Egizia / Dolina Królów (F. Brasini, V. Gigli, S. Luperto, A. Tinto)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
meshuggah717
Posty: 102
Rejestracja: 25 gru 2012, 23:57
Lokalizacja: Kraków

Re: Egizia

Post autor: meshuggah717 »

Jak wypada w tej grze wariant dwuosobowy? Czytałem, że da się grać, ale chciałbym się zapytać jak to wygląda w praktyce, w sensie czy grając w dwójkę nie będzie nudno i czy gra nie straci swoich walorów
Awatar użytkownika
mig
Posty: 4046
Rejestracja: 24 lip 2010, 16:41
Lokalizacja: Konin
Been thanked: 4 times

Re: Egizia

Post autor: mig »

W dwie osoby gra się bardzo przyjemnie. I na pewno można do takich pojedynków Egizię polecić. Ale w większym składzie jest jeszcze lepiej - z czystej optymalizacji robi się robi się gra bardziej konfrontacyjna :)
Planszostrefa - 11%, 3 Trolle - 5%
Mam / Chcę mieć / Sprzedam
Awatar użytkownika
the_ka
Posty: 471
Rejestracja: 13 lis 2006, 16:35
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 32 times
Been thanked: 27 times

Re: Egizia

Post autor: the_ka »

meshuggah717 pisze:Jak wypada w tej grze wariant dwuosobowy? Czytałem, że da się grać, ale chciałbym się zapytać jak to wygląda w praktyce, w sensie czy grając w dwójkę nie będzie nudno i czy gra nie straci swoich walorów
Na pewno jest o wiele luźniej na planszy. Łatwiej zapewnić sobie jedzenie i zapas kamienia. Z budową też nie ma problemu bo zawsze jest miejsce [przy każdej budowie są 3 miejsca].
Ja do tej pory wszystkie partie rozegrałem w 2 osoby i gra się naprawdę przyjemnie.
Furia
Posty: 730
Rejestracja: 27 lut 2012, 23:13

Re: Egizia

Post autor: Furia »

Zawsze można wprowadzić małe usprawnienie - mianowicie zostawiać na każdej budowie o jedno miejsce mniej niż jest graczy. Ostatnio testowaliśmy i chyba dla nas jest lepiej. Taki stresik żeby jednak się na tę budowę załapać. ;)
Darboh
Posty: 860
Rejestracja: 18 wrz 2012, 09:15
Has thanked: 32 times
Been thanked: 19 times

Re: Egizia

Post autor: Darboh »

Furia pisze:Zawsze można wprowadzić małe usprawnienie - mianowicie zostawiać na każdej budowie o jedno miejsce mniej niż jest graczy. Ostatnio testowaliśmy i chyba dla nas jest lepiej. Taki stresik żeby jednak się na tę budowę załapać. ;)
A nie jest przypadkiem tak że opcjonalnie miejsca przy budowach jest zawsze o jedno mniej niż graczy? 8)

W wariancie 2osobowym ciśnienie de facto robi i tylko samo spływanie łodziami. Chyba że startowo obaj gracze mają karty Sfinksa na tą samą budowę.
Banan2
Posty: 2616
Rejestracja: 12 maja 2009, 09:28
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 118 times
Been thanked: 67 times

Re: Egizia

Post autor: Banan2 »

Darboh pisze:
Furia pisze:Zawsze można wprowadzić małe usprawnienie - mianowicie zostawiać na każdej budowie o jedno miejsce mniej niż jest graczy. Ostatnio testowaliśmy i chyba dla nas jest lepiej. Taki stresik żeby jednak się na tę budowę załapać. ;)
A nie jest przypadkiem tak że opcjonalnie miejsca przy budowach jest zawsze o jedno mniej niż graczy?
Za instrukcją:
ZMIANY ZASAD W ROZGRYWCE 2- I 3-OSOBOWEJ J
Podczas gry 2- lub 3-osobowej do dyspozycji są zawsze tylko dwa pola budowy.
Trzecie pole budowy najlepiej jest wówczas zająć znacznikiem nieużywanego koloru.

Pozdrawiam
Moja kolekcja
10% rabatu w planszomanii, 7% w 3Trollach, 5% w Battle Models
Darboh
Posty: 860
Rejestracja: 18 wrz 2012, 09:15
Has thanked: 32 times
Been thanked: 19 times

Re: Egizia

Post autor: Darboh »

Banan2 pisze:Za instrukcją:
ZMIANY ZASAD W ROZGRYWCE 2- I 3-OSOBOWEJ J
Podczas gry 2- lub 3-osobowej do dyspozycji są zawsze tylko dwa pola budowy.
Trzecie pole budowy najlepiej jest wówczas zająć znacznikiem nieużywanego koloru.

Pozdrawiam
A widzisz. Instrukcji dokładnie nie pamiętam a zawsze opcjonalnie obcinałem jedno pole. No to polecam takie rozwiązanie. Ciśnienie rośnie :D
TTR_1983
Posty: 3936
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
Has thanked: 2 times
Been thanked: 88 times
Kontakt:

Re: Egizia

Post autor: TTR_1983 »

o co chodzi z błędem w opisie kamieniołomu i rynku zbożowego w instrukcji polskiej?
Awatar użytkownika
Cin
Posty: 822
Rejestracja: 17 wrz 2007, 01:19
Lokalizacja: Warszawa, czasem Kielce
Has thanked: 4 times
Been thanked: 31 times

Re: Egizia

Post autor: Cin »

Jedno zdanie jest przesunięte nie na swoje miejsce.

Jest:

"Kamieniołom i rynek zbożowy.
Kamieniołom: na górnych polach nic się nie dzieje. Kiedy w trakcie gry gracz przesunie swój znacznik na najniższe pole kamieniołomu dodaje 3 kamienie do swojej rezerwy. Za każdym razem kiedy znacznik gracza znajduje się na najniższym polu a powinien zostać przesunięty w dół, gracz dodaje 3 kamienie do swojej rezerwy, a jego znacznik pozostaje na najniższym polu. Dodatkowo, gracz którego znacznik znajduje się na najniższym polu płaci 1 punkt za każdą brakującą jednostkę zboża przy wyżywieniu budowniczych w trzeciej fazie rundy

Rynek zbożowy: ten tor określa jak dużo punktów zwycięstwa traci gracz jeżeli nie może w pełni wyżywić swoich budowniczych. Ilość traconych punktów zmniejsza się im dalej na torze znajduje się znacznik gracza. Kiedy znacznik zostanie przesunięty na najniższe pole, gracz natychmiast otrzymuje 2 punkty zwycięstwa. Dodatkowo, za każdym razem kiedy znacznik gracza znajduje się na najniższym polu a powinien zostać przesunięty w dół, gracz otrzymuje 2 punkty."

Powinno byc:

"Kamieniołom i rynek zbożowy.
Kamieniołom: na górnych polach nic się nie dzieje. Kiedy w trakcie gry gracz przesunie swój znacznik na najniższe pole kamieniołomu dodaje 3 kamienie do swojej rezerwy. Za każdym razem kiedy znacznik gracza znajduje się na najniższym polu a powinien zostać przesunięty w dół, gracz dodaje 3 kamienie do swojej rezerwy, a jego znacznik pozostaje na najniższym polu.

Rynek zbożowy: ten tor określa jak dużo punktów zwycięstwa traci gracz jeżeli nie może w pełni wyżywić swoich budowniczych. Ilość traconych punktów zmniejsza się im dalej na torze znajduje się znacznik gracza. Kiedy znacznik zostanie przesunięty na najniższe pole, gracz natychmiast otrzymuje 2 punkty zwycięstwa. Dodatkowo, za każdym razem kiedy znacznik gracza znajduje się na najniższym polu a powinien zostać przesunięty w dół, gracz otrzymuje 2 punkty. Dodatkowo, gracz którego znacznik znajduje się na najniższym polu płaci 1 punkt za każdą brakującą jednostkę zboża przy wyżywieniu budowniczych w trzeciej fazie rundy"
ODPOWIEDZ