rolę i są po prostu OK. Ogólnie szata graficzna mnie nie przyciągnęła i nie jest elementem, który by mnie przy grze utrzymał.
Na BGG natknąłem się na powtarzający się temat z balansem dostępnych pieniędzy i w sumie po 2 misjach już go mam xD W Emporium w sumie nie ma co kupować. Broń i zbroje to jakiś szrot podobny lub niewiele lepszy od dostępnego za darmo od początku gry w skrytce. Ratują sytuacje przedmioty do leczenia i bronie miotane, ale nie za wiele tego. Nie wiem na razie jakie nastawienie będę mieć do losowania znacznie lepszych zbroi i broni z talii, która nie jest w żaden sposób podzielona. Na razie wylosowaliśmy niezłe zbroje oraz płonący miecz, który kosi niemiłosiernie przeciwników dzięki podpaleniu. Jak istnieje szansa wylosowania broni w pierwszych scenariuszach, które będą najlepsze do końca gry...to słabizna(a o tym widziałem wspominają gracze tutaj).
Szczerze powiedziawszy ani ja ani żona grą zachwyceni nie jesteśmy. Na razie jest po prostu ok. Wrócę z podsumowaniem po ukończeniu kampanii. Liczę na poprawę, ale szykuję się na męczarnię
Sama rozgrywka dotychczas jest w sumie nieciekawa. Liczba opcji na 2os raczej niska, a poziom trudności pozwala grać na Jana. Pierwsza misja to typowy tutorial, więc poziom powinien pozwalać na spokojnie zapoznać się z tytułem, drugi jednak nie podbija poziomu i jest kolejnym tunelowym spacerkiem. Liczę, że z kolejnymi będzie trudniej i gra wymusi kombinowanie oraz taktyczne zagrywki z mojej strony. Sama gra walką stoi jak każdy DC i tutaj system nie zawodzi. Bronie i zbroje oferują różne parametry oraz bonusy odpalane za wyrzucone symbole na kościach. Podobnie operują przeciwnicy, którzy dodatkowo kierują się sztuczną inteligencją, która polega na wykonaniu akcji X w zależności od spełnionego warunku. Przeciwnicy różnią się między sobą oraz między różnymi poziomami tego samego potwora, więc na powtarzalność na razie nie ponarzekam. Ogólnie cały system oceniam na co najmniej dobry.
Niestety nie mogę tego powiedzieć o szacie graficznej kafelków, które wygladają szaro i nijako. Po prostu nudno. Grafiki na kartach prezentują się dobrze, ale przy żadnej serce mi szybciej nie zabiło. Figurki z kolei wyglądają średnio łamane na słabo. Nie pomaga ich powyginanie w każdą stronę. Miecze wyglądają jak bicze, magiczne laski jak węże, a część postaci wykonuje unik jak z Matrixa. Żetony spełniają swą rolę i są po prostu OK. Ogólnie szata graficzna mnie nie przyciągnęła i nie jest elementem, który by mnie przy grze utrzymał.
Na BGG natknąłem się na powtarzający się temat z balansem dostępnych pieniędzy i w sumie po 2 misjach już go mam xD W Emporium w sumie nie ma co kupować. Broń i zbroje to jakiś szrot podobny lub niewiele lepszy od dostępnego za darmo od początku gry w skrytce. Ratują sytuacje przedmioty do leczenia i bronie miotane, ale nie za wiele tego. Nie wiem na razie jakie nastawienie będę mieć do losowania znacznie lepszych zbroi i broni z talii, która nie jest w żaden sposób podzielona. Na razie wylosowaliśmy niezłe zbroje oraz płonący miecz, który kosi niemiłosiernie przeciwników dzięki podpaleniu. Jak istnieje szansa wylosowania broni w pierwszych scenariuszach, które będą najlepsze do końca gry...to słabizna(a o tym widziałem wspominają gracze tutaj).
Szczerze powiedziawszy ani ja ani żona grą zachwyceni nie jesteśmy. Na razie jest po prostu ok. Wrócę z podsumowaniem po ukończeniu kampanii. Liczę na poprawę, ale szykuję się na męczarnię